קווי אוטובוסים היסטוריים

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
מה רע במסלול של 921?

אני יודע, אבל התייחסתי לסדרה המיתולוגית 8X1
לסדרה הזו גם יש אח חורג שחי עד היום - 921.
אני מעריך שיבוא יום ש-921 יישאר השריד האחרון לקווים המאספים הללו וגם הוא ישתנה ויקוצר.
פשוט מדובר במסלול אנכרוניסטי שאין בו טעם כיום.

אגב, אתה יכול להוסיף לרשימה שלך את הקווים:
552 שנסע בין פ"ת להרצליה דרך הכפר הירוק ורמת השרון
995 הישן שנסע בין חיפה לבאר שבע דרך נתניה, צומת רעננה, הוד השרון, פתח תקוה, כביש גהה
מה רע במסלול של 921?
ואם אתה גר בפ"ת ורוצה לבקר את הדודה בעין כרמל? איך תגיע?
 

alantan

New member
בשביל רבבות הנוסעים בין פתח תקווה לעין כרמל

מה רע במסלול של 921?
ואם אתה גר בפ"ת ורוצה לבקר את הדודה בעין כרמל? איך תגיע?
בשביל רבבות הנוסעים בין פתח תקווה לעין כרמל
באמת מזל שיש את 921... למעשה, יש מקום למאסף כללי במסלול הזה, אבל אולי היה עדיף שהקו יצא מנתניה לחיפה דרך צומת השרון. בשביל הקטע של פתח תקווה-צומת השרון יש את קו 641.
 
דווקא יש קו כזה שיוצא מנתניה, אבל יש לו נסיעה

בשביל רבבות הנוסעים בין פתח תקווה לעין כרמל
באמת מזל שיש את 921... למעשה, יש מקום למאסף כללי במסלול הזה, אבל אולי היה עדיף שהקו יצא מנתניה לחיפה דרך צומת השרון. בשביל הקטע של פתח תקווה-צומת השרון יש את קו 641.
דווקא יש קו כזה שיוצא מנתניה, אבל יש לו נסיעה
יומית אחת בלבד ורק בכיוון לחיפה - 922.
 

846

Active member
תחבורה ציבורית נועדה לכולם. לרבבות שנוסעים

בשביל רבבות הנוסעים בין פתח תקווה לעין כרמל
באמת מזל שיש את 921... למעשה, יש מקום למאסף כללי במסלול הזה, אבל אולי היה עדיף שהקו יצא מנתניה לחיפה דרך צומת השרון. בשביל הקטע של פתח תקווה-צומת השרון יש את קו 641.
תחבורה ציבורית נועדה לכולם. לרבבות שנוסעים
מי"ם לת"א כל ושבע וחזרה ולמסעודה משדרות שנוסעת פעמיים בשנה לבקר את הנכד שלה במושב עין כרמל.
קו שרות של תח"צ צריך לתת פיתרון לכול האוכלוסיה ולכל אזרח שצריך להגיע ממקום למקום.
(אני אגלה לך סוד: קו 921 הוא אחד העמוסים לאורך כל המסלול ברוב שעות היום)
 
נכון, תחבורה ציבורית לתת פיתרון לכל האוכלוסיה

תחבורה ציבורית נועדה לכולם. לרבבות שנוסעים
מי"ם לת"א כל ושבע וחזרה ולמסעודה משדרות שנוסעת פעמיים בשנה לבקר את הנכד שלה במושב עין כרמל.
קו שרות של תח"צ צריך לתת פיתרון לכול האוכלוסיה ולכל אזרח שצריך להגיע ממקום למקום.
(אני אגלה לך סוד: קו 921 הוא אחד העמוסים לאורך כל המסלול ברוב שעות היום)
נכון, תחבורה ציבורית לתת פיתרון לכל האוכלוסיה
אבל אין שום הכרח שזו תהיה תחבורה ישירה.
קו 921 עמוס מכיוון שאין לו תחליפים טובים יותר. זה לא אומר שהוא הפתרון הנכון למי שצריך להגיע מגוש דן לעין כרמל.

מעניין, את קו 947 שמספק שירות מהיר ואיכותי יותר מ-921 בקישור בין גוש דן ואזור השרון לאזור חיפה, אגד רוצה לפצל ולקצר. את 921 המייגע, לא.
בא נדבר על קישור ישיר ומהיר מצומת רעננה לחיפה לפני שאנו מתמודדים עם בעיית התחבורה לעין כרמל...
 
