פסטיס - עושה לי טוב
את אייל פגשתי לראשונה לפני מספר חודשים כאשר שפט אותי בתחרות שהשתתפתי בה.. היום הייתה הפעם השניה.. המוניטין שנוצר למנת הביסק סרטנים שלו הרקיע שחקים וחצה פורומים.. בין פגישה עסקית לפגישה רפואית נוצר חלל שהיה צורך למלא אותו.. חברה חולה
לא רצתה משלוח בריאות וויטמינים אז הוחלט לנסות את פסטיס בפעם הראשונה.. המקום היה כמעט מלא.. התפריט העסקי מגוון במנות ים יבשה.. על מנה ראשונה של מרק דגים נדרש תוספת של 5 שקלים. אני לקחתי ראשונה ממנות היום:
סלט פריטו מיסטו - מנה זו לבדה עולה 42 ש"ח. זהו סלט חסה ערבית, משי אדומה, עלי בייביס, נבטים ובצל סגול ברוטב חומץ בלסמי בליווי ראשי וטבעות קלאמרי מטוגנים ובליווי פרמזן מגורר. מנה מעולה.. הרוטב היה עדין והשתלב - לא היה חסר רוטב היה בדיוק במידה. הקלאמרי חלקם היו מעט קשים וחלקם רכים. לפני הסלט קיבלתי כוסית אספרסו עם הביסק סרטנים - אויי הוא נפלא.. כל מה שנאמר הוא נכון.. א-מאאאאאאאא כמה שזה היה טוב. בליווי למנה הראשונה הגיע לחם הבית (מו לחמניית בגט שזורה בקצח) עם פנכת חמאה במלח גס ופלפל גרוס. הלחם היה פריך וחם.. טעים מאוד
לשתיה לקחתי את כוס היין הבית האדום - יין של סגל.. אהבתי יותר קליל לי מההר חרמון הבטוח. לעיקרית: היתה התלבטות על מנה של דג או פירות ים או בשרי בסוף הלכתי על מנת ים יבשה - לפי התפריט פילה בקר ושרימפס ברוטב ציר סרטנים וברנדי (95 ש"ח) במציאות קיבלתי: סטייק פילה עגל (לדעתי זה היה אפילו עגל חלב) בסביבות ה-200 גרם על מצע של עלי בייביס מעליו 8 שרימפסים רכים ומתחת לסטייק נחה לה הפתעה
סרטן בשלמותו! כתוספת למנה הגיע פירה תפוחי אדמה בקישוט כרישה מטוגנת. המנה!!!! הפילה היה על הגבול התחתון של המדיום!! כל כך רך כל כך טעים שפשוט חבל שנגמר.. השרימפס כאמור היו רכים והסרטן בשלמותו אפילו לא חצוי.. הגיע עם כל פמליית הכלים הנלווים.. ברגע הראשון עלה בדעתי רעיון של תיאטרון בובות
הייתי ילדה טובה מצצתי וליקקתי ועשיתי רעשים נלווים.. מנה מנצחת! הפירה היה מעט גס ואהבתי.. העסקית: מנה ראשונה + לחם הבית וחמאה + עיקרית + יין הבית / בירה / שתיה חמה / שתיה קלה במחיר המנה העיקרית.. לכן החשבון יצא 95 ש"ח בתוספת אבטחה של 2 ש"ח.. פגישה מקרית וחטופה עם גסטרו שגם היתה שם הצהריים בחברה נעימה
גסטרו שיבחה את הסטייק רוקה. עוד משהו קטן על פסטיס זוהי מסעדה ידידותית לכלבים.. לקוחה שהגיע עם כלב ניתן לה לשבת בתוך המסעדה באיזור ללא מעשנים.. מומלץ