עזרו לנו לעצור את מבצע הגירוש ההמוני

Maladict

New member
אני לא יודע מה איתו אבל חוק זה חוק

ואין דבר כזה בחירה סלקטיבית בציות לחוקים. כל מי שאינו חוקי צריך לעזוב.
 
ואם החוק עושה עוול?

אין מקום לדרוש לשנות אותו בהתאם לערכים עליהם מושתת החברה?
 

Maladict

New member
מי שמך להגדיר עוול מהו? אנשים שעוברים על החוק

דינם לשלם על כך.
 
מי שמחוקק את החוקים

זה לא אלוהים. זה אנשים בשר ודם. זה התשובה ל"מי שמך להגדיר עוול מהו?". לכל אדם בחברה הדמוקרטית יש זכות לחשוב בעצמו ולפי אמות המידה שלו מה מוסרי ומה צודק. הממשלה שמחוקקת את החוקים היא בסה"כ נבחרי ציבור שאמורים לשרת את את הכלל. החוקים נועדו לשרת את האדם, לא האדם את החוקים.
 

Maladict

New member
לאף אדם בחזרה דמוקרטית אין זכות לעבור על החוק

ברגע שמתחילים לעבור על החוק נוצרת אנרכיה. בדיוק היום הורשעו השוטרים שלקחו את החוק לידיים.
 

shellyland

New member
אבל לכל אדם יש זכות (וחובה!)

להאבק על שינוי חקיקה אם החוק לא תואם את מצפונו ועקרונותיו.
 

גיל110

New member
../images/Emo45.gif וזה ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה

בדיקטטורה, החוק והשליט הם מעל הכל, מעל העם. ולעם אין זכות לערער עליהם בכלל, ובטח שלא לנסות לשנות אותם. בדמוקרטיה, העם הוא מעל הכל, והחוקים נועדו לשרת אותו ולעזור לו, ותמיד הוא מוזמן לשנות אותם. בדיקטטורה, החוק, השליט והמדינה הם מעל הכל. בדמוקרטיה, האזרחים השליטים ומעל הכל.
 
תעשה את ההבדל בין לעבור על החוק

לבין לא להסכים איתו ולנסות לשנות אותו כך שיתאים לערכים הומניים ודמוקרטיים.
 

Maladict

New member
תגדירי הומני ותגדירי דמוקרטי

כי רוב אזרחי ישראל מתנגדים להמצאות עובדים זרים בארץ.
 

רפפם

New member
באמת? צברים מוכנים לעבוד

בתנאים שהעובדים הזרים עובדים בהם? אין גבול לצביעות, ישראלים אוכלים במסעדה? כן, מי שוטף את הכלים, מי בונה את המסעדה ומפנה פסולת בניין, מי עובד בחקלאות? ובגלל שהם עובדים בשכר נמוך מאוד, אז הישראלים הגזענים יכולים להינות מכך, אילו היו מעסיקים בעבודות אלו ישראלים בשכר גבוה, אז המחירים היו הרבה יותר יקרים, אז די לצביעות ומדיניות הפשע, מדיניות שאומרת כן לגירוש ומה שקורה בפועל זה שמביאים כל פעם עובדים חדשים כנועים שלא יכולים לעמוד על זכויותיהם כי הם בעצם "לא חוקיים"
 

Maladict

New member
אני גר באזור חדרה ומטייל הרבה בצפון ובדרום

אני לא רואה אף אחד במסעדה שהוא עובד זר יש ערבים, רוסים בני נוער כולם אזרחי ישראל. לעומת זאת אני רואה איך העובדים הזרים חיים בתת תנאים אצל החקלאים פה באזור. אבל על זה לא מדברים בפורום אלא רק על ההחזרה של העובדים הלא חוקיים לארצם. אני מעדיף לשלם על הירקות שלי עוד כמה וכמה שקלים מאשר לראות את העובדים הזרים חיים בתנאים שהם חיים פה.
 

רפפם

New member
במסעדות יש גם וגם

לגבי החקלאים, מסבירים לך שאם תלמד על הגהינום במדינות שלהם, תבין שבשבילם החיים כאן סבירים, לפחות באופן זמני עד שהם יחסכו מספיק כסף, כמו ישראלי שעובד בארה"ב בהובלות וחי בחדר עם שותפים, רק שלישראלי מדובר במותרות ולעובדים שבאים לישראל מדובר בחיים=פשוטו כמשמעו, לפעמים אם הם לא יוכלו לעבוד כאן הם או ילדיהם ימותו ברעב, אז למה לגרש אותם?
 

Maladict

New member
לגרש אותם כי הם לא חוקיים במדינת ישראל יש

בעיה הם הבנת החוקים. כשיש חוק אסור לעבור אותו! אתה יכול לנסות לשנות אותו אבל כל עוד הוא קיים אסור לעבור עליו! אז אם מותר לשכן את העובדים הזרים בקופסאות שימורים (זה באמת מה שקורה כשאתה מכניס 20 עובדים חקרוואן אחד) אז איפה כל ערכי ההומניות שאתם יפי הנפש כל כך מתפארים בהם? במדינותיהם יש גם רופא 1 ל10000 איש אז בוא גם בארץ נמנע מהם גישה לסיוע רפואי.
 

רפפם

New member
לא מבין מה אתה רוצה להגיד

אני בעד לשפר להם את תנאי ההעסקה והמגורים, ולדאוג לשירותי בריאות, ולהעסיק אנשים בצורה חוקית, קודם כל את הפליטים שבאמת אין להם לאן לחזור. אתה בעד לגרש ילדים שנולדו בישראל?
 

shellyland

New member
לא נכון.

רוב אזרחי ישראל רוצים שהפיליפינית תטפ בסבא שלהם ושהסודני ינקה את החלונות שלהם ושהרומני ישפץ את הבית שלהם, אבל הם לא רוצים לשלם את המחיר הכרוך בזה - לא בכסף ולא בזכויות סוציאליות.
 

Maladict

New member
וזה נותן לנו את הזכות לנצל את העובדים הזרים?

כי מה שאת אומרת עכשיו זה - בואו ננצל את העובדים הזרים כי את הישראלים יקר מדי לנצל.
 

רפפם

New member
חס וחלילה לנצל, שוב, אתה צריך ללמוד

על שערי המטבע, ורמת החיים במדינה שלהם, אתה יודע מה זה בשביל הודי 15 ש"ח לשעה? המון! בזכות זה הוא יכול לתת אוכל לילדים שלו, וישראלי לא מוכן לעשות את מה שההודי עושה, בטח שלא במשכורת מינימום. אני כמובן בעד לתת להם יותר זכויות סוציאליות ממה שנותנים להם היום, ולא להתייחס אליהם כמו לפושעים, אם מחר בבוקר תתעורר ולא יהיה כאן אף עובד זר תהיה בצרה חמורה מאוד אפילו אם אתה לא עובד איתם ישירות, העמדה שאתה מציג היא צדקנות והתחסדות, אין מושלם בעולם הזה, יש את הרע במיעוטו, ולהעסיק עובדים זרים במשכורת מינימום זה הרע במיעוטו, אנחנו לא מלאכים ולא משתלם לנו לשלם להם הרבה יותר, לא צריך להיתמם, ומצד שני בשבילם זה מצוין
 

shellyland

New member
חס וחלילה!

לשיטתי, זה מטיל עלינו את האחריות לדאוג לרווחתם כל עוד הם פה, שהרי הם פה מכיוון שאנחנו הבאנו אותם.
 
למעלה