פתיחת האוניבסיטאות לכל!

MerezHolon

New member
פתיחת האוניבסיטאות לכל!

בתאריך ה 28.10 יערכו הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ. למה כדאי לסטודנט לבחור מרץ: מרץ תומכת ופועלת להורדה תלולה בשכר הלימוד. מרץ תומכת בביטול הפסיכומטרי, כך שכל אחד יוכל להתקבל לאוניברסיטה! אוניברסיטה פתוחה לכל! (גם למוגבלים כלכלית וכל מי שצריך תמיכה כלשהי). כי יותר משכילים תומכים במרץ!
 

rigoletto111

New member
בארה"ב עשו פעם

"אוניברסיטאות פתוחות לכל". ככה שאת אלו שבאו לאוניברסיטה לימדו שלוש שנים לקרוא ולכתוב. אם זה מה שמרץ רוצה, לפחות תדעו למי לא להצביע.
 

ailag

New member
הם עדיין צריכים

ללמד את מי שבא לאוני' קרוא וכתוב
אבל זה בגלל שהם לא לומדים כלום בתיכון. בדרך כלל.
 

rigoletto111

New member
זה היה ניסוי

לפני שלושים שנה . שנכשל והופסק. המידע באדיבות ד"ר יצחק ברודני, מרצה שלי וגאון אמיתי , שהוא מומחה עצום למערכת האקדמית בארה"ב. ומה שהציל את ארה"ב זה ששם יש אוניברסיטאות פרטיות, ולנו אין. כך שדבר לא יציל אותנו מהחבר'ה של מרץ אם יממשו את זממם.
 

ailag

New member
אממממממממממממממממממממ

דוקא חשבתי לבחור בכם עד שנתקלתי בזה: "מרץ תומכת בביטול הפסיכומטרי, כך שכל אחד יוכל להתקבל לאוניברסיטה!" בהתחלה צחקתי, וכשנרגעתי : איך כל אחד יוכל להתקבל אם לא יהיה פסיכומטרי? הפסיכומטרי מדרג את האנשים כי יש מספר מקומות מוגבל באוני' לסטודנטים. מה שאתם מציעים זה לבטל את הפסיכומטרי, ושהקבלה לאוני' תהיה לפי הציונים שנתנו לנו בבי"ס. אם המורה שלי הגיש אותי על 80 ולא 90 כי למדתי בבי"ס גרוע, אני לא אתקבל לאוני'. צ'מעו, זה נשמע לי קצת מסריח .. (או סתם טפשי. חשבתי שאתם אמורים להיות חכמים..)
 

faraden

New member
את בטח שמאלנית ../images/Emo13.gif

זו הסיבה היחידה שיכולה להיות לכך שחשבת שהם אמורים להיות חכמים
 

ailag

New member
אפילו

הצבעתי להם בבחירות. אני לא לגמרי בטוחה למה. לא היו לי יותר מדי אפשרויות.
 
הפסיכומטרי

הוא מדרג אנשים, אבל הסו קולד "דירוג" הזה הוא שערורייתי, לא נכון, עושה עוול להמון אנשים. כל מיטב הפסיכולוגים, אנשי החינוך בארץ, הפרופסורים, והמומחים בישראל כבר אמרו את זה - הפסיכומטרי הוא לא מדד לכלום ! והוא יכול לעשות עוול נוראי לכאלה , שפשוט "אין להם את זה" (כדוגמת אחותי) - ז"א אנשים חכמים, עם ציונים טובים, שאין להם את המהירות או הכישורים המיוחדים שדורשת הבחינה המוזרה הזאת, שדרך אגב, קיימת במתכונתה רק בארץ ! באירופה, למשל, ברוב המדינות של אירופה המערבית, אם אתה רוצה ללמוד באוניברסיטה, אתה צריך רק לסיים תיכון ! לא מסתכלים על הממוצע של בגרות, ובטח אין פסיכומטרי וכל מיני דברים מעיקים אחרים. אם אתה רוצה להיות רופא למשל, וללמוד רפואה, אתה צריך לדעת שאתה תשקיע 8 שנים מהחיים שלך, ושהלימודים לא יהיו קלים - וזהו ! - במידה ובאמת לא תצליח במהלך הלימודים, אז אתה תצא ותפרוש - השיטה הזאת לדעתי הרבה יותר נכונה, ועובדה שהיא מצליחה באירופה, שם כידוע האנשים הרבה יותר טפשים, חסרי השכלה, ועניים מהישראלים.....
 

moran f

New member
SAT?

ולרפואה צריך קודם ללמוד pre-med או משהו דומה, לעבור מבחן ששמעתי שהוא לא סימפטי... ושוב - מי יממן את הלימודים של כולם?
 
SAT לא דומה לפסיכו'

לא ממש בכל אופן. צורת הבחינה,החלוקה שלה(זו לא בחינה יחידה) ורמת השאלות שונה. פייד!
 
לא מדוייק בכלל

באירופה,נגיד בצרפת,אתה באמת יכול להתקבל לאוניברסיטה עם "בגרות" בלבד. אבל מה? שם האוניברסיטאות,במיוחד זו שבפריז,ענקיות במימדים שלא קיימים כאן ומסוגלות להכיל המון סטודנטים יחסית למימדים האוכלוסיה. בנוסף,בסוף השנה הראשונה ינשן בחינות קשות מאוד שמססנות את מי שרוצה להמשיך את הלימודים. מי שלא עובר,עף. פייד!
 

H20

New member
הבגרויות מעיקות- אבל המבחנים

באוניברסיטה לא מעיקים? מילא, על הפסיכומטרי אפשר להתווכח, אבל המתכונת של הבגרות לא שונה כ"כ ממתכונת הבחינות באוני'...
 

ailag

New member
הבגרויות שונות מהמבחנים באוני'

באופי החומר. לפחות במדעים מדויקים. הבגרות במתמטיקה, למשל, הרבה יותר נוסחתית וטכנית ממבחנים באוני' (אפילו שכן צריך שכל כדי לעשות 5 יח"ל במתמטיקה). או דוגמה אחרת, אחד הדברים שמורידים לי נקודות במקצועות הפיזיקליים הכבדים (קלאסית 1,2..) הוא שאני ניגשת אל השאלות כמו שניגשתי אליהן בתיכון, פותרת אותן כך, ומפספסת תחכום שלם או משוואה דיפרנציאלית מזוויעה. יכול להיות שיש אנשים שמסתדרים עם אחד מסוגי הבחינות ולא עם השני..
 

ailag

New member
הפסיכומטרי

לדעתי כן צריך להיות מדד - למקצועות ריאליים. צריך למצוא מבחן מקביל למקצועות הומאניים. וצריך להוציא את הקורסים לפסיכו' ואת חוברות ההכנה אל מחוץ לחוק. פייד: הפסיכו' נועד כדי להיות תחליף ישראלי לSAT. זו היתה המטרה המקורית.
 

dmagidor

New member
הפסיכומטרי לא מושלם...

אבל כיום הוא המדד הטוב ביותר שקיים לניבוי הצלחה בלימודים. לו היה לאוניברסטאות תקציב ויכולת, המדד הטוב יותר יכול היה להיות לקבל את כל מי שרוצה ללמוד, ולהעיף את כל מי שלא עומד בסטנדרטים בסוף שנה א' (כי אין שום דבר שמנבא הצלחה בלימודים יותר טוב מלימודים עצמם) - אבל כאמור אין לאוניברסיטאות יכולת לעשות את זה.
 

ailag

New member
שאלה

הפסיכו' הוא גם מדד טוב להסטוריה ושאר מקצועות הומאניים? אמנם העברית והאנגלית הן כן מדדים נכונים שם, אבל החלק המתמטי מתאים למקצועות ריאליים ולא הומאניים. הרי דיברנו לפני כמה ימים על היכולת של חישוב בראש ומה שזה מעיד על יכולת.. (ושכחתי באיזה הקשר
)
 
למעלה