צריכה את עצת חכמת ההמונים (בעית סיווג בטחוני)

notforsale1998

New member
צריכה את עצת חכמת ההמונים (בעית סיווג בטחוני)

אני מהנדסת בתחילת הקריירה בעלת נסיון של שנתיים בתחום מסוים במקום עבודתי בסיום הפרויקט הוצע לי פרויקט חדש במקום עבודתי הנוכחי כגוניור ללא שום נסיון בתפקיד חדש שייעדו לי אני הסכמתי ונכנסתי לתפקיד לאחר שבועיים לצערי גיליתי שחלק מדרישת הפרויקט היא מעבר סיווג בטחוני לצערי יש לי רישום פלילי על שימוש של קנאביס ומעבר לכך, מידי פעם אני כן מעשנת. מה היא הדרך הכי טובה להמנע מהסיווג ולהודיע למנהלי שאיני מעוניינת בפרויקט מבחינת התפקיד (יש פרויקטים אחרים שאני יכולה לנסות להתקבל אליהם) או האם להגיד להם על עניין הרישום מה אתם הייתם עושים (פתוחה גם להצעות יצירתיות אחרות?
 

jgut

New member
לדעתי יש לך כמה אפשרויות

1. אם את רוצה להתקבל לפרוייקט ומוכנה להפסיק לעשן, יכול להיות שהרישום הפלילי לא יפריע לסיווג (הוא כן יקשה על הסיווג, אבל לא בהכרח ימנע אותו). זה כמובן בתנאי שכאמור, את מפסיקה לעשן ומספרת בתחקיר על הרישום הפלילי.
2. במידה ואת לא רוצה להפסיק לעשן, או שלא מתאים לך להיכנס בכלל לתסבוכת עם הסיווג, זה לגיטימי לעבור פרוייקט. את יכולה להגיד לממונים עליך שאת לא מעונינת לעבור תהליך של סיווג בטחוני, מבלי לפרט להם למה.
לא הייתי מספרת להם על הרישום הפלילי (זה לא עניינם ולא יועיל לך בשום צורה). גם לא הייתי ממהרת לספר להם על העישון, פשוט כי יש אנשים שישפטו אותך על זה ואת לא צריכה את זה במקום עבודה.
&nbsp
יש לי חברה שמעשנת והיתה אמורה לעבור סיווג. היא ביקשה ממנהליה לעבור פרוייקט. היא סיפרה למנהלים שלה שהיא מעשנת. אחד מהם קיבל את זה בסדר והשני מאז עושה לה פרצופים. במקרה שלה היא עברה פרוייקט והמנהל הישיר שלה בסדר איתה. אבל זה היה יכול גם להיגמר אחרת.
 

jellymean

New member
הבעיה שלך זה שאת הולכת בכיוון לא נכון

מה זה מהנדסת? את מסמר? פטיש? לא! את אישה!
תפקיד שלך לשבת בבית.... לבשל לבעל שלך... לנקות הבית ולטפל בילדים....
אז תעשי תפקיד שלך ותשאירי תפקיד של פטישים לגברים....

ושיהיה לך בהצלחה!

 

ipv6

Member
קודם כל היום רבים וטובים מעשנים היום

ובכלל לא בטוח שזה פוסל אותך.
יש רמות לסיווג ואף אחד חוץ מאנשי ב"מ מידע\צבאיים אזרחיים לא יודע באמת מה משפיע ועל איזו רמת סיווג. ככה שלדעתי את לא רוצה פה את "חוכמת" ההמונים.

אם את חוששת מזה שהמנהלים שלך יגלו שאת מעשנת ויראו את זה בעין לא יפה, אין לי (וכנראה לאף אחד אחר פה) מושג איך כדאי להתנהל מולם.

אבל אני חושב שברב ההיי טק הסביר (להוציא תעשיות בטחוניות וכל מיני מקומות ממשלתיים) היעדר סיווג בגלל עישון גראס לא יפגע בתדמית שלך \ יגרום ליחס לא טוב. מקסימום יצחקו עליך קצת בארוחות הצהריים
 

ipv6

Member
כמובן שיש יותר סיכוי להפסל

עם רישום פלילי מאשר בלי, אבל אף אחד לא יכול לדעת איך הגופים שעורכים את הסיווג יגיבו לקייס שלה, בטח אם זה רישום פלילי על שימוש עצמי.

עריכה : זה כמובן תלוי איזו רמה של סיווג היא צריכה ולאיזה גוף..
 
גם לדעתי לא יקרה כלוום אם תגלי לבוס

את יכולה לאמר "יש לי רישום כי עישנתי בעבר" (כלומר - לא לשתף בכך שאת עדיין ממשיכה).

קשה לי לחשוב על מקום עבודה שמישהו יעשה בו עניין מזה שמישהו עישן קנאביס


אם את משום מה חוששת, אפשר להיות מעורפלת. לאמר שאת יודעת מנסיון בעבר שיש סיכוי טוב שלא תקבלי סיווג, ואת לא רוצה להיכנס לזה שוב.
 

notforsale1998

New member
תודה לכולם התלבטות אחרונה

יש אופציה שאני כן אגש לסיווג ואקטין ראש בידעה שלא אקבל אותו..האם הם מחזירים תשובה מנומקת על סמך מה לא קיבלתי את הסיווג (יציינו שיש לי רישום )אם לא תהיה תשובה מנומקת האם דרך של להקטין ראש עדיפה.או שעדיף פשוט להתוודת (זה יהיה מול שלושה מנהלים לפחות) שאני לא מתאימה לסיווג הבטחוני ולסיים אם זה.
 

user32

Well-known member
מנהל
בוודאות אפשר לקבל סיווג גם למי שמעשן קנאביס

לא יודע לגבי רישום פלילי אבל בתהליך הסיווג, כל עוד לא שיקרת ואת מודה בשימוש בקנאביס אפשר לקבל סיווג. יש קטגוריות, משהו בסגנון:
עישנתי בעבר 3-5 פעמים
מעשן מדי פעם
מעשן קבוע
מסטול ברגע זה...
מכיר הרבה שקיבלו סיווג עם עבר של צריכת קנאביס. ההגיון ברור: אם יפסלו את כל המעשנים אז אפשר לסגור את גופי הבטחון וגם את המדינה באותה הזדמנות.
מה שכן, נדמה לי שיש התחייבויות שלא לעשן בתקופת התפקיד (וזה נבדק ע"י פוליגרף תקופתי) ויש משמעות לגבי תדירות הצריכה. סה"כ הגיוני.
לא יודע לגבי הרישום הפלילי ואיך הוא משפיע. ההגיון שלי אומר שזה לא אמור להשפיע יותר מהודאה בסיווג על עישון אבל ההגיון שלי גם אומר ש"אין הגיון בצבא" ולכן גם לא בטוח שיש הגיון בסיווג.
 

יבגניי34

New member
לידיעתי אין ולא יכול להיות נימוק. כותבים ״אי התאמה״

אם היה נימוק היו צריכים לכתוב ״כי ערבי״ ואז בג״צ וכו׳.

מציע לך לגשת לסיווג. תיק פלילי יידעו שיש לך. לגבי שימוש בסמים את יכולה לשקר או להצהיר אמת שניהם לגיטימיים (?), שניהם נעשו, ואנשים עברו סיווגים בשתי הדרכים.
אני הצהרתי בסיווג על כל שימוש בסמים או פעילות ״גבולית מבחינה חוקית״ אחרת ועברתי. אנקדוטה.

ובלי קשר נסי להפסיק...
 

ipv6

Member
מסכים כמעט עם כל מה שרשמת

למעט החצי המלצה לשקר. כמו שכתבתי רק גורמי ב"מ יודעים באמת איך נבדקת התאמה לסיווג ביטחוני, לפחות לפי הדיעה הרווחת, פאק באמינות זה ברב המקרים הרבה יותר שלילי מהעבירה עצמה. בטח במקרה של בעישון קנביס.
אם היא מחליטה לגשת, הייתי ממליץ לאמר בתחקיר. אם תתפס על שקר סיכוי גדול שלא תקבל סיווג.
כמו שכתבת, לא מוסרים סיבה לפסילה..בשום מצב.
 
למעלה