"עשה ואל תעשה" במכירת/קניית אופנוע

Ad H

New member
יש לredrider קייס,אבל אכן מדובר בעניין בעייתי

לא יודע אם הבעלים הקודם של ה-ZZR שלי גולש/קורא בפורום, אבל ללא ספק לא הייתי מחליט לקנות לולא אישר לי סיבוב על האופנוע. redrider ציין עובדה מאוד נכונה. מוסכים טועים לפעמים. מכוני בדיקה טועים גם כן. עם בדיקה הכל טוב ויפה, אתה מקבל X ריג'קטים שלכאורה אמורים להוריד לך איקס כסף. אולם, גם ההרגשה האישית מהאופנוע, כזו שיש לאופנוען מנוסה יחסית (לא מדבר על עצמי) במהלך ההתרשמות מהאופנוע, לא תסולא בפז. נקודה. ואני בטוח (על גבול המשוכנע, האמת), שרבים מגולשי הפורום הזה הם בעלי ידע טכני מסוים לזהות מיד נקודות חלשות בעצמם, מבלי להסתכמך רק על הבדיקה, שנעשית כמו כל דבר במוסך גדול/מכון בדיקה גדול - בשיטת פס ייצור. בקיצור, סיבוב על האופנוע, גם סיבוב של כמה דקות שבו בודקים ברקסים, תאוצה ויכולות מנוע (לא עד מנתק ההצתה, לא האופנוע שלך אחרי הכל), יכולת קורנרינג, מצב צמיגים, מצב גלגלשים וכד' הוא עוד פילטר בתהליך הבדיקה של האופנוע, בנוסף לבדיקה הרשמית. כאמור, אופנוען מנוסה וותיק ישים לב לדברים שמכון בדיקה לא בהכרח ישים לב. רוב הסיכויים שכן, בהחלט, אבל עם רוב הסיכויים לא הולכים למכולת. פספוס קטן=הרבה כסף. הנקודה המאוד (!) בעייתית היא עניין האחריות במקרה של נזק לאופנוע, נזקי גוף ומבחינה חוקית (אם שוטר תופס או משהו בסגנון). עדים + זכרון דברים זה דבר מועיל, אבל גם כן - רחוק מלהיות בטוח. אין מה לעשות. מסתדרים עם המוכר. אני אומר בלב שלם, מי שאקנה ממנו אופנוע, ייאלץ לתת לי סיבוב, אם הוא באמת רוצה למכור.
 

kangal

New member
שב ילד ותהיה בשקט....../images/Emo3.gif

ל-א נ-ו-ת-נ-י-ם ס-י-ב-ו-ב ב-ש-ו-ם פ-נ-י-ם ו-א-ו-פ-ן. לא לא ל-א ללאא..... לא ולא. ועוד פעם, לא. לא רוצה לקנות בלי סיבוב
אל תקנה. לי אין בעיה עם זה. כן רוצה סיבוב
תקרא את התגובה של רענן ותבצע. זהו.
 

Ad H

New member
../images/Emo6.gif עמוק. מאוד Profound. לא חוזר בי.

לא קונה אופנוע שלא מרגיש לי טוב. לא קונה אופנוע כשאני מסתמך רק על מישהו בלתי משוחד. צריך גם לסמוך על עצמי ועל ההרגשה האישית בנוסף. ואם בא לי דווקא על ZX6 מודל 98, שמטרו לא בדיוק מייבאים היום. איפה אעשה נסיעת מבחן? (כמובן שלא "נסיעת מבחן" ארוכה, לכל אלה שתכף יקפצו למה אני עושה נסיעת מבחן על אופנוע של מישהו אחר. נסיעונת זה יותר הכיוון). אגב, במקרה שלי, הסתפקתי בסיבוב סביב עזריאלי עם המוכר ואח"כ בסיבוב קטן שלי לבד. הרגיש פיקס וסגרנו. והנה, הוא עדיין נוסע. אני מכיר איזה מישהו שסיפר את סיפור מכירת האופנוע המצחיק שלו במפגשמונה, אחרי שהקונה גם כן עשה סיבוב על האופנוע שלו....אולי אתה מכיר אותו.
 

kangal

New member
מכיר אותו, מכיר. לא יקרה שוב בחיים../images/Emo70.gif ל-א../images/Emo70.gif

 

yoman321

New member
דווקא אופנוען מנוסה

מסוגל לבחון יותר דברים גם בלי הסיבוב הזה ,כמו מצב צמיגים ,גלגלשים ,מצב בולמים ,בעיות בהיגוי ,אפילו לאבחן רעש חריג במנוע ועוד.. ואם אין לך דיינו בתחת אז לא באמת תרגיש אם המנוע מוציא את הביצועים שהוא נדרש על הנייר
 

redrider

New member
אני מסוקרן

איך אתה בודק בעיות היגוי בלי לרכב על האופנוע? איזה פעם כמעט קניתי מניר גרר GS שהיה במצב מצויין מכל בחינה: אוברול מלא, צבע, שיפוץ בולמים, הכל... לקחתי אותו לסיבוב וגיליתי שמשהו לא בסדר אצלו כי ברגע שאתה עוזב ידיים בקו ישר הוא מתחיל ליפול הצידה. לא זוכר מה הייתה הבעיה כי עברו מאז 3 שנים אבל זה לא משהו שהייתי עולה עליו בלי לקחת אותו לסיבוב. מבחינתי הבדיקה במוסך היא בשביל הכסת"ח על מנת להוריד את מחיר האופנוע אבל את הבדיקה הראשונית אני עושה בעצמי ואני תמיד לוקח אותו לנסיעה של כמה דקום גם אם בלי להרביץ או משהו. ת'אמת גם בדקתי לא פעם בשביל חברים ולא נתקלתי במוכר שעשה בעיות על זה.
 

yoman321

New member
הגורם הנפוץ לבעיות בהיגוי

זה מייסבי היגוי הבדיקה שלהם מאוד פשוטה - מרימים את הפורנט באוויר מנסים לדחוף את הגלגל קדימה ואחורה בודקים חלקות תנועה מצד לצד כמובן שבעיה בהיגוי יכולה להיות גם בגלל בעיה בטלסקופים ,במיסבים של הגלגל ,בגאנט מעוות , בשלדה עקומה או סתם משולשים שמחוזקים יותר מדיי . אבל בשביל זה אתה הולך למכון בדיקה . אבל אתה בודק ב200 מטר רכיבה הכי טוב והמוכן זה בשביל הכסת"ח ,אז יכול להיות שאני טועה..
 

redrider

New member
ואיך מרימים פרונט

בהורנט? או בכל אופנוע אחר בלי ג'ק אמצע? אני לא אתן לך להשעין את האופנוע שלי על רגלית צד או לשים ג'יק מתחת לסעפת שלי. בעיית היגוי יכולה גם להיגרם על ידי עיקום קל בטלסקופים שאינו נראה לעין וצריך לגלגל את הצינור כדי לראות אותו, בעיה קלה בבלמים. איך אתה בודק אוויר במערכת בלימה אם לא בבלימה ממצב נסיעה איך אתה בודק שהקלאטש לא גמור? עזוב אין לזה סוף לא סתם בבדיקה במוסך תמיד לוקחים את האופנוע לסיבוב. ברוך השם מי שמכיר אותי יעיד שאני מבין לא מעט במכניקה לא אופנועים גם אם זה לא הרבה כמו שהייתי רוצה להבין. אני לוקח את בדיקת המוסך אם אני מרוצה מהבדיקה שלי ומאמין שהאופנוע הזה עונה לצרכים שלי ולאחר שיש לי הכל כתוב + תקלות שאולי לא שמתי לב אליהן אני יכול להתמקח מול המוכר. כמו כן אני יכול להשוות את תוצאות הבדיקה שלי ולשאול את המכונאי שאלות ספציפיות על דברים שהפריעו לי שמהם הוא יבחר להתעלם.
 

