עצב ואושר

ספינקס

New member
עצב ואושר



אין קל מלהיות עצוב. יש פשוט להיכנס מתחת לשמיכה ולעצום עיניים ואז מימלא רואים הכל שחור. בעצב יש עוצמה משלו ביכולתו למשוך אותך למטה למטה ואז בכדי לחזור ולראות קצת אדום וירוק, צהוב וכחול נדרשת עוצמה אחרת הרבה יותר חזקה וגדולה. קראתי כאן בפורום דברים שנכתבו על עצב, עצב בעוצמות כל כך חזקות, שנגע בי עמוק בנשמה ורק רציתי לגעת חזרה, לומר יהיה בסדר, להשתתף ואולי בכך להקל ולו במעט. העצב הוא אישי כל כך שאין שום סיכוי שבעולם שבאמת אצליח להבין ולו במעט או אצליח לומר משהו שיכול לשנות. וזה כשלעצמו קצת מתסכל. אותי עצב בעוצמה כזו מרתיע מעט. לדעתי להיות מאושר נדרש אומץ רב יותר ועוצמה חזקה יותר. מי שעצוב תמיד מחפש איזה מפץ גדול של אור, שיבוא ויסחף אותו למקום רחוק וטוב יותר. בדרך כלל, זה לא ממש קורה ואז או ששוקעים יותר עמוק או שזוחלים חזרה לחיים ומתחילים שוב לראות את כל צבעי הקשת בענן ומצליחים להבחין מחדש בפריחה חדשה. אולי צריך לנסות לחפש את השמחות הקטנות שבחיינו שניבטות אלינו מכל פינה, או אז יזדחל לו האושר ויקנה אחיזה בנשמתינו. להיות מאושר אין פירוש הדבר להיות עם חיוך מרוח על הפנים 24 שעות ביממה או שאין רגעים של עצב, יש עצב אבל לרגע. ובנשמה פנימה יש שמחה שגם אם מפנה מקום לעצב מדי פעם , לא שוכחת לכבוש מחדש את הבכורה. נכון נדרשת עוצמה רבה יותר ואומץ רב יותר בלהיות מאושר , אך מתוך שקראתי למדתי כי יש בכם את אותה עוצמה ואומץ הדרוש להיות שמחים, רק אם תחלו לחיות את חייכם באמת, תוך איסוף מתמיד של השמחות הקטנות שבחיינו. יש שיר נפלא שכתב מיכה שיטרית לזיכרה של דסי רבינוביץ, חולת סרטן שנפטרה, שכנראה למרות הסבל ידעה לחיות את חייה באמת ונקרא שמחות קטנות: עמוק בלבך, עיגולים של שמחה ואור גנוז בנשמת אפך. עמוק בלב עיגולים של כאב אתה שונא אתה אוהב יהללו יהללוך מלאכים ולא תאבד דרכך בזוהר ובחשיכה יהללו, יהללוך מלאכים ושמחות קטנות יאירו כנצנוץ הכוכבים אשרי התמימים ודוברי האמת וכל החיים את חייהם באמת שזוכרים את השמש ונוגעים באור שיודעים אהבה שאינה בת חלוף
 

אורית 36

New member
מהות העצב



כמה שאני שמחה שחזרת... קוראת אותך חבר יקר, וחושבת לעצמי כמה אומץ באמת צריך כדי להיות מאושר. אתה יודע שאני לוקחת לי כמה אמיתות קטנות שומרת ומשתמשת בשעות הצורך. שלך אורית 36 *השתמשת בטיפ הקטן אה?::,,..
 
עצב ואושר



כמה הרבה טמון בשתי מילים אלו.. מילים שמהוות את ההפיך הגמור אך שתיהן שלובות זו בזו מבלי יכולת להנתק. ההפכים הגמורים כאשר האחד נמצא לא נוכל להרגיש באחר, וכשאחד נעלם יופיע מיד השני לא צריך אומץ בשביל להיות מאושר צריך פשוט להביט למעלה ולראות שאור יום בחוץ ושהשמש זורחת עלינו והציפורים בדרך כלל מצייצות. כל יום טומן בחובו רגעי אושר קטנים כאלו שבדרך כלל אנו חולפים על פניהם מבלי לשים לב. שוכחים להתענג על החוויות הקטנות, קפה טעים של בקר, שמש שמחממת אותנו מבעד לשמשת המכונית, פרח יפה שראינו והדיף ריח משכר, החיוך של שותיפינו לחיים שקמו איתנו בבקר.. לא צריך אומץ כדי להיות מאושר... אבל כשרק העצב אופף אותנו צריך לזכור שתמיד יש יד המושטת אלינו כדי להוציא אותנו מעצבות זו, יש לשלוח יד קדימה ולקבל את פני הנקרה בדרכינו. לשוב ולהזכר באותם דברים שעשו אותנו מאושרים ולזכור שישובו לפקוד אותנו גם בעתיד אם רק נניח להם.. ולך ספינקס מקווה שהעצב הוא רגעי בלבד וכי האושר ישכון בליבך במהירה בימינו
 
למעלה