ואם כל כך חשוב בעיניך קישור ישיר בין ת"א

תחבורה ציבורית נועדה לכולם. לרבבות שנוסעים
מי"ם לת"א כל ושבע וחזרה ולמסעודה משדרות שנוסעת פעמיים בשנה לבקר את הנכד שלה במושב עין כרמל.
קו שרות של תח"צ צריך לתת פיתרון לכול האוכלוסיה ולכל אזרח שצריך להגיע ממקום למקום.
(אני אגלה לך סוד: קו 921 הוא אחד העמוסים לאורך כל המסלול ברוב שעות היום)
ואם כל כך חשוב בעיניך קישור ישיר בין ת"א
לעין כרמל, מדוע לא חשוב בעיניך באותה מידה (לפחות) קישור ישיר בין ת"א לאילניה וכפר תבור?
 

alantan

New member
זוהי טענה שלא קשורה לויכוח. לא טענתי שלעין

תחבורה ציבורית נועדה לכולם. לרבבות שנוסעים
מי"ם לת"א כל ושבע וחזרה ולמסעודה משדרות שנוסעת פעמיים בשנה לבקר את הנכד שלה במושב עין כרמל.
קו שרות של תח"צ צריך לתת פיתרון לכול האוכלוסיה ולכל אזרח שצריך להגיע ממקום למקום.
(אני אגלה לך סוד: קו 921 הוא אחד העמוסים לאורך כל המסלול ברוב שעות היום)
זוהי טענה שלא קשורה לויכוח. לא טענתי שלעין
כרמל לא מגיע שירות כלל, אלא שהמסלול הזה ספציפי של פתח-תקווה--עין כרמל אינו מצדיק קו ישיר. האם אתה טוען שאם לא נותנים קו ישיר, אז הקו אינו נחשב? לא עדיף לנסוע בקו אקספרס מפתח תקוה עד חדרה ומשם בקו מאסף, כפי שכתב עמוד השדרה?
 

846

Active member
שרות אוטובוסים צריך לשרת כל מקום וישוב

זוהי טענה שלא קשורה לויכוח. לא טענתי שלעין
כרמל לא מגיע שירות כלל, אלא שהמסלול הזה ספציפי של פתח-תקווה--עין כרמל אינו מצדיק קו ישיר. האם אתה טוען שאם לא נותנים קו ישיר, אז הקו אינו נחשב? לא עדיף לנסוע בקו אקספרס מפתח תקוה עד חדרה ומשם בקו מאסף, כפי שכתב עמוד השדרה?
שרות אוטובוסים צריך לשרת כל מקום וישוב
קטן וגדול.
לחלק מהאנשים זה מתאים ולחלק לא, לא תמיד אפשר להמציא את המסלול האופטימלי.
השרות צריך להנתן בכל מקרה ובכל מחיר (בשביל זה המציאו את הסובסידיה)
 

alantan

New member
מתי כתבתי שלא?

שרות אוטובוסים צריך לשרת כל מקום וישוב
קטן וגדול.
לחלק מהאנשים זה מתאים ולחלק לא, לא תמיד אפשר להמציא את המסלול האופטימלי.
השרות צריך להנתן בכל מקרה ובכל מחיר (בשביל זה המציאו את הסובסידיה)
מתי כתבתי שלא?
 

846

Active member
כי אתה מנסה למצא מסלולים ישירים

מתי כתבתי שלא?
כי אתה מנסה למצא מסלולים ישירים
ככול האפשר, לא תמיד זה מתאים לסבתא מר"ג שמבקרת את הנכדים במושב הבונים, ואני כנהג קבוע בקו הזה מכיר את כל סוגי הנוסעים.
 

alantan

New member
נכון, תמיד יהיו "מספידים" ו"מרוויחים". נראה

כי אתה מנסה למצא מסלולים ישירים
ככול האפשר, לא תמיד זה מתאים לסבתא מר"ג שמבקרת את הנכדים במושב הבונים, ואני כנהג קבוע בקו הזה מכיר את כל סוגי הנוסעים.
נכון, תמיד יהיו "מספידים" ו"מרוויחים". נראה
שאתה טוען שאסור שיהיו מפסידים כלל, ואילו אני טוען שהכרחי שיהיו מפסידים כי אין תקציב תחבורה ציבורית של 15 טריליארד ש"ח. מה שאני גם טוען הוא שצריך לתת למפסידים שירות ברמה טובה - אין שום קטסטרופה בלחייב את הנוסע להחליף בדרך, כל עוד יש תנאים נאותים במסוף.
 
ואגד עצמה עשתה את זה רק החודש

נכון, תמיד יהיו "מספידים" ו"מרוויחים". נראה
שאתה טוען שאסור שיהיו מפסידים כלל, ואילו אני טוען שהכרחי שיהיו מפסידים כי אין תקציב תחבורה ציבורית של 15 טריליארד ש"ח. מה שאני גם טוען הוא שצריך לתת למפסידים שירות ברמה טובה - אין שום קטסטרופה בלחייב את הנוסע להחליף בדרך, כל עוד יש תנאים נאותים במסוף.
ואגד עצמה עשתה את זה רק החודש
הזמן וההתפתחות התחבורתית יעשו את שלהם. כפי ש- 351 ו 841 הפכו בשנה האחרונה להיסטוריה, בסופו של דבר זה יקרה גם ל 921, ואפילו ביוזמתה של אגד.
 
המסלול שלו בכביש 4 בסדר גמור, אבל הקטע שלו

מה רע במסלול של 921?
ואם אתה גר בפ"ת ורוצה לבקר את הדודה בעין כרמל? איך תגיע?
המסלול שלו בכביש 4 בסדר גמור, אבל הקטע שלו
בז'בוטינסקי ובתל אביב מיותר לגמרי.
ואם רוצים להגיע מפתח תקוה לעין כרמל גם אין שום רע בהחלפת אוטובוס בחדרה.
מי אמר שקו אוטובוס שמשרת את כביש 4 בין חדרה לחיפה צריך להתחיל בתל אביב וליסוע דרך רמת גן, בני ברק, פתח תקוה והוד השרון.
אם על מנת להגיע מפתח תקוה לאשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, צריך להחליף אוטבוסים אז לא יהיה נורא בכלל אם על מנת להגיע מפ"ת לעין כרמל יהיה צורך להחליף אוטובוס בצומת רעננה או בחדרה.
המסלול של 921 דרך פ"ת והוד השרון הוא בהחלט אנכרוניסטי מהתקופה שבה מערכת הכבישים בישראל נראתה אחרת לגמרי.
 

אורי404

New member
821 "התעורר מחדש" לאחרונה. לגבי היתר

פעם היו 821,831,841,851,871...היום נשארו:
821 ונסיעה בודדת של 871.
זה גורלם של קווי ה-8-X-לאט.
מענין מתי נתבשר על "מותם" של 871 ו-821.
821 "התעורר מחדש" לאחרונה. לגבי היתר
821 - לאחרונה עם שינוי קווי הצפון התווספו נסיעות אליו. לא חושב, שהוא כל כך מהר "ימות". אולי "קיצור קיבה" לצומת רעננה או לפתח תקווה.

871 - כפי, שכתבת יש לו נסיעה בודדת. אני חושב שזה רק לכיוון תל אביב ושאין לכיוון זכרון יעקב.

823 - שאושרי כתב, שבוטל, בוטל למעשה לאחרונה עם השינוי בקווי הצפון.

552 הרצליה-פתח תקווה - במובן מסוים כיום פועל 553. במקום להיכנס למרכז רמת השרון ולמרכז הרצליה, הקו ממשיך לגלילות ולאזור התעשייה הרצליה.
עד כמה, שזכור לי היו נסיעות בודדות ל-552. כיום במקום זה, ניתן לנסוע בקו 49 (שפועל במשך כל שעות היום), לכפר הירוק ומשם להחליף באמצעות הכרטוס המשותף לקווים השונים לרמת השרון ולהרצליה.

קו 995 הקודם, שכתבת - תחילה צומצמו הנסיעות ליום או יומיים בשבוע. בהמשך בתחילת שנות האלפיים הקו בוטל. ב-2005 נפתח הקו מחדש דרך כביש 6, שהיה אז קיים בחלקו. בהמשך הוא שוב בוטל ולאחר מכן שינוי למסלולו הנוכחי מלב המפרץ.

היה קו ארוך נוסף חיפה-באר שבע - קו 354. למיטב הבנתי נסע מחיפה לנתב"ג, במסלול דומה לקו 947 ומשם המשיך דומה לקו 354 הקיים מנתב"ג לבאר שבע.
 
