על אכיפה, קופים ופסים,

kawa1500

New member
אכיפה???../images/Emo4.gif

אין ספק כי מחבר הכתבה מזהה את מהות הבעיה שבעצם חיינו הציבוריים. חינוך לקוי המוליך לתרבות של זילזול וחפיף. בתחום זה אני רואה עין בעין עם המחבר. אני חולק עם ידידי מלומד לגבי מסקנותיו האופרטיביות. א) אכיפה - ראשית נשאל אכיפה של מה? האם גיבוב החוקים בנושאי תעבורה שהם תערובת בלתי ברורה של הבנה הארכאית של פקידים, מומחים מטעם עצמם, שרידים הסטוריים שחלקם עדיין בתקופת המנדט וחלקם בחקיקה פופוליסטית מתקופות אחרות...ועוד נדבכים שתקצר היריעה מלפרטם אבל בינם לבין בטיחות אין דבר וחצי דבר!!! לא ידידעי המלומד, וחזקה עליך שאתה מכיר טוב ממני את האבסורדים שבחקיקה עליה אני מדבר. חקיקה עניינית, המגובה בידע מודרני ובהשקעה אמיתית בתשתיות דרכים - היא זאת הראויה לגיבוי נוקשה של החוק (אכיפה). נכון להיום אין לך דוגמא טובה יותר מניידת שיטור המשייטת במהירות 87 קמש בכביש מהיר ולא עמוס עם שיירת מכוניות המזדנבת נואשות אחריה מבלי שאיש יהין לעקוף! זה החוק ואלה שומריו. ב) חינוך - כאמור כן איננו חלוקים. אבל המסקנה אותה אני משמיע כבר שנים באזני ידידים (חלקם פוליטיקאים!)היא כי את לימודי הנהיגה יש לחייב כמקצוע חובה לבגרות במסגרת בתי הספר העל יסודיים. תוכנית מסודרת, הכוללת נהיגת יום ולילה, מסלולים רטובים ונהיגה בדרכים משובשות. לא רק נהגים טובים יותר יעלו על הכביש, זו גם הזדמנות מצויינית לאתר את הנהגים המועדים לפורענות. לנסות להכשירם טוב יותר, או להגבילם במידת הצורך. הטיעון המגוכך כי העלות גבוהה נמחק אל מול עלות התאונות למשק שלא נדבר על העלות בסבל וחיי אדם שאינם ניתנים לאומדן בכסף. משום מה לגורמי "החינוך" למינהם יש אוסף מטלות נכבדות יותר (דגלים, הימנונים, האדרת הסטוריה מפלגתית וכיוב) הרי שהעיסוק הצנוע הדרוש להרמת פרוייקט שהוא בנפשנו תרתי משמע - אין עבורו זמן או תקציב!
 

r o n i1

New member
מרגישה צורך להגיב.....

קודם כל
על הכתבה... אבל...זה אחלה לכתוב... ואחלה להגיד... אבל הכי גרוע...זה כשלא עושים כלום מעבר לזה... אני לא יודעת איך מצרפים קישורים...אבל הנה הודעה שנכתבה בפורום . ------------------------------------------------------------ חבר´ה - הזדמנות להשפיעו nayula פרויקה חביבנו יצא ממקום מחבואו עם תוכנית חדשה להורדת היקף התאונות. בטח יהיו לכולם כאן רעיונות נוספים, התנגדות לרעיונות קיימים ושאר ירקות. ב-YNET מבקשים מאיתנו לשלוח להם כל אשר על ליבנו. בואו ננסה! מסה קריטית של הצעות חייבת להזיז משהו שם במשרד התחבורע, לא? ודיר באלק - לא לשכוח לזרוק מילה על עידוד הדו"גים, רפורמה בביטוח החובה וכל זה, אוקיי? מצורף לינק. ניולה You don´t need a ticket to ride with me - i´m free כתובות אינטרנט נילוות: הכתבה -------------------------------------------------------- ושיסלח לי ניולה שהוספתי את מה שכתב בלי רשות. ומה שבעצם באתי להגיד זה...להודעה הזאת היו שתי תגובות: 1. הקפצה של ההודעה ע"י מי שכתב אותה. 2. הודעה שלא כל כך קשורה לתוכן ההודעה. אז אני לא יותר טובה ממכם...כי גם אני בדיוק כמוכם...יושבת בבית וכותבת הודעות באינטרנט...ולא עושה כלום בקשר לזה... אבל הנה... ניתנה לנו הזדמנות להשפיע... למה בעצם זה לא קורה?? אני
 
גם היועצת מרגישה צורך להגיב...

והיועצת לא תגיב בעניין הרשות למלחמה בתאונות דרכים כי במידה והיא תגיב על זה היא תואשם בהתלהמות בסיס הטענה של היועצת הוא כזה : תאונות הדרכים בישראל הן המראה שלנו.כן הן המראה של התרבות והחברה הישראלית. הכל קשור להכל והכל קשור לח-י-נ-ו-ך לא חינוך לתרבות נהיגה ו/או משהו דומה אלא חינוך על כל המשתמע מהמילה חינוך
היה מי שהגה רעיון מהפכני ונועז בעניני חינוך. שמו נחום לב ולמי שלא יודע או מכיר - בין שאר מעלליו - הוא היה גם אופנוען... אותו רעיון נועז ומהפכני להרגשתה של היועצת היה אותו "חור קטן" שדרכו הסכר יפרץ ...ואולי...אולי...משהו ישתנה פה... נחום הרכיב את חברתו יעל על האופנוע ו"ירד" לאילת... קצת לפני אילת , נהג עקף משאית על קו לבן והתנגש בנחום ויעל חזיתית... נחום ויעל נהרגו במקום...
 

mendev

New member
קולומבוס מאחורייך !!!

רק תדעו שלא קולומבוס גילה את אמריקה(וגם לא הויקינגים כמו שיש טענות כאלו ואחרות) אלא האחד והיחיד השר הד"ר אפריים (פרויקה) סנה. היום יצא לי לנסוע את הדרך מהורי ליד ב"ש לת"א... בדרך נפגשתי בכמה תופעות שמאפיינות, לדעתי, את הנהג הישראלי. תופעות אלו הן לא דבר שקל לזהות על ידי שוטר בכביש דורש לימוד ארוך. למשטרת ישראל קל יותר ללמד איך להפעיל ממל"ז וככה לאסוף דוחות. לפרויקה יותר נוח לבוא במסיבת העיתונאים ולומר תשמעו משטרת התנועה עצרה כך וכך "עברייני תנועה" והורידה אותם מהכביש. אבל מה זה "עברייני תנועה". עברייני תנועה הם אלו שנסעו 120 בכביש ריק. אותם הכי קל לגלות כמו שהכי קל למצוא את מה שאיבדת מתחת לפנס הרחוב לא משנה אם שם איבדת אותו או לא !! להלן אותם תופעות, שלדעתי, מסכנות את המשתמשים בדרך יותר מאשר נסיעה מהירה.... פרוייקה לעיונך : 1. דיבור בפלאפון/טיפול ברדיו/טיפול בילדים/עישון/פיצוח גרעינים וכו´ - מי לא ראה את הנהגים הללו שפשוט מנהלים את המשרד ואוכלים ארוחת בוקר תוך כדי נסיעה בכביש. איך אפשר להתמקד בכביש במצב הזה ? 2.עקיפה מהירה תוך כדי "חיתוך" הרכב הנעקף - היום זה היה מרצדס ספורט שעשה סלאלום בכביש ת"א אשדוד שלא היה מבייש את רוסי בשיקיין של סוזוקה. הבחור כמובן נהג עם יד אחד על ההגה. 3. ילדים לא חגורים - ילדים בני ארבע וחמש שאינם חגורים במושב האחורי. הילד כמובן רוצה להיות קרוב לאמא ואבא ויושב ברווח בין הכסאות הקידמיים. במקרה של בלימת חרום או תאונה הילד ישוגר כמו קליע 5.56 מ"מ דרך השמשה הקידמית המכסה מנוע למטרה (איזו שתהיה). אני שמעתי על מקרה שילדה השאירה בצורה שכזו אונה קידמית על המכסה מנוע. 4. מעבר נתיבים ללא בדיקה - פשוט עוברים נתיבים בלי לבדוק אם יש שם מישהו או משהו.. האיתות מגיע כמובן אחרי שההגה מסובב כבר. אני בטוח שכולכם מכירים את התופעות הללו. במקום ללמד להימנע מהתופעות או ללמד על חשיבות שמירת המרחק או על האזורים המתים של הראיה. עזבו את פרויקה אלו דברים קשים שיקח יותר מארבע השנים שלו במשרד התחבורה... חברים פרויקה אולי רופא אבל בנתיים הוא מספסר בדמנו !!!
 
למעלה