קבלן מפתח

Blue Fire Flame

New member
קבלן מפתח ../images/Emo35.gif

מישהו מכיר לטוב או לרע את קבלן המפתח איתן יהושוע ובניו מהקריות
אני עדיין לא סגור אם לקחת קבלן מפתח או לבנות "לבד".
 
תבנה "לבד".

תעבור אחורה בפורום ותראה את כל האנשים ש"אכלו אותה" בגלל שלקחו קבלן מפתח.
 
קבלן מפתח פותר אותך רק מלערוך כמה חוזים

בודדים ופשוטים מול בעלי מקצוע , לעומת זאת החוזה מול קבלן מפתח הרבה יותר מסובך ודורש מפרט טכני מדוקדק . אם אין לך זמן או אפשרות לפקח על הבניה , יש פתרון לזה ע"י מפקח בניה . זה לא כל כך קשה למצוא את בעלי המקצוע , כאשר מתחילים לבנות הם צצים כפטריות לאחר הגשם . קבלן מפתח לא פותר אותך מהרבה דברים - בחירת ריצוף וקרמיקה, תכנון ועיצוב המטבח, בחירת החלונות והדלתות תכנון ועיצוב התאורה , את כל אלו או שתעשו בעצמכם או בשיתוף עם מעצב פנים , אבל את השקעת הזמן זה ידרוש מכם . שלב הראשון - קבלן שלד + שבילים וגדרות - שרשרב - חשמלאי - מרכיב מזגנים . שלב שני --------- טייח , רצף + קרמיקה , צבעי . שלב שלישי--------מסגר אלומיניום + נגר דלתות או חברה , שזה כמו כל קניה אחרת . באם רוצים מערכת שאיבת אבק או "יונקרס" זו גם קניה רגילה כמו כל קניה אחרת של מוצר כל שהוא . יש רווחים גדולים של זמן בין השלבים, כך שזה לא לחוץ ואפשר להתארגן בקלות לקחת קבלן מפתח זה כמו לוותר על הנחה של לפחות 20% בעלות הכוללת של הבית שזה יכול להסתכם בקלות ב 200,000 ש"ח. חוץ מזה שזה לשים את כל הביצים בסל אחד . אני לא מאמין שקבלן מפתח יביא לך את הרצף הכי טוב והטייח הכי טוב שיש , שאלו 2 בעלי המקצוע שרצוי שיהיו הטובים ביותר שאפשר להשיג .
 

מקווה26

New member
חייבת להשמיע דעה שונה על קבלן מפתח

אני לקחתי קבלן מפתח ואני מאוד מרוצה, חוסך לי הרבה כאב ראש, ידעתי מראש מה המחיר, ידעתי להערך בהתאם, אם משהו לא נראה לי יש לי כתובת אחת ואף אחד לא מעביר את האחריות לשני. החוכמה היא לקחת קבלן מפתח טוב
 

Blue Fire Flame

New member
מה לגבי האחריות שיש בקבלן מפתח../images/Emo35.gif

הרי אם יקרה משהו לבית אחרי שנתיים אף קבלן לא יקח אחריות חוץ מקבלן מפתח. יש למישהו עומדן בכמה הפרוייקט מתייקר אם לוקחים קבלן מפתח
 

מקווה26

New member
הבית שלי לא יהיה יותר יקר בגלל קבלן מפתח

והאחריות באמת שווה יותר עם קבלן מפתח.....והבית לא!!! יוצא יותר יקר!!!
 

בינא

Member
אומדן בדוק מבוסס על מעל 1,000 יחידות דיור

לא רק על אחת. זה בסדר גמור כשיש קבלן טוב וכשהאחריות שלו אמיתית אבל להצהיר שלא יצא יותר יקר...? בהשוואה למה בדיוק? בניתם עוד בית בדיוק כמו שלכם רק עם קבלני משנה והשוויתם?
 

מקווה26

New member
לא, ואתה כן בנית אותו בית

עם קבלן ועם קבלני משנה? ההמחיר של הבית שלי יחסית למספר בתים אחרים שנעשו עם קבלני משנה הוא יותר נמוך או לפחות לא יותר גבוה. בכל מקרה יש גם עיניין של וודאות מבחינת תקצוב, וזה שווה. והדבר הכי חשוב, אם אחד מקבלני המשנה שלו "בורח" הוא מביא לי קבלן משנה אחר, בעוד שעם קבלני משנה אפשר ליפול חזק מאוד עם קבלנים שונים שבורחים באמצי העבודה
 

