ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי

מצב
הנושא נעול.

haifasoldier

New member
ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי
ערוץ 2: האוטובוסים ה"סודיים" של החרדים: בחצי מחיר בישראל פועלים לא מעט קווי אוטובוס נסתרים: קווים בינעירוניים שמחיר הנסיעה בהם זול בהרבה. הסיבה שאין כמעט מידע על הקווים האלה היא פשוטה מאד: הם מיועדים רק לציבור החרדי. "אגד" מסרו בתגובה: "בעקבות פניית חדשות ערוץ 2 חידדנו את הנהלים למוקדנים במוקדי השירות" קישור לכתבה: http://www.mako.co.il/news-israel/e...d21004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=786102762
לראשונה: הפגנה נגד אפליית מחירי הנסיעה
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות http://www.news1.co.il/Archive/001-D-260500-00.html
 

mister K

New member
לראשונה: הפגנה נגד אפליית מחירי הנסיעה
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות http://www.news1.co.il/Archive/001-D-260500-00.html
תגובת דובר משרד התחבורה מתחמקת משהו...
אבנר עובדיה אומר בתגובתו שמחירי הנסיעה נקבעו "מסיבות היסטוריות". על איזה סיבות היסטוריות הוא מדבר?! קווי המהדרין נפתחו רק בעשור האחרון ומחירי הנסיעה המוזלים נקבעו על ידי משרד התחבורה בשקט ובמחטף על מנת לרצות על החרדים, עוד בתקופה שהקווים האלה הוסתרו מעין הציבור. המחירים נקבעו בידיעה שמחירי הנסיעה בקווים המקבילים גבוהים באופן משמעותי, אז שלא ינסה לחרטט ולהתחמק.
 

haifasoldier

New member
תגובת דובר משרד התחבורה מתחמקת משהו...
אבנר עובדיה אומר בתגובתו שמחירי הנסיעה נקבעו "מסיבות היסטוריות". על איזה סיבות היסטוריות הוא מדבר?! קווי המהדרין נפתחו רק בעשור האחרון ומחירי הנסיעה המוזלים נקבעו על ידי משרד התחבורה בשקט ובמחטף על מנת לרצות על החרדים, עוד בתקופה שהקווים האלה הוסתרו מעין הציבור. המחירים נקבעו בידיעה שמחירי הנסיעה בקווים המקבילים גבוהים באופן משמעותי, אז שלא ינסה לחרטט ולהתחמק.
והשאלה המרכזית - מתי הפערים במחיר יתוקנו?
הרי גם היום, 24 שעות אחרי התגובה היפה של משרד התחבורה, אנשים ממשיכים לסבול מהאפליה הזו!
 

mister K

New member
והשאלה המרכזית - מתי הפערים במחיר יתוקנו?
הרי גם היום, 24 שעות אחרי התגובה היפה של משרד התחבורה, אנשים ממשיכים לסבול מהאפליה הזו!
והם ימשיכו לסבול עוד הרבה זמן.
משרד התחבורה לא ישנה את המחירים כל כך מהר. אם יוחלט להוריד את המחיר בקווים הרגילים, ייאלצו להעלות באופן משמעותי את סכום הסובסידיה לאגד עבור אותם קווים. מנגד, אם יעיזו להעלות את המחיר בקווי המהדרין סביר שהתגובה החרדית תהיה נזעמת ביותר ותלווה בדמגוגיה המוכרת שלהם ובקריאות לחרם ובכל מאפייני המאבקים המוכרים. הם פשוט לא ייתנו לזה לקרות לאחר שבמשך כמה שנים הם התרגלו לטוב.
 

haifasoldier

New member
והם ימשיכו לסבול עוד הרבה זמן.
משרד התחבורה לא ישנה את המחירים כל כך מהר. אם יוחלט להוריד את המחיר בקווים הרגילים, ייאלצו להעלות באופן משמעותי את סכום הסובסידיה לאגד עבור אותם קווים. מנגד, אם יעיזו להעלות את המחיר בקווי המהדרין סביר שהתגובה החרדית תהיה נזעמת ביותר ותלווה בדמגוגיה המוכרת שלהם ובקריאות לחרם ובכל מאפייני המאבקים המוכרים. הם פשוט לא ייתנו לזה לקרות לאחר שבמשך כמה שנים הם התרגלו לטוב.
איך ניתן לקדם את זה לדעתך?
משרד התחבורה הרי הסכים בתגובתו להשוואת המחירים, בין אם זה בהעלאה או הורדה. איך גורמים לו ליישם את זה כמה שיותר מהר במסגרת החוק? עוד מחאות ותקשורת? אני פניתי אישית למשרד התחבורה כמה פעמים בנושא ולא קיבלתי מעולם אף התייחסות. היינו צריכים לצאת לרחוב כדי לקבל את התשובה הזו. הצדק צריך להיעשות.
 

