ענייניי ירושה :

מצב
הנושא נעול.
ענייניי ירושה :

ענייניי ירושה :
סבא של בעלי היה נשוי לשניים בעירק - ללא גירושים מאשה אחת בן נ' ז"ל ( אבא של בעלי) נשוי ולו אשה י' שתבד"לחיים ארוכים (אמו של בעלי) מאשה שניה בן א' לא נשוי וללא ילדים ובת פ' נשואה ושלוש בנות הבן נפטר לפני3 חודשים לא השאיר צוואה אבל בהיותו מאושפז שכיב מרע (?)צוואה בעל פה בפני אחת הבנותיה של פ' שבעלה עורך דין והוא כתב את זכרון הדברים כחודש לפני שהנ"ל נפטר לאמור: המוריש לה חלק נכבד מהירושה חלק לאחותו פ' וחלק לאיזו אישה שלא ניהלה איתו משק בית לכן לא ידועה בציבור. ושום דבר ל 2 האחיות הנותרות בתצהיר בבית משפט המשפחה של בעלי לא הוזכרה כלל. אחרי כחודש מאותו יום שנכתב זכרון דברים א' נפטר ורק אז נאמר ליתר האחיות שהן אינן זכיות לכלום כי יש צוואה בעל פה שהותיר המנוח בפני אחת הבנות שבעלה עודרך דין .... יש לציין שבמשך חודש ימים הנ"ל החזיק בזכרון האחיינית היורשת... הרחיקה את האם מיתר האחיות וכך נוצר נתק כאשר פורסם בעיתון על דבר הירושה 2 האחיות שלא קיבלו כלום הביעו התנגדות לדבר הירושה. ואז... פנו לאמא של בעלי י' , לבעלי ולאחיו וביקשו מהם גם לתבוע את חלקם ב"ירושה" שאלתי היא: מה קורה עכשיו עם זה? האם גם לאמא של בעלי מגיע משהו מהירושה הגדולה שפ' השאיר? האם יש טעם לתבוע את חלקנו בירושה כמה יעלה לנו ? האם זה שווה ?? מדובר בסכום נכבד כולל של כ : 4. מיולן שקל הרבה שאלות פתוחות ולא יודעים מה להחליט. הרי גם אם חמותי תתבע אותם אז למעשה הבנות האלו היות והם מסוכסכים עם האם לא יקבלו כלום ....אז מה?? האם רק הנקמה מניע אותם?? זו רק השערה.... אשמח מאוד לקבל ייעוץ תודה
 
תשובה

ענייניי ירושה :
סבא של בעלי היה נשוי לשניים בעירק - ללא גירושים מאשה אחת בן נ' ז"ל ( אבא של בעלי) נשוי ולו אשה י' שתבד"לחיים ארוכים (אמו של בעלי) מאשה שניה בן א' לא נשוי וללא ילדים ובת פ' נשואה ושלוש בנות הבן נפטר לפני3 חודשים לא השאיר צוואה אבל בהיותו מאושפז שכיב מרע (?)צוואה בעל פה בפני אחת הבנותיה של פ' שבעלה עורך דין והוא כתב את זכרון הדברים כחודש לפני שהנ"ל נפטר לאמור: המוריש לה חלק נכבד מהירושה חלק לאחותו פ' וחלק לאיזו אישה שלא ניהלה איתו משק בית לכן לא ידועה בציבור. ושום דבר ל 2 האחיות הנותרות בתצהיר בבית משפט המשפחה של בעלי לא הוזכרה כלל. אחרי כחודש מאותו יום שנכתב זכרון דברים א' נפטר ורק אז נאמר ליתר האחיות שהן אינן זכיות לכלום כי יש צוואה בעל פה שהותיר המנוח בפני אחת הבנות שבעלה עודרך דין .... יש לציין שבמשך חודש ימים הנ"ל החזיק בזכרון האחיינית היורשת... הרחיקה את האם מיתר האחיות וכך נוצר נתק כאשר פורסם בעיתון על דבר הירושה 2 האחיות שלא קיבלו כלום הביעו התנגדות לדבר הירושה. ואז... פנו לאמא של בעלי י' , לבעלי ולאחיו וביקשו מהם גם לתבוע את חלקם ב"ירושה" שאלתי היא: מה קורה עכשיו עם זה? האם גם לאמא של בעלי מגיע משהו מהירושה הגדולה שפ' השאיר? האם יש טעם לתבוע את חלקנו בירושה כמה יעלה לנו ? האם זה שווה ?? מדובר בסכום נכבד כולל של כ : 4. מיולן שקל הרבה שאלות פתוחות ולא יודעים מה להחליט. הרי גם אם חמותי תתבע אותם אז למעשה הבנות האלו היות והם מסוכסכים עם האם לא יקבלו כלום ....אז מה?? האם רק הנקמה מניע אותם?? זו רק השערה.... אשמח מאוד לקבל ייעוץ תודה
תשובה
אם הבנתי נכון, המנוח א' הוא דודו של בעלך (אחי אביו). חוק הירושה קובע כי יורשים לפי דין הם בין היתר הורי המנוח וצאצאיהם. יוצא שאחי המנוח יכול להיות יורש. החוק גם קובע שאם יורש נפטר לפני המוריש, יבוא הצאצא של היורש במקומו (ס' 14). לכן בהנחה שהסבא ובנו שהוא אבי בעלך אינם בחיים יתכן מאוד שהבעל יורש על פי דין את המנוח (יחד עם יורשים אחרים). לאמו של בעלך אין כנראה מעמד ולא נראה שהיא יורשת לפי דין שכן אין קירבת דם בינה לבין המוריש. לסיכום, יתכן שבעלך יורש לפי דין. כל זה בהנחה שצוואת שכיב מרע אינה תקפה. לגבי הצוואה קובע החוק- חוק הירושה, תשכ"ה-1965 [תיקון אחרון 30/6/98] . . ======================================== 23. צוואה בעל-פה [תיקון: תשנ"ה, תשנ"ח] "(א) שכיב מרע וכן מי שרואה עצמו, בנסיבות המצדיקות זאת, מול פני המוות, רשאי לצוות בעל-פה בפני שני עדים השומעים לשונו. (ב) דברי המצווה, בציון היום והנסיבות לעשיית הצוואה, יירשמו בזכרון דברים שייחתם בידי שני העדים ויופקד על ידיהם אצל רשם לעניני ירושה; רישום, חתימה והפקדה כאמור ייעשו ככל האפשר בסמוך לאחר שניתן לעשותם. (ג) צוואה בעל-פה בטלה כעבור חודש ימים לאחר שחלפו הנסיבות שהצדיקו עשייתה והמצווה עודנו בחיים. " אני מציע שתפנו ליעוץ.
 
תודה על תשובתך המהירה ועוד שאלה

תשובה
אם הבנתי נכון, המנוח א' הוא דודו של בעלך (אחי אביו). חוק הירושה קובע כי יורשים לפי דין הם בין היתר הורי המנוח וצאצאיהם. יוצא שאחי המנוח יכול להיות יורש. החוק גם קובע שאם יורש נפטר לפני המוריש, יבוא הצאצא של היורש במקומו (ס' 14). לכן בהנחה שהסבא ובנו שהוא אבי בעלך אינם בחיים יתכן מאוד שהבעל יורש על פי דין את המנוח (יחד עם יורשים אחרים). לאמו של בעלך אין כנראה מעמד ולא נראה שהיא יורשת לפי דין שכן אין קירבת דם בינה לבין המוריש. לסיכום, יתכן שבעלך יורש לפי דין. כל זה בהנחה שצוואת שכיב מרע אינה תקפה. לגבי הצוואה קובע החוק- חוק הירושה, תשכ"ה-1965 [תיקון אחרון 30/6/98] . . ======================================== 23. צוואה בעל-פה [תיקון: תשנ"ה, תשנ"ח] "(א) שכיב מרע וכן מי שרואה עצמו, בנסיבות המצדיקות זאת, מול פני המוות, רשאי לצוות בעל-פה בפני שני עדים השומעים לשונו. (ב) דברי המצווה, בציון היום והנסיבות לעשיית הצוואה, יירשמו בזכרון דברים שייחתם בידי שני העדים ויופקד על ידיהם אצל רשם לעניני ירושה; רישום, חתימה והפקדה כאמור ייעשו ככל האפשר בסמוך לאחר שניתן לעשותם. (ג) צוואה בעל-פה בטלה כעבור חודש ימים לאחר שחלפו הנסיבות שהצדיקו עשייתה והמצווה עודנו בחיים. " אני מציע שתפנו ליעוץ.
תודה על תשובתך המהירה ועוד שאלה
הבנתי מבעלי שלפני 7 שנים כאשר חמי נפטר הם (שלשת בניו) חתמו בפני עו"ד על ויתור חלקנו בירושה ( כי לא היתה צוואה) לטובת אמם והיא מצידה באותו מעמד רשמה צוואה המתחלקת שווה בשווה לשלושתם שאלתי היא : האם מצב זה משנה את העובדה שלמרות שאין לה קרבת דם עם המנוח היא בעצם יכולה להיות יורשת לפי דין??
 
תשובה

תודה על תשובתך המהירה ועוד שאלה
הבנתי מבעלי שלפני 7 שנים כאשר חמי נפטר הם (שלשת בניו) חתמו בפני עו"ד על ויתור חלקנו בירושה ( כי לא היתה צוואה) לטובת אמם והיא מצידה באותו מעמד רשמה צוואה המתחלקת שווה בשווה לשלושתם שאלתי היא : האם מצב זה משנה את העובדה שלמרות שאין לה קרבת דם עם המנוח היא בעצם יכולה להיות יורשת לפי דין??
תשובה
לדעתי זה לא שייך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה