עתיד שחור לתחבורה במדינת ישראל כתוצאה מהממשלה החדשה
- העובדה שהאחריות על פרויקטי תשתיות התחבורה תחולק בין שני משרדים (התחבורה והאוצר), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה עם אופק של שנה וחצי בלבד (גם שר עם אופק של ארבע שנים מתקשה להתוות חזון במשרד שעוסק במגה-פרויקטים שאורכים לעיתים עשרים שנים), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה שלא רצתה להיות שרת תחבורה, כל אלה מבשרים על עתיד לא טוב בלשון המעטה לפרויקטים ולבנית החזון של התחבורה במדינת ישראל. יש כל כך הרבה פרויקטים בקנה מידה היסטורי בקנה, חלקם קצרי טווח יחסית שדורשים ניהול ובקרה וקבלת החלטות איכותיים, וחלקם ארוכי טווח, אפילו מאד, שיש צורך להגדיר אותם, לייצר עבורם חזון וראיה אינטגרטיבית ולבסוף ליזום, לקדם ולנהל אותם. בממשלה החדשה חלק ינוהלו במשרד האוצר שמובל על ידי שר שגרם נזק עצום לתחבורה הציבורית בישראל והוכיח את כשלונו בניהול פרויקטים ב-11 שנות שירותו במשרד התחבורה, וחלק במשרד תחבורה שמובל על ידי מישהי שהדבר האחרון שמענין אותה זה החזון לטווח רחוק של התחבורה בישראל. המצב שנוצר כעת מבטיח רק החמרה לעומת מה שהיה לנו ב-11 השנים האחרונות. אני רואה רק כאוס ואובדן של עוד כמה שנים יקרות, וחמור מכך, קבלת החלטות שגויה וטרגית לעתיד התחבורה בישראל. זה פשוט לא יאומן המצב שנוצר. עצוב. אמנה להלן רשימה ארוכה מאד באופן מפתיע של פרויקטים. עלותם תסתכם במאות לא בודדות של מיליארדים! חלק ינוהלו במשרד א' וחלק במשרד ב'. איך אפשר לא לטפל ולהסתכל על כל הפרויקטים הללו בראייה אחת אינטגרטיבית? איך אפשר לקבל החלטות על פרויקט א' מבלי להסתכל ולבדוק השלכות על פרויקט ב' או אפילו לדעת שמתקיים פרויקט ב' שאולי מייתר באופן מסוים את פרויקט א'? אגב, אני בטוח ששכחתי פה כמה ברשימה...
- העובדה שהאחריות על פרויקטי תשתיות התחבורה תחולק בין שני משרדים (התחבורה והאוצר), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה עם אופק של שנה וחצי בלבד (גם שר עם אופק של ארבע שנים מתקשה להתוות חזון במשרד שעוסק במגה-פרויקטים שאורכים לעיתים עשרים שנים), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה שלא רצתה להיות שרת תחבורה, כל אלה מבשרים על עתיד לא טוב בלשון המעטה לפרויקטים ולבנית החזון של התחבורה במדינת ישראל. יש כל כך הרבה פרויקטים בקנה מידה היסטורי בקנה, חלקם קצרי טווח יחסית שדורשים ניהול ובקרה וקבלת החלטות איכותיים, וחלקם ארוכי טווח, אפילו מאד, שיש צורך להגדיר אותם, לייצר עבורם חזון וראיה אינטגרטיבית ולבסוף ליזום, לקדם ולנהל אותם. בממשלה החדשה חלק ינוהלו במשרד האוצר שמובל על ידי שר שגרם נזק עצום לתחבורה הציבורית בישראל והוכיח את כשלונו בניהול פרויקטים ב-11 שנות שירותו במשרד התחבורה, וחלק במשרד תחבורה שמובל על ידי מישהי שהדבר האחרון שמענין אותה זה החזון לטווח רחוק של התחבורה בישראל. המצב שנוצר כעת מבטיח רק החמרה לעומת מה שהיה לנו ב-11 השנים האחרונות. אני רואה רק כאוס ואובדן של עוד כמה שנים יקרות, וחמור מכך, קבלת החלטות שגויה וטרגית לעתיד התחבורה בישראל. זה פשוט לא יאומן המצב שנוצר. עצוב. אמנה להלן רשימה ארוכה מאד באופן מפתיע של פרויקטים. עלותם תסתכם במאות לא בודדות של מיליארדים! חלק ינוהלו במשרד א' וחלק במשרד ב'. איך אפשר לא לטפל ולהסתכל על כל הפרויקטים הללו בראייה אחת אינטגרטיבית? איך אפשר לקבל החלטות על פרויקט א' מבלי להסתכל ולבדוק השלכות על פרויקט ב' או אפילו לדעת שמתקיים פרויקט ב' שאולי מייתר באופן מסוים את פרויקט א'? אגב, אני בטוח ששכחתי פה כמה ברשימה...
- הרכבת הקלה בגוש דן: הקו האדום, הירוק, הסגול, החום, הצהוב (בכוונה ציינתי את שני האחרונים).
- המטרו
- מסילה רביעית באיילון
- פרויקט הנתיבים המהירים
- נת"צים ופרויקט "מהיר לעיר"
- השלמת פרויקט החישמול
- רשות תחבורה מטרופוליטנית
- הבניית החזון והרגולציה ותחילת יישום שימוש ברכבים אוטונומיים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף (ברמת דוד?/נבטים?)
- הרכבת הקלה לנצרת
- הקו המזרחי
- שלוחת הקו המזרחי לכיוון עמק יזרעאל וכן/לא לעבר שדה התעופה הבינ"ל הנוסף ברמת דוד
- רכבת לקרית המודיעין בנגב (והלאה לנבטים?) וכן/לא לעיר הבה"דים
- מסילות 5 ו-6 בפרוזדור האיילון
- הארכת המסלול ושדרוג שדה התעופה בחיפה
- הכפלת מסילת החוף בין חיפה לרשפון (ואולי שילוש בין נתניה לרשפון)
- ביטול או שיקוע מסילת החוף בחיפה
- מנהרות רכבת חוצות כרמל והזזה פוטנציאלית של תחנת חוף הכרמל
- השלמת פרויקט החישמול