פנייה לארכיון אבייתר

מצב
הנושא נעול.
פנייה לארכיון אבייתר

פנייה לארכיון אבייתר
תמיד ענין אותי לקבל עוד פרטים על מערך הבודד להדגמה - מספר 27 של הרכבת הגרמנית של רכבת הטילטינג. 1) מה המחיר של מערך אחד כזה (לעומת מערך איסי3)? 2) שמעתי (אינני זוכר איפה), שניתן להפוך את מערכי האיסי3 ה"יהודים" שברשותינו, לטילטינג, במה זה כרוך, ולמה פשוט לא עושים זאת בדרך לירושלים? 3) הייתי מעונין לדעת עוד בנודע לאיך בעצם זה עובד? 4) בוא נניח, שיש לנו מסילה שיכולה לעמוד בכל מהירות של רכבת, למה בעצם אי אפשר להסיע עליה רכבות בכל מהירות?, אם יהיה סיבוב, פשוט הרכבת תסתובב וזהו לא? תודה רבה מראש, עומרי
 
עוד פנייה, והפעם בנושא אחר(תאונות)

פנייה לארכיון אבייתר
תמיד ענין אותי לקבל עוד פרטים על מערך הבודד להדגמה - מספר 27 של הרכבת הגרמנית של רכבת הטילטינג. 1) מה המחיר של מערך אחד כזה (לעומת מערך איסי3)? 2) שמעתי (אינני זוכר איפה), שניתן להפוך את מערכי האיסי3 ה"יהודים" שברשותינו, לטילטינג, במה זה כרוך, ולמה פשוט לא עושים זאת בדרך לירושלים? 3) הייתי מעונין לדעת עוד בנודע לאיך בעצם זה עובד? 4) בוא נניח, שיש לנו מסילה שיכולה לעמוד בכל מהירות של רכבת, למה בעצם אי אפשר להסיע עליה רכבות בכל מהירות?, אם יהיה סיבוב, פשוט הרכבת תסתובב וזהו לא? תודה רבה מראש, עומרי
עוד פנייה, והפעם בנושא אחר(תאונות)
הייתי מעונין לדעת מהי תאונת הרכבת הגדולה ביותר שהייתה בתחומי מדינת ישראל, וכמובן את הפרטים שנלווים אליה... בנוסף, הייתי מעונין לשמוע עוד על אסון הבונים (מקורות יודעי דבר אמרו לי שיש בארכיון המפורסם 2 קלסרים שיספקו את כל תאוותי, אך לצערי הארכיון סגור...)
 
אביתר?, תגובה?

עוד פנייה, והפעם בנושא אחר(תאונות)
הייתי מעונין לדעת מהי תאונת הרכבת הגדולה ביותר שהייתה בתחומי מדינת ישראל, וכמובן את הפרטים שנלווים אליה... בנוסף, הייתי מעונין לשמוע עוד על אסון הבונים (מקורות יודעי דבר אמרו לי שיש בארכיון המפורסם 2 קלסרים שיספקו את כל תאוותי, אך לצערי הארכיון סגור...)
אביתר?, תגובה?
קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!
 

אביתר777

New member
תאונת נזק או הרוגים ?

אביתר?, תגובה?
קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!קפיץ?, קפוץ!
תאונת נזק או הרוגים ?
נזק - תאונת בית-יהושע: 26.12.1963 הרוגים - תאונת הבונים: 11.05.1986
 
תאונות רכבת

עוד פנייה, והפעם בנושא אחר(תאונות)
הייתי מעונין לדעת מהי תאונת הרכבת הגדולה ביותר שהייתה בתחומי מדינת ישראל, וכמובן את הפרטים שנלווים אליה... בנוסף, הייתי מעונין לשמוע עוד על אסון הבונים (מקורות יודעי דבר אמרו לי שיש בארכיון המפורסם 2 קלסרים שיספקו את כל תאוותי, אך לצערי הארכיון סגור...)
תאונות רכבת
אין לי תשובות מוחלטות לשאלות שהעלית עומרי, אבל אני ממליץ שלפני שזורקים לאוויר שאלה ´גדולה´ שכזו, כדי לבדוק מה המשמעות של השאלה. האם ´תאונת רכבת´ היא רק תאונה בין רכבות או גם תאונת הבונים, שקשה לומר שרכבת ישראל אחראית לה באיזושהי צורה? האם המונח כולל גם שריפות ונפילות של אנשים מקרונות? ומה עם פיגועים, לא עלינו? האם תאונות רכבת כוללות גם תאונות של רכבות משא או שמא אתה מגדיר תאונה כגדולה לפי מספר האנשים שנהרגו ו/או נפצעו בה? ומה עם כמות הציוד שנפגע/נהרס?
 
תאונות רכבת...

תאונות רכבת
אין לי תשובות מוחלטות לשאלות שהעלית עומרי, אבל אני ממליץ שלפני שזורקים לאוויר שאלה ´גדולה´ שכזו, כדי לבדוק מה המשמעות של השאלה. האם ´תאונת רכבת´ היא רק תאונה בין רכבות או גם תאונת הבונים, שקשה לומר שרכבת ישראל אחראית לה באיזושהי צורה? האם המונח כולל גם שריפות ונפילות של אנשים מקרונות? ומה עם פיגועים, לא עלינו? האם תאונות רכבת כוללות גם תאונות של רכבות משא או שמא אתה מגדיר תאונה כגדולה לפי מספר האנשים שנהרגו ו/או נפצעו בה? ומה עם כמות הציוד שנפגע/נהרס?
תאונות רכבת...
התאונה "הכי גדולה" להגדרתי הוא שהיה בה את הנזק הרב ביותר (מבחינת כסף ונזק ממשי לדוגמא טוטאל-לוס- או רק מכות "פחחות") לרכוש. ועוד הייתי רוצה לדעת על הנזק הגדול ביותר שהיה לנפש.
 
רכבות רוכנות

פנייה לארכיון אבייתר
תמיד ענין אותי לקבל עוד פרטים על מערך הבודד להדגמה - מספר 27 של הרכבת הגרמנית של רכבת הטילטינג. 1) מה המחיר של מערך אחד כזה (לעומת מערך איסי3)? 2) שמעתי (אינני זוכר איפה), שניתן להפוך את מערכי האיסי3 ה"יהודים" שברשותינו, לטילטינג, במה זה כרוך, ולמה פשוט לא עושים זאת בדרך לירושלים? 3) הייתי מעונין לדעת עוד בנודע לאיך בעצם זה עובד? 4) בוא נניח, שיש לנו מסילה שיכולה לעמוד בכל מהירות של רכבת, למה בעצם אי אפשר להסיע עליה רכבות בכל מהירות?, אם יהיה סיבוב, פשוט הרכבת תסתובב וזהו לא? תודה רבה מראש, עומרי
רכבות רוכנות
אף אחד מעולם לא הציע לרכבת ישראל לרכוש רכבות מסדרה 611 של הרכבת הגרמנית (כמו זו שהגיעה לארץ). חברת ADtranz (כיום, חלק מ-Bombardier)שייצרה אותה ניסתה למכור לנו את הדגם החדש יותר של הרכבת הזאת, דגם שהם מכרו לרכבת הגרמנית כסדרה 612. אין לי מושג מה היה המחיר שהוצע עבור רכבות אלו (אביתר?), אבל בכל מקרה מי שזכה במכרז היו חטיבת הרכבת של פיאט (כיום חלק מ-Alstom), שבין היתר הכניסה את טכנולוגית הרכינה שלה ברכבות שייצרה לרכבת הגרמנית כסדרה 610 שלהם. אני הייתי זה שסיפר לך על האפשרות, כביכול, להפוך את קרונועי ה-IC3 לרוכנים. הטענה הזו מתבססת על מידע שקיבלתי מעובד של חברת Bombardier שקשור באופן הדוק לפרויקט ה-IC3 של רכבת ישראל מתחילתו. לטענתו, משפחת הקרונועים בה נכלל ה-IC3 תוכננה כך שהגוף שלהם מאפשר הוספת טכנולוגית רכינה. עם זאת, שימו לב לכך שאף אחד לא יישם אף פעם את האפשרות הזאת, וליצור אותה כעת, עבור מספר יחידות מוגבל יחסית, יעלה (כנראה) כמעט כמו לפתח רכבת חדשה, ובכל מקרה יתר מאשר לקנות ´מוצר מן המדף´. לגבי אופן הפעולה של רכבות רוכנות - יש שתי שיטות עיקריות - רכינה פעילה (כמעט כל היצרנים) ורכינה סבילה (כיום, למיטב ידיעתי, רק Talgo הספרדית, עליהם כתבתי כבר בפורום זה). לא אכנס כעת לפירוט על השיטות השונות, אבל אתם מוזמנים להכנס לאתר Tilting Trains שמכיל הסברים ופירוט רב בנושא. גם אם תבנה מסילה סופר-חזקה ועמיד, עדיין לא תוכל להסיע בעקומות (סיבובים) חדות רכבות במהירות גבוהה, מםני שהן עלולות לרדת מהפסים, ועוד לפני כן, אנשים יתחילו לעוף אחד על השני בתוכן. אמנם ניתן לבנות את המסילה כשהיא נטויה בעצמה, אולם אז נוצרת בעיה בהפעלת רכבות איטיות (כמו רכבות משא) על גביה, בגלל נטייתן ´להחליק´ פנימה, במורד הנטייה. פתרון הביניים הוא רכבת רוכנת, שנוסעת מהר בעקומה לי להעיף את הנוסעים ובלי להזדקק למסילה מיוחדת, אם כי צריך להקפיד שהכ שהיא מפעילה על המסילה הוא מתון, על מנת למנוע שחיקה של מערכות הרכבת ושל המסילה, וכמובן, לשמור על הבטיחות.
 

אביתר777

New member
תשובות מוסמכות בנוגע לטילטינג

פנייה לארכיון אבייתר
תמיד ענין אותי לקבל עוד פרטים על מערך הבודד להדגמה - מספר 27 של הרכבת הגרמנית של רכבת הטילטינג. 1) מה המחיר של מערך אחד כזה (לעומת מערך איסי3)? 2) שמעתי (אינני זוכר איפה), שניתן להפוך את מערכי האיסי3 ה"יהודים" שברשותינו, לטילטינג, במה זה כרוך, ולמה פשוט לא עושים זאת בדרך לירושלים? 3) הייתי מעונין לדעת עוד בנודע לאיך בעצם זה עובד? 4) בוא נניח, שיש לנו מסילה שיכולה לעמוד בכל מהירות של רכבת, למה בעצם אי אפשר להסיע עליה רכבות בכל מהירות?, אם יהיה סיבוב, פשוט הרכבת תסתובב וזהו לא? תודה רבה מראש, עומרי
תשובות מוסמכות בנוגע לטילטינג
יש לבקש מאחינו הצעיר - חן מלינג. הוא המומחה לטילטינג. חן - עזור לעומרי וספק לו את התשובות המדוייקות. בפקודה ! גנרל אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה