פסח עם המומינים...

יעלקר

Well-known member
מנהל

בשבוע הבא יש פסח מומינים ב''יד לבנים''-תל אביב ראה https://www.tapuz.co.il/threads/למעוניינים.15512272/

שני ספרים בנושא

מי ינחם את קטנטן; הספר על בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה

טוּבֶה יַנְסוֹן
משוודית: דנה כספי
מנוקד / ללא מספרי עמודים / קרן וְליברוֹס



לפני 70 שנה הופיע ספר המומינים הראשון מאת טוּבֶה יַנְסוֹן (2001-1914). הסיפורים על היצורים שכבשו את ליבם של ילדים ברחבי העולם תורגמו ליותר מארבעים שפות ועובדו לסדרות טלוויזיה, לסרטים ואפילו לפארק בפינלנד. הם זיכו את ינסון בפרסים רבים ובמקום של כבוד בין סופרי הילדים החשובים.
לאחרונה חודשו בעברית שניים מספרי הסדרה.
הספר על בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה פותח בתמונה דינמית, מסקרנת עם קורטוב של פחד: "לבד עם כד חלב גדול צעד הביתה מומינטרול./ כמעט מחשיך, כבר בין ערביים:/ מפחיד! ומה רחוק הבית!/ הרוח משמיעה קול סער, שואגת בין עצי היער,/ והוא קטן והיא קרה –/ מנחשים מה אז קרה?" שאלה זו חוזרת בסוף כל אפיזודה ומקדמת את העלילה. המסע הקצר הופך לשרשרת של הרפתקאות צבעוניות וסוערות. מומינטרול פוגש בדרכו את מייבל שאיבדה את אחותה, מאי הקטנה. במהלך מסעם המשותף למצוא אותה, הם נתקלים בשלל הדמויות הקסומות של עולם המומינים. האם יצליח מומינטרול לשוב בשלום לביתו עם החלב?
מעשיה המציתה את הדמיון ומפגישה את הקורא, הקטן והגדול, עם אהבת ההרפתקאות והשובבות של המומינים האהובים.
הספר ראה אור לראשונה ב-1952, והוא הראשון שהופיע בסדרה.
מגיל 5.


בספר מי ינחם את קטנטן, הגיבור הפצפון הוא חסר ביטחון, פוחד מן העולם וצופה בו מן הצד. עצוב ובודד הוא בורח מביתו ופוגש בדרכו את גיבורי עמק המומינים. הוא מתגבר על פחדיו ונמלא אומץ, כשהוא מתגייס לעזרתה של זוטית חסרת האונים. "--- והזוג בסירה הסתודד:/ 'מעכשיו ננחם זה את זו, זו את זה – לא נהיה בודדה ובודד.'"
סיפור שידבר לכל מי שזקוק לחבר כדי לצאת מהשריון ולהתגבר על פחדיו.
הספר פורסם לראשונה ב- 1960. ב- 1977 הוא תורגם לעברית על ידי ויויאן ברסקי תחת השם מי יעודד את רשוש?
מגיל חמש.
אפשר לקרוא מן הספר את השורה "מי ינחם את קטנטן הביישן? מי יסביר לנודד הבודד שאין חברים אם לא מתאמצים לגשת ולהתיידד?" ולשוחח על משמעותה. אפשר להעלות הצעות כיצד לרכוש חברים ולספר מניסיון אישי.
שני הספרים מחורזים מאוירים ומרהיבים. בספר על בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה יש חיתוכי נייר המוסיפים ענין. ספרים אלה, כמו שאר ספרי הסדרה, מתאפיינים, במסרים אנושיים כמו קבלת האחר, הכמיהה לחופש, סובלנות ואינדיבידואליזם
.
 
למעלה