"עשה ואל תעשה" במכירת/קניית אופנוע

biker34

New member
כן

כסף עבר ידיים, הולכים לעשות העברת בעלות. "מתחייב בבדיקה" לרוב קונים רוצים להיות בטוחים שאין פגיעת שלדה, ושאין קטסטרופה כלשהי במנוע/ גיר. לכן שואלים אם אתה מתחייב לנושאים אלו מראש - קרי, הלכתם לבדיקה והאופנוע נמצא בעייתי בתחומים עלייהם התחייבת - עלות הבדיקה אמורה להיות עלייך. יכול לאמר מנסיון שלי כקונה - שאלתי "מתחייב על מנוע ושלדה?" המוכר ענה שכן - ובדיעבד היה רג'קט בשלדה. אבל אני (בטעות של ילד) לא חתמתי עם המוכר על כלום ולמעשה ההתחייבות שלו לא היתה שוה כלום.
 

Tony Reyes

New member
מנסיון שלי

וע"פ דברי החוכמה של סטפן - יש לסגור את כל(!) הפרטים עם הבנאדם טרם הבדיקה. לא להשאיר שום קצוות פתוחים ודברים באוויר. מאד מומלץ לחתום על הסכם בכתב כמה שזה אולי יראה קטנוני.
 

Rhinovirus

New member
למה העברה? מה רע בצ'ק בנקאי (או מזומן)?

בתור קונה לא הייתי מסכים לבצע העברה בנקאית לפני העברת בעלות, במהלך העברת הבעלות, בין החתימות של המוכר והקונה מוסר את הצ'ק הבנקאי או המזומן (תלוי בסכום), לאחר עיון של המוכר בצ'ק או ספירת המזומן בנוכחותו. בכל מקרה שיהיה זכרון דברים חתום לפני העברת בעלות ומסירת הכסף.
 

Dungeon

New member
תלוי...

אם הוא מביא את המזומן מראש איתו אז לא הייתי מסכים. אני מסכים להכנס לבנק ולהוציא משם את הכסף במזומן בנוכחותי, רק כך אפשר לדעת שהשטרות אמיתיים וגם מקבלים עם השטרות קבלה למקרה שחלק מהם לא אמיתיים. צ'ק בנקאי גם יכול להיות מזוייף והוא יכול להיות מבוטל על ידי בעל החשבון או הבנק. זאת אומרת, נגיד והוא הוציא צ'ק בנקאי יום קודם ולמחרת ביטל אותו או הוציא את הכסף מהחשבון שלו ואז הוא בא ומסר לך אותו אז אכלת אותה.
 

Dungeon

New member
תיקון

הוצאת הכסף מהחשבון לא משנה לצ'ק בנקאי. כדאי לבדוק שהצ'ק אמיתי וקביל על ידי התקשרות לסניף הבנק של המוכר. בנוסף, רוב האנשים לא ראו צ'ק כזה מימיהם ולכן קל לעבוד עליהם. צריך לבדוק שאף אחד לא חתם מאחורה על הצ'ק שכן אז הצ'ק כבר שולם לאותו אחד החתום עליו.
 

LST1

New member
במקרה רכשתי אופנוע לפני חודשיים בשימוש צ'ק בנ

לפני כחדשיים רכשתי אופנוע והוצאתי צ'ק בנקאי והתכוונתי לשלם איתו, כאשר המוכר החליט שהוא משנה את דעתו ורוצה כסף מזומן, הלכנו שנינו לבנק וביקשנו לבטל את הצ'ק ולהוציא מזומן במקום אז הפקידה הדגישה שבלי חתימת האדם שעל שמו רשום הצ'ק הבנקאי(קרי המוכר) אין אפשרות לבטל את הצ'ק...אותו אדם לא רוצה לחתום מאותם סיבות שרצה כסף מזומן(בעיות של פשיטת רגל וכו') אך הפקידה לא הסכימה לבטל את הצ'ק ולזכות את חשבוני בכסף עד אשר הוא יחתום...לבסוף הוא וויתר וחתם. לכן מוסר ההשכל מזה- בלי חתימת האדם שעל שמו הצ'ק לא ניתן לבטל צ'ק בנקאי...דעו זאת גם במידה והעסקה לא התבצעה בסופו של דבר, עדיין תאלצו לבוא עם המוכר שיחתום בבנק שהוא מסכים לביטול הצ'ק...
 

redrider

New member
מסכים

הייתי צריך להדגיש את הנקודה אבל אם יש לו תעודת זהות גם אם מזויפת קיימת תמונה של הגנב והעניין מתבצע בנוכחות עדים אין מה לעשות יאתרו אותו כמו גדול. המדינה קטנה. לארנבי לא נותנים סיבוב בכל מקרי
 

Spondylus

New member
לצערי אתה מתעקש לדבר שטויות.

אתה ערב לו "שיאתרו אותו כמו גדול"? תגיד את זה לאנשים שכבר אופנועיהם נגנבו כך. לא שווה את זה. כמו שלא איתרו אף (למיטב ידעתי) גנב אופנועים בעל ת.ז מזוייפת, וכמו שלא תפסו את שני הצעירים מנתניה שצולמו בחניון גונבים קטנוע (פניהם היו ברורות למצלמה), לא ניתן להבטיח כי "יאתרו אותו כמו גדול".
 

redrider

New member
קודם כל שים לב

אני לא כתבתי מעולם לך שדיברת שטויות למרות שכמו שכבר אמרתי אף תגובה עניינית של ממש לא ראיתי ממך חוץ מעקיצות בשביל ה"צחוקים". ועכשיו לענייננו, לא מעניין אותי ההגיון אני לא הייתי קונה אופנוע בלי לעשות עליו סיבוב ואם למוכר זה לא מתאים שיקפוץ. אתה היית קונה אופנוע בלי לעשות סיבוב מקדים? תנסה לענות בצורה עניינית ולא סתם כדי לענות אפילו שזה בטח קשה
 

eyalzz4

New member
אבל הוא צודק!! לא נותנים סיבוב בשום אופן.

