אכיפה???../images/Emo4.gif
אין ספק כי מחבר הכתבה מזהה את מהות הבעיה שבעצם חיינו הציבוריים. חינוך לקוי המוליך לתרבות של זילזול וחפיף. בתחום זה אני רואה עין בעין עם המחבר. אני חולק עם ידידי מלומד לגבי מסקנותיו האופרטיביות. א) אכיפה - ראשית נשאל אכיפה של מה? האם גיבוב החוקים בנושאי תעבורה שהם תערובת בלתי ברורה של הבנה הארכאית של פקידים, מומחים מטעם עצמם, שרידים הסטוריים שחלקם עדיין בתקופת המנדט וחלקם בחקיקה פופוליסטית מתקופות אחרות...ועוד נדבכים שתקצר היריעה מלפרטם אבל בינם לבין בטיחות אין דבר וחצי דבר!!! לא ידידעי המלומד, וחזקה עליך שאתה מכיר טוב ממני את האבסורדים שבחקיקה עליה אני מדבר. חקיקה עניינית, המגובה בידע מודרני ובהשקעה אמיתית בתשתיות דרכים - היא זאת הראויה לגיבוי נוקשה של החוק (אכיפה). נכון להיום אין לך דוגמא טובה יותר מניידת שיטור המשייטת במהירות 87 קמש בכביש מהיר ולא עמוס עם שיירת מכוניות המזדנבת נואשות אחריה מבלי שאיש יהין לעקוף! זה החוק ואלה שומריו. ב) חינוך - כאמור כן איננו חלוקים. אבל המסקנה אותה אני משמיע כבר שנים באזני ידידים (חלקם פוליטיקאים!)היא כי את לימודי הנהיגה יש לחייב כמקצוע חובה לבגרות במסגרת בתי הספר העל יסודיים. תוכנית מסודרת, הכוללת נהיגת יום ולילה, מסלולים רטובים ונהיגה בדרכים משובשות. לא רק נהגים טובים יותר יעלו על הכביש, זו גם הזדמנות מצויינית לאתר את הנהגים המועדים לפורענות. לנסות להכשירם טוב יותר, או להגבילם במידת הצורך. הטיעון המגוכך כי העלות גבוהה נמחק אל מול עלות התאונות למשק שלא נדבר על העלות בסבל וחיי אדם שאינם ניתנים לאומדן בכסף. משום מה לגורמי "החינוך" למינהם יש אוסף מטלות נכבדות יותר (דגלים, הימנונים, האדרת הסטוריה מפלגתית וכיוב) הרי שהעיסוק הצנוע הדרוש להרמת פרוייקט שהוא בנפשנו תרתי משמע - אין עבורו זמן או תקציב!
אין ספק כי מחבר הכתבה מזהה את מהות הבעיה שבעצם חיינו הציבוריים. חינוך לקוי המוליך לתרבות של זילזול וחפיף. בתחום זה אני רואה עין בעין עם המחבר. אני חולק עם ידידי מלומד לגבי מסקנותיו האופרטיביות. א) אכיפה - ראשית נשאל אכיפה של מה? האם גיבוב החוקים בנושאי תעבורה שהם תערובת בלתי ברורה של הבנה הארכאית של פקידים, מומחים מטעם עצמם, שרידים הסטוריים שחלקם עדיין בתקופת המנדט וחלקם בחקיקה פופוליסטית מתקופות אחרות...ועוד נדבכים שתקצר היריעה מלפרטם אבל בינם לבין בטיחות אין דבר וחצי דבר!!! לא ידידעי המלומד, וחזקה עליך שאתה מכיר טוב ממני את האבסורדים שבחקיקה עליה אני מדבר. חקיקה עניינית, המגובה בידע מודרני ובהשקעה אמיתית בתשתיות דרכים - היא זאת הראויה לגיבוי נוקשה של החוק (אכיפה). נכון להיום אין לך דוגמא טובה יותר מניידת שיטור המשייטת במהירות 87 קמש בכביש מהיר ולא עמוס עם שיירת מכוניות המזדנבת נואשות אחריה מבלי שאיש יהין לעקוף! זה החוק ואלה שומריו. ב) חינוך - כאמור כן איננו חלוקים. אבל המסקנה אותה אני משמיע כבר שנים באזני ידידים (חלקם פוליטיקאים!)היא כי את לימודי הנהיגה יש לחייב כמקצוע חובה לבגרות במסגרת בתי הספר העל יסודיים. תוכנית מסודרת, הכוללת נהיגת יום ולילה, מסלולים רטובים ונהיגה בדרכים משובשות. לא רק נהגים טובים יותר יעלו על הכביש, זו גם הזדמנות מצויינית לאתר את הנהגים המועדים לפורענות. לנסות להכשירם טוב יותר, או להגבילם במידת הצורך. הטיעון המגוכך כי העלות גבוהה נמחק אל מול עלות התאונות למשק שלא נדבר על העלות בסבל וחיי אדם שאינם ניתנים לאומדן בכסף. משום מה לגורמי "החינוך" למינהם יש אוסף מטלות נכבדות יותר (דגלים, הימנונים, האדרת הסטוריה מפלגתית וכיוב) הרי שהעיסוק הצנוע הדרוש להרמת פרוייקט שהוא בנפשנו תרתי משמע - אין עבורו זמן או תקציב!