לאחר שקראתי את כל השרשור
ומאחר והתחום מוכר לי מקרוב (הן מבחינת נושא מכירת שירותים בטלפון והן מבחינה משפטית) רצת להבהיר כמה דברים : ראשית, לגבי ההקלטות - מערכת הקלטות ברוב המקרים הינה מערכת שמגובת לתקופת זמן מוגבלת. כלומר אם השיחה שלך נערכה לפני למעלה משנה סביר שלא תוכלי לקבלה כי ההקלטה לא קיימת יותר. שנית, מבחינה משפטית ומנסיון העבר עם מקרה שעלה בבית משפט, נדחתה בקשת לקוח לבטל את התשלום של "דמי היציאה" (הקנס), זאת משום שבמערכת החברה היה מצויין במפורש שנמסרו לו הפרטים במעמד ההזמנה. שופט בית משפט לא צריך שום מסמך חתום כדי לחייב לקוח לשלם לחברה מה שמגיע לה. מדובר פה בהסכם בעל פה, ועל אחת כמה וכמה כשהדברים מפורטים בפניות הלקוח לחברה, הסיכוי כי יזכה הוא קטן. נקודה נוספת וחשובה אף היא, היא נושא נושא בפני עצמו בהתקשרות מול לקוח. מחקרים בתחומי הפסיכולוגיה הוכחו כי לאדם ישנה שמיעה (אפשר לקרוא לה) סלקטיבית. וכשהוא עורך חוזה בעל פה, הרבה יותר קשה לו לעבד את המידע שניתן לו עד כדי איבוד מספר נתונים חשובים שנמסרו לו במהלך העסקה. במקרה כמו שלך כשאת ו/או בעלך לא זוכרים אם נאמר לכם, הרי שאתם מצויים בבעיה. מחד אחד קיבלתם תערף זול יותר מעלויות מלאות של השירותים שאתם מנוים עליהם (ואולי אף זכיתם לקבל מתנה), ומאידך אתם מבקשים לבטל חוזה שהסכמתם לו בלי לדעת את מלוא הפרטים או שאינכם זוכרים אותם במקרה זה. לעניות דעתי את צריכה לספוג את הקנס כי אין לך סיבה מוצדקת שלא. (אגב, אולי לא הכי קשור, אבל הקונוטציה זהה, אי ידיעת החוק אינה פותרת עבריין מעונש, ואת אומנם אינך עבריינית אבל עצם זה שקיבלת הטבה במשך X זמן מחייב אותך, ואם אינך עומדת בהתחייבות עליך לשאת בתוצאה - אבל שוב, זו רק דעתי).