"פעם פחדתי להיות לבד..

"פעם פחדתי להיות לבד..

"פעם פחדתי להיות לבד שלא יהיה לי מי שיושיט לי יד כשאני נסחפת למערבולת שלא יהיה מי שיחבק אותי,שיחזיק אותי, שישמח אותי... אבל אני ילדה גדולה כבר, הפכתי את הלבד, לחבר הכי טוב שלי.. היום, ששואלים אותי ממה אני הכי פוחדת אני משפילה ראש, ומשתחילה לשחק בלחץ באצבעות הידיים שלי מכווצת את אצבעות הרגלים בנעל ונעה באי נוחות, אני קצת חוששת, וקצת מתביישת להגיד שאני הכי פוחדת.. מעצמי! האם גם אתם פוחדים לפעמים מעצמכם? האם הרגשתם פחד כלשהו בעבר או בהווה? איך מתמודדים עם הפחד הזה? מה דרך ההתמודדות שלכם? לפעמים אני פוחדת שאני לא אצליח להתמודד עם הפחד עצמו.. וזה הכי מפחיד!
 

בן הצבי

New member
אין שום רע בפחד.

הפחד הוא שלט האזהרה הטוב ביותר שלנו. אם לא היינו מפחדים מאש, היינו נשרפים. אם לא היינו מפחדים מריח של גז, היינו נחנקים. אם לא היינו מפחדים מלהיכנס לג`נין, היינו מתים. הפחד הגדול ביותר של האדם, הוא להפוך לאדם ללא פחד.
 

בן הצבי

New member
פחד לא מונע מדברים להיעשות.

הוא רק מתריע מפני סכנה. ואדם שלא נזהר מסכנות, לא מעיד על חכמתו בכך.
 

בן הצבי

New member
כל רגש מנותק משכל פועל ללא מיצרים.

השכל אמור לנתב ולתעל את הפחד למקומות הנכונים, ולרסן אותו גם, כשצריך - כפי ששכל צריך לעשות עם כל רגש, בלשון הידוע בחסידות - ``שכל שליט הלב``. אבל כשהרגש לא מתפקד כראוי, על מה ישלוט השכל?
 
בן הצבי - מאוד אהבתי את ההודעה הזו שלך :)

בעיקר את הסיפא: "אבל כשהרגש לא מתפקד כראוי, על מי ישלוט השכל?" נכון מאוד :)
 
נכון , זה מוכיח על ביטחון עצמי

אבל לעיתים חוסר פחד דווקא מבטא פחד..או דווקא שחצנות ויהירות..לומר "אני לא מפחד מכלום העולם הוא קטן עבורי" מצביע על שחצנות בכל אדם מן הראוי שיהיה קצת פחד , פחד מהקב"ה, פחד מהוריו, שהרי אם לא היה לו את הפחד הזה?? היה מתחצף להוריו מזלזל בקב"ה, אבל אני מסכימה איתך שאדם לא צריך להיות סגור בתוך עצמו ולפחד מהצל שלו להיפך.
 
פחד מאלוקים?

אנלא חושבת שיש מישהו שמרגיש באמת פחד מאלוקים, פחד ממשי אומנם זה בתת מודע שלנו אבל אנלא חושבת שמישהו מרגיש ממש פחד כמו מפיגועים למשל וכו'... ולא מחייב שזה מעיד על שחצנות, אלא על מציאות
 
אנלא חושבת ככה!

בנאדם שלא יפחד הוא אדם עם שמחה אמיתית.. עם ביטחון פחד רק מיכשול בחיי היום יום שלנו..
 
=] =] =]

האם גם אתם פוחדים לפעמים מעצמכם? לפחד מעצמי? לא ממש... נראה לי שהפחד הכי גדול שלי הוא לאכזב את עצמי ואת האנשים הקרובים... האם הרגשתם פחד כלשהו בעבר או בהווה? כל אחד מפחד לפעמים, לא?!
איך מתמודדים עם הפחד הזה? מה דרך ההתמודדות שלכם? אם זה משהו שההורים יכולים לעזור, אז.. מדברים! אבל תמיד זה תפילה...!!!
 
אממ...

כשאמרתי לאכזב אחרים, התכוונתי שכאילו אנשים סומכים עלי, ואני עושה דברים אחרים... זה די יגרום לדינוי ביחס כליפי, לא? אממ.. לא ממש חשבתי על זה, כי בדר"כ ההורים תמיד עוזרים.. אבל, אם זה משו ממש גשמי כאילו [לימודים/בעיות בחבר'ה ח"ו] אז אפשר גם לפנות לחברה טובה... תמיד יש מי שיעזור
אם זה יותר מזה,יש רבנים.. =] =] =]
 
למעלה