קבלים
שלום העליתי סריקה של תרגיל ... בעיקרון פתרתי אותו נוסח השאלה: לוקחים קבל של 2 פאראד מחברים אותו למקור מתח של 150 וולט. לאחר טעינתו מנתקים את מקור המתח ומחבריםקבל נוסף של 1 פאראד. מה יהיה השינוי במתח הקבל הראשון. לפי החישוב שלי תחילה הוא נטען למטען של 300 קולון. עם ניתוק המקור המטען נשמר (אין לו דרך מה להתפרק) כשמחברים קבל נוסף במקביל בעצם הוא מתחיל להטען מהאנרגיה של הראשון ובגלל שהחיבור מקבילי המתח עליהם שווה ומכאן בעצם המשכתי לחשב את היחס שבו יתחלק בינהם המטען בסופו של דבר. מה שלא מסתדר לי זה למה בכלל ניתן לעשות זאת ולהניח את ההנחה הראשונית (אני יודע התשובה רשומה 2 שורות למעלה וזה עדין לא מסתדר לי...) תנסו לשפוך על זה מעט אור...
שלום העליתי סריקה של תרגיל ... בעיקרון פתרתי אותו נוסח השאלה: לוקחים קבל של 2 פאראד מחברים אותו למקור מתח של 150 וולט. לאחר טעינתו מנתקים את מקור המתח ומחבריםקבל נוסף של 1 פאראד. מה יהיה השינוי במתח הקבל הראשון. לפי החישוב שלי תחילה הוא נטען למטען של 300 קולון. עם ניתוק המקור המטען נשמר (אין לו דרך מה להתפרק) כשמחברים קבל נוסף במקביל בעצם הוא מתחיל להטען מהאנרגיה של הראשון ובגלל שהחיבור מקבילי המתח עליהם שווה ומכאן בעצם המשכתי לחשב את היחס שבו יתחלק בינהם המטען בסופו של דבר. מה שלא מסתדר לי זה למה בכלל ניתן לעשות זאת ולהניח את ההנחה הראשונית (אני יודע התשובה רשומה 2 שורות למעלה וזה עדין לא מסתדר לי...) תנסו לשפוך על זה מעט אור...