בינא

Member
בניה עם קבלני משנה למקצוענים בלבד

ניתן לחסוך ע"י עבודה עם קבלני משנה, רק אם יש מנהל-בצוע או מפקח אשר מבצע את עבודתו נאמנה. מי ש"מצליח" לבנות עם קבלני משנה באותו מחיר שבו השכנים בונים עם קבלן ראשי, אינו בעל מקצוע אלא אחד שחושב שהוא יודע יותר טוב מאחרים וכאלה לא חסרים אצלנו... אם זוג שכירים שעובד ומגדל ילדים, מבקש לבנות את ביתו עם קבלן ראשי שיש לו המלצות טובות וגם מצליח, אשמח יחד איתו כמו שאני שמח שהצליח לך. הבעיה היא שאת נמנית עם המיעוט (לצערי הרב) ורוב הבונים הפרטיים עם "קבלן שלהם" מקבלים מוצרים פגומים, לאחר ששילמו הון עתק, אין להם למי לפנות כי הכתובת ביחידה שלהם החליפה פלאפון והעובדה שהקבלן גמר להם את הבית היה יותר מזל משכל אבל מרגע שנכנסו לגור בו, כל מה שעשו היה לבצע תיקונים ושיפוצים ולהוציא כספים שכבר לא היו להם - מישכנו את העתיד. יש יותר סיפורים על אנשים שבנו עם קבלן ראשי ונדפקו מאשר סיפורים על אנשים שבנו עם קבלני משנה, כשהם ידעו פחות או יותר מה הם עושים או נעזרו במלווה בניה מקצועי ועלה להם יותר מאשר עם קבלן ראשי...למעשה לא נתקלתי עד היום במישהו שבנה בעצמו ולא מספר שבנה הרבה יותר זול... לשאלתך הראשונה - כן, נבנו בתים צמודים ודומים בתכנון, חלקם רק עם קבלני משנה ומפקח וחלקם עם קבלן ראשי וההפרשים נעו בין 25-35% יותר יקר עם הקבלנים הראשיים בעוד שרמת הבניה אצל הבונים העצמאיים הייתה גבוהה יותר עם גימורים שהם רצו, אלו שבנו עם הקבלנים הראשיים, קיבלו רק "מה שהקבלן נותן" ושילמו הון נוסף על כל שינוי או חריגה מ"הסטנדרט של הקבלן" שביקשו. השוואה נוספת בוצעה במחירי בניה קונוונציונאלית מול בניה מתועשת על אותו דגם של מבנה. ההפרש הגיע ל-25% בכסף ו-50% בזמן בצוע כעל הטיב אין מה לדבר בכלל - הכל לטובת המבנה המתועש.
 
הלואי והקבלני משנה שלי יברחו

כך אני אגמור את הבית בחינם . לא משלמים מראש לאף אחד אלא לפי ההתקדמות של העבודה ורצוי גם את זה לצמצם ולהשתדל שהתשלום יהיה כמה שיותר בסוף העבודה . הסיפור שלך מצוץ מן האצבע ואת לא אשמה בכך . השכנים שלי לקחו קבלן שלד היקר ביותר מ 30% מהרגיל , אני קיבלתי הצעה שהיא יקרה ביותר לשלד ברור שאם הייתי לוקח את הקבלן היקרן אז התקציב שלי היה תופח . השכנים שלי לקחו קבלן שלד ב 90000$ ואני ב 60000$ על בערך אותו גודל בית , שכן אחר לקח קבלן עד מפתח ב 1500$ למ"ר , הבית שלי קצת יותר גדול משלו , במחיר כזה לא הייתי חושב על בניה בכלל ורץ לקנות בית בקומות המשקיף לים . עכשיו יש עוד כמה תרחישים , הקבלן שלך מעוניין להכנס לשכונה שלך ולכן הוא מוריד את המחיר שלו . הקבלני משנה של השכנים שלך יקרים , זה אולי במתכון כי הם יותר טובים . השכנים שלך לא ניהלו את הבניה כמו שצריך . לשכנים שלך יש מפרט יותר יקר . השכנים לקחו מפקח בניה או מלווה בניה כך ששמשכורתו יקרה את הבניה . את לא אמרת כמה הקבלן דרש ממך למ"ר , מה שאמרת לא סותר את הכלל שבניה עם קבלן מפתח יותר יקרה מבניה עצמית . קבלן צריך להרויח לפחות את משכורתו
 

מקווה26

New member
צודק, הקבלן בהחלט צריך להרוויח

הקבלן יכול להשיג מחירים יותר טובים מקבלני המשנה, וזה משמש לו כרווח, בנוסף...נכון, לקבלן שלי היה אינטרס "להיכנס" לשכונה...אז מה? זה יתרון בשבילי שניצלתי אותו בשמחה ובכוונה.
 
הכל טוב ומצויין - רק שאת לא יכולה להשליך

מהמקרה הפרטי שלך על כולם , ברוב המכריע של המקרים קבלן גמר יותר יקר . זה לא אומר שאנשים לא עובדים עם קבלן גמר גם אם הוא יקר יותר .
 

מקווה26

New member
אבל לא מעניין אותי הכלל

על הכלל אני לא משלמת, כל מה שאני אומרת זה שכל אחד צריך לעשות את הבדיקות שלו ואת השיקולים שלו, ולפעמים קבלן מפתח משתל\ם יותר.... ועוד נקודה אחת לגבי תזרים מזומנים: למי שיש בעיה בתזרים ורוב הכספים מגיעים ממשכנתא, זה כמעט בלתי אפשרי לעבוד עם קבלני משנה, בעוד שעם קבלן מפתח אפשר להגיע להסדרים נוחים יותר.
 

מקווה26

New member
אבל המקרה הפרטי ש/לי הוא לא היחיד

ולכן כל אחד צריך לבדוק הכל!!!
 

fireman

New member
אני מבטיח לך שגם אם תביאי 50 קבלנים

לא תצליחי להגיע לעלויות שאני שילמתי על הבית שלי ואני מוכן לשים על זה כסף. קבלן מפתח יעלה יותר - תמיד! קבלן צריך להרוויח ואם את חושבת שקבלן בונה את הרווח שלו על 15% בבלוקים ו10% בבטון אתה טועה בגדול. ולגבי המשכנתאות, לא נכון בעליל. הבנקים למשכנתאות לא מבצעים פיקוח על הוצאות הבניה של הלווים כי גם בבנקים הפנימו מזמן שבענף הבניה יש הרבה "שחור" (לא שאני מציע למישהו לעבוד בשחור חו"ח....)
 

avi5199

New member
הסיפור של האינטרס מוכר לי ואין חיה כזאת

לקבלן יש אינטרס אחד - להרויח כסף. יש לו שתי אפשרויות : או שהוא יקח ממך מחיר גבוה, או שהוא ירמה אותך באיכות..
 
למעלה