קבלה לרפואה לאחר תואר ראשון - שאלה ארוכה

1989naama

New member
קבלה לרפואה לאחר תואר ראשון - שאלה ארוכה

היי כולם,
אני כותבת פה פעם ראשונה כדי לברר בנוגע לענייני קבלה לתכנית 4 שנתית או 6 שנתית לאחר תואר, אשמח למענה מכל מי שמכיר את הנושא.
הסיפור שלי הוא כזה: עשיתי תואר ראשון, בתחילה במתכונת דו חוגית, ולאחר מכן שיניתי לחד חוגי. בחד חוגי סיימתי תואר בממוצע 80, אולם בחוג השני עזבתי לאחר כמה נכשלים (שנבעו לצערי מנסיבות אישיות שונות וכן עקב חוסר עניין ומוטיבציה בחוג השני).
כמה העובדה הזו יכולה להזיק או חלילה למנוע קבלה לאחד מהמסלולים שציינתי? האם זה אבוד מראש ואין טעם לנסות? הבנתי שרקע אקדמי כזה עשוי ממש לפגוע באפשרות להתקבל (באופן אבסורדי ממש, כי בניגוד לרקע אקדמי שלא ניתן למחוק, בגרויות/פסיכו' ניתן לעשות כמה שרק רוצים).
תודה מראש לעונים
 

ELLA1992

New member
דרישות הקבלה ל-4 שנתי בבר אילן...חקרתי מעט את הנושא

ועד כמה שידוע לי הן ממוצע ציונים מצטבר של 80 מינימום בתואר ראשון B.A. או B.Sc או אחר. עם כל תואר ראשון ניתן להתקבל לתכנית ה-4 שנים, הדבר יהיה מותנה כמובן בלימודי השלמה ארוכים ומייגיעים ובחינת הGRE.
אם אני לא טועה הקבלה לתכנית ה-4 שנתית בת"א גם היא בעלת אותן דרישות.

באשר לתכנית ה-6 שנתית (הרגילה?) אני לא בקיאה מספיק אבל אאל"ט רקע אקדמי כלשהו יעזור (גם סיעוד לא), שם את תדרשי כך או כך להציג ממוצע משוקלל של בגרויות וכמובן איך לא - ציון פסיכומטרי ועוד כל מיני מבחנים (מו"ר ועוד) .

נחזור ל-4 שנתי, בזה אני בקיאה יותר, הממוצע המינימאלי שדרוש בתואר הראשון עמו את מגיעה הוא 80, מה שאומר שתיאורטית את יכולה להתקבל, אבל קצת מדאיג שאת עומדת בסף המינימאלי של תנאי הקבלה, אף על פי שרשום רשמית ש-80 מספיק, לא יודעת אם לסמוך על זה, האופציה הכי טובה היא לשלוח מייל למזכירה של המסלול.

בקשר לשיפור ציון ממוצע של התואר- זה בהחלט אפשרי, אבל רק בתנאי שעוד לא סגרת את התואר.
 
למעלה