846
Active member
כשהתחנה המרכזית החדשה בחדרה תקום
תזכיר לי שוב את הדיון הזה וניראה מה הישתנה......
כשהתחנה המרכזית החדשה בחדרה תקוםכי כאשר התחנה המרכזית של חדרה תעבור
לקרבת כביש החוף ותחנת הרכבת של חדרה ויוקם מרכז תחבורתי בחדרה שישלב את קווי כביש החוף, קווי כביש 4, קווים עירוניים וקווים איזוריים וכן רכבת, יווצרו אפשרויות תנועה נוחות שלא קיימות היום.
כאשר קווים 825, 836, 845, 910 למשל ייפגשו עם קו 921, לשם מה יהיה צריך את 821?
יהיה צריך אז קו מאסף בין חדרה לעפולה שעוצר בכל התחנות של 821 בואדי ערה, לא בקו בין תל אביב לעפולה שנוסע דרך כביש 4, הוד השרון, פ"ת וציר ז'בוטינסקי הקדוש.
מעפולה לצומת רעננה למשל יהיה עדיף ליסוע עם 825 ולהחליף בתחנה המרכזית החדשה של חדרה ל-921 או לקו אחר שיסע מחדרה דרומה לאורך כביש 4.
מטבריה לצומת רעננה לא יצטרכו ליסוע עם 442 או 541 עד עפולה ומשם עם 821, אלא יסעו עם 836 עד חדרה ומשם עם קו אחר.
אותו הגיון שגרם להפיכת התחנה המרכזית של עפולה לתחנת מעבר השנה, יגרום להפיכת חדרה למרכז תחבורתי שישמש למעבר בין קווי ואמצעי תחבורה שונים.
יהיה למשל מאוד הגיוני להפוך את 921 ו-821 לשלושה קווים אזוריים: 1. עפולה - חדרה, 2. חיפה - חדרה דרך כביש 4, 3. חדרה - צומת רעננה או פ"ת דרך כביש 4
כאשר שלושתם ייפגשו בתחנה המרכזית החדשה של חדרה וייפגשו גם עם קווים מהירים לת"א ולצפון.
באופן עקרוני, קווים ארציים ארוכים צריכים להיות קווים מהירים. קווים מאספים צריכים להיות אזוריים ולא ארציים כאשר מרכזי תחבורה משלבים ביניהם.
והתחנה המרכזית החדשה של חדרה תימצא במיקום קלאסי להיות מרכז תחבורה שמשלב בין אמצעים שונים, הרבה יותר למשל מהתחנה המרכזית של עפולה שהפכו אותה לכזו השנה.
תזכיר לי שוב את הדיון הזה וניראה מה הישתנה......