mister K

New member
איך ניתן לקדם את זה לדעתך?
משרד התחבורה הרי הסכים בתגובתו להשוואת המחירים, בין אם זה בהעלאה או הורדה. איך גורמים לו ליישם את זה כמה שיותר מהר במסגרת החוק? עוד מחאות ותקשורת? אני פניתי אישית למשרד התחבורה כמה פעמים בנושא ולא קיבלתי מעולם אף התייחסות. היינו צריכים לצאת לרחוב כדי לקבל את התשובה הזו. הצדק צריך להיעשות.
רק להמשיך להפגין ולעשות רעש.
אבל לא להפנות את הטענות כלפי אגד אלא כלפי משרד התחבורה והממשלה שהם הקובעים הבלעדיים של מחירי הנסיעה.
 

amit1270

New member
איך ניתן לקדם את זה לדעתך?
משרד התחבורה הרי הסכים בתגובתו להשוואת המחירים, בין אם זה בהעלאה או הורדה. איך גורמים לו ליישם את זה כמה שיותר מהר במסגרת החוק? עוד מחאות ותקשורת? אני פניתי אישית למשרד התחבורה כמה פעמים בנושא ולא קיבלתי מעולם אף התייחסות. היינו צריכים לצאת לרחוב כדי לקבל את התשובה הזו. הצדק צריך להיעשות.
בג"ץ
 

mister K

New member
בהחלט. לפנייה לבג"צ יש סיכויים טובים.
אם ישראל חופשית או כל ארגון חילוני אחר, יעתור לבג"צ בנושא הזה נגד הממשלה ומשרד התחבורה שקבעו את המחירים, יש סיכוי טוב שבג"צ יפסוק נגד האפלייה במחירים כמו שהוא פסק נגד ההפרדה (ושם לא היה מדובר במשהו רשמי, אז על אחת כמה וכמה בנוגע לאפליית המחירים שהיא אפלייה ממוסדת).
 

amit1270

New member
בהחלט. לפנייה לבג"צ יש סיכויים טובים.
אם ישראל חופשית או כל ארגון חילוני אחר, יעתור לבג"צ בנושא הזה נגד הממשלה ומשרד התחבורה שקבעו את המחירים, יש סיכוי טוב שבג"צ יפסוק נגד האפלייה במחירים כמו שהוא פסק נגד ההפרדה (ושם לא היה מדובר במשהו רשמי, אז על אחת כמה וכמה בנוגע לאפליית המחירים שהיא אפלייה ממוסדת).
מפליא אותי שזה לא קרה עדיין
העתירה ההיא, נגד ההפרדה, נראתה לי כמו מלחמה בטחנות רוח, ואכן הפסיקה של בג"צ לא שינתה דבר אלא רק חידדה את מה שהיה ידוע.
 

בת אריה

New member
איך ניתן לקדם את זה לדעתך?
משרד התחבורה הרי הסכים בתגובתו להשוואת המחירים, בין אם זה בהעלאה או הורדה. איך גורמים לו ליישם את זה כמה שיותר מהר במסגרת החוק? עוד מחאות ותקשורת? אני פניתי אישית למשרד התחבורה כמה פעמים בנושא ולא קיבלתי מעולם אף התייחסות. היינו צריכים לצאת לרחוב כדי לקבל את התשובה הזו. הצדק צריך להיעשות.
פשוט לפתוח את הכל לשוק חופשי.
לא צריך להעשות שום צדק או משהו כזה. זה תחרות וזה טיבה. אם תצליח לגרום לעוד חברה להתחרות על קווי חיפה-תל אביב, תהיה ירידה במחיר. בדיוק מה שקרה פה. ועיין בהודעה הזאת מהן הסיבות ההסיטוריות שזה ככה. תעשו טובה ותפסיקו להשניא מגזר שלם על כלל האוכלוסיה, ותפעלו באמת לטובת המדינה. למשל, המאבק של נוער מרץ ונוער האיחוד הלאומי להורדת מחירי לימוד הנהיגה. או שתאבקו למען כלכלה חופשית (שזה יועיל לכולנו בהכנסה..) ועוד. אבל עזבו. להשניא זה תמיד הכי קל.
 

amit1270

New member
פשוט לפתוח את הכל לשוק חופשי.
לא צריך להעשות שום צדק או משהו כזה. זה תחרות וזה טיבה. אם תצליח לגרום לעוד חברה להתחרות על קווי חיפה-תל אביב, תהיה ירידה במחיר. בדיוק מה שקרה פה. ועיין בהודעה הזאת מהן הסיבות ההסיטוריות שזה ככה. תעשו טובה ותפסיקו להשניא מגזר שלם על כלל האוכלוסיה, ותפעלו באמת לטובת המדינה. למשל, המאבק של נוער מרץ ונוער האיחוד הלאומי להורדת מחירי לימוד הנהיגה. או שתאבקו למען כלכלה חופשית (שזה יועיל לכולנו בהכנסה..) ועוד. אבל עזבו. להשניא זה תמיד הכי קל.
מי שמשניא מגזר שלם זה הפוליטיקאים שלכם
 

mister K

New member
מי שמשניא מגזר שלם זה הפוליטיקאים שלכם
הם הרוויחו את השנאה הזאת ביושר.
בעצם לא כולם ביושר. יש גם כאלה שנכנסו לכלא.
 
פשוט לפתוח את הכל לשוק חופשי.
לא צריך להעשות שום צדק או משהו כזה. זה תחרות וזה טיבה. אם תצליח לגרום לעוד חברה להתחרות על קווי חיפה-תל אביב, תהיה ירידה במחיר. בדיוק מה שקרה פה. ועיין בהודעה הזאת מהן הסיבות ההסיטוריות שזה ככה. תעשו טובה ותפסיקו להשניא מגזר שלם על כלל האוכלוסיה, ותפעלו באמת לטובת המדינה. למשל, המאבק של נוער מרץ ונוער האיחוד הלאומי להורדת מחירי לימוד הנהיגה. או שתאבקו למען כלכלה חופשית (שזה יועיל לכולנו בהכנסה..) ועוד. אבל עזבו. להשניא זה תמיד הכי קל.
בסדר אם תסכימי לשלם את ההפרש
שאת או כל חרדי אחר ישלם לכל מי שנוסע בשאר הקווים את ההפרש בין המחיר לחרדים למחיר לכל השאר. אהבת ישראל כבר אמרנו?!
 

אוהד11

New member
פשוט לפתוח את הכל לשוק חופשי.
לא צריך להעשות שום צדק או משהו כזה. זה תחרות וזה טיבה. אם תצליח לגרום לעוד חברה להתחרות על קווי חיפה-תל אביב, תהיה ירידה במחיר. בדיוק מה שקרה פה. ועיין בהודעה הזאת מהן הסיבות ההסיטוריות שזה ככה. תעשו טובה ותפסיקו להשניא מגזר שלם על כלל האוכלוסיה, ותפעלו באמת לטובת המדינה. למשל, המאבק של נוער מרץ ונוער האיחוד הלאומי להורדת מחירי לימוד הנהיגה. או שתאבקו למען כלכלה חופשית (שזה יועיל לכולנו בהכנסה..) ועוד. אבל עזבו. להשניא זה תמיד הכי קל.
כאשר משרד התחבורה לא מאפשר לאגד או דן להוריד
מחירים בקווים/קטעים מקבילים לחברות האחרות - האם זו תחרות לדעתך ? אז על איזו תחרות את מדברת ? על תחרות של חאפרים שמפעילים ללא רשיון כלי רכב שמזמן היו צריכים להיגרט, וספק אם לנהגים עצמם יש רשיון להסעת כלי הרכבת הללו או להסעת נוסעים. במקום להשליך את הדברים על מר"צ/השמאל/תומכי המשאל האנטי-ישראליים וכו', פיקח עיניים והסתכלי על הנעשה באמת ובתמים מסביבך.
 

קו 415

Active member
והם ימשיכו לסבול עוד הרבה זמן.
משרד התחבורה לא ישנה את המחירים כל כך מהר. אם יוחלט להוריד את המחיר בקווים הרגילים, ייאלצו להעלות באופן משמעותי את סכום הסובסידיה לאגד עבור אותם קווים. מנגד, אם יעיזו להעלות את המחיר בקווי המהדרין סביר שהתגובה החרדית תהיה נזעמת ביותר ותלווה בדמגוגיה המוכרת שלהם ובקריאות לחרם ובכל מאפייני המאבקים המוכרים. הם פשוט לא ייתנו לזה לקרות לאחר שבמשך כמה שנים הם התרגלו לטוב.
אם החרמות שלהם אכן משפיעים
זאת אומרת: אם הם מחרימים את אגד וזה אכן פוגע באגד, והם מנצחים, כנראה שיש לאגד אינטרס כלכלי לדאוג יותר לקווי החרדים, כי זה לא משתלם כלכלי אז מדוע מורידים את המחיר (פרט לנבחרי ציבור שיודעים לדאוג למגזר שלהם). צריך לומר: שהציבור החופשי במדינת ישראל, תחרים את אגד, ואגד ומשרד התחבורה יעשו הכל בכדי להוריד את המחיר, כדי לאפשר תחבורה ציבורית זולה. תוך הפעלת נבחרי ציבור!!!!
 

amit1270

New member
לראשונה: הפגנה נגד אפליית מחירי הנסיעה
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות http://www.news1.co.il/Archive/001-D-260500-00.html
הגיע הזמן באמת
בעתירה לבג"ץ נגד קווי המהדרין נשכחה משום מה האפליה האמיתית (והממוסדת!) - האפליה במחיר.
 
לראשונה: הפגנה נגד אפליית מחירי הנסיעה
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות http://www.news1.co.il/Archive/001-D-260500-00.html
כשלמדתי בטכניון, האגודה פנתה באמצעות אגד
למשרד התחבורה להשוואת התעריף בין קו 784 ל-970. משרד התחבורה השיב בשלילה....
 

846

Active member
כשלמדתי בטכניון, האגודה פנתה באמצעות אגד
למשרד התחבורה להשוואת התעריף בין קו 784 ל-970. משרד התחבורה השיב בשלילה....
אפשר היה לארגן צעדי מחאה
מגוונים עד כדי כך שהחרדים היו מבקשים את ההוזלה עבור הסטודנטים, רק שיפסיקו.......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה