צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
 

טשאפק 2

New member
בכתבה זו בורג משבח את הנתיב המהיר משפירים

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
בכתבה זו בורג משבח את הנתיב המהיר משפירים
אבל בתגובות נחשף שהוא התנגד בחריפות לרעיון הנתיב בתשלום - באופן כללי וספציפית בכביש 1 - כאשר הנושא עלה.

ציטוט מהכתב של היום
>>>"קחו למשל את "הנתיב המהיר" הפועל בהצלחה מפתיעה בין מחלף שפירים לנתיבי איילון. רק מעטים נתנו לפרויקט הזה סיכוי, ובכל זאת, מגרשי החנייה בחניון מתפקעים. "
ציטוט מהכתבה מ-2007:
>>> מדוע לשלם פעמיים? נתיבי איילון נסללו במימון ציבורי. כך גם כביש מס' 1. כל הטלת אגרה על השימוש בהם, הוא במקרה הטוב כפל מס, במקרה הרע עוול זועק לשמיים. וכן, גם אם הכביש יורחב במסלול נוסף, זה יהיה כך... איפה השוויון? הרי ברגע שיוטל מס כניסה-לעיר, יתקשו לעמוד בו רק אנשי המעמד הבינוני, אלה שנאנקים גם ככה תחת עומס המיסים
 

benshap2

New member
בורג הוא לא עיתונאי, הוא דובי לא לא

בכתבה זו בורג משבח את הנתיב המהיר משפירים
אבל בתגובות נחשף שהוא התנגד בחריפות לרעיון הנתיב בתשלום - באופן כללי וספציפית בכביש 1 - כאשר הנושא עלה.

ציטוט מהכתב של היום
>>>"קחו למשל את "הנתיב המהיר" הפועל בהצלחה מפתיעה בין מחלף שפירים לנתיבי איילון. רק מעטים נתנו לפרויקט הזה סיכוי, ובכל זאת, מגרשי החנייה בחניון מתפקעים. "
ציטוט מהכתבה מ-2007:
>>> מדוע לשלם פעמיים? נתיבי איילון נסללו במימון ציבורי. כך גם כביש מס' 1. כל הטלת אגרה על השימוש בהם, הוא במקרה הטוב כפל מס, במקרה הרע עוול זועק לשמיים. וכן, גם אם הכביש יורחב במסלול נוסף, זה יהיה כך... איפה השוויון? הרי ברגע שיוטל מס כניסה-לעיר, יתקשו לעמוד בו רק אנשי המעמד הבינוני, אלה שנאנקים גם ככה תחת עומס המיסים
בורג הוא לא עיתונאי, הוא דובי לא לא
 

GLSRA

Member
אני לא סנגור של צביקה בורג, אבל...

בכתבה זו בורג משבח את הנתיב המהיר משפירים
אבל בתגובות נחשף שהוא התנגד בחריפות לרעיון הנתיב בתשלום - באופן כללי וספציפית בכביש 1 - כאשר הנושא עלה.

ציטוט מהכתב של היום
>>>"קחו למשל את "הנתיב המהיר" הפועל בהצלחה מפתיעה בין מחלף שפירים לנתיבי איילון. רק מעטים נתנו לפרויקט הזה סיכוי, ובכל זאת, מגרשי החנייה בחניון מתפקעים. "
ציטוט מהכתבה מ-2007:
>>> מדוע לשלם פעמיים? נתיבי איילון נסללו במימון ציבורי. כך גם כביש מס' 1. כל הטלת אגרה על השימוש בהם, הוא במקרה הטוב כפל מס, במקרה הרע עוול זועק לשמיים. וכן, גם אם הכביש יורחב במסלול נוסף, זה יהיה כך... איפה השוויון? הרי ברגע שיוטל מס כניסה-לעיר, יתקשו לעמוד בו רק אנשי המעמד הבינוני, אלה שנאנקים גם ככה תחת עומס המיסים
אני לא סנגור של צביקה בורג, אבל...
ראשית, אני אכתוב שאני לא מכיר אותו כך שאין לי כל עניין אישי בו או בדברים שהוא כותב
שנית, אני מסכים עם מה שנכתב כאן שהעיתונאים בכלל ובתחום התחבורה והתשתיות הם חפיפניקים גדולים, לא מקצועיים ולא רציניים
אבל, מר בורג אינו היחיד שמחליף דעות.

אני, מודה לצערי שהתנגדתי לכביש 6 בזמנו כי האמנתי שיכולים להשקיע בהרחבה ובבניית מחלפים על כביש 40 לכל אורכו להגיע לתוצאה דומה וכיום אני חושב שכביש 6 הוא פרויקט מאוד מוצלח ואני מצר על טעותי בעבר.
אבל אני לא היחיד שטעה, קחו למשל את ראש עיריית ירושלים, שאני מאוד מעריך, כשהוא רץ לעיריית ירושלים בפעם היראשונה, הוא נשא בגאון את הדגל שצריך להפסיק את פרויקט הרק"ל בירושלים. והיום, הוא אחד המצדדים הגדולים בפרויקט הזה ובהרחבתו לקווים נוספים
 

טשאפק 2

New member
נכון, מותר לשנות דעה

אני לא סנגור של צביקה בורג, אבל...
ראשית, אני אכתוב שאני לא מכיר אותו כך שאין לי כל עניין אישי בו או בדברים שהוא כותב
שנית, אני מסכים עם מה שנכתב כאן שהעיתונאים בכלל ובתחום התחבורה והתשתיות הם חפיפניקים גדולים, לא מקצועיים ולא רציניים
אבל, מר בורג אינו היחיד שמחליף דעות.

אני, מודה לצערי שהתנגדתי לכביש 6 בזמנו כי האמנתי שיכולים להשקיע בהרחבה ובבניית מחלפים על כביש 40 לכל אורכו להגיע לתוצאה דומה וכיום אני חושב שכביש 6 הוא פרויקט מאוד מוצלח ואני מצר על טעותי בעבר.
אבל אני לא היחיד שטעה, קחו למשל את ראש עיריית ירושלים, שאני מאוד מעריך, כשהוא רץ לעיריית ירושלים בפעם היראשונה, הוא נשא בגאון את הדגל שצריך להפסיק את פרויקט הרק"ל בירושלים. והיום, הוא אחד המצדדים הגדולים בפרויקט הזה ובהרחבתו לקווים נוספים
נכון, מותר לשנות דעה
רק אעיר שהעובדה שכביש 6 זוכה להצלחה אינה אומרת בהכרח שלא היו חלופות טובות לא פחות המבוססות על שיפור כבישים קיימים.
 
ראש העיר לא באמת חשב כך, הוא אמר זאת לצרכים פוליטים וכדי להא

אני לא סנגור של צביקה בורג, אבל...
ראשית, אני אכתוב שאני לא מכיר אותו כך שאין לי כל עניין אישי בו או בדברים שהוא כותב
שנית, אני מסכים עם מה שנכתב כאן שהעיתונאים בכלל ובתחום התחבורה והתשתיות הם חפיפניקים גדולים, לא מקצועיים ולא רציניים
אבל, מר בורג אינו היחיד שמחליף דעות.

אני, מודה לצערי שהתנגדתי לכביש 6 בזמנו כי האמנתי שיכולים להשקיע בהרחבה ובבניית מחלפים על כביש 40 לכל אורכו להגיע לתוצאה דומה וכיום אני חושב שכביש 6 הוא פרויקט מאוד מוצלח ואני מצר על טעותי בעבר.
אבל אני לא היחיד שטעה, קחו למשל את ראש עיריית ירושלים, שאני מאוד מעריך, כשהוא רץ לעיריית ירושלים בפעם היראשונה, הוא נשא בגאון את הדגל שצריך להפסיק את פרויקט הרק"ל בירושלים. והיום, הוא אחד המצדדים הגדולים בפרויקט הזה ובהרחבתו לקווים נוספים
ראש העיר לא באמת חשב כך, הוא אמר זאת לצרכים פוליטים וכדי להא
הוא אמר זאת לצרכים פוליטיים וכדי להאיץ את עבודות ההקמה.
אחרי שהוא נבחר העבודות הואצו לקצב סביר.
 
בינתיים התחזוקה לא משהו

שלילי חזק. הוא באמת סבר כך.
בינתיים התחזוקה לא משהו
העיקר שיש תאורה ותליון מגן דוד צבעוניים לכבוד יום העצמאות ויום ירושלים.


צילום חפוז מאמש מהצד בו יש רוב לתאורת הגשר העובדת (התאורה הלבנה המובנית בגשר). מהצד השני זו ממש קטסטרופה.

 
התקשורת הישראלית - ביב שופכין, YNET - המשקע בקרקעית התעלה

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
התקשורת הישראלית - ביב שופכין, YNET - המשקע בקרקעית התעלה
כלבלבים עלובים של נוני מוזס, חסרי חוט שדרה, יושר אינטלקטואלי ומקצועיות כלשהי. אם נוני יגיד להם לכתוב שבחים לדאעש, הם מייד יסבירו איך עריפת ראשים זו מחאה לגיטימית, ובכלל ביבי אשם. זבל אנושי מזוקק.
 
הי, הלו, אתה צריך סדנה לטיפול בכעסים

התקשורת הישראלית - ביב שופכין, YNET - המשקע בקרקעית התעלה
כלבלבים עלובים של נוני מוזס, חסרי חוט שדרה, יושר אינטלקטואלי ומקצועיות כלשהי. אם נוני יגיד להם לכתוב שבחים לדאעש, הם מייד יסבירו איך עריפת ראשים זו מחאה לגיטימית, ובכלל ביבי אשם. זבל אנושי מזוקק.
הי, הלו, אתה צריך סדנה לטיפול בכעסים
גם אני לא מסמפט את העיתונאים החפיפניקים האלה אבל לא צריך להשתמש כאן בלשון כזו. גם הקישור של העימות בין ידיעות לישראל היום לא תורם.
 
אלי, אין שום הבדל בין הדברים

הי, הלו, אתה צריך סדנה לטיפול בכעסים
גם אני לא מסמפט את העיתונאים החפיפניקים האלה אבל לא צריך להשתמש כאן בלשון כזו. גם הקישור של העימות בין ידיעות לישראל היום לא תורם.
אלי, אין שום הבדל בין הדברים
נוני אמר להם לכתוב השמצות על שרה וביבי - כותבים.
אמר להם ללכלך על הרכבת - כותבים.
עכשיו אמר להם ללכלך על הרק"ל - כותבים.
ומי שצריך ללכת לטיפול זה הכתבים האלה, שזקוקים בדחיפות להשתלת אישיות.

אגב, אני משתמש בלשון הזאת בכל פעם שאני כותב כאן על התקשורת (כבר 10 שנים), כך שזה לא צריך להפתיע אותך...
האמת שזה מצונזר, מה שאני חושב עליהם הוא הרבה יותר קיצוני.
 
נ.ב. אני לא מסכים איתך: הם לא עתונאים חפיפניקים

הי, הלו, אתה צריך סדנה לטיפול בכעסים
גם אני לא מסמפט את העיתונאים החפיפניקים האלה אבל לא צריך להשתמש כאן בלשון כזו. גם הקישור של העימות בין ידיעות לישראל היום לא תורם.
נ.ב. אני לא מסכים איתך: הם לא עתונאים חפיפניקים
כי לשם כך הם צריכים קודם כל להיות עתונאים, והם לא. הם שקרנים בתשלום בשירות מוזס. אין בינם לבין עתונות ולא כלום. בישראל אין בכלל עתונאים, ויש מעטים מאד מחוץ לישראל.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא כל מי שיש לו חתיכת פלסטיק עם הלוגו של לע"מ

נ.ב. אני לא מסכים איתך: הם לא עתונאים חפיפניקים
כי לשם כך הם צריכים קודם כל להיות עתונאים, והם לא. הם שקרנים בתשלום בשירות מוזס. אין בינם לבין עתונות ולא כלום. בישראל אין בכלל עתונאים, ויש מעטים מאד מחוץ לישראל.
לא כל מי שיש לו חתיכת פלסטיק עם הלוגו של לע"מ
הוא עיתונאי. רבים מחברי הפורום המכובד הזה הם עיתונאים טובים בהרבה מכל מיני "בעלי שם".
 

טשאפק 2

New member
יש כאן משהו שהוא מעבר לחיפוף

הי, הלו, אתה צריך סדנה לטיפול בכעסים
גם אני לא מסמפט את העיתונאים החפיפניקים האלה אבל לא צריך להשתמש כאן בלשון כזו. גם הקישור של העימות בין ידיעות לישראל היום לא תורם.
יש כאן משהו שהוא מעבר לחיפוף
ויעיד הזגזוג של בורג מהתקפה על קונספט הנתיב בתשלום להבעת צער שלא עושים עוד כאלה במקום פרויקטים גדולים. זה לא סתם אי-דיוקים או מריחות, אלא מגמה ברורה של ביקורת תמידית, חריפה ולא עניינית. (ולא שאין מקום לביקורת על הרק"ל של גוש דן). עיתונאי צריך להיות ביקורתי אבל ענייני ולא נוטף ארס.

אני משתדל בדר"כ להימנע מוינט.
 
סתם קישקוש בסגנון של "או הכל או כלום"

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
סתם קישקוש בסגנון של "או הכל או כלום"
ברור שצריך להשקיע הרבה יותר במערכת תחבורה ציבורית אמינה וזריזה בגוש דן, אבל שני קווים הם גם התחלה.
&nbsp
הנתיב המהיר זה אחלה לבאים מכיוון ירושלים, אבל בוא נראה אותו עושה נתיב מהיר מפתח תקווה ללב תל אביב או מבת ים לרמת גן... אה, בעצם זה יותר דומה לנסיעה משפירים רק שכמות הנוסעים בתוואים האלה מצדיקה מערכת הסעת המונים...
&nbsp
הוא אומר שזה שיתגברו את התחבורה הציבורית מרתיח כי זה מראה שבשגרה לא מתגברים. זו שטות מוחלטת, כי ברור שלא משנה מה קורה בשגרה, תמיד במצב של פקקים עקב עבודות יהיה צורך לתגבר.
 
כשהוא יהיה גדול, הוא רוצה להיות הזלקורן


סתם קישקוש בסגנון של "או הכל או כלום"
ברור שצריך להשקיע הרבה יותר במערכת תחבורה ציבורית אמינה וזריזה בגוש דן, אבל שני קווים הם גם התחלה.
&nbsp
הנתיב המהיר זה אחלה לבאים מכיוון ירושלים, אבל בוא נראה אותו עושה נתיב מהיר מפתח תקווה ללב תל אביב או מבת ים לרמת גן... אה, בעצם זה יותר דומה לנסיעה משפירים רק שכמות הנוסעים בתוואים האלה מצדיקה מערכת הסעת המונים...
&nbsp
הוא אומר שזה שיתגברו את התחבורה הציבורית מרתיח כי זה מראה שבשגרה לא מתגברים. זו שטות מוחלטת, כי ברור שלא משנה מה קורה בשגרה, תמיד במצב של פקקים עקב עבודות יהיה צורך לתגבר.
כשהוא יהיה גדול, הוא רוצה להיות הזלקורן
 

טשאפק 2

New member
שני קווים? יש משהו על הפרק פרט לקו האדום?

סתם קישקוש בסגנון של "או הכל או כלום"
ברור שצריך להשקיע הרבה יותר במערכת תחבורה ציבורית אמינה וזריזה בגוש דן, אבל שני קווים הם גם התחלה.
&nbsp
הנתיב המהיר זה אחלה לבאים מכיוון ירושלים, אבל בוא נראה אותו עושה נתיב מהיר מפתח תקווה ללב תל אביב או מבת ים לרמת גן... אה, בעצם זה יותר דומה לנסיעה משפירים רק שכמות הנוסעים בתוואים האלה מצדיקה מערכת הסעת המונים...
&nbsp
הוא אומר שזה שיתגברו את התחבורה הציבורית מרתיח כי זה מראה שבשגרה לא מתגברים. זו שטות מוחלטת, כי ברור שלא משנה מה קורה בשגרה, תמיד במצב של פקקים עקב עבודות יהיה צורך לתגבר.
שני קווים? יש משהו על הפרק פרט לקו האדום?
לגבי הכתבה - הביקורת שלו בחלקה מוצדקת: הקו המתוכנן לא יענה על הצרכים הצפויים, וגם לא על הצרכים הנוכחיים. כשיסתיים הסבל הבלתי-נמנע של העבודות, אנחנו לא נקום בבוקר עם המטרו של פאריז או לונדון. החלק המחופף במאמר הוא ההצעה החלופית ("פתרונות זולים ומהירים!") שאינה אלא ססמה ריקה. פתרונות זולים ומהירים נוסח הנתיב המהיר יכולים להביא תועלת, ויש להם מקום במכלול, אבל הם לא יפתרו בעיות יסוד, והם רק תוספת למנה העיקרית.
 

Ccyclist

Active member
אם אינני טועה בונים את התחנות גם להחלפה לירוק וכו'

שני קווים? יש משהו על הפרק פרט לקו האדום?
לגבי הכתבה - הביקורת שלו בחלקה מוצדקת: הקו המתוכנן לא יענה על הצרכים הצפויים, וגם לא על הצרכים הנוכחיים. כשיסתיים הסבל הבלתי-נמנע של העבודות, אנחנו לא נקום בבוקר עם המטרו של פאריז או לונדון. החלק המחופף במאמר הוא ההצעה החלופית ("פתרונות זולים ומהירים!") שאינה אלא ססמה ריקה. פתרונות זולים ומהירים נוסח הנתיב המהיר יכולים להביא תועלת, ויש להם מקום במכלול, אבל הם לא יפתרו בעיות יסוד, והם רק תוספת למנה העיקרית.
אם אינני טועה בונים את התחנות גם להחלפה לירוק וכו'
מפות אזורי העבודה כללו מספר מקומות בהם לא עובדים על תא שטח מלבני בלבד (המעיד על תחנה בקו אחד בלבד) אלא על תאי שטח בצורות T Y L המעידים על שני קווים החוצים זה את זה בזווית כלשהי - או כך אני מקווה. אם זה המצב הרי שלתחנה המיתולוגית במגדל שלום יתווספו מספר רציפים עתידיים לקו הירוק והסגול, ואולי אפילו לצהוב.
&nbsp
בניגוד לתחתית הלונדונית שנבנתה קו אחר קו בתחרות בין חברות פרטיות ותחנות ההחלפה שלה נבנו טלאי על טלאי המערכת בגוש דן נבנית לפי תוכנית על ויהיה מטורף לחלוטין (אם כי זו לפעמים דרישה במציאות הישראלית) לבנות תחנה לקו האדום רק כדי לחסום את האזור ולסגור את התחנה מספר שנים אחרי פתיחתה. יש לציין שהן בלונדון והן באתונה הצליחו לבנות תחתיות עמוקות מתחת לקווי תחתית תת-שטח קיימים מבלי להשבית אותם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה