קבלים

  • פותח הנושא lag5
  • פורסם בתאריך

lag5

New member
קבלים

שלום העליתי סריקה של תרגיל ... בעיקרון פתרתי אותו נוסח השאלה: לוקחים קבל של 2 פאראד מחברים אותו למקור מתח של 150 וולט. לאחר טעינתו מנתקים את מקור המתח ומחבריםקבל נוסף של 1 פאראד. מה יהיה השינוי במתח הקבל הראשון. לפי החישוב שלי תחילה הוא נטען למטען של 300 קולון. עם ניתוק המקור המטען נשמר (אין לו דרך מה להתפרק) כשמחברים קבל נוסף במקביל בעצם הוא מתחיל להטען מהאנרגיה של הראשון ובגלל שהחיבור מקבילי המתח עליהם שווה ומכאן בעצם המשכתי לחשב את היחס שבו יתחלק בינהם המטען בסופו של דבר. מה שלא מסתדר לי זה למה בכלל ניתן לעשות זאת ולהניח את ההנחה הראשונית (אני יודע התשובה רשומה 2 שורות למעלה וזה עדין לא מסתדר לי...) תנסו לשפוך על זה מעט אור...
 

johngalt2

New member
סה"כ המטען שהיה על כל אחד מהלוחות

של הקבל, לפני שהוא חובר לקבל החדש, היה Q. לאחר שמחברים אותו לקבל החדש, סכום המטענים על כל אחד מהלוחות של שני הקבלים, התחתון והעליון, נשאר Q - כמו שאמרת, בהנחה שהחיבור היה מיידי, אין לקבל הזה לאן להתפרק, ולכן ההנחה תקפה, מחוק שימור המטען. (אגב, אלוהים יודע מאיפה הם השיגו קבלים כאלה גדולים
)
 

lag5

New member
הם לא , סתם לא רשמתי מיקרו, זה לא רלוונטי ../images/Emo13.gif

תודה...
 
למעלה