עתיד שחור לתחבורה במדינת ישראל כתוצאה מהממשלה החדשה

עופר פ7

New member
עתיד שחור לתחבורה במדינת ישראל כתוצאה מהממשלה החדשה

- העובדה שהאחריות על פרויקטי תשתיות התחבורה תחולק בין שני משרדים (התחבורה והאוצר), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה עם אופק של שנה וחצי בלבד (גם שר עם אופק של ארבע שנים מתקשה להתוות חזון במשרד שעוסק במגה-פרויקטים שאורכים לעיתים עשרים שנים), - העובדה שלמשרד התחבורה יש שרה שלא רצתה להיות שרת תחבורה, כל אלה מבשרים על עתיד לא טוב בלשון המעטה לפרויקטים ולבנית החזון של התחבורה במדינת ישראל. יש כל כך הרבה פרויקטים בקנה מידה היסטורי בקנה, חלקם קצרי טווח יחסית שדורשים ניהול ובקרה וקבלת החלטות איכותיים, וחלקם ארוכי טווח, אפילו מאד, שיש צורך להגדיר אותם, לייצר עבורם חזון וראיה אינטגרטיבית ולבסוף ליזום, לקדם ולנהל אותם. בממשלה החדשה חלק ינוהלו במשרד האוצר שמובל על ידי שר שגרם נזק עצום לתחבורה הציבורית בישראל והוכיח את כשלונו בניהול פרויקטים ב-11 שנות שירותו במשרד התחבורה, וחלק במשרד תחבורה שמובל על ידי מישהי שהדבר האחרון שמענין אותה זה החזון לטווח רחוק של התחבורה בישראל. המצב שנוצר כעת מבטיח רק החמרה לעומת מה שהיה לנו ב-11 השנים האחרונות. אני רואה רק כאוס ואובדן של עוד כמה שנים יקרות, וחמור מכך, קבלת החלטות שגויה וטרגית לעתיד התחבורה בישראל. זה פשוט לא יאומן המצב שנוצר. עצוב. אמנה להלן רשימה ארוכה מאד באופן מפתיע של פרויקטים. עלותם תסתכם במאות לא בודדות של מיליארדים! חלק ינוהלו במשרד א' וחלק במשרד ב'. איך אפשר לא לטפל ולהסתכל על כל הפרויקטים הללו בראייה אחת אינטגרטיבית? איך אפשר לקבל החלטות על פרויקט א' מבלי להסתכל ולבדוק השלכות על פרויקט ב' או אפילו לדעת שמתקיים פרויקט ב' שאולי מייתר באופן מסוים את פרויקט א'? אגב, אני בטוח ששכחתי פה כמה ברשימה...
  • הרכבת הקלה בגוש דן: הקו האדום, הירוק, הסגול, החום, הצהוב (בכוונה ציינתי את שני האחרונים).
  • המטרו
  • מסילה רביעית באיילון
  • פרויקט הנתיבים המהירים
  • נת"צים ופרויקט "מהיר לעיר"
  • השלמת פרויקט החישמול
  • רשות תחבורה מטרופוליטנית
  • הבניית החזון והרגולציה ותחילת יישום שימוש ברכבים אוטונומיים
  • שדה תעופה בינ"ל נוסף (ברמת דוד?/נבטים?)
  • הרכבת הקלה לנצרת
  • הקו המזרחי
  • שלוחת הקו המזרחי לכיוון עמק יזרעאל וכן/לא לעבר שדה התעופה הבינ"ל הנוסף ברמת דוד
  • רכבת לקרית המודיעין בנגב (והלאה לנבטים?) וכן/לא לעיר הבה"דים
  • מסילות 5 ו-6 בפרוזדור האיילון
  • הארכת המסלול ושדרוג שדה התעופה בחיפה
  • הכפלת מסילת החוף בין חיפה לרשפון (ואולי שילוש בין נתניה לרשפון)
  • ביטול או שיקוע מסילת החוף בחיפה
  • מנהרות רכבת חוצות כרמל והזזה פוטנציאלית של תחנת חוף הכרמל
  • השלמת פרויקט החישמול
...ובכוונה לא מניתי כאן רכבת לאילת ולא מניתי כאן רכבת לקרית שמונה משום שאני מניח שחברי הפורום מבינים את מקומם בתיעדוף... אך יש סכנה שהממשלה ההזויה הזו תעסוק דווקא בהם...
 

Ccyclist

Well-known member
אני דווקא אופטימי לגבי שר התחבאוצר

במשך שנים האוצר היה הרגל על הבלמים של הפיתוח התחבורתי. העובדה שהרשת הראשונית בגוש דן תהיה של רק"ל ולא מטרו היא בגלל אילוצים אוצריים. לשים באוצר שר תחבורה שידע לעמוד על צרכי הפיתוח ולקדם פרוייקטים זה לשחרר חסם רציני שחנק את התחבורה במשך שנים. &nbsp לדעתי בעיית ה"מחסור" בנהגים קשורה יותר להתעקשות על ריבוי קווים לא תדירים "מכל מקום לכל מקום" במקום רשת תדירה ברת החלפה וכן בגלל ריבוי קווים ממקומות רבים בדרום למקומות רבים בצפון שנוסעים דרך המרכז.
 

matrix200200

Active member


מסכים לגמרי, אם כי הבעיה העיקרית כרגע זה לא אישיותו של שר, או שרה, אלה מחסור בתקציבים שרק יחריף בשנים הקרובות. השאלה המרכזית, איף יראה המיתון הקרוב ומתי נצא ממנו.
 

Bus Nerd

Active member
אם הם חכמים הם ינסו להשתמש במטרו כמנוף כלכלי בזמן משבר

השקעות בפרויקטי תשתית זו אחת הדרכים הקלאסיות לממשלות להמריץ את השוק בלי "להתערב" יותר מדי אחרי משברים גדולים וגם אני מסכים עם שניכם הזהות של השר והמלחמה בין המשרדים זה יהיה דבר שולי לעומת השיקול הכלכלי. דווקא כץ באוצר כנראה כן ידחוף פרויקטים לדעתי, זו התדמית שהוא עבד על לייצר לעצמו במשך כל השנים במשרד התחבורה. אני לא ממעריציו אבל כפוליטיקאי הוא יודע בדיוק מה הוא עושה
 

benshap2

New member
להיפך - שר האוצר היום היה שר התחבורה ומכיר את הצרכים שם

 
למעלה