"עשה ואל תעשה" במכירת/קניית אופנוע

redrider

New member
כל מקרה לגופו

אני בא נגד הפסילה על הסף של העניין. מה גם שאני לא מאמין שרוב האופנוענים יקנו אופנוע בלי לנסות אותו בפועל.
 

Spondylus

New member
אתה יכול לא להאמין אבל זו המציאות.

רובו המוחלט של האופנועים שנמכרים לא עוברים לפני זה סיבוב על ידי הקונה. בדוק.
 

redrider

New member
עדיין לא ענית על שאלה ישירה

האם לקחת את האופנוע שלך לסיבוב לפני שקנית? תהיה כנה בבקשה
 

Spondylus

New member
7 אופנועים רכשתי בחיי.

מעולם לא עשיתי, לא דרשתי ולא ביקשתי סיבוב לפני בדיקה או קנייה. אחד חדש מהיבואן כך שזה לא רלוונטי. אז 6 אופנועים. אבל אני לא רלוונטלי גם כן. הרוב המוחלט לא עושה.
 

redrider

New member
אתה רלוונטי... בדיוק כמו שאמא אמרה לך

כשהיית קטן. פשוט סטטיסטית כל מי ששאלתי אותו עד עכשיו אמר לי שהיה מעדיף לעשות סיבוב. אני מבין כמובן שברמה הסטטיסטית המדעית זה לו תופס בעליל ואם אפשר להעלות סקר הייתי שמח. אבל בוא תגיד לי דבר כזה לדעתך סיבוב מקדים על האופנוע במידה והיה מוצע לך על ידי המוכר היה דבר שהיית רוצה לעשות?
 

M O R M

New member
מבלי להכנס כמה אופנועים בדיוק רכשתי בחיי

ממש קשה לספור , להערכתי בעדינות יותר משלושים אופנועים.(לגבי חלקם החדשים זה לא היה רלוונטי) לא ביקשתי סיבוב , לא רכבתי עליהם לפני כן . אז מבחינתי הסטטיסטיקה שלך לא נכונה. אתן לך דוגמא מהתקופה האחרונה (נו נלך אחורה כמה שנים) : אני רוכב על בנדיט 1200 ובא לקנות CBR954RR. אתה חושב שאבקש סיבוב על CBR954RR כאשר אני מכיר בנדיט 1200? קניתי , שילמתי , עשיתי ביטוח , נסעתי.
 

Pumi

New member
כמה טיפים מניסיון שלי

לא לתת סיבוב, ואם הוא יושב על האופנוע, אז עם המפתח ביד שלך. מהסיבה הפשוטה שגם אם הוא נותן צ'ק ערבון, הוא יכול להיות מזוייף. היו מקרים בעבר, ועדיף לא לצאת פראיירים. בקניה, מראה האופנוע הוא אחד מהדברים הקובעים. אופנוע שנראה רע חיצונית אסטטית, כלומר לא ניקו אותו, מלוכלך לגמרי, שרשרת מלאה לכלוך, אומר אופנוע שלא "אהבו" אותו בכלל. במכירה, דבר ראשון הסכם דברים כתוב ברגע שמסכמים והקונה מחליט לקנות. בנוסף קודם כל מעבירים את הכסף, ורק אחרי זה מעבירים בעלות. העברת הבעלות נעשת אך ורק אחרי שהכסף מופקד. שזה אומר צ'ק בנקאי או מזומן או העברה בנקאית. לעולם לא לוקחים צ'ק אישי. הוא יכול לחזור אחרי שלושה ימים ואז אתה יוצא קרח מכאן ומכאן. בקניה, עושים בדיקה. תמיד. גם אם אומרים לך שהאופנוע עבר בדיקה לפני שבוע ולא הזיזו אותו מהמקום. וגם את זה עושים במקום מוכר לך. אם עשו בדיקה קודמת במקום שאתה מכיר וסומך עליהם, והקילומטרג' תואם לבדיקה, אז עוד אפשר. במכירה ספר את מה שעבר האופנוע. לא על כל נפילה צריך לספר, בייחוד אם האופנוע במצב מעולה. נפילות זה חלק מהחיים. אבל אם יש משהו גדול, או משהו חריג, עדיף לספר. זאת שבמקרה והקונה יגלה פתאום שהוא קונה אופנוע שצריך לעשות לו אוברול עוד 1000 קילומטר וזה יתגלה בבדיקה, אז רוב הסיכויים הוא ירגיש שאתה מנסה "לעבוד" עליו.
 

c881

New member
בעיה, האופנוע שלי לא למכירה ואני שומר עליו

מלוכלך. פרנציפ' כזה, עד שאסיים לנקות אותו, אצא לטיול ואז יתלכלך שוב.
 

Pumi

New member
זאת לא חוכמה, כי יש לכלוך ויש לכלוך

יש לכלוך של שימוש ויש לכלוך של הרס. מאוד קל להבדיל ביניהם.
 

Sheshet

New member
הנה, מקרה של בחור שנתן סיבוב...

לא תלוש מהמציאות - כאן מהפורום, חברה ותיקים אולי יזכרו. אגב, הגנב נתפס ושילם על המעשה (גם בזמן וגם בכסף) לא נותנים סיבוב
 

Ad H

New member
../images/Emo124.gif לדעתי זה אחד השרשורים התורמים ביותר

שיצא לי לקרוא בפורום. בלי ציניות. מדובר בדיון חשוב מאין כמותו, וללא התלהמויות של מתכסכים וטמבלים מזדמנים. ממליץ אפילו לטגלן.
 

ity2

New member
השרשור הזה

הוא דוקא חסר ערך ממשי. כלומר זה דיון מעניין אבל תועלת אמיתית אף אחד לא יכול להפיק ממנו. כל הנושא המדובר פה אינו עיניין מקצועי ואפילו לא בדיוק עוסק באופנועים. זה עניין פילוסופי שעוסק ביחסים בין אנשים ובאיך אתה בוחר לחיות את החיים שלך. זה גם קצת מצחיק להתווכח על זה כי ברור שאין פה צד אחד צודק. יש אחד שיקפיד להבטיח את עצמו מבוקר עד ערב, לא ייקח שום סיכון ותמיד יהיה בצד הבטוח של כל מה שהוא עושה. ולמרות כל זה הוא תמיד יידפק ואף פעם לא יהיה מרוצה מהחיים שלו. לעומתו יכול להיות אחר שכל חייו ייתן לקונים סיבוב מקדים על האופנוע, אפילו בלי זכרון דברים ובלי שום בטחונות ותמיד ימצא קונים במהירות ולעולם לא ייגנב לו האופנוע (ביננו, עם כל הפניקה סביב זה, גניבות כאלו הן נדירות כ"כ עד שאפילו מישהו שהביא פה דוגמה של מקרה כזה היה צריך לציין שאולי ותיקי הפורום מכירים אותו...) תראו אפילו את מורמ שכ"כ מקפיד להיות בצד הבטוח וכולנו יודעים מה עבר עליו למרות זאת. ואני לא מתכוון לפגוע, זו פשוט דוגמה מקומית שממחישה את העניין. אז אני לא אומר שצריך לתת סיבוב או לא, כי אין לזה תשובה "נכונה". לכל אחד יש את התשובה הנכונה שלו שהיא נכונה רק לגביו. ד"א יש פה ערימות של ויכוחים מהסוג הזה שבהם כל צד מתבצר בעמדותיו ולעולם לא תהיה בהם הסכמה מהסיבה הפשוטה שכל צד בויכוח צודק, צודק לגביו.
 

Pumi

New member
לדעתי אתה טועה

אפשר לראות פה גישות רבות ושונות, וסיבות לכל גישה. למה כן לתת סיבוב, למה לא, הסיכונים. אדם חדש שאין לו מושג בגרוש איך למכור אופנוע, ורק עכשיו באופנוע הראשון שלו, יכול ליפול לטעויות שהרבה אנשים כבר עברו אותם. להגיד שאנשים מתווכחים סתם על גישות שלכל אחד הגישה שלו נראת נכונה יותר, זה אולי סתם, מנפח את השרשור. אבל להגיד חסר ערך ממשי? זאת טעות.
 

Ad H

New member
עצם הדיון ואיכותו הם התרומה.

אם מה שאתה אומר נכון, כלומר "יש אחד שיעשה ככה ואחד שיעשה אחרת", אז פחות או יותר סגרת את הבסטה על מרבית הקיום של פורום 8. הרוב כאן זה דיונים, אבל מה לעשות, לאחרונה - הם לא ממש ברמה ובאיכות של שרשור/דיון זה (להזכיר לך? כמעט כל דיון נורמלי הופך לשני טמבלים שנותנים בוקסים אחד לשני, אבל לא זו ה-פואנטה). יש לך כאן אנשים המסבירים בנימוס ובנימוק מדוע כן לעשות סיבוב (תחושה אישית, בדיקת תקלות, השלמה עם האופנוע) ובדיוק באותו אופן אנשים המסבירים מדוע לא (גניבה, אחריות, ביטוח). בוודאי שאין לזה תשובה "נכונה". אבל מחר הילד שהאופנוע הראשון שלו עומד למכירה, אולי ימצא את התשובה "הנכונה" בשבילו, בזכות גלישה בפורום 8 בזמן שהשרשור הזה מככב.
 

Commie1

New member
אמת בכל פסיק

במיוחד שמהשרור פחות או יותר קיבלתי את התשובה לשאלות, למרות שכבר הייתי סגור על לא לתת סיבוב אבל הבנתי את המשמעויות גם מהצד השני (שאחרי שאמכור את שלי, אעבור לצד השני). ככה שהשירשור עשה את שלו, והפורום מילא את ייעודו. מילים כדורבנות Ad H.
 

שרגוא

New member
אל תתן לילד קטן לסוע באופנוע שהוא בא לקנות

אותו הוא יכול ליפול ולשבור אותו לא כדי
 
למעלה