עזרו לנו לעצור את מבצע הגירוש ההמוני

עזרו לנו לעצור את מבצע הגירוש ההמוני

עזרו לנו לעצור את מבצע הגירוש ההמוני של מהגרים, פליטים וילדיהם. ב- 01.07.09 החלה לפעול יחידת האכיפה החדשה של רשות ההגירה. צעדיה הראשונים – גירוש המוני. היעד: גירוש 200,000 איש. את מי עוצרים? ילדים: ילדי מהגרים שמרביתם נולדו בארץ, התחנכו כאן, דוברי עברית וישראלים לכל דבר כעת עומדים להיעצר ולהישלח למדינה שאינם מכירים. מהגרי עבודה: אשר רבים מהם הגיעו בהזמנת מדינת ישראל ובאשרות חוקיות, איבדו את מעמדם לפני תום תקופת הויזה בשל הסדר כבילתם למעסיקיהם אשר הוגדר על ידי בית המשפט העליון כעבדות מודרנית. כעת גם הם נעצרים. פליטים: מדינת ישראל קבעה הגבלות גיאוגרפיות חמורות על פליטים בישראל ואסרה על מרביתם לשהות בשטח שבין חדרה לגדרה. פליטים רבים מתגוררים בתל אביב, ובמיוחד משפחות, משום שרק שם הצליחו למצוא עבודה, מגורים, והחשוב מכל – מוסדות חינוך לילדיהם. כעת, כל מי שייתפס בתל אביב צפוי למעצר יחד עם ילדיו. "ילדים לא נותנים הגנה להורים" רעם ראש רשות ההגירה, גנות, כשנשאל בפגישה עמו האם ייעצרו גם ילדי פליטי רצח העם בדרפור שהוריהם לא הצליחו למצוא את מקומם צפונית לחדרה או דרומית לגדרה. ואמנם כבר ביום הראשון לפעילותם, פשטו פקחי הרשות על גן לוינסקי שבדרום תל אביב. מתנדבי "מוקד סיוע לעובדים זרים" שמיהרו להגיע למקום ראו כיצד הם עוצרים אישה לנגד עיניו של בנה בן ה- השלוש עשרה. פעילי המוקד איתרו בין הנעצרים פליט מאריתריאה שנעצר פשוט משום שמסמכיו לא היו בידיו, פליטה מדרפור שנעצרה וששת ילדיה נותרו לבדם בדירתם, ופליטה מהרי הנובה שבסודן, שעדיין מניקה את בנה בן השלושה חודשים, אך זה היה בעת המעצר עם אביו. עקב קשיי שפה, השלושה לא ידעו להסביר את מצבם לפקחים ורק לאחר התערבות פעילי המוקד, שוחררו בו ביום. בימים שלאחר מכן פגשו מתנדבי "מוקד סיוע לעובדים זרים" עשרות עצורים, ביניהם קורבנות הכבילה: עובדים שהגיעו לישראל בהבטחות שוא לעבודה מוסדרת עם אשרה למשך תקופה של עד חמש שנים, אך מסיבות שלא היו תלויות בהם, איבדו את מקום עבודתם לאחר תקופה קצרה ובכך נהפכו ל"שוהים בלתי חוקיים".
 
בגלל מדיניות חדרה גדרה

בגלל מדיניות חדרה גדרה: ילד סודני נכה נמצא כבר שנה בבית בהשגחת אחיו בן התשע. את סמואל (שם בדוי), ילד סודני המרותק לכיסא גלגליים וסובל מעיוורון ופיגור שכלי , פקחי רשות ההגירה לא יעצרו שכן סמואל כבר לא גר בתל אביב. סמואל התגורר בשנתיים האחרונות עם אמו ואחיו בן התשע בעיר תל אביב. לאחר מאמצים רבים מצד ארגון "מסיל"ה" (מרכז סיוע למהגרים של עירייית תל אביב) נמצאה עבורו מסגרת חינוכית מיוחדת המתאימה לצרכיו ונראה היה שמשפחה למודת סבל זו הגיעה אל הנחלה. כשקיבלה אם המשפחה את הוראת משרד הפנים לעזוב את אזור המרכז, לא העיזה להתנגד לה ועזבה עם ילדיה לעיר ערד, שם הכירה קרובי משפחה. חלפה כמעט שנה. בעיר ערד לא נמצאה לסמואל כל מסגרת חינוכית ואף אחיו בן התשע, כמו ילדים רבים אחרים בערד, לא הצליח להתקבל לבית הספר המקומי. אף אם היה מתקבל, נאלץ האח לטפל כל היום באחיו הנכה, שכן אמו עובדת שעות ארוכות על מנת לנסות ולממן את שהייתם בעיר כמו ערד, בה אין כל ארגוני סיוע ותשתית לסיוע לפליטים.
 
מוקד סיוע לעובדים זרים

מה אנחנו עושים?
אנחנו נמצאים בשטח, עוקבים אחר המעצרים, מתעדים אותם, מבקרים בבתי הכלא ומסייעים לעצורים בבקשות שחרור.
במישור המשפטי: ב – 06.07.09 הגשנו יחד עם שבעה ארגוני זכויות אדם נוספים עתירה לבג"צ בדרישה שהמדינה תבטל את מגבלות התנועה על פליטים ותימנע ממעצרם של מי שהפרו את תנאי "חדרה-גדרה".
במישור הציבורי: ביום רביעי 08.07.09 תקיים ביוזמתנו ועדת הכנסת לזכויות הילד דיון על הכוונה לעצור ולגרש ילדי מהגרים. כמו כן, אנחנו נפגשים עם אנשי ציבור במטרה לרתום אותם למאבק.
שיתוף פעולה: אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ארגונים נוספים כמו האגודה לזכויות האזרח, קו לעובד, הקליניקה לזכויות פליטים רל"א, ARDC, אס"ף, מסיל"ה, ובי"ס ביאליק-רוגוזין מתוך אמונה בכח הטמון בשיתוף וסולידריות.
 
מעונינים לפעול?

אנו זקוקים לעזרתכם. ניתן לפעול במגוון דרכים:
איוש משמרות חירום בקו החם/כלא: אם התנדבתם בעבר במוקד בקו החירום או בביקורי כלא, אנו זקוקים לכם. עזרו לנו הקיץ באיוש משמרות בקו החם ובביקורים בבתי הכלא.
צוות שטח: אנו זקוקים לכם להפצת פליירים על זכויות בעת מעצר באזורי המגורים של מהגרים וכן לצורך דיווח מהשטח על מעצרים בזמן אמת.
צוות מדיה: אנו זקוקים לצלמים מקצועיים (סטליס ווידאו) שנכונים להקפצות לאתרי מעצר וגירוש לצורך תיעודם. עצם נוכחות המצלמות מקטינה את האלימות ואת מקרי מעצרי השווא. בצילומים נעשה שימוש בעבודה עם התקשורת, נעלה סרטונים ליו-טיוב ועוד.
צוות מגיבים: הצטרפו לקבוצת פעילים שמגיבים לידיעות המתפרסמות באינטרנט, כותבים בלוגים, ודואגים שהרשת לא תופקר בידי שונאי זרים.
צוות דוכנים: הפעילו דוכן מידע, החתמה על עצומות והצטרפות למאבק בימי ששי.
חתמו על עצומות: צפו בסרט על ילדי המהגרים וחתמו על עצומה נגד גירושם.
חתמו על עצומה לביטול הצעת החוק לגירוש ומאסר פליטים.
תרומה: תרמו למאבק. ניתן לשלוח המחאה לפקודת מוקד סיוע לעובדים זרים, רח' נחלת בנימין 75, תל אביב 65154. לתרומה מאובטחת בכרטיס אשראי: http://litrom.com/hotline
המעונינים להתנדב: אנא פנו אל תמי לביא במייל [email protected].
 

Maladict

New member
פעלת באותה נלהבות למען תושבי שדרות שהופצצו

במשך 8 שנים?
 
אני עוזרת

למספיק ארגוני סיוע במספיק תחומים שונים, כך שמצפוני שקט. מניסיוני בחיים למדתי שכל אלה שאומרים "עניי עירך קודמים" הם אלה שלא עושים כלום אפילו עבור עניי עירם. אנשים בעלי מצפון חברתי מסוגלים לראות עוול באשר-הוא ולסייע היכן שנזקקים להם, על פי מידת יכולתם, בלי להבדיל בין רמות שונות של נזקקות או בין הנזקקים "שלנו" לנזקקים "אחרים".
 