ולא רק בגלל שהוא יכול להיות גנב, אלא מה תעשה אם הוא נופל גורם נזק לפרינג ואז בא ואומר שמע האופנוע לא מתאים לי, מה תעשה אז?
 

redrider

New member
בשביל זה יש עדים

וזכרון דברים. כמו שאמרתי, אין מצב שאני קונה אופנוע בלי לעשות עליו סיבוב ואם זה לא מתאים אז מחפשים מוכר אחר. מה תעשה? תלך ליבואן תעשה נסיעת מבחן על כל אופנוע שאתה קונה?
 

h a j b i

New member
אתה תעשה מה שאתה רוצה

ואם נותנים לך סיבוב תיקח (אחרי שתעשה ביטוח). אופנוע שלך לא כדאי לתת, אלא אם הבחור מפקיד אצלך את כל הסכום כפיקדון וגם אז לא בטוח. יותר מידי אנשים אכלו אותה על זה, לא חבל?
 

redrider

New member
תענה לי על שאלה. ראסמי בבקשה

למרות שאתה בסדר, לא זיין שכל כמו כמה פה... את הלקחת את האופנוע הנוכחי שלך לסיבוב לפני העברת בעלות? הכוונה בשלב הבדיקה
 

h a j b i

New member
האמת שכן

כי הוא היה של הונדה (כלי שהיע מטרייד אין) אבל את הקודם (GS) לא לקחתי. אגב, תודה על האישור, גם אתה די בסדר
 

redrider

New member
אני החלפתי 4 אופנועים בחיי וכל אחד מהם לקחתי

לסיבור אפילו אם מדובר בסיבוב בתוך ישוב או של איזה 200 מטר. כל אופנוע בייחוד אופנוע לא חדש מקבל התנהגות משלו וצריך לראות שזה מתאים לך. כשאתה נותן אותו לבדיקה אתה סומך על בן אדם אחר וגם אם תקלות מוחשיות אין והכל בלאי טבעי נורמטיבי עדיין יש את התחושה שרק אתה תרגיש ותדע להעריך. תימני מתלהב
 
זה כי אתה קנית מחבורה של טמבלים

אופנוע לא נותנים לסיבוב,מקסימום מניעים לידו שיקשיב למנוע ויבדוק מה שהוא רוצה-טוב לו? שיקח לבדיקה. לא טוב לו שיחפש מי ינענע אותו.
מי שלא לומד מנסיונם של אחרים-ואתה ממשיך להתנגח באחרים כמו ילדה,לבריאות. אין שכל אין דאגות.
 

מיצו

New member
אני לא הייתי נותן סיבוב, ולא הייתי מבקש סיבוב

פעם אחת כשרציתי למכור את ה- ZX12 שהיה לי, אחד הקונים הפוטנציאליים רצה סיבוב. אז הרכבתי אותו. רוצה לקנות משומש? ממילא תעשה בדיקה, לא? אם כן, מי שבודק אותו אמור לעשות סיבוב ולדווח על ממצאים חשודים. לגבי "איך אני אקנה אם אני לא יודע אם בכלל האופנוע מתאים לי", אני רק יכול לומר שלא צריך לקנות משהו שלא בודקים אותו היטב ואת השאלה האם הוא מתאים לך. כלומר, אם אדם רוצה לקנות GS500, שיסע על GS500 לפני שהוא בכלל מחליט. יש חברים, יש אפשרויות אחרות, אבל לא לבוא למוכר ולהגיד לו "אני לא יודע אם מתאים לי או לא, תביא סיבוב".
 

Ad H

New member
זו לא בדיוק הנקודה.

אם אתה רוצה לקנות GS, בוודאי שתבדוק מה זה אומר GS, ואולי אפילו תעשה סיבוב על GS כלשהו. אחרי שנסגרת שאתה עדיין רוצה GS, כלומר זה אכן סוג האופנוע המתאים, אתה פותח יד 2. ואז אתה רוצה GS מסוים. את ה-GS של המוכר. אין אפס. יש כאן שיקול דעת, ושיקול דעת בטונות. מדובר ללא ספק בתהליך בעייתי. הנקודה שלי היא, שהקישק'ה מדבר. תחושת הבטן של האופנוען היא לא דבר שאפשר להתעלם ממנו. ואתה תמצא כאן בקהל, לדעתי, הרבה אופנוענים שיפסלו ברגע קנייה בגלל תחושת בטן, יעני הקישק'ה לא עולה בקנה אחד עם האופנוע, אחרי שעשית עליו סיבוב ומשהו מסריח לך. אגב, מיצו: "מי שבודק אותו אמור לעשות סיבוב ולדווח על ממצאים חשודים". המכונאי אכן אומר לעשות סיבוב ולבדוק. אתה זה שאמר שבטירונות גולני אמרו לך שאמור זה שם של דג, וגם אותו אוכלים, לא?
 
למעלה