להערכתי 821 לא ישרוד את מעבר הת"מ בחדרה

821 "התעורר מחדש" לאחרונה. לגבי היתר
821 - לאחרונה עם שינוי קווי הצפון התווספו נסיעות אליו. לא חושב, שהוא כל כך מהר "ימות". אולי "קיצור קיבה" לצומת רעננה או לפתח תקווה.

871 - כפי, שכתבת יש לו נסיעה בודדת. אני חושב שזה רק לכיוון תל אביב ושאין לכיוון זכרון יעקב.

823 - שאושרי כתב, שבוטל, בוטל למעשה לאחרונה עם השינוי בקווי הצפון.

552 הרצליה-פתח תקווה - במובן מסוים כיום פועל 553. במקום להיכנס למרכז רמת השרון ולמרכז הרצליה, הקו ממשיך לגלילות ולאזור התעשייה הרצליה.
עד כמה, שזכור לי היו נסיעות בודדות ל-552. כיום במקום זה, ניתן לנסוע בקו 49 (שפועל במשך כל שעות היום), לכפר הירוק ומשם להחליף באמצעות הכרטוס המשותף לקווים השונים לרמת השרון ולהרצליה.

קו 995 הקודם, שכתבת - תחילה צומצמו הנסיעות ליום או יומיים בשבוע. בהמשך בתחילת שנות האלפיים הקו בוטל. ב-2005 נפתח הקו מחדש דרך כביש 6, שהיה אז קיים בחלקו. בהמשך הוא שוב בוטל ולאחר מכן שינוי למסלולו הנוכחי מלב המפרץ.

היה קו ארוך נוסף חיפה-באר שבע - קו 354. למיטב הבנתי נסע מחיפה לנתב"ג, במסלול דומה לקו 947 ומשם המשיך דומה לקו 354 הקיים מנתב"ג לבאר שבע.
להערכתי 821 לא ישרוד את מעבר הת"מ בחדרה
 
כי כאשר התחנה המרכזית של חדרה תעבור

כי כאשר התחנה המרכזית של חדרה תעבור
לקרבת כביש החוף ותחנת הרכבת של חדרה ויוקם מרכז תחבורתי בחדרה שישלב את קווי כביש החוף, קווי כביש 4, קווים עירוניים וקווים איזוריים וכן רכבת, יווצרו אפשרויות תנועה נוחות שלא קיימות היום.
כאשר קווים 825, 836, 845, 910 למשל ייפגשו עם קו 921, לשם מה יהיה צריך את 821?
יהיה צריך אז קו מאסף בין חדרה לעפולה שעוצר בכל התחנות של 821 בואדי ערה, לא בקו בין תל אביב לעפולה שנוסע דרך כביש 4, הוד השרון, פ"ת וציר ז'בוטינסקי הקדוש.
מעפולה לצומת רעננה למשל יהיה עדיף ליסוע עם 825 ולהחליף בתחנה המרכזית החדשה של חדרה ל-921 או לקו אחר שיסע מחדרה דרומה לאורך כביש 4.
מטבריה לצומת רעננה לא יצטרכו ליסוע עם 442 או 541 עד עפולה ומשם עם 821, אלא יסעו עם 836 עד חדרה ומשם עם קו אחר.
אותו הגיון שגרם להפיכת התחנה המרכזית של עפולה לתחנת מעבר השנה, יגרום להפיכת חדרה למרכז תחבורתי שישמש למעבר בין קווי ואמצעי תחבורה שונים.
יהיה למשל מאוד הגיוני להפוך את 921 ו-821 לשלושה קווים אזוריים: 1. עפולה - חדרה, 2. חיפה - חדרה דרך כביש 4, 3. חדרה - צומת רעננה או פ"ת דרך כביש 4
כאשר שלושתם ייפגשו בתחנה המרכזית החדשה של חדרה וייפגשו גם עם קווים מהירים לת"א ולצפון.
באופן עקרוני, קווים ארציים ארוכים צריכים להיות קווים מהירים. קווים מאספים צריכים להיות אזוריים ולא ארציים כאשר מרכזי תחבורה משלבים ביניהם.

והתחנה המרכזית החדשה של חדרה תימצא במיקום קלאסי להיות מרכז תחבורה שמשלב בין אמצעים שונים, הרבה יותר למשל מהתחנה המרכזית של עפולה שהפכו אותה לכזו השנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה