פתיחת מסעדות

stavanit

Well-known member
בערב תשעה באב
נותן לי דקירה בלב
שמץ של יהדות אין בארץ שלנו
לי זה מכאיב,
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בערב תשעה באב
נותן לי דקירה בלב
שמץ של יהדות אין בארץ שלנו
לי זה מכאיב,
גלי רחמים והבנה סתוונית. רובם של בעלי המסעדות שהחליטו לפתוח אמש את שעריהם, עשו זאת מאחר והם זקוקים לפרנסה הזאת. המחאות והכאוס האנרכיסטי של החודשים האחרונים פגעו קשות בפרנסת בעלי המסעדות (ולא רק). קדמה לכך תקופת קורונה לא פשוטה הזכורה לרע. הם פשוט מתקשים לסגור ערב נוסף, ערב של יום חול 'רגיל' כביכול ובכך לבטל פרנסה שם כה זקוקים לה.

אנחנו יכולים לגלות הבנה למעשה זה, גם אם אנחנו לא מסכימים איתו. למעשה, עצם העובדה שאנשים אלו רואים בערב זה יום חול 'רגיל', שם הבעיה. זה עניין של חינוך לקוי. של היעדר מספיק חינוך יהודי במערכת החינוך הישראלית. זאת לא אשמת אותם אנשים שלא חשים, שלא מרגישים עמוק בליבם את יום האבל הלאומי של האומה ושל עמנו. תחושתם היא תחושתם והיעדר תחושה היא היעדר תחושה. זה עניין עובדתי שלא ניתן לשכנע לגביו. ניתן רק לחנך, להסביר, לקוות שעל-ידי כך תופנם התחושה שכל יהודי שמבין את ההיסטוריה לעומק מסתובב איתה ביום החורבן.

יהודי שירגיש עמוק בתוכו את החורבן ואת האבל על החורבן, יסגור את שערי מסעדתו גם אם הוא זקוק לפרנסה. יהודי שלא מרגיש זאת, לא ניתן לבוא אליו בטענות. כל זאת זולת כלפי אלו שעושים בדווקנות כמובן, אבל על אף התשקורת והנסיון שלה לקשור את הנושא למחאה מדומיינת כלשהי, הם מתי מעט.
 

stavanit

Well-known member
גלי רחמים והבנה סתוונית. רובם של בעלי המסעדות שהחליטו לפתוח אמש את שעריהם, עשו זאת מאחר והם זקוקים לפרנסה הזאת. המחאות והכאוס האנרכיסטי של החודשים האחרונים פגעו קשות בפרנסת בעלי המסעדות (ולא רק). קדמה לכך תקופת קורונה לא פשוטה הזכורה לרע. הם פשוט מתקשים לסגור ערב נוסף, ערב של יום חול 'רגיל' כביכול ובכך לבטל פרנסה שם כה זקוקים לה.

אנחנו יכולים לגלות הבנה למעשה זה, גם אם אנחנו לא מסכימים איתו. למעשה, עצם העובדה שאנשים אלו רואים בערב זה יום חול 'רגיל', שם הבעיה. זה עניין של חינוך לקוי. של היעדר מספיק חינוך יהודי במערכת החינוך הישראלית. זאת לא אשמת אותם אנשים שלא חשים, שלא מרגישים עמוק בליבם את יום האבל הלאומי של האומה ושל עמנו. תחושתם היא תחושתם והיעדר תחושה היא היעדר תחושה. זה עניין עובדתי שלא ניתן לשכנע לגביו. ניתן רק לחנך, להסביר, לקוות שעל-ידי כך תופנם התחושה שכל יהודי שמבין את ההיסטוריה לעומק מסתובב איתה ביום החורבן.

יהודי שירגיש עמוק בתוכו את החורבן ואת האבל על החורבן, יסגור את שערי מסעדתו גם אם הוא זקוק לפרנסה. יהודי שלא מרגיש זאת, לא ניתן לבוא אליו בטענות. כל זאת זולת כלפי אלו שעושים בדווקנות כמובן, אבל על אף התשקורת והנסיון שלה לקשור את הנושא למחאה מדומיינת כלשהי, הם מתי מעט.
 

stavanit

Well-known member
נכון שכל אחד יכול לעשות כרצונו אבל לא מזדהה בכלל שיום אחד מוריד משהוא מהנכסים סתם תרוץ לא מוצלח, מסכנים
יגיעו לקבוץ נדבות, אין בהם שמץ של יהודיות בקרבם,,נכון זה לא מעניני אבל בתור יהודיה זה כואב לי
אם היה בהם לא הינו מגיעים לשנאת אחים
 

אבי בן 1231

Well-known member
בערב תשעה באב
נותן לי דקירה בלב
שמץ של יהדות אין בארץ שלנו
לי זה מכאיב,
אומר את האמת, איני מבין את יום הצום הזה.
אפילו שזה מקום קדוש שנהרס לפני אלפי שנים.
הייתי מקבל יותר בהבנה יום צום לזכר קורבנות השואה,
או יום צום לזכר חללי צה"ל.
זו דעתי האישית!!!
 

stavanit

Well-known member
אומר את האמת, איני מבין את יום הצום הזה.
אפילו שזה מקום קדוש שנהרס לפני אלפי שנים.
הייתי מקבל יותר בהבנה יום צום לזכר קורבנות השואה,
או יום צום לזכר חללי צה"ל.
זו דעתי האישית!!!
בהחלט אפשר להוסיף ימים עצובים אלו
 

אבי בן 1231

Well-known member
בואו נתחיל בזה שהחרדים יעמדו דום לזכר חיילים שנהרגו מאז קום המדינה אחר כך נסגור מיסעדות לזכר אלו שמתו לפני 2000 שנים
רגע יש לך טעות!!!
היום הזה הוא לא לזכר אלו שמתו לפני 2000 שנים, אלא זו בעצם מחאה/תביעה של מה שמו|תוהה| אה .................... "הכל יכול"
על זה שבמלחמה בה פלשו הרומאים ושרפו את הוילה שלו בירושלים והמדינה מתעלמת ממנו ואינה מוכנה לפצות אותו ובגלל זה הוא נקם ביהודים במאה שעברה.

מדינה חסרת רחמים קשיש בן למעלה מ 2000 שנים מחוסר בית!!!
 

SupermanZW

Well-known member
מישהו מכריח אותך לאכול במסעדה בתשעה באב? לא! אז מה אכפת לך?

יהדות, כמו כל דת, היא עניין פרטי. כמו שלא עניינו של אף אחד מה דתך או במה את מאמינה, כך לא עניינך דתם של אחרים או במה הם מאמינים.
 

stavanit

Well-known member
מישהו מכריח אותך לאכול במסעדה בתשעה באב? לא! אז מה אכפת לך?

יהדות, כמו כל דת, היא עניין פרטי. כמו שלא עניינו של אף אחד מה דתך או במה את מאמינה, כך לא עניינך דתם של אחרים או במה הם מאמינים.
משהוא מכריח אותך לקרוא מה שאני כותבת??
 

mיטלמן

Well-known member
מצטערת תקרא את התשובה שלך שוב
היא בצורה עלגת
את כתבת:
"אין בהם שמץ של יהודיות בקרבם,,נכון זה לא מעניני אבל בתור יהודיה זה כואב לי
אם היה בהם לא הינו מגיעים לשנאת אחים"
ומאשימה אחרים בחוצפה ועילגות?
ויותר, לא יהודים לטעמך, תודה, אנחנו לא זקוקים לאישורך,
ובעניין שנאת אחים, את בכמה שורות עושה עבודת הסתה נהדרת,
זוכרת על מה חרב בית המקדש?
 

stavanit

Well-known member
את כתבת:
"אין בהם שמץ של יהודיות בקרבם,,נכון זה לא מעניני אבל בתור יהודיה זה כואב לי
אם היה בהם לא הינו מגיעים לשנאת אחים"
ומאשימה אחרים בחוצפה ועילגות?
ויותר, לא יהודים לטעמך, תודה, אנחנו לא זקוקים לאישורך,
ובעניין שנאת אחים, את בכמה שורות עושה עבודת הסתה נהדרת,
זוכרת על מה חרב בית המקדש?
היתי מחליפה את המילה שהשתמשת " במאשימה" בהבעת דיעה
כן אין יהודיות בקרבם ושימשיכו כרצונם לא הכרחתי אותם לשנות גישתם ליהדות
ולי זה ימשיך לכאוב בדיוק איך שכתבתי
כל מה שכתבתי אני מאמינה בכך,,,אבל לא מאשימה,רצונו של אדם כבודו ,גם להמיר דתו ,
האשמה היא שלך כלפי, אבל בשיא הרצינות לא איכפת לי ,תחשבי איך שאת רוצה , זכותך,
ואני אמשיך לכאוב ולכתוב את רחשי ליבי
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה בדיוק חצוף בדבריי? כתבתי לך בצורה נקיה, טענת החוצפה שלך באה להראות שאינך מסוגלת להתמודד עם דבריי.

התנסחת בוטה.

בס"ה אי-הבנה ביניכם סתוונית וסופרמן (במענה לשאלתך). התשובה של סתוונית לא נועדה לבוא בטענות אם אתה קורא או יכול לדלג, אלא להבהיר לך שהיעדר הכפיה לעשות משהו לא משנה כהוא זה את עמדתה לגבי המהות. זאת במענה לתשובה שלך קודם, שאיש לא מחייב אותה לאכול במסעדה שפתוחה בליל תשעה באב. אתה פספסת את הקטע הזה, את הכוונה הזאת שלה (שכנראה גם משתפרת וגם אני הבנו אותו, אבל אני יכול לדבר רק בשמי כמובן) והגבת כביכול באותה מטבע, כאשר הלכה למעשה מאחר והגבת על משהו שהיא כלל לא התכוונה לומר, זה אכן יצא תגובה בוטה למדי.

כאמור, בס"ה אי-הבנה ביניכם. נא להתחבק ולהמשיך הלאה.
 

stavanit

Well-known member
בס"ה אי-הבנה ביניכם סתוונית וסופרמן (במענה לשאלתך). התשובה של סתוונית לא נועדה לבוא בטענות אם אתה קורא או יכול לדלג, אלא להבהיר לך שהיעדר הכפיה לעשות משהו לא משנה כהוא זה את עמדתה לגבי המהות. זאת במענה לתשובה שלך קודם, שאיש לא מחייב אותה לאכול במסעדה שפתוחה בליל תשעה באב. אתה פספסת את הקטע הזה, את הכוונה הזאת שלה (שכנראה גם משתפרת וגם אני הבנו אותו, אבל אני יכול לדבר רק בשמי כמובן) והגבת כביכול באותה מטבע, כאשר הלכה למעשה מאחר והגבת על משהו שהיא כלל לא התכוונה לומר, זה אכן יצא תגובה בוטה למדי.

כאמור, בס"ה אי-הבנה ביניכם. נא להתחבק ולהמשיך הלאה.
אפשר גם להתנשק ,אבל הוא לא יכתיב לי מה לעשות |נשיקה| זה לא מכובד,
 
למעלה