עידכון מאילת

מצב
הנושא נעול.

אלכסיי03

New member
לקרוא ולא להאמין...

אני לא רק אגיד "אמרתי לכם"
אני גם אגיד, אינשאללה יבטלו את הבדיחה הזאת ולא רק יקפיאו אותה.
לקרוא ולא להאמין...
מבחינתי עצם העובדה שעד היום לא השכילה המדינה לדאוג לקו רכבת לאילת היא בדיחה. אין כלי תחבורה שמתאים יותר לנסיעה לערבה ולאילת מאשר רכבת. בכל מדינה מפותחת ולא בדיוק מפותחת קו רכבת כזה היה קיים כבר עשרות שנים. בעיניי העלות לא משנה כאן בכלל. שיהיה 20 מיליארד אם צריך. זה פשוט מאסט, זה חייב להיות בכל מחיר. בטווח הארוך זה ישתלם. וגם אם לא - עדיין צריך לבנות, כמו שבונים למשל תשתיות ביוב או שותלים עצים - למען איכות חיים ששווה גם לשלם עבורה מתקציב המדינה.
 

טיפ_טיפ

New member
אלכסיי קבל../images/Emo13.gif../images/Emo45.gif

לקרוא ולא להאמין...
מבחינתי עצם העובדה שעד היום לא השכילה המדינה לדאוג לקו רכבת לאילת היא בדיחה. אין כלי תחבורה שמתאים יותר לנסיעה לערבה ולאילת מאשר רכבת. בכל מדינה מפותחת ולא בדיוק מפותחת קו רכבת כזה היה קיים כבר עשרות שנים. בעיניי העלות לא משנה כאן בכלל. שיהיה 20 מיליארד אם צריך. זה פשוט מאסט, זה חייב להיות בכל מחיר. בטווח הארוך זה ישתלם. וגם אם לא - עדיין צריך לבנות, כמו שבונים למשל תשתיות ביוב או שותלים עצים - למען איכות חיים ששווה גם לשלם עבורה מתקציב המדינה.
אלכסיי קבל
 
../images/Emo45.gif יש קצת הגזמה בדבריך...

לקרוא ולא להאמין...
מבחינתי עצם העובדה שעד היום לא השכילה המדינה לדאוג לקו רכבת לאילת היא בדיחה. אין כלי תחבורה שמתאים יותר לנסיעה לערבה ולאילת מאשר רכבת. בכל מדינה מפותחת ולא בדיוק מפותחת קו רכבת כזה היה קיים כבר עשרות שנים. בעיניי העלות לא משנה כאן בכלל. שיהיה 20 מיליארד אם צריך. זה פשוט מאסט, זה חייב להיות בכל מחיר. בטווח הארוך זה ישתלם. וגם אם לא - עדיין צריך לבנות, כמו שבונים למשל תשתיות ביוב או שותלים עצים - למען איכות חיים ששווה גם לשלם עבורה מתקציב המדינה.
יש קצת הגזמה בדבריך...
אבל בכללי אתה צודק.
 

david80

New member
בואו נגיד "השקיעו ברכבת לאילת...

לקרוא ולא להאמין...
מבחינתי עצם העובדה שעד היום לא השכילה המדינה לדאוג לקו רכבת לאילת היא בדיחה. אין כלי תחבורה שמתאים יותר לנסיעה לערבה ולאילת מאשר רכבת. בכל מדינה מפותחת ולא בדיוק מפותחת קו רכבת כזה היה קיים כבר עשרות שנים. בעיניי העלות לא משנה כאן בכלל. שיהיה 20 מיליארד אם צריך. זה פשוט מאסט, זה חייב להיות בכל מחיר. בטווח הארוך זה ישתלם. וגם אם לא - עדיין צריך לבנות, כמו שבונים למשל תשתיות ביוב או שותלים עצים - למען איכות חיים ששווה גם לשלם עבורה מתקציב המדינה.
בואו נגיד "השקיעו ברכבת לאילת...
...והרכבת תחזיר עוד יותר לדורי דורות"
 
עם כל הכבוד...

עידכון מאילת

ממעריב
עם כל הכבוד...
אני חושב שזה באמת אחד הקווים החשובים שצריכים ליישם, ולא כל מיני שדרוגים ואלתורים. הרי גדולתה של הרכבת הכבדה, היא בהעברת מטענים רבים ונוסעים רבים, למרחקים ארוכים, בבטחה, במהירות ובנוחות. (מה שלא נכון לגביע ר"י לצערינו
).
 

mucool2

New member
מה לא נכון?

עם כל הכבוד...
אני חושב שזה באמת אחד הקווים החשובים שצריכים ליישם, ולא כל מיני שדרוגים ואלתורים. הרי גדולתה של הרכבת הכבדה, היא בהעברת מטענים רבים ונוסעים רבים, למרחקים ארוכים, בבטחה, במהירות ובנוחות. (מה שלא נכון לגביע ר"י לצערינו
).
מה לא נכון?
מרחקים ארוכים? אין מה לעשות, הארץ קטנה ורוב האוכלוסיה מרוכזת על חלק קטן מהשטח. בבטחה? תראה לי כלי רכב יותר בטיחותי לנוסע. במהירות? בקווים הכפולים הרכבת נוסעת יותר מהר מרכב על הכביש, שלא לדבר על הקווים הפרבריים בשעות העומס. בנוחות? גם להיתקע בפקק לא הכי נוח (ומחוץ לשעות העומס הרכבת דווקא נוחה מאוד). ולא שאין בעיות ברכבת, אבל למה לצבוע את הכול בשחור?
 
מחוץ לשעות העומס של הרכבת...

מה לא נכון?
מרחקים ארוכים? אין מה לעשות, הארץ קטנה ורוב האוכלוסיה מרוכזת על חלק קטן מהשטח. בבטחה? תראה לי כלי רכב יותר בטיחותי לנוסע. במהירות? בקווים הכפולים הרכבת נוסעת יותר מהר מרכב על הכביש, שלא לדבר על הקווים הפרבריים בשעות העומס. בנוחות? גם להיתקע בפקק לא הכי נוח (ומחוץ לשעות העומס הרכבת דווקא נוחה מאוד). ולא שאין בעיות ברכבת, אבל למה לצבוע את הכול בשחור?
מחוץ לשעות העומס של הרכבת...
זה לא שעות העומס של הרכבת, אלו שעות העומס. יש שעות עומס שבהן אנשים עושים את דרכם. בשעות האלו, הרכבת מפוצצת, והאוטובוסים מפוצצים ויש פקקים. פה אמורה לבוא הרכבת, לא בשעות שאין פקקים, וקו 370 עושה את דרכו ב - 1:10, שזה יותר מהיר מהרכבת. בלא שעות העומס (דוגמת 12) הרכבת שיוצאת מבאר שבע היא בעלת שני מערכים, וגם בה מגיע מצב של אנשים עומדים, ופעם האחרונה שנסעתי בה, שני המערכים היו עטופים בפרסומות. וזה ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח לשבת בתוך קרון עטוף בפרסומת. בבטחה
כן. "בקווים הכפולים הרכבת נוסעת יותר מהר מרכב על הכביש", זה לא משנה מה המהירות, אלא הזמן. נסיעה מבאר שבע לחיפה אורכת כשעתיים וחצי, זה המון, ובתור אחד שעשה את זה כמה פעמים, זה ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח. לי לפחות. מאוד סבלתי בנסיעות הללו. מרחקים ארוכים
כן, זו מטרתה של הרכבת הכבדה, לתת פתרון למרחקים ארוכים. גם ב"ש - ת"א זה מרחק ארוך. ת"א - חיפה. ב"ש - אילת. והחיבורים שאתה יכול לעשות איתם.
 
מעבר לזה...

מחוץ לשעות העומס של הרכבת...
זה לא שעות העומס של הרכבת, אלו שעות העומס. יש שעות עומס שבהן אנשים עושים את דרכם. בשעות האלו, הרכבת מפוצצת, והאוטובוסים מפוצצים ויש פקקים. פה אמורה לבוא הרכבת, לא בשעות שאין פקקים, וקו 370 עושה את דרכו ב - 1:10, שזה יותר מהיר מהרכבת. בלא שעות העומס (דוגמת 12) הרכבת שיוצאת מבאר שבע היא בעלת שני מערכים, וגם בה מגיע מצב של אנשים עומדים, ופעם האחרונה שנסעתי בה, שני המערכים היו עטופים בפרסומות. וזה ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח לשבת בתוך קרון עטוף בפרסומת. בבטחה
כן. "בקווים הכפולים הרכבת נוסעת יותר מהר מרכב על הכביש", זה לא משנה מה המהירות, אלא הזמן. נסיעה מבאר שבע לחיפה אורכת כשעתיים וחצי, זה המון, ובתור אחד שעשה את זה כמה פעמים, זה ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח. לי לפחות. מאוד סבלתי בנסיעות הללו. מרחקים ארוכים
כן, זו מטרתה של הרכבת הכבדה, לתת פתרון למרחקים ארוכים. גם ב"ש - ת"א זה מרחק ארוך. ת"א - חיפה. ב"ש - אילת. והחיבורים שאתה יכול לעשות איתם.
מעבר לזה...
שזה דורש לפעמים החלפת רכבות + קו 995 עושה את הדרך הזו בשעתיים וחצי, ואני לא מאמין שבכביש 6 יש פקקים.
 

mucool2

New member
עזוב את קו באר שבע!

מחוץ לשעות העומס של הרכבת...
זה לא שעות העומס של הרכבת, אלו שעות העומס. יש שעות עומס שבהן אנשים עושים את דרכם. בשעות האלו, הרכבת מפוצצת, והאוטובוסים מפוצצים ויש פקקים. פה אמורה לבוא הרכבת, לא בשעות שאין פקקים, וקו 370 עושה את דרכו ב - 1:10, שזה יותר מהיר מהרכבת. בלא שעות העומס (דוגמת 12) הרכבת שיוצאת מבאר שבע היא בעלת שני מערכים, וגם בה מגיע מצב של אנשים עומדים, ופעם האחרונה שנסעתי בה, שני המערכים היו עטופים בפרסומות. וזה ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח לשבת בתוך קרון עטוף בפרסומת. בבטחה
כן. "בקווים הכפולים הרכבת נוסעת יותר מהר מרכב על הכביש", זה לא משנה מה המהירות, אלא הזמן. נסיעה מבאר שבע לחיפה אורכת כשעתיים וחצי, זה המון, ובתור אחד שעשה את זה כמה פעמים, זה ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא נוח. לי לפחות. מאוד סבלתי בנסיעות הללו. מרחקים ארוכים
כן, זו מטרתה של הרכבת הכבדה, לתת פתרון למרחקים ארוכים. גם ב"ש - ת"א זה מרחק ארוך. ת"א - חיפה. ב"ש - אילת. והחיבורים שאתה יכול לעשות איתם.
עזוב את קו באר שבע!
ותחזור אלינו בעוד שנתיים ורבע...
עד אז קו ת"א-ב"ש הוא לא דוגמה לקו כפול. לרכבת יש כמה מטרות. אחת מהן היא להוביל נוסעים ומשאות למרחקים ארוכים. בארץ אין ממש מרחקים ארוכים (אורך הקו לאילת יהיה לכל היותר בינוני במושגים בינלאומיים). מטרה נוספת היא הסעת המונים, בין אם בקווים בינעירוניים קצרים (שתי תחנות קצה פלוס מינוס) או בקווים פרבריים (תחנות רבות יחסית למרחק). כאן היתרון של הרכבת מתבטא בקיבולת הגבוהה ובבלעדיות שלה על תוואי המסילה.
 

Azazel

New member
לרכבת נוסעים-יש תוואי אחלה ../images/Emo70.gif

עידכון מאילת

ממעריב
לרכבת נוסעים-יש תוואי אחלה

אם נרד מהקו כקו מטענים, נגלה שלעיר יש פוטנציאל לתחנת הרכבת הממוקמת במקום הטוב ביותר בארץ יחסית לעיר שלה - אני מדבר, כמובן, על הזזת שדה התעופה.
 

mucool2

New member
נכון. תחנת הרכבת יכולה להיות

לרכבת נוסעים-יש תוואי אחלה

אם נרד מהקו כקו מטענים, נגלה שלעיר יש פוטנציאל לתחנת הרכבת הממוקמת במקום הטוב ביותר בארץ יחסית לעיר שלה - אני מדבר, כמובן, על הזזת שדה התעופה.
נכון. תחנת הרכבת יכולה להיות
באזור של הטרמינל הקיים (בתקווה שעד אז יזיו את שדה התעופה). אני מקווה שישאירו שם מקום לתחנה גם אם יחליטו לא לסלול את הקו בינתיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה