אנחנו כנראה לא מתכוונים לאותו הדבר
אני אומר שוב: בטאי-צ´י (לפחות אצלנו) לא מדמיינים יישום - לא כשעושים קטה, ולא כשמתרגלים בזוגות; להיפך - מנסים לעשות את הקטה מדויק ככל האפשר, וכשמתרגלים יישומים - גם מנסים להיצמד לתחושה של התרגול בקטה, כשאין בן-זוג ואין מי שיפריע לי. ההבחנה בין רמות שונות של יישומים לא קיימת (כמעט) אצלנו, מעבר לזה שתלמידים מתחילים מתרגלים יישומים פשוטים יותר מתלמידים מתקדמים; בכל מקרה, התנועה צריכה להיות דומה ככל האפשר לקטה. יכולים להיות יישומים שונים לאותה התנועה, בלי שום שינוי שלה; ויכולים להיות שינויים, קלים עד גדולים. בכל מקרה, מנסים לתרגל את היישום כאילו אין בן-זוג, כאילו רק עושים תנועה באויר - כמו שמתרגלים קטה.
אני אומר שוב: בטאי-צ´י (לפחות אצלנו) לא מדמיינים יישום - לא כשעושים קטה, ולא כשמתרגלים בזוגות; להיפך - מנסים לעשות את הקטה מדויק ככל האפשר, וכשמתרגלים יישומים - גם מנסים להיצמד לתחושה של התרגול בקטה, כשאין בן-זוג ואין מי שיפריע לי. ההבחנה בין רמות שונות של יישומים לא קיימת (כמעט) אצלנו, מעבר לזה שתלמידים מתחילים מתרגלים יישומים פשוטים יותר מתלמידים מתקדמים; בכל מקרה, התנועה צריכה להיות דומה ככל האפשר לקטה. יכולים להיות יישומים שונים לאותה התנועה, בלי שום שינוי שלה; ויכולים להיות שינויים, קלים עד גדולים. בכל מקרה, מנסים לתרגל את היישום כאילו אין בן-זוג, כאילו רק עושים תנועה באויר - כמו שמתרגלים קטה.