עמיר פרץ: לעצור את הצפת הכבישים במו

מצב
הנושא נעול.
ועוד רתמו אותי לשארית ה-504........

חצאית מיני ? הנה הטקסי שלי:
תוסיף לו חצאית מיני.......
ועוד רתמו אותי לשארית ה-504........
 
אני לא יודע מאיפה שאבו את

אני מסכים ולא מסכים
הגדלת מספר הרשיונות שינתנו למוניות לא יגרמו לשיפור ברמת התחבורה הציבורית הכללית במדינת ישראל אלא יצרו עוד יותר תחרותיות בין נהגי המוניות לבין עצמם. כאשר 6 אנשים אוכלים מעוגה עגולה אחת לכל אחד מהם מובטחת פרוסה נאה... אם תחלק אותה בין 100 אנשים, אתה תצטרך לחלק פירורים... מה שיגרם מהגדלת כמות הרשיונות הוא הצפה של המדינה במוניות (כבר היום כשאני נוסע באוטו שלי ואני מציץ באיזו מראה, לפחות באחת מהן אני אראה מונית, תמיד! ואתה יכול לבדוק את זה סטטיסטית) הוא יותר מלחמה על הנוסעים, הורדת המחירים בצורה בולטת וכתוצאה מכך במקום לאפשר לנהגים הקיימים את האפשרות להתפרנס בכבוד (?!) אתה נוגס להם בפרנסה שלהם שהיא בין כה לא משהו... בבאר שבע בוטל צו השעה של שטרית בנוגע להפעלת מוניות שירות בבאר שבע, אתה חושב שהם הפסיקו? אתה טועה ובגדול, מוניות השירות נוסעות גם נוסעות חרף אימת הקנסות, לצערם זה כנראה או לשבת בתחנה בחוסר מעש או לבצע קווי שירות תוך כדי לקיחת סיכון שיתפסו ויקנסו על כך. כאשר זה המצב המתואר...אתם חושבים שיהיה בריא להוסיף עוד מוניות? לגבי ענף התחבורה בכלל....הוא נראה ככה בעיקר בגלל המשאבים המדולדלים של מספר חברות תחבורה בארץ שצורת הניהול שלהן מתאימה לחברות של ימי הביניים... כמה זמן "דן" נמצאת בקשיים? תהיה בטוח שהקשיים הללו לא מחוסר נוסעים והחברה לתחבורה ציבורית בבאר שבע לא נסגרה בגלל שלא היו נוסעים... ניהול ידידי היקר, רק הניהול.
אני לא יודע מאיפה שאבו את
הבסיס להצהרה שהכבישים "מוצפים" במוניות. מישהו בדק את האפשרות האובייקטיבית להשיג מונית כשצריך? מנסיוני האישי ונסיונם של חברים ומשפחה - אין זו כלל משימה קלה. לה משנה אם אתה מנסה להזמין טלפונית, לתפוס מונית בתחנה, או לעצור אחת ברחוב. כך שלי נראה, עד שיוכח אחרת, שהביקוש עדיין גדול מההיצע - או שההיצע אינו מווסת כמו שצריך. ברור שהממשלה צריכה להתערב בהסדרת הפעילות בענף, אבל יש שיטות מקצועיות לבצע זאת ויעדים נוספים, לא רק קביעת הכמות הרצויה של המוניות ומשחקים עם גובה אגרת הרשיון. מה עם שיפור רמת השירות לנוסע, פיקוח ואכיפה עקבית של חוקי התנועה ותנאי הרשיון, פיזור הרשיונות בין אזורים שונים בהתאם לצרכים, ועוד? בענין ניהול נכון של חברות התחבורה הציבורית - אסור לסמוך על המפעילים בתחום זה, כי כל מפעיל ינקוט בשיטה שונה ויקבל תוצאות אחרות. כדי להגיע לאיכות סבירה של השירותים המוצעים לציבור, בלי קשר למיקום גיאוגרפי,על משרד התחבורה לתפוס מנהיגות, לקבוע ולאכוף סנדרטים אחידים של טיב שירות המחייבים את כל המפעילים. רק אז אפשר להתקרב לתחבורה ציבורית ידידותית ומשולבת.
 

fireman

New member
בוא נתחיל מהסוף דווקא

אני לא יודע מאיפה שאבו את
הבסיס להצהרה שהכבישים "מוצפים" במוניות. מישהו בדק את האפשרות האובייקטיבית להשיג מונית כשצריך? מנסיוני האישי ונסיונם של חברים ומשפחה - אין זו כלל משימה קלה. לה משנה אם אתה מנסה להזמין טלפונית, לתפוס מונית בתחנה, או לעצור אחת ברחוב. כך שלי נראה, עד שיוכח אחרת, שהביקוש עדיין גדול מההיצע - או שההיצע אינו מווסת כמו שצריך. ברור שהממשלה צריכה להתערב בהסדרת הפעילות בענף, אבל יש שיטות מקצועיות לבצע זאת ויעדים נוספים, לא רק קביעת הכמות הרצויה של המוניות ומשחקים עם גובה אגרת הרשיון. מה עם שיפור רמת השירות לנוסע, פיקוח ואכיפה עקבית של חוקי התנועה ותנאי הרשיון, פיזור הרשיונות בין אזורים שונים בהתאם לצרכים, ועוד? בענין ניהול נכון של חברות התחבורה הציבורית - אסור לסמוך על המפעילים בתחום זה, כי כל מפעיל ינקוט בשיטה שונה ויקבל תוצאות אחרות. כדי להגיע לאיכות סבירה של השירותים המוצעים לציבור, בלי קשר למיקום גיאוגרפי,על משרד התחבורה לתפוס מנהיגות, לקבוע ולאכוף סנדרטים אחידים של טיב שירות המחייבים את כל המפעילים. רק אז אפשר להתקרב לתחבורה ציבורית ידידותית ומשולבת.
בוא נתחיל מהסוף דווקא
אי אפשר לשים באותו המשפט את צמד המילים "משרד התחבורה" והמילה "מנהיגות" קודם שיהיה שם מנהיג במשרד התחבורה, אחר כך נדבר על מה שהוא צריך לתפוס. לצערי ואני בטוח שלצערם של רבים מחברי הפורום האלה רבות מההחלטות של משרד התחבורה הן החלטות אימפוטינטיות של אנשים חסרי ידע בתחום שמפעילים את המשרד הזה בצורה מוזרה משהו. אני לא יודע מה הולך בכל אזור בארץ אבל אני יודע שכשאני יוצא מהדלת בתחנת תל אביב מרכז לפחות 10 נהגי מוניות מתנפלים עליי, בבאר שבע לכל כיוון שתסתכל תמצא נהג מונית שיהיה מוכן לעצור ולהסיע אותך לאן שתרצה, בקלילות יתרה. אף פעם לא מצאתי קושי להשיג מונית, זה לא קרה אף פעם וספקני אם יקרה בקרוב. משרד התחבורה מתעסק בכסף במקום בשירות, כנראה השר שיושב בראש המשרד שכח שהוא לא שר האוצר.
 
גם לצערי המסקנה המשותפת של כולנו

בוא נתחיל מהסוף דווקא
אי אפשר לשים באותו המשפט את צמד המילים "משרד התחבורה" והמילה "מנהיגות" קודם שיהיה שם מנהיג במשרד התחבורה, אחר כך נדבר על מה שהוא צריך לתפוס. לצערי ואני בטוח שלצערם של רבים מחברי הפורום האלה רבות מההחלטות של משרד התחבורה הן החלטות אימפוטינטיות של אנשים חסרי ידע בתחום שמפעילים את המשרד הזה בצורה מוזרה משהו. אני לא יודע מה הולך בכל אזור בארץ אבל אני יודע שכשאני יוצא מהדלת בתחנת תל אביב מרכז לפחות 10 נהגי מוניות מתנפלים עליי, בבאר שבע לכל כיוון שתסתכל תמצא נהג מונית שיהיה מוכן לעצור ולהסיע אותך לאן שתרצה, בקלילות יתרה. אף פעם לא מצאתי קושי להשיג מונית, זה לא קרה אף פעם וספקני אם יקרה בקרוב. משרד התחבורה מתעסק בכסף במקום בשירות, כנראה השר שיושב בראש המשרד שכח שהוא לא שר האוצר.
גם לצערי המסקנה המשותפת של כולנו
היא שמשרד התחבורה לא מתפקד ונכשל כשלונות חמורים בהרבה תחומים, לכן התחבורה בארץ - במיוחד הציבורית - נראית כך. מה אנחנו, בתור אנשים שהנושא חשוב להם, יכולים לעשות לתיקון מצב זה? זאת לא שאלה רטורית. אני שמח לשמוע שאין בעיה להשיג מונית במקומות שמנית - אם היה משרד תחבורה ראוי לשמו, הוא היה דואג להעביר חלק מהן לכמה מוקדים ותחנות באזורים אחרים, כגון ראשל"צ (אזור קניון הזהב), מגדל שלום (שם יש תחנת מוניות שאינה אלא חניון מוניות, כי לעתים רחוקות מאד נהג של אחת מ-7 המוניות העומדות שם נמצא ומוכן לנסיעה), בני ברק (נסיון להזמין מונית טלפונית מהתחנות הרבות בישוב מעלה חרס בד"כ). גם אני נתקלתי בנהגים החוסמים את המעבר ושמים אמבוש למי שיוצא מתחנת ת"א מרכז (תופעה מבישה ומכוערת, מזכירה ארצות נחשלות): כנראה שאלה אינם שייכים לתחנה (ולא משלמים את דמי החברות לתחנה) כי אחרת היו מקבלים תור בצורה הוגנת מהסדרן בלי צורך להידחף. למא הם מתנפלים על תחנת הרכבת במקום לעבוד במקומות שהם באמת חסרים? - שיקולי כדאיות שלהם ללא יד מכוונת מלמעלה...אגב, דווח על תופעה דומה בנתב"ג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה