עכשיו הזמן המתאים לחקיקה שתמנע מנאשם בפלילים מלכהן כראש ממשלה

אלפיני

Well-known member
את הנזק הנגרם מכך שהעומד בראש הממשלה פועל מתוך האינטרסים הפרטיים שלו כחשוד וכנאשם – ראינו במו עינינו.
הבעיה שהרוב של הממשלה הזו הוא כחוט השערה. חקיקה מהסוג הזה צריך להכניס כתיקון לחוק יסוד ראש הממשלה, ורצוי מאוד כשריון ברוב מוחלט של שני שליש מחברי הבית , אחרת במידה והנוכל חוזר לתפקיד, או כל נוכל עתידי, ניתן יהיה לשנות את התיקון הזה במחי יד ממש.

לכן צריך לגייס את החרדים והרשימה המשותפת לעניין על מנת שהתיקון יהיה אפקטיבי.
 

סתוונית333

Well-known member
הבעיה שהרוב של הממשלה הזו הוא כחוט השערה. חקיקה מהסוג הזה צריך להכניס כתיקון לחוק יסוד ראש הממשלה, ורצוי מאוד כשריון ברוב מוחלט של שני שליש מחברי הבית , אחרת במידה והנוכל חוזר לתפקיד, או כל נוכל עתידי, ניתן יהיה לשנות את התיקון הזה במחי יד ממש.

לכן צריך לגייס את החרדים והרשימה המשותפת לעניין על מנת שהתיקון יהיה אפקטיבי.

הלכת דרעי-פנחסי קובעת כי שר או סגן שר שהועמד לדין בעבירות חמורות אינו יכול להמשיך ולכהן בתפקידו.
למרות שהשופטים קבעו כי הרציונל הבסיסי של הלכת דרעי-פנחסי תקף גם לעניין ראש ממשלה, הם אישרו לנתניהו לקבל את המנדט ולהרכיב את ממשלת החילופים הראשונה.
עכשיו , כשהוא לא מכהן יותר כראש ממשלה אין כל סיבה שלא יחילו עליו את הלכת דרעי-פנחסי .
 

אלפיני

Well-known member
הלכת דרעי-פנחסי קובעת כי שר או סגן שר שהועמד לדין בעבירות חמורות אינו יכול להמשיך ולכהן בתפקידו.
למרות שהשופטים קבעו כי הרציונל הבסיסי של הלכת דרעי-פנחסי תקף גם לעניין ראש ממשלה, הם אישרו לנתניהו לקבל את המנדט ולהרכיב את ממשלת החילופים הראשונה.
עכשיו , כשהוא לא מכהן יותר כראש ממשלה אין כל סיבה שלא יחילו עליו את הלכת דרעי-פנחסי .
נו, אז אדם שכזה לא יכול לכהן כשר וכן ראש ממשלה.
נשארנו עם הבעיה.

בגץ' גם לא יכול לשחק עם הרציונל שכן חוק יסוד הממשלה מאוד ברור לגבי זה. כמו גם ההתנהלות הספציפית לגבי ראשי ממשלות.

סעיפים 17–18: רק היועמ"ש יכול להחליט על פתיחת חקירה ועל הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה. משפט של ראש ממשלה יתנהל במחוזי בהרכב של שלשה שופטים. אם בית המשפט הרשיע ראש ממשלה בעבירה שיש עמה קלון, ואם הכנסת לא הדיחה את ראש הממשלה בהצבעה ברוב קולות לאחר שנתנה לו הזדמנות לשטוח טענותיו, תופסק כהונתו וממשלתו תפוזר בעת שפסק הדין נעשה סופי.

לסיכום - אפשר לתקן את החוק כפי שאת מציעה. אבל שוב, בהרכב הממשלה הנוכחי ולגבי ממשלות עתידיות החוק הזה ישב על כרעים של תרנגולת שכל ממשלה חדשה תוכל שוב להפוך . שריון החוק כפי שהסברתי יקשה הרבה יותר לשחק עם זה.
 

סתוונית333

Well-known member
נו, אז אדם שכזה לא יכול לכהן כשר וכן ראש ממשלה.
נשארנו עם הבעיה.

בגץ' גם לא יכול לשחק עם הרציונל שכן חוק יסוד הממשלה מאוד ברור לגבי זה. כמו גם ההתנהלות הספציפית לגבי ראשי ממשלות.

סעיפים 17–18: רק היועמ"ש יכול להחליט על פתיחת חקירה ועל הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה. משפט של ראש ממשלה יתנהל במחוזי בהרכב של שלשה שופטים. אם בית המשפט הרשיע ראש ממשלה בעבירה שיש עמה קלון, ואם הכנסת לא הדיחה את ראש הממשלה בהצבעה ברוב קולות לאחר שנתנה לו הזדמנות לשטוח טענותיו, תופסק כהונתו וממשלתו תפוזר בעת שפסק הדין נעשה סופי.

לסיכום - אפשר לתקן את החוק כפי שאת מציעה. אבל שוב, בהרכב הממשלה הנוכחי ולגבי ממשלות עתידיות החוק הזה ישב על כרעים של תרנגולת שכל ממשלה חדשה תוכל שוב להפוך . שריון החוק כפי שהסברתי יקשה הרבה יותר לשחק עם זה.

כינונה של ממשלה חדשה והחלפת נתניהו בראשות הממשלה הם ניצחון לנורמה הערכית העומדת בבסיס הלכת דרעי-פנחסי כי מי שעומד לדין בעבירות חמורות אינו יכול לכהן בממשלת ישראל .
עכשיו , כשנתניהו כבר לא מכהן כראש ממשלה ,הגיע הזמן לעגן את ההלכה בחקיקה הכוללת גם את ראש הממשלה.
 
נערך לאחרונה ב:

אלפיני

Well-known member
כינונה של ממשלה חדשה והחלפת נתניהו בראשות הממשלה הם ניצחון לנורמה הערכית העומדת בבסיס הלכת דרעי-פנחסי כי מי שעומד לדין בעבירות חמורות אינו יכול לכהן בממשלת ישראל .
עכשיו , כשנתניהו כבר לא מכהן כראש ממשלה ,הגיע הזמן לעגן את ההלכה בחקיקה הכוללת גם את ראש הממשלה.
אנחנו חוזרים סחור סחור. אינני מתנגד לעגן בחקיקה גם את ראש הממשלה. אין ויכוח ביננו בנושא זה.
הלכת דרעי פנחסי כבר מופיעה בחוק הממשלה. הויכוח בננו הוא שאני טוען שעיגון בחקיקה רגילה אפקטיבי ככוסות רוח למת שכן אפשר לשנות מחדש בממשלה שלאחר מכן ולכן הצורך לשריין.
 

סתוונית333

Well-known member
אנחנו חוזרים סחור סחור. אינני מתנגד לעגן בחקיקה גם את ראש הממשלה. אין ויכוח ביננו בנושא זה.
הלכת דרעי פנחסי כבר מופיעה בחוק הממשלה. הויכוח בננו הוא שאני טוען שעיגון בחקיקה רגילה אפקטיבי ככוסות רוח למת שכן אפשר לשנות מחדש בממשלה שלאחר מכן ולכן הצורך לשריין.

ממש לא .
ואתה מפספס את עיקר הדברים.
כבר היינו בעבר במצבים שבהם שרים כיהנו במשרדיהם בעת שחקירות פליליות מתקיימות בעניינם. וגם כאשר בדיקות וחקירות נפתחות בעניינם של ראשי ממשלה.
בנימין נתניהו היה היחיד שבעניינו הוגש כתב אישום בעודו מכהן בתפקיד הרם. ובניגוד לכל הציפיות וההערכות, הפיכתו לנאשם לא הביאה להתפטרותו או להתפרקות ממשלתו.
קורותיו של בנימין נתניהו כנאשם המצוי במהלכו של משפט פלילי המתנהל נגדו, חלחלו אט-אט אל תודעת הציבור והוא זה שהביא לסילוקו . הנורמה הערכית העומדת בבסיס הלכת דרעי-פנחסי – כי מי שעומד לדין בעבירות חמורות אינו יכול לכהן בממשלת ישראל – ניצחה. את מה שלא מצאו המוסדות המשפטיים – ובהם היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון – כוח לעשות, עשתה המערכת הפוליטית.
עוד לפני שהיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט החליט סופית להעמיד לדין את נתניהו, הופרחו לאוויר ספקולציות בדבר עסקה של סגירת התיק הפלילי בתמורה לפרישתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים.


הרעיונות האלה נעלמו כלעומת שבאו – וטוב שכך. שכן, הכהונה הציבורית איננה נכס פרטי בידיו של חשוד או נאשם, "לסחור" בו אל מול התביעה הכללית במסגרת הסדר טיעון שבו הוא זוכה להקלה.

אילו היה נכרת דיל כזה, היה גלום בו מסר ערכי איום ונורא כלפי המערכת הפוליטית בכללה: הוא היה מייצר אינטרס לפוליטיקאים שהסתבכו בפלילים לא להניח את המפתחות, לא לרדת מיוזמתם מהבמה הפוליטית, ולהיאחז בקרנות המזבח – עד שתוצע להם עסקה מפתה מספיק; הקלה באישומים לא תספיק, הם יסכימו לפרוש רק בתמורה לסגירת תיק מלאה.
כעת, כשהוא איננו מכהן עוד כראש הממשלה. האינטרס הציבורי במיצוי הדין עם פוליטיקאים הנאשמים בשחיתות אינו פוחת רק מאחר שלא מדובר בראש הממשלה אלא בחבר כנסת שהוא יו"ר האופוזיציה.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
ממש לא .
ואתה מפספס את עיקר הדברים.
כבר היינו בעבר במצבים שבהם שרים כיהנו במשרדיהם בעת שחקירות פליליות מתקיימות בעניינם. וגם כאשר בדיקות וחקירות נפתחות בעניינם של ראשי ממשלה.
בנימין נתניהו היה היחיד שבעניינו הוגש כתב אישום בעודו מכהן בתפקיד הרם. ובניגוד לכל הציפיות וההערכות, הפיכתו לנאשם לא הביאה להתפטרותו או להתפרקות ממשלתו.
קורותיו של בנימין נתניהו כנאשם המצוי במהלכו של משפט פלילי המתנהל נגדו, חלחלו אט-אט אל תודעת הציבור והוא זה שהביא לסילוקו . הנורמה הערכית העומדת בבסיס הלכת דרעי-פנחסי – כי מי שעומד לדין בעבירות חמורות אינו יכול לכהן בממשלת ישראל – ניצחה. את מה שלא מצאו המוסדות המשפטיים – ובהם היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון – כוח לעשות, עשתה המערכת הפוליטית.
עוד לפני שהיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט החליט סופית להעמיד לדין את נתניהו, הופרחו לאוויר ספקולציות בדבר עסקה של סגירת התיק הפלילי בתמורה לפרישתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים.


הרעיונות האלה נעלמו כלעומת שבאו – וטוב שכך. שכן, הכהונה הציבורית איננה נכס פרטי בידיו של חשוד או נאשם, "לסחור" בו אל מול התביעה הכללית במסגרת הסדר טיעון שבו הוא זוכה להקלה.

אילו היה נכרת דיל כזה, היה גלום בו מסר ערכי איום ונורא כלפי המערכת הפוליטית בכללה: הוא היה מייצר אינטרס לפוליטיקאים שהסתבכו בפלילים לא להניח את המפתחות, לא לרדת מיוזמתם מהבמה הפוליטית, ולהיאחז בקרנות המזבח – עד שתוצע להם עסקה מפתה מספיק; הקלה באישומים לא תספיק, הם יסכימו לפרוש רק בתמורה לסגירת תיק מלאה.
כעת, כשהוא איננו מכהן עוד כראש הממשלה. האינטרס הציבורי במיצוי הדין עם פוליטיקאים הנאשמים בשחיתות אינו פוחת רק מאחר שלא מדובר בראש הממשלה אלא בחבר כנסת שהוא יו"ר האופוזיציה.
רק להזכיר שנכרת דיל כזה עם רבין.
 
סילוק מכל תפקיד ציבורי והודאה באישומים נגדו.
אבל היום כשהוא חבר כנסת ולא ראש ממשלה עסקת טיעון היא בעייתית בשבילו כי
שוחד הוא מכשול להסדר טיעון.
אם אין כלא אני עצוב מאוד.

 
אני מת מסקרנות איך זה יגמר
לדעתי הוא בסופו של דבר לא יורשע וזה יגמר באיזו פשרה או עיסקת טיעון או חנינה.
בניגוד לרבים מחברי אני תמיד טענתי שהבעיה היא לא במשפט אלא שהוא ראש ממשלה גרוע שהורס כל חלקה טובה כדי להשאר בשלטון
 
לתביעה רשימה של מעל 300 עדים, בינתיים מעיד העד הראשון. בקצב כזה המשפט יגמר כמו שנגמר משפטו של פואד.
הכל בידי מע' המשפט עכשיו.

ביבי לא רוה"מ,בטוח שעדיין יש לו קשרים חזקים אבל אפשר לזרז את זה יפה גם עם 300 עדים.

הכל עיניין של רצון אמיתי.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
הכל בידי מע' המשפט עכשיו.

ביבי לא רוה"מ,בטוח שעדיין יש לו קשרים חזקים אבל אפשר לזרז את זה יפה גם עם 300 עדים.

הכל עיניין של רצון אמיתי.
לא מדוייק.
חקירת ישועה מתמשכת גם בגלל שהפרקליטות לא העבירה את כל חומר הראיות לעורכי דין של הנאשמים. אלה מבקשים עכשיו זמן לעבור על החומר, בינתיים בית משפט לא נותן להם ומתווכחים על כך. כל אירוע כזה יאריך את הזמן.
מכיוון שהחומר שהועבר כנראה הוכן ברשלנות יש להניח שיהיו עוד דברים כאלה וכמה להתעכב עליהם נתון גם בידי הנאשמים ועורכי דינם.
להערכתי יעברו לא מעט שנים עד שהסאגה המשפטית תגמר, גם בגלל שלא חשוב מה יהיה פסק הדין לפחות אחד מהצדדים, אם לא שניהם, יערערו.
 
נערך לאחרונה ב:
לא מדוייק.
חקירת ישועה מתמשכת גם בגלל שהפרקליטות לא העבירה את כל חומר הראיות לעורכי דין של הנאשמים. אלה מבקשים עכשיו זמן לעבור על החומר, בינתיים בית משפט לא נותן להם ומתווכחים על כך. כל אירוע כזה יאריך את הזמן.
מכיוון שהחומר שהועבר כנראה הוכן ברשלנות יש להניח שיהיו עוד דברים כאלה וכמה להתעקב עליהם נתון גם בידי הנאשמים ועורכי דינם.
להערכתי יעברו לא מעט שנים עד שהסאגה המשפטית תגמר, גם בגלל שלא חשוב מה יהיה פסק הדין לפחות אחד מהצדדים, אם לא שניהם, יערערו.
השופטים יכולים להחליט בגבולות הסביר מתי מישהו מושך זמן ולא לאפשר אי אלו משיכות זמן בטענות אלה ואחרות.

מהירות על חשבון דיוק זה בהחלט פשרה אפשרית בחיים...

ולכן כמו שאמרתי הכל עיניין של רצון.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
השופטים יכולים להחליט בגבולות הסביר מתי מישהו מושך זמן ולא לאפשר אי אלו משיכות זמן בטענות אלה ואחרות.

מהירות על חשבון דיוק זה בהחלט פשרה אפשרית בחיים...

ולכן כמו שאמרתי הכל עיניין של רצון.
קשה לי להאמין שזה מה שיקרה כאן.
בדין הפלילי כל ספק סביר מונע הרשאה. אי הצגת חלק מהעדויות, וגרוע מזה הסתרת חלק מהעדויות, ייצור את הספק הזה.
 
למעלה