פרעות ברכוש באל- פונדוק

טאסנים

New member
פרעות ברכוש באל- פונדוק

שלום לכם, קיבלתי את המייל הבא, המספר על פרעות ברכוש באל- פונדוק "אתמול, יום שבת, 24.11, בשעה 21.00, פשטו מאות מתנחלים על הכפר השקט אלפונדוק היושב על הדרך המובילה מקלקיליה לשכם והסמוך להתנחלות קדומים. במהלך שעתיים של פוגרום בהן נופצו זגוגיות בחלונות של מכוניות בתים ומפעלים, נוקבו צמיגים של מכוניות והרסו חומרי גלם וציוד באזור המלאכה. ארוע אלים ופרימיטיבי זה, תוך לקיחת החוק בידיים, נועד להטיל מורא ופחד על אוכלוסיה אזרחית. מעדות של תושב הגר ליד מפעל שיש הקרוי "שיש השלום", נופצו כל חלונות המפעל ולוחות שיש שוברו. התושב העיד עוד שחיילים ליוו את המתנחלים האירו להם את המבנה תוך סימון חלונות שלא נופצו. אחד החיילים אף הושיט עזרה למתנחלים לפרוק פלטת שיש גדולה כדי לנפצה לרסיסים. הנזק התנהלות כוחות הביטחון שלא מנעה את ההתפרעות במשך יותר משעתיים תמוהה ונדרשת חקירה כיצד מעשה כה אלים התרחש מתחת לאפם. תגובת הצבא לאירוע הייתה בהטלת עוצר על הכפר עד לשעות הבוקר המאוחרות. " התיאור הוא חד צדדי זה נכון, אולי אני תמימה אבל אני לא מבינה איך סיפור כזה לא עלה לכותרות? למה לא מוזכר הסיפור השלם בחדשות? למה עברו על כל העניין בשתיקה? האם למישהו מכם יש מושג? האם אני טועה והעניין כן דווח? תודה.
 

indior

New member
אבל שוכחים כי פלשתינים ופורעי שמאל

עוקרים עצים גם בהתישבויות באיו"ש . אתם שוכחים זאת במפגיע ! ומה עם הפרעות שערביי ישראל מחוללים בסימלי שילטון בתוך הקו הירוק ? מה קורה בראמה ? פקיעין ? החל המרד הערבי שנת 2007 ?
 

טאסנים

New member
אני התייחסתי למקום מסויים

האם מישהו מכם מכיר ויכול להסביר את הסיפור הספיציפי הזה?
 

indior

New member
גם אני התיחסתי למקום ספציפי

ולאותו הנושא . לא תוכל להצית בערות ולצאת מזה שלם . ררוצה תשובה ? תתמודד עם שלי .
 

טאסנים

New member
אתה נתון עמוק בתוך עולמך

ולא מנסה לקרוא ולהבין מה שכתבתי. ביקשתי התייחסות למקרה הספיציפי הזה, הוספתי שבידי נקודת מבט חד צדדית. מעוניינת בתשובה לשאלתי, אתה לא מכיר את העניין, ולא יכול להגיב באופן ענייני לשאלה. רוצה לפתח את זה לאימות? בלעדי.
 

indior

New member
ואני מראה לך נקודה נוספת

שאתה מסרב בכל תוקף לקבלה , עצימת העיניים ואו גילגולם לשמיים לא תעזור לך , אתה האומר כי אני שקוע בעולמי ,אתה הוא זה השקוע יותר ממני בתוך העולם הצר שלך אין הרי טעם להפוך זאת לעימות ואו אימות המקרים כי אתה כל כך נגוע בחד צדדיות שלא ניתן לגשר עליה
 

טאסנים

New member
סביר להניח שאתה לא קורא

את מה שאני כותבת. אני מפסיקה פה. אתה יכול להמשיך ללהג בסולו.
 

raanans

New member
מאיפו את יודעת שהסיפור נכון?

טאסנים - אולי הסיפור שקר מיסודו? בעבר ניתקלתי, ולא פעם, בחסידי שמאל הקיצוני המשקרים במצח נחוצה כדי "להוכיח" את נקודת מבטם (שהציונות היא אם כל הבעיות בעולם, וגרועה מנאציזם). אולי הסיפור הוא רק חלק מהאמת? אולי יש פן נוסף לסיפור? כמו למשל שכמה מתושבי הכפר גנבו ציוד מחקלאים בהתנחלות מספר פעמים, בלי שהמשטרה טיפלה בנושא? אולי תושבי הכפר חיבלו בציוד חקלאי של המתנחלים? אולי היו הרבה פריצות לבתים בהתנחלות? או גניבות רכב? (או פרובוקציה אחרת שגררה את המתנחלים להתפרעות?) לא ניראה לי שהסיפור שלך הוא כל האמת. לא ניראה לי שסתם, ביום בהיר אחד, ללא כל סיבה, החליטו המתנחלים לתפרע בכפר שליו שלא עשה כלום, ואז, ללא כל התחשבות או חקירה, החליטו כוחות הביטחון להעניש דוקא את הקורבנות החפים מפשע. אני בטוח שהאמת קצת יותר מורכבת. אישלום - המתנחלים הם בני אדם כמו כל אחד אחר. חלקם פנאטים קנאים וגיזענים, וחלקם בני אדם טובים. מספיק לעשות דימוניזציה לקבוצה אתנית של 440000 איש.
 

אישלום

New member
ערביי ישראל לא מחוללים פרעות בסימלי השלטון.

וכשיש אלימות, או מעשם פליליים מכל סוג שהוא יש משטרה שתטפל בהם. אתה מסרב להתיחס למציאות שבה החוק במקום לטפל באלימות מעודד אותה. על זה מדובר ומזה אתה מתעלם. המתנחלים הם הפורעים האמיתיים, ושום פרעות בעבר לא מצדיקים את הפרעות של המתנחלים. ומי שאמור לשמור על החוק, מעודד את הפרתו. כך במשך שנים. ומה שקורה בתוך מדינת ישראל הריבונית, מדינת ישראל הריבונית אמורה לטפל בו, ואם היא נכשלת בזה, אל תבא בטענות לפלסטינאים.
 

masorti

New member
ומי חולל את הפרעות הידועות כמהומות אוקטובר?

עובדים זרים תאילנדים? למזלנו ניצב אליק רון לא ראה את הדברים כמוך, והוא שבר את המרידה של ערביי ישראל ביד חזקה ובזרוע נטויה ובאותות ובמופתים. בזכות זה ערביי ישראל נזהרים מאז ואינם משתוללים אפילו ביום האדמה.
 

motyka

New member
משטרת ישראל חוללה אותן

פרעות אוקטובר כנגד המגזר הערבי לא היו מתחוללות אלמלי הפרובוקציה של המשטרה
 

masorti

New member
בלוף מוחלט...

ערביי ישראל רצו לכפות על הממשלה בכוח הזרוע להיכנע לדרישות האויב הפלשתיני בענין ירושלים. לכן הם חוללו את הפרעות. משטרת ישראל רק הגיבה למצב נתון של שיתוק התחבורה לצפון הארץ.
 

motyka

New member
פרשנות מעניינת

רק חבל שאינה תואמת את העובדות. המשטרה, כפי שהיה גם בפקיעין, הגיבה בכוח מוקצן על מחאה אזרחית.
 

masorti

New member
הפרשנות שלך היא זו שמנותקת מהעובדות.

לא לכולם יש זכרון קצר. מה לעשות שאני עוד זוכר מה היה לפני 7 שנים. מהומות אוקטובר 2000 לא היו "מחאה אזרחית" אלא מרד נגד המדינה. הנושא לא היה זכויות אזרח אלא תמיכה פוליטית באויב. אתה מוזמן לקרוא את הערך של ויקיפדיה על הנושא. הנה לך כמה מהשורות הראשונות: "אירועי אינתיפדת אל אקצא גלשו כבר בימים הראשונים אל תוך ישראל, בעקבות הפגנות הזדהות המוניות שערכו ערביי ישראל. במהלך ההפגנות נחסם כביש ואדי ערה (נחל עירון), והחל יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה ולעבר רכבים בכבישים סמוכים ליישובים ערביים. משטרת ישראל ומשמר הגבול הגיבו בירי של קליעי גומי, ובמקרים מסוימים גם ירי אש חיה, לעבר המפגינים." חד משמעית... היה מדובר על תמיכה אלימה באינתיפאדת אל אקצה, קרי במטרותיו של האויב. אין שחר לטענה שהיה מדובר על מחאה בנושאים אזרחיים, ואין שחר לטענה שהמשטרה היא זו שיזמה את האלימות. נ.ב. אני מקווה שלא תנסה לטעון שעורכי ויקיפדיה בעברית הם תומכי הימין הקיצוני.
 

motyka

New member
הזדהות היא עדיין פעולה אזרחית

אם ערביי ישראל היו פותחים במרד - לא היינו מצליחים לדון בנושא כי לא בטוח שהיתה מדינה
 

masorti

New member
הזדהות עם האויב בזמן מלחמה היא בגידה...

ולא היה מדובר על הזדהות עקרונית אלא על סיוע פעיל ואלים לאויב להשיג את מטרותיו. אם ניצב אליק רון לא היה מדכא את ניצני המרד באגרוף פלדה, יתכן שכעת באמת לא היינו יכולים לדון בנושא כי לא היתה מדינה. כפסע היה בינינו לבין מרד מזוין של כלל ערביי ישראל.
 

motyka

New member
נכון חלקית

אבל אנחנו לא במצב מלחמה, ולכן אין בעיה עם הזדהות שכזו.
 

masorti

New member
אולי טכנית לא הוכרז מצב מלחמה...

בפועל היינו ואנחנו עדיין במצב של "לוחמה בעצימות נמוכה" עם הרש"פ.
 

motyka

New member
כלומר - אין בגידה

וכל אזרח ישראלי רשאי להזדהות עם הרש"פ כאוות נפשו
 
למעלה