תהיי מוכנה לפעול למען אנשים שאין להם אוכל???

או שאת רק עוזרת לעובדים זרים כי סתם ישראלים לא נחשבים???
 
יש לה את הזכות המלאה

לסייע לפי נטיית ליבה. סיוע לאחרים זו מחווה של רצון טוב, אין כללים לטוב לב. הביקורת הזאת מיותרת. במקום לחזק את ידיהם של מי שמנסה לתרום לחברה בה הוא חי (גם אם מדובר בחברה הגלובלית ולא דווקא המקומית, למרות שבעיית הפליטים בישראל היא לאומית ושלנו), אתה מקניט ומבקר.
 

roniway1

New member
אין עזרה לעובדים בלתי חוקיים - נקודה

הממשלה צודקת לחלוטין בעיניין הזה , וטוב שנחקק החוק שמאפשר לגרש עובדים זרים לא חוקיים - גם עם ילדיהם. כל מדינה שמכבדת את חוקיה לא מאפשרת שהיית אנשים בתחומה ללא היתר , אפילו מספר רב של מדינות עולם שלישי עלובות , מחוקקות חוקי הגירה קשיחים כנגד שוהים בלתי חוקיים. קל וחומר כמובן מדינות עשירות ומתועשות . אין לממשלה שום דבר כנגד עובדים זרים שנמצאים כאן עם אשרה חוקית , כל עוד הם מכבדים ומצייתים לחוק , אין שום בעיה עם זה. ברגע שיש כאלו ששוהים שלא כחוק , צריך לגרש אותם מייד , וזה כלל לא רלוונטי אם ילדיהם מכירים רק את המדינה ויודעים רק עברית. זה לא טיעון שבגללו המדינה צריכה לרמוס את החוקים שהיא בעצמה מחוקקת , ולאפשר לשוהים בלתי חוקיים להמשיך ולהיות בישראל.
 

Oris Mom

New member
יש חוק ויש רוח החוק

אם תקראי פסיקות של בית המשפט העליון תראה/י שלפעמים לשון החוק היבשה עומדת בניגוד לרוח החוק. מהי רוח החוק? הערכים המוסריים שבשמם הוקמה מדינת ישראל. אז אם נלך למקורות ונלמד קצת תורה נראה שגם בתורה כתוב להיזהר מאד בכבוד העובד ולא להתייחס אליו כאל רכוש שאפשר לטלטל אותו ממקום למקום. מדובר כאן באנשים, בשר ודם, לא בחוקים יבשים. אנשים עם רגשות, תקוות וחלומות, אנשים שעם קצת עזרה מצידנו יכולים להיות אזרחים נאמנים ומועילים במדינת ישראל. אנחנו רק 7 מליון - פסיק וחצי לעומת כל מדינות העולם. אנחנו מנסים לעודד עליה בכל הדרכים האפשריות כולל שוחד כספי גבוה לעולים. לא ברור לי מדוע דחוף לך כל כך לגרש מכאן אנשים טובים שרק רוצים לעבוד ולחיות כאן?
 
יש לנו בעיה דמוגרפית

ולא צריך להתעלם ממה. לדעתי לא צריך לעודד עוד עלייה ועוד ייבוא של עובדים זרים. כן אני מסכימה שמי שכבר נמצא כאן ראוי ליחס של כבוד ושוויון ככל אדם.
 

טליה80

New member
יש כאן אנשים מרושעים שלא מוכנים לעשות דבר לטו

לטובת הזולת באשר הוא. לו הייתם נקלעים לצרה כזו בה שרויים העובדים הזרים,אולי היו עיניכם נפקחות וכן ליבכם. אם יש לכם לב...
 
אומנם...כל מילה שלך אמת

אבל גם לאחר קריאת דברייך .... אני עדיין מוכן להתנדב למשטרת הגירה ולעבוד בה בחינם ......
 

funkusit

New member
לששון חתוקה - למה?

בבקשה הסבר לי. בלי הבעת גזענות או מילים מלוכלכות (סתם כי זה כבר מה שהתרגלתי בפורומים). תודה
 
למעלה