עזרה

  • פותח הנושא Mkey
  • פורסם בתאריך
מתוך אידיאולוגיה אפשר לטפל גם פרו בונו

ובמרפאות לבריאות הנפש. לא צריך לעבוד עם מכון דוגמת קופת החולים בשביל זה. למחיר של טיפול יש שני פרמטרים - מבחינה חשבונית - כמה כסף יוצא מהכיס. מנסיוני בEMDR יוצא פחות - כי משלמים מעט יותר לשעה, אבל צריך משמעותית פחות פגישות, ורואים שיפור בדר"כ תוך שבועות. מבחינה כלכלית - הדרכים העקיפות בהם מפסידים כלכלית ורגשית כשהולכים לטיפול שמתארך במקום לטיפול רלוונטי - הדכאון שפוגע ביכולת להגיע לעבודה טובה יותר, החרדה שמונעת מלהתקדם במקום העבודה, פחד הקהל שפוגע ביכולת לפרזנטציה, הפגיעה בהתניידות התעסוקתית כשיש חרדת נהיגה, העלויות של טיפול השיניים בסופו של דבר אחרי שנמנענו ממנו בגלל פוביה דנטלית, הגירושים שמסתבכים כשהבגידה היא טראומה לא מעובדת. אני יכולה לתת אינספור דוגמאות כאלו. טיפול שלא עוזר מספיק - כל מחיר שלו הוא מופקע, אפילו בחינם זה מופקע כי הוא גוזל מאיתנו זמן ואנרגיות. טיפול שעוזר באופן ניכר תוך זמן קצר - MONEY WELL SPENT. ההשקעה הכי טובה שאפשר לבצע. גם מתוך אידיאולוגיה אני מידעת אנשים בשיטת טיפול שעוזרת בהיקף רחב בשבריר הזמן מהאלטרנטיבות. יש מטופלים ששואלים אותי - איך אני עושה את זה - איפה הרווח שיוצא לי מזה אם הם באים אלי לחמישית או עשירית מהזמן בהשוואה למטפל הקודם, אם הם משלמים לי מעט יותר לשעה אבל הרבה הרבה פחות במצטבר לכלל הטיפול. . מתוך האידיאולוגיה והפרופסיונליות הרווח שלי מגיע לא מה'קופה' שאני עושה על מטופל ספציפי , אלא על זה שהמטופלים כל הזמן מפנים אלי מטופלים חדשים - מהם אמשיך לקחת בסה"כ פחות מכל חלופה אחרת של טיפול פסיכולוגי. אני חלוצת EMDR בישראל גם מתוך אידיאולוגיה - כל פעם שאני רואה אדם שהולך שנים לטיפול שלא עזר לו או עזר לו מעט - מתכווץ לי הלב. כל פעם שמישהו שהיה שנים בטיפול שלא עזר לו מתחיל לפרוח תוך שבועות - מתרחב לי הלב. הצדק החברתי שלי זה להראות לאנשים שלפעמים חינם זה ביוקר, ושהשקעה זה דבר חשוב, ושזה שטיפול אחד לא עזר לך 15 שנה, לא אומר כלום על היכולת של טיפול אחר לסייע בפחות מ15 שבועות. הצדק החברתי שלי זה להאמין שהאדם בריא מבסיסו, ולכן ברגע שהטיפול מסיר לו את החסמים - הוא פורח (זה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש). אני עושה בהתנדבות ניוזלטר בנושא EMDR שמופץ בקרב מאות מטפלים, עוזרת בהתנדבות לעיתים קרובות ברשימת תפוצה שמאגדת אלפי מטפלי EMDR מרחבי העולם, ורק בראשון האחרון הצגתי באנגלית בנושא בכנס בינלאומי בירושלים. אני לא רואה חכה (איזו חכה, רשת ענקית) גדולה יותר, עדיף עשרות מונים מכל טון דגים.
 
מי שהמחיר חשוב לו -זו בדיוק הסיבה לפנות לEMDR

מכיוון שעלות טיפול היא עלות פגישה X מספר הפגישות. מכיוון שבEMDR יש צורך במספר פגישות מצומצם ביותר בהשוואה לחלופות ולרוב מדובר בענין של שבועות, סך עלות הטיפול בEMDR עולה פחות מכל טיפול אחר. לא ראיתי אפילו מטופל אחד שלא עלה לו אצלי משמעותית מאד פחות מהטיפולים הקודמים שלא עזרו לו - כי מספר שבועות עד מספר חודשים במחיר מעט גבוה יותר עדין עולה משמעותית פחות משנתיים-שלוש במחיר נמוך יותר (שלא לדבר על 7 או 15 שנה). כלומר חד משמעית - מבחינת הכסף שיוצא מהכיס - בEMDR יוצא פחות כסף מהכיס. זאת מעבר לעד כמה זה משתלם כלכלית באופן עקיף - למשל אם מישהו חוזר לנהוג בעקבות שלוש פגישות שעשיתי איתו, ויכול למצוא עבודה באזור גאוגרפי מרוחק יותר; למשל אם מישהו מקבל סיוע מהיר אחרי בגידה של אשתו כך שאפשר להסכים תוך שבועות על משמורת משותפת ולא להוציא עשרות ומאות אלפי שקלים לעורכי דין; למשל אם מישהו שלא הצליח לעשות שלוש יחידות באנגלית יכול לעשות עכשיו חמש יחידות באנגלית ויש לו תשתית לעשות תואר; למשל אם מישהו שלא העז לבקש העלאה עכשיו יש לו אומץ; למשל אם מוזיקאי שיפר את ההופעה שלו; למשל אם מישהו בדכאון יוצא ממנו ויכול לתפקד בתפקידים יותר מתגמלים מלבד עבודות מזדמנות. יש לי עשרות רבות מאד של דוגמאות איך טיפול רלוונטי משפר את המצב הכלכלי של המטופל. הסיבה שאני משקיעה ומפרטת היא כי אני חושבת שזה יהיה פשע מצידי לא ליידע כמה שיותר אנשים ששיטה כזו קיימת, מוכחת במאות מחקרים, מוכרת על ידי גופי טיפול בינלאומיים, ואפשר לטפל גם אחרת. בקיצור - אני מסכימה איתך שיש הבדל במחיר בין טיפול פרטי בEMDR לבין טיפול בקופת חולים - ההבדל הוא שהטיפול בקופת החולים יוצא בסך הכל הרבה יותר יקר. בנוגע לסייפא - מדוע שמטפל שיכול לקבל 500+ מע"מ, או 450 ש"ח ישירות, יעבוד עם מכון שמשלם לו פחות עבור אותה שעה? התשובה היא - שהשעה הזו ריקה ולא מאוכלסת. בנוגע לכך שהמטפלים כל הזמן מתחלפים כי הם רצים מקופות החולים כשהם יכולים - תקשיב לשיחות של מטפלים שטיפלובקופות חולים, אני דיברתי עם מאות מטפלים כשגייסתי מטפלים למכון שהקמתי, ודיברנו גם על הנושאים האלו.
 

גרא.

New member
טל קרויטורו,לפי שעה,כל מה שאת כותבת אלו

הן מילות מכירה,שאפשר למצוא כמותן אצל זבנים בחנות,המשתמשים בעצמם בכדי למכור.לא הבאת עד כה שום הוכחות של ממש ומחקרי השוואה בין הטיפולים השונים שיוכיחו ש-EMDR היא גישת המשיח הטובה והיעילה מכל הגישות הטיפוליות שלא אמנה אותן, שעד כה מרבית המטפלים,פסיכולוגים ואחרים השתמשו בהן.להבנתי,לא תמיד הגישה היא שקובעת את ההצלחה,אלא המטפל עצמו. העובדה שאת כותבת שההצלחת השיטה הזו מוכחת והוכחה במאות מחקרים,לא מדברת כלל לאדם הזקוק לטיפול ונדרש לשלם הון תועפות עבור טיפול ב-EMDR כשהוא למוד אכזבות מטיפולים וממטפלים קודמים.אינך יכולה במחי מקלדת למחוק את הטיפול הקונבנציונאלי לזרוק לפח האשפה הטיפולי את כל גישות הטיפול האחרות.וודאי שאינך יכולה לנטוע תקוות ,שחלקן לפחות הן תקוות שווא אצל מטופלים השואפים בכל מאודם להשתקם.איני חושב שאת רשאית בפורום הזה,לעשות נפשות לגישה שאת סוחרת בה כנראה בכשרון רב,וזה על חשבון המעטת חלקן השיקומי של גישות קיימות"אינך רשאית לפגוע במאות מטפלים העובדים עם קופת חולים,בטענה שהם משלימים בעבודתם את המקומות הריקים בקליניקות שלהם.אינך יכולה לסובב כל בעייה המוצגת כאן לכזו שאפשר להתמודד איתה בקלות עם הגישה שאת מייצגת.כמו שקשרת בין דכאון לטראומה.הפורום הזה לא יכול לההפך למצג קבוע של יתרונות גישת ה-EMDR ולא אאפשר לך להמשיך בפירסומות המוכרניות שלך .אין בכוונתי להמשיך להתנצח איתך כאן על איכות הגישה ויתרונותיה,כי ברור שאת לא אובייקטיבית.אחרי הכל זה עסק טוב שאת החלוצה בגישה בארץ מפתחת.יש עוד גישות טיפוליות יעילות,ולא את היא שתפסלי בהבל פה את כל הגישות הטיפוליות לטובת הגישה בה את מאמינה ומטפלת.טלי קורה מבין עינייך.
 
מלים כדורבנות

 
למרות שאינך מטפלת את מוזמנת להצטרף

כקוראת לרשימת הקוראים של הניוזלטר שאני מוציאה למטפלים בנושא EMDR (לפי הקישור בחתימה). תוכלי לקבל באופן קבוע אחת לחודש מידע על מחקרים עדכניים על יעילות הטיפול בEMDR. חבל להסתמך רק על המיס קונספציה שקיימת לאור מה שהיה קיים בעבר - לפיה טיפול חייב להיות ארוך ומתמשך (זו אחת השיטת היותר EVIDENCE BASED כי במקור במקור היא פותחה לפוסט טראומה, תחום שממומן על ידי חברות ביטוח וממשלות, ולכן דורש מחקרים רבים). כמו שאמרתי, לשמור את הידע על EMDR ליודעי ח"ן - זה פשע. כל מטפל שיש לו תואר שני קליני (עו"ס, פסיכולוג, פסיכיאטר) ונסיון קודם בטיפול יכול להתחיל ללמוד EMDR דרך נט"ל (נפגעי טרור לאומי) או דרך העמותה הישראלית לEMDR ולהתחיל במסלול ההתמקצעות. אנחנו זקוקים בישראל ליותר מטפלי EMDR, ליותר התעדכנות במגמות בעולם הטיפול, ופחות לGATE KEEPING. אין סיבה שבערבה ובשדרות EMDR מככב, ובאזורים אחרים בארץ לא ישמעו עליו. בברכה,
 
הי גרא, אם רצית מחקרים - ברצון אספק

גוגל סקולר מלא בהוכחות, אבל אם אתה רוצה שאביא אותן ישירות - רק תבקש ואשמח ברצון. בנוגע להון תועפות - אציין שוב - טיפול EMDR עולה משמעותית פחות מכל טיפול פסיכולוגי אחר - אחוזים ספורים מטיפול פסיכולוגי אחר - בגלל שעלות טיפול היא לא רק עלות לפגישה אלא עלות לפגישה כפול מספר פגישות. אם תרצה לשחק במשחקי הכפלה - כמה עולות מספר פגישות לעומת מספר שנים תוכל לראות זאת בעצמך. בנוגע ללא יתכן שזה מתאים למגוון סיבות פניה - יתכן גם יתכן! אני בקשר רציף עם המחקר ועם אלפי מטפלים בEMDR דרך רשימות בינלאומיות - זו שיטת טיפול פסיכולוגי, וטיפול פסיכולוגי מתאים למגוון רחב של סיבות פניה. אפנה גם אותך לספרות הענפה העוסקת בטראומה שעוסקת בקישור בין דכאון וחרדה לבין אירועים טראומתיים. זה ידוע בעולם הקליני הבינלאומי גם אם ישראל כיום מעט מפגרת מאחור (ה"אוונגרד" הוא CBT - שיטה בת ארבעים שנה, הרוב עדין דינמי, EMDR רק בת 25 שנה אז זו שיטה צעירה שהגיע רק מעט לישראל) EMDR זה לא פטנט שאני המצאתי - זו שיטה שמוכרת כבר שנים על ידי ארגון הפסיכיאטרים האמריקאי וארגון הפסיכולוגים האמריקאי ויש עליה מאות מחקרים, אפשר למצוא בגוגל סקולר, ואני גם מקשרת למאגר שיש בו עשרות מחקרים בנושא. במקום להיות אנטי למהפכה הבאה בעולם הטיפול - אני ממליצה להתעניין במחקר הענף, לשמוע הרצאות על ישומים קליניים, ולהפוך להיות למפיצי בשורה במקום לאבני נגף בפני הקידמה. בתחילת השבוע הצגתי פוסטר על EMDR בכנס בינלאומי בירושלים על טראומה במעגל החיים - אם האקדמיה מקבלת, והעולם הקליני הבינלאומי מקבל, מדוע לא להגביר מודעות גם בישראל? למטופלים זה יעשה רק טוב. המשך בפוסט הבא בשל האורך - Francine Shapiro, ph.d.a, Corresponding author contact information a Mental Research Institute, Palo Alto, CA, USA Available online 15 November 1999. http://dx.doi.org/10.1016/S0887-6185(98)00038-3, How to Cite or Link Using DOI Cited by in Scopus (55) Permissions & Reprints View full text Purchase Referred to by Shapiro, F. (1999). Eye movement desensitization and reprocessing (EMDR): Clinical and research implications of an integrated psychotherapy treatment. Journal of Anxiety Disorders, 13, 35–67. Journal of Anxiety Disorders, Volume 13, Issue 6, November–December 1999, Page 621 PDF (34 K) Abstract Four recent, independent, rigorously controlled studies of Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) have reported that 84 to 100% of single-trauma victims no longer maintain the posttraumatic stress disorder diagnosis after the equivalent of three 90-minute sessions. The rapidity of EMDR treatment effects makes many ancillary research opportunities available. Specifically, the increased number of cases resolved in a relatively short period of time allows investigation of neurophysiological phenomena, patterns of cognitive and emotional processing, component analyses of a large range of procedural factors, and evaluation of the efficacy of application to diverse clinical populations. Unfortunately, some research has been conducted that has been severely hampered by insufficient treatment fidelity and lack of clinical validity. Consequently, this article will attempt to describe the procedures and protocols that are believed to contribute to EMDR’s clinical effects and are, therefore, suggested for the EMDR treatment and research of the anxiety disorders. This is particularly relevant given the misconceptions that have abounded due to the unfortunate naming of the procedure after the eye movements, which h אישית זה נראה לי די חבל שמדברים על EMDR באקדמיה, שמתפרסמים מחקרים בInternational Journal of Psychiatry in Clinical Practice שכמטפלת מוסמכת בEMDR אני מתקבלת בברכה ברשימות דיון בינלאומיות של מטפלים, ורק כאן בשל דעה קדומה וחוסר התעדכנות מספקת בשפע המחקרי והקליני המצטבר זה יחשב כפסול, כאילו שEMDR זה פטנט אישי, ולא שיטת טיפול פסיכולוגי מובילה בהשגיה שמליונים טופלו בה ברחבי העולם, גם במקרים קשים ביותר. נ.ב. כל אחד מאיתנו מנסה למכור משהו - אתה מנסה למכור שהטיפול הסטנדרטי הוא טוב דיו, אני מנסה למכור שיש טיפולים יעילים יותר - משפיעים יותר, מהירים יותר. אני חושבת שלטובת הכלל עדיף לקנות את הידע הקיים על הטיפולים המהירים והיעילים יותר. לא חייבים לקנות ממני טיפול - אבל לדעתי חייבים להכיר את השיטה הזו ועד כמה מהר והרבה היא יכולה לסייע. הידע הזה זה הבדל של איכות חיים ולפעמים של חיים ומוות.
 