redrider

New member
תיקון ../images/Emo13.gif

זה מה שקורה כשכותבים מהר ה"לא" בתחילת שורה 6 זה "של"
 

yoman321

New member
כמובן שאין לזה סוף ובמבט אי אפשר לבדוק הכל

וגם אי אפשר לרוץ עם כלי למכון בדיקה. אבל בהתחשב בעובדה שהסיבוב נסיון הזה בלי ביטוח וגם קיים פחד של גניבת כלים , אז זה לא יכול להיות המלצת ברירת מחדל למוכר\קונה לתת\לדרוש סיבוב נסיון. אנחנו כנראה לא נשכנע אחד את השני , אתה תמשיך לקנות רק ממוכרים שיתנו לך בדיקה. אני אמשיך לקנות\למכור בלי . כשתיגע למצב שתעשה 10 סיבובי נסיון על כלים גמורים ותראה 2 כלים יפיפיים אבל שמסרבים לתת לך סיבוב אולי גם אתה תגתגמש בדעתך.
 

redrider

New member
כל מקרה לגופו

למזלי אני כנראה משכנע מספיק (אתה לומד כמה דברים בתור איש מכירות) בכדי שאנשים יסמכו עליי כי לא נתקלתי בסירוב עד היום כולל מוסך או שניים דרך אגב. ברור שכל מקרה לגופו ואני לא שולל על הסף מצב שבו אני אהיה כל כך מרוצה ממראה עיניי. אני גם לא אומר שאני אתן לכל קונה סיבוב על האופנוע אבל אני לא מסכים לגישה של שלילה מוחלטת. אתה מסכים איתי שכל מקרה לגופו? או שאתה דובק בשלילה מוחלטת של סיבוב ניסיון לקונה פוטנציאלי
 

yoman321

New member
ברור שיש מקרים חריגים

כשמדובר במישהו שאני כבר מכיר אני מוכן לתת סיבוב במגרש ,אבל זה כבר בלי קשר לקניה או לא .. אבל גם זה לא תמיד כי כבר ראיתי לא פעם חברים ששברו ת'אופנוע ואח"כ נאצלו לשלם את התיקון.
 

Red Ross

New member
../images/Emo45.gif - ועוד במיוחד כאשר ברוב העסקאות רוכשים דגם לא מוכר (לרוב משדרגים). לכן למרבית הקונים אין בכלל מושג אך דגם כזה או אחר אמור להתנהג... (וזה כולל את כל ה"מומחים" שלשכן שלהם היה בדיוק אחד כזה והוא היה מנקה אותו בכל שבת בבוקר).
 

Spondylus

New member
אם שתי התגובות הקודמות שלי אינן ענייניות

איני יודע מה זו תגובה עיניינית. אתה עדיין מדבר שטויות ולפחות 5 חברי פורום אחרים לא מסכימים איתך. לדעתי נתת עיצה טיפשית. נקודה. לדעתי זכות פותח השרשור לדעת זו, אחרת, לדעתי הוא עלול לשלם ביוקר על עיצה מטופשת של מישהו אחר. אתה יכול עד מחר לתת סיבות. אותי לא תשכנע לתת סיבוב על האופנוע לקונה. נקודה. כל טוב
 

redrider

New member
ובערך אותו מספר מסכימים איתי

אז מה יש לנו פה קשקש? לא רוצה לשכנע אותך בכלום כי לא באמת משנה לי דעתך. יש כנראה עולם של ספונדיילוס ויש מציאות דה פקטו בשטח והמציאות בשטח היא שברוב המקרים סיבוב מקדים זה בקשה לגיטימית
 

RaananC

New member
לגיטימי לבקש סיבוב וגם לגיטימי לסרב

אני הייתי מסרב, גם אם אצטרך להמתין עם המכירה עוד זמן.
 

SOLO TREKKER

New member
האנשים ברובם המכריע אינם גנבים.

כך שבדרך כלל אם תיתן לקונה סיבוב על האופנוע - לא ייגרם לך כל נזק. עם זאת, המקרים הבודדים והספורים בהם סיבוב כזה הסתיים במפח נפש למוכר שאיבד את האופנוע גורמים לי לסרב למתן סיבובים לקונים.
 

redrider

New member
טוב...

אני מניח שבמקרה של תשובה שמטרתה היא לענות משהו זה קביל. ערב טוב
 
למעלה