קבלה או נתינה?

puma141

New member
קבלה או נתינה?

איזה טיפוס אתם חושבים שאתם יותר-של קבלה או נתינה,
ולמה אתם חושבים שזה קשור-לאיזה תכונות?

ביטחון/חוסר ביטחון.
צניעות/חוסר צניעות.
חוצפה/פחות חוצפה.
חינוך טוב או פחות טוב..

אני כפי הנראה טיפוס של יותר לתת מאשר לקבל.
ואני רואה את זה כעובדה-
כשאני מקבלת משהו ממישהו בגדול, מיד נוצרת אצלי תחושה שאני לא רוצה,
שאני אולי חייבת לאותו אחד/ת, שלא נוח לי עם זה, שזה לא ממש...משמח אותי!
וככה אני מוצאת את עצמי מתחמקת מכל מיני מצבים של לקבל.

אפילו מחמאות! במסגרת העבודה שלי....
רק כשמכריחים אותי אני מגיעה למקום שבו אני "מציגה את עצמי".
לא מסתדרת עם זה!!
עכשיו-בגלל שזה נראה מופלץ ומתחסד מידי-אני מנסה גם להסתיר את זה
שככה אני מרגישה-אז אני פשוט נמנעת כמה שיותר.:)

לעומת התחושה של לתת-נטו אושר. נטו סיפוק..בלי שום תופעות ביניים
ותחושות נלוות..
כמובן שיש גם דרך לתת. עולם ומלואו...הכל בהתאם לאדם/לסיטוציה..הכל בהתאם.
אני אעדיף לא לתת-אם אני אדע שיש מצב שאותו אדם עלול להפגע מהנתינה הזו שלי..
מה שנקרא-רק נתינה בטוחה....
 

puma141

New member
שאקירה

קצת בזכותך הפוסט הזה:)
אהבתי את הפליאה שלך לגבי המחמאות שקיבלת על התמונות..
חשבתי על זה, וכנראה שבמקרה שלך זה סוג של צניעות..

אבל שתדעי שהן באמת מדהימות ואת צריכה לעשות עם זה משהו..
 
ב...פסקה מספר שלוש...


זו בעיה של רוב העולם שורשה במידת הגאוה (אגו).
 
לגבי פסקה מספר 3

כשאת נותנת, את צריכה לשים לב שלא רק האדם שאת נותנת לו לא נפגע, אלא שלא נפגעים גם אנשים אחרים הקרובים אליך. ע"ע הקבצן וזר הפרחים.

בנאדם צריך לדעת גם לקבל.

 

ebi83

New member
לא נראה לי שאני יכול לסווג את עצמי.

אני מאוד אוהב לתת ולעזור לחברים. אבל אני גם אוהב לקבל דברים בעיקר בגלל הסמליות שבדבר.

אני יכול להעיד שאני כן נותן יותר ממקבל, אבל בעיקר כי מדובר בהרבה אנשים מול אדם אחד


אני לא חושב שניתן לייחס לזה תכונות שציינת, הדבר היחיד שיכול להיות רלוונטי מבחינתי הוא העניין של חינוך, אבל לא בהקשר של טוב ורע אלא כזה הנוגע ליחס לאחר ולעצמך ולסדרי עדיפויות.
אנשים שחונכו לשים את עצמם במקום הראשון (ויש הטוענים שלא מדובר במשהו רע) סביר שיעדיפו לקבל מלתת.
כאלה שחונכו על אהבת הנתינה, סביר שיעדיפו לתת מלקבל.

הרוב איפשהו על הספקטרום בין לבין.

יש סוג של הנאה בלתת שלא ניתן לקבל ממשהו אחר, בעיקר לאור התגובה שמקבלים מהאדם שמולך שמוכיר לך טובה על הנתינה. ויש סוג של הנאה שבקבלה מחושבת מאדם כלשהו, אם מישהו נותן לך משהו מתוך חשיבה אמיתית עלייך זו גם הנאה גדולה, אבל מכיוון אחר.
 

mri10

New member
במשך שנים חשבתי..

שהתכונה של לתת ולא לקבל שמאפיינת אף אותי,הינה פסגת הטוב והיושר.

עם הזמן וככל שהתבגרתי,התחלתי להבין שיתכן ולא כך הם הדברים.

אני יכול לדבר על עצמי בלבד,היום אני מבין שהרצון שלי להיות תמיד נותן ולא מקבל הוא בין השאר מהסיבה שאני שונא להיות חייב.כשאדם עושה לי טוב אני ישר חושב שאני משועבד אליו ומחכה להזדמנות הראשנה לפרוע לו.

כלומר האי קבלה שלי לא באה ממקום של צניעות אלא ממקום של זהירות והתנהלות.

וגם הנתינה שלי שבעבר הייתה בעיני סמל ומופת.

היום אני מבין שיש גם משהו עצמי ואנוכי בלהיות נותן.התחושה שאתה נותן,תומך,מעניק חסות. היא תחושה מצוינת.אתה נמצא בעמדה של כח,הזולת זקוק לך.

ונתינה אמיתית היא נתינה לשם נתינה,רק כדי שלשני יהיה טוב,ולא כדי שאני עצמי אחגוג על הפילנתרופיות שלי.

אני אתן לך דוגמא:אם הזמנתי אורח לבית שלי ובמקביל הוא קיבל הזמנה מאדם נוסף,אותו אורח החליט ללכת על ההזמנה השניה ואני נשארתי לבד.ברור שלא ארגיש בנוח מכך שהוא העדיף את השני עלי.

למה??

הרי אם אתה מארח נטו ממקום של נתינה ולא משתף רצונות עצמיים בענין,אז למה לא להרגיש בנוח מכך שהוא הלךלמקום אחר??אם רצונך לטובת השני נטו.אז אחת היא,אם הוא התארח אצלך או אצל האחר.העיקר שהוא נהנה.

ואנו לא כאלו,או לכל הפחות אני לא כזה.בכל נתינה שלו טמונים רצונות נסתרים וגלויים של עצמיות ואנוכיות שאינם עולים בקנה אחד עם נתינה טהורה ומזוקקת.

פומה הצדיקה.
את שואלת על חינוך?! ברור שגם אם נולדת עם תכונות מצוינות בלי חינוך זה לא יתפתח נכון,ולחילופין גם אדם שנולד עם נטיות לכל הרע שבעולם,עם חינוך והתמדה אפשר להגיע למקומות יפים מאוד.

הזכרתי לי את הסיפור שלך עם העציץ והאיש המסכן.

יום טוב,הכי טוב,ורק טוב.

חנוכה שמח.
 

puma141

New member
לצערי אני קצת לחוצה בזמן, אבל לא שאני חושבת

או חשבתי שזה פסגת הטוב או סיסמאות כאלו!
זו עובדה-שככה אני מגיבה לזה. עובדתית-בלי שום תירוצים.
אבל בדברים של לקבל באופן פיזי שהם העיקר בקטע של לדעת לקבל-
יש בי את החשש של איבוד החופש שלי בקטע מסויים...החובה של להחזיר-בצורה כלשהי...
נפשית בעיקר. משהו שקשור בחופש שלי..לא יודעת אם אני מסבירה את זה נכון ואתה יכול להבין..
ושאר סוגי הקבלה-הם אולי שוליים ונלווים למה שמקובע אצלי בגוף בקטע הזה..
כמו מחמאות על מה שאני עושה.

"פיסגת הטוב והיושר" זו סיסמה. אני לא מתעסקת בסיסמאות:)
 
וואוו

זה מאיר את סיטואצית הקבצן וזר הפרחים באור אחר לגמרי. פתאום הכל מסתדר.

חוסר היכולת לקבל נובע אצלך מחוסר רצון להתחייב לאדם שנתן. זה בדיוק מה שהפריע לחבר שלך דאז.

הרצון לשמח את הקבצן היה סיפור כיסוי לעניין האמיתי שם.
 

puma141

New member
זה לא נכון במקרה הזה-לגמרי.:)

דווקא היה לי מעניין לחשוב על מה שאמרת, אבל זה לא לא לא.
 

mri10

New member
פומי..

לא התכוונתי חלילה לפרשן אותך.אני דיברתי על עצמי בלבד.
 

mri10

New member
פומי..

לא התכוונתי חלילה לפרשן אותך.אני דיברתי על עצמי בלבד.
 
אני

יודעת שאני נותנת.... עד שזה מגיע למצב של ניצול, וזה הגיע לשם כמה פעמים ואז למדתי לשים ברקס ולעצור את זה.
בכלליות גם בנתינה יש משהו טיפה אגואיסטי, כי כשאני למשל "תורמת לחברה" (שונאת את הביטוי בגלל זה הוא במרכאות) אני מפיקה מזה הנאה ומרגישה טוב עם עצמי.
כשהמשפחה שלי (ובייחוד אחי או אמא שלי) והחברים שלי יצטרכו משהו - אקפוץ ישר. נראה לי אבל שזה יותר מקטע של להגן עליהם.
לבני זוג, אין מה לדבר בכלל.

בנוגע ללקבל, וואלה, אני לומדת לקבלת, הייתה לי על זה שיחה לא מזמן עם אחותי והיא "נתנה לי בראש".
פעם מאוד פחדתי שעושים לי "טובה" והייתי בראש שאני לא צריכה שום דבר מאף אחד.
מבני זוג אני יודעת לקבל ותמיד ידעתי, ואני מעריכה גם.
היום אני גם לומדת לקבל מהמשפחה (אפילו בקטע של סתם להתפנק על אמא שלי שתכין לי תה או נגיד טרמפ מאחותי) ומחברים, ומבסוטה על העניין כי זה נותן להרגיש שיש שם מישהו בשבילך שיעשה עבורך דברים בלי לצפות למשהו בתמורה.

אם זר ייתן לי משהו, כמו למשל מחמאה, זה רק יכניס למחשבה של מה הוא רוצה.
 

FineSilverMan

New member
זה לא דיכוטומי

משתדל להתנהל בכבוד ביחס לזולת. לתת ולקבל. שוויון.
 
אני יותר טיפוס של נתינה

זה מגיע מתוך רצון אמיתי.
אני אוהבת לקבל אבל תלוי ממי..
כי זו תשומת לב שאני מעדיפה לקבל מאנשים יקרים לי.

נ.ב
אני לא אוהבת את החרטבונה הזו שאומרים "נותנים בשביל הסיפוק ולא בשביל לקבל חזרה"

זה לא מדויק.
ברור שנותנים כי זה הרצון שלנו והסיפוק,
אבל מה קורה כשהאיחו דה פוטה לא מעריך וגם לא נמצא שם בשבילכם כשאתם צריכים?
גם אז תגידו "נותנים בשביל לתת ולא בשביל לקבל"?

 

puma141

New member
וואלה זה נכון...

תלוי ממי לקבל...הגדרה נכונה.

וסוז לגבי מה שכתבת בסוף-
במלוא הרצינות אני עונה לך!
לא נותנים כדי לקבל תמורה. גם לא תמורה של מה שכתבת-"הוא לא נמצא
כשצריך אותו".
זה בדיוק הקטע שאני לא אוהבת בלקבל:) כאילו שאז יש ציפיות לתמורה..סוג של מחוייבות
ואני יכולה להגיד לך ואפילו להשבע לך-שלא משנה מה ואיך-כשנתתי משהו לא ציפיתי לשום
תמורה. לא עכשיוווית, ולא עתידית. בשום אופן!
נתתי כי זה מה שחשתי באותו הזמן-וזהו. אין לי התחשבנויות בקטע הזה..
וכשכתבתי שם תלוי ממי לקבל-זה בדיוק זה. לקבל ממי שלא מצפה לשום תמורה ממני..
 
כשאני עושה משהו

זה לא מתוך מחשבה "אני אעשה והוא יחזיר לי"

אני עושה כי אני רוצה, כי זו הרגשה טובה עבורי ועבור הבנאדם.
אבל אח"כ שמגיע שלב שבו את צריכה משהו והאנשים שהיית שם עבורם,
לא נותנים מעצמם עבורך ,אל תגידי לי שאת נהנית מזה. לא מאמינה.


ואני לא מדברת על נתינה התנדבותית וכו...
 

puma141

New member
ברור לי!

אבל מבחינתי-זה מה שעושה את ההבדל בקטע של לדעת ממי לקבל..
וזה לא עושה אותך רעה או משהו-זה עושה אותי עם שריטה של מחוייבות...חחחח

שלא תביני לא נכון!
 

puma141

New member
חחח מצטערת לאכזב-הכי הכי נהנית-עד מתרגשת!

סוז...אפילו מתרגשת..
ובגלל התחושה הזו, אני אומרת לעצמי...אולי לתת זה בכלל אגואיזם!
כי אם לא-איך זה שכל כך כייף לי לתת? :)

נטו להינות=לתת. אל תאמיני..
 
את נהנית ומתרגשת

כשאדם קרוב אלייך שעזרת לו ועוזרת לו ונותנת לו הכי באהבה,
שם עלייך זין כשקורה מצב ואת צריכה אותו?
 
למעלה