סליחה, האבסטרקטים קצת השתבשו, נסיון נוסף

בבקשה מספר מחקרים שמשווים בין EMDR לשיטות אחרות (מדוע לא ביקשת?)- השוואה בין EMDR לתרופות בנוגע לטיפול בOCD - מInternational Journal of Psychiatry in Clinical Practice Comparison of eye movement desensitization and reprocessing with citalopram in treatment of obsessive–compulsive disorder November 2011, Vol. 15, No. 4 , Pages 270-274 (doi:10.3109/13651501.2011.590210) Hedayat Nazari, Nahid Momeni, Mojgan Jariani & Mohammad Javad Tarrahi Abstract Objective. Obsessive–compulsive disorder (OCD) is one of the chronic anxiety disorders that interfere with routine individual life, occupational and social functions. There is controversy about the first choice of treatment for OCD between medication and psychotherapy. Aim. the aim was to investigate the efficacy of eye movement desensitization and reprocessing (EMDR) compared with medication by citalopram in treatment of OCD. Methods. This randomized controlled trial was carried out on 90 OCD patients that randomly were assigned into two groups. They either received therapeutic sessions of EMDR or citalopram during 12 weeks. Both groups blindly were evaluated by the Yale–Brown scale before and after the trial period. Results. Pretreatment average Yale–Brown score of citalopram group was about 25.26 as well as 24.83 in EMDR group. The after treatment scores were 19.06 and 13.6, respectively. There was significant difference between the mean Yale–Brown scores of the two groups after treatment and EMDR was more effective than citalopram in improvement of OCD signs. Conclusion. It is concluded that although both therapeutic methods (EMDR and Citalopram) had significant effect in improving obsessive signs but it seems that in short term EMRD has better effect in improvement of final outcome of OCD. EMDR וCBT - חלק מהמחקרים מוצאים שהן יעילות באותה מידה , וחלק שEMDR יותר, רק שבEMDR אין צורך בשיעורי בית, וזה קורה בדר"כ בפחות פגישות A randomised comparison of cognitive behavioural therapy (CBT) and eye movement desensitisation and reprocessing (EMDR) in disasterexposed children Carlijn de Roos, Ricky Greenwald, Margien den Hollander-Gijsman, Eric Noorthoorn, Stef van Buuren, Ad De Jongh Citation: European Journal of Psychotraumatology 2011, 2: 5694 - DOI: 10.3402/ejpt.v2i0.5694 Abstract Background: Building on previous research with disaster-exposed children and adolescents, a randomised clinical trial was performed in the treatment of trauma-related symptoms. In the current study two active treatments were compared among children in a broad age range and from a wide diversity of ethnic populations. Objective: The primary aim was to compare the effectiveness and efficiency of Cognitive Behavioural Therapy (CBT) and Eye Movement Desensitisation and Reprocessing (EMDR). Design: Children (n=52, aged 4-18) were randomly allocated to either CBT (n=26) or EMDR (n=26) in a disaster mental health after-care setting after an explosion of a fireworks factory. All children received up to four individual treatment sessions over a 4-8 week period along with up to four sessions of parent guidance. Blind assessment took place pre- and post-treatment and at 3 months follow-up on a variety of parent-rated and self-report measures of post-traumatic stress disorder symptomatology, depression, anxiety, and behaviour problems. Analyses of variance (general linear model repeated measures) were conducted on the intention-to-treat sample and the completers. Results: Both treatment approaches produced significant reductions on all measures and results were maintained at follow-up. Treatment gains of EMDR were reached in fewer sessions. Conclusion: Standardised CBT and EMDR interventions can significantly improve functioning of disaster exposed children. האחרונים היו מחקרים עדכניים מהשנה, אבל הנה למשל עוד מקור מענין ישן יותר כי הוא סוקר ארבעה מקורות קודמים - Shapiro, F. (1999). Eye movement desensitization and reprocessing (EMDR): Clinical and research implications of an integrated psychotherapy treatment. Journal of Anxiety Disorders, 13, 35–67. Journal of Anxiety Disorders, Volume 13, Issue 6, November–December 1999, Page 621 Abstract Four recent, independent, rigorously controlled studies of Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) have reported that 84 to 100% of single-trauma victims no longer maintain the posttraumatic stress disorder diagnosis after the equivalent of three 90-minute sessions. The rapidity of EMDR treatment effects makes many ancillary research opportunities available. Specifically, the increased number of cases resolved in a relatively short period of time allows investigation of neurophysiological phenomena, patterns of cognitive and emotional processing, component analyses of a large range of procedural factors, and evaluation of the efficacy of application to diverse clinical populations. Unfortunately, some research has been conducted that has been severely hampered by insufficient treatment fidelity and lack of clinical validity. Consequently, this article will attempt to describe the procedures and protocols that are believed to contribute to EMDR’s clinical effects and are, therefore, suggested for the EMDR treatment and research of the anxiety disorders. This is particularly relevant given the misconceptions that have abounded due to the unfortunate naming of the procedure after the eye movements, This is particularly relevant given the misconceptions that have abounded due to the unfortunate naming of the procedure after the eye movements, which have proved to be only one of many useful types of stimulation, and only one of many components of this complex, integrated treatment. באיזה עוד שיטת טיפול אפשר להגיע לכאלו תוצאות בכזה זמן? לפני מספר חודשים יצר איתי קשר משרד החוץ, וטיפלתי בדיפלומט שסבל מרצף אירועים קשים כולל כאלו לפני כעשרים שנה שלא טופלו והתפרצו עכשיו - עם פגיעה בתפקוד וחרדה ניכרת- האיש הגיע לשבועיים לישראל, ואחרי שבועיים חזר שמח וטוב לב להצבה שלו. נכון שנפגשנו כמה פעמים בשבוע בשבועיים האלו- אבל עדיין. לדעתי זה פשע אם EMDR ישאר ידע של יודעי ח"ן. לדעתי כלל הציבור צריך לדעת שדבר כזה קיים. בקצרה, עד כה שיתפתי מנסיוני הקליני, אבל הטענות שלי על כך שמדובר בטיפול יעיל שמסייע תוך שבועות / מספר פגישות לא מסתמכות רק על נסיוני הקליני ונסיון עמיתים שמטפלים בEMDR, אלא על עשרות רבות מאד של מחקרים וספרות רלוונטית שקראתי וקוראת. בברכה,
 
ודברי סיכום קצרים -

אני רואה שליחות גדולה בהפצת הבשורה על שיטת הטיפול הפסיכולוגי EMDR לציבור הרחב, כדי שלא תהיה ידועה רק ליודעי ח"ן. ההתנגדות להפצת מידע על שיטת טיפול פסיכולוגי המוכרת על ידי ארגון הפסיכולוגים האמריקאי וארגון הפסיכיאטרים האמריקאי ומגובה מחקרית - איננה ברורה לי, אבל בשל חשיבות השליחות אני מוכנה להענות לאתגר - ניתן לציין את הסיבות להתנגדות - ואשמח לתת עליהן מענה - בין אם הדגמה איך טיפול בEMDR עולה משמעותית פחות מכל חלופה אחרת ולכן זה פתרון מועדף למי שהמחיר משחק לו תפקיד, בין אם הבאת מחקרים תומכים נוספים ביעילות השיטה (יש רבים מאד מאד כאמור) עבור מי שחושש מטענות לא מבוססות על שיפור תוך מספר פגישות , בין אם הבאת רשימה של גופי טיפול בינלאומיים שמכירים בEMDR עבור מי שחושש שזו שיטה לא מוכרת וכך הלאה. כבר לפני כ15 שנה אמר הפסיכיאטר והנוירולוג הצרפתי ד"ר דיוויד סרוואן שרייבר (מתוך הספר ללא פרויד ללא פרוזאק עמ' 67) "מה ששכנע אותי לבסוף הוא מחקר שנערך על טיפול ב- EMDR על 80 מטופלים שחוו טראומות רגשיות משמעותיות. המחקר פורסם באחד מכתבי העת הדקדקניים ביותר בתחום הפסיכולוגיה הקלינית בכל מה שקשור למתודולוגיה ולקפדנות מדעית. במחקר זה, 80% מהמטופלים חדלו להראות תסמינים פוסט טראומתיים בתום שלוש פגישות. זהו שיעור ריפוי שניתן להשוותו לריפוי דלקת ריאות באמצעות אנטיביוטיקה. איני מכיר אף מחקר על כל טיפול שהוא בפסיכיאטריה, כולל התרופות החזקות ביותר שהראה יעילות כזו בתוך שלושה שבועות. כמובן, חשבתי לעצמי שלא יעלה על הדעת שלטיפול העובד מהר כל כך יהיו תוצאות לאורך זמן. אך כאשר ראיינו את אותה קבוצה של שמונים מטופלים 15 חודשים לאחר מכן, התוצאות היו טובות עוד יותר משהיו מיד לאחר 3 הפגישות. למרות הכל השיטה עדיין נראתה לי משונה, אופלי אפילו מנוגדת לאתיקה שלי בהתייחס לרקע הפסיכואנליטי שלי, כלומר לעובדה שייחסתי חשיבות לדיבור, לסבלנות, למשך הזמן, לאנליזת ההעברה וכן הלאה. אולם לנוכח תוצאות כאלה לא יכולתי שלא לחשוב שיהיה זה מנוגד לאתיקה שלי לא ללמוד את הEMDR כדי להחליט בעצמי. סירוב לנסות היה דומה אולי לסירוב לנסות את הפנצילין בזמן שהחלו להשתמש בו בתירוץ שמאמינים ביעלות הסולפידים, אותן תרופות כבדות יותר ושימושיות פחות, שהיו זמינות זמן רב יותר ולעיתים היו יעילות"... (עמ' 72) "לאחר כמה שנות פרקטיקה עודכני מופתע מתוצאות הEMDR שאני ער להן. אני מבין שעמיתי הפסיכיאטרים והפסיכולוגים נזהרים, כמוני בהתחלה, משיטה שהיא חדשה ושונה כל כך. אבל איני יכול להתעלם ממה שראיתי שוב ושוב במרפאה שלי ומהמחקרים הרבים שפורסמו בשנים האחרונות. מעטים הם הדברים שאני מכיר ברפואה המרשימים כמו ה- EMDR בפעולה" אני מזדהה מאד מאד עם הציטוט האחרון, ואשמח מאד לשמש כמקור ידע והפצת מידע למען שיפור הטיפול בישראל.
 

גרא.

New member
טל קרויטורו,איך כתבת "אני רואה שליחות גדולה

בהפצת הבשורה על שיטת הטיפול הפסיכולוגי EMDR,וכו'.אלא ששכחת לכתוב שאת בונה עכשיו את "בית EMDR" עם סניפים בכל הארץ,עם תעריף מחירים המיועד רק לעשירים ,ובעצם יש לך אינטרס כלכלי מובהק "להפיץ את הבשורה".לצערי ולאכזבתי,ואת זה כבר אמרתי,את משתמשת בפורום הזה כמצג חינמי להפצת האינטרסים שלך,לעיתים במחיר של אבחון שגוי של בעייה עימה בא גולש,מגדירה אותה כטראומה,ומיד מפנה למעשה את הפונה הזה הנמצא במצוקה לגישה שלך,בהבטחה שהבעייה תפתר תוך מספר טיפולים.מדוע למשל אינך מבקרת בפורום "הפרעות חרדה" כאן בתפוז שם הפונים מתחננים ממש לטיפול קסמים שיגאל אותם מיסוריהם.שוב,איני מתנגד לגישה הזו,וודאי שאין לי זכות כזו,אבל אי אפשר שתהפכי את הפורום הזה,שכל מטרתו היא ייעוץ פסיכולוגי למסע השליחות,הבשורה שלך לציבור הרחב.הפורום הזה אינו פורום טיפולי,אלא ייעוצי,וככזה יש לפחות 7 גישות טיפוליות אחרות המקובלות כיום,שיעילותן בידי מטפלים מיומנים,כבר הוכחה.אלא שאת בסערת הפצת הבשורה,כבר טענת למעשה שכל מי שקשור עם קופות החולים,אלו פסיכולוגים גרועים שלא מצליחים למלא את הקליניקות שלהם.וכבר התעלמת מבקשתי לחזור בך מדברי הבלע האלה,ואת כפי שאפשר להבין מצפצפת,וממשיכה בהפצת הבשורה.בצורה הזה,עם ההתסערות הפירסומית שלך כאן,עם תחושת הבשורה ה"משיחית"הזו שתביא גאולה לכל המדוכאים והחלכאים איני רואה איך את יכולה להמשיך להכנס לפורום הזה בצורה כזו.להגיב לפניות גולשים,אדרבא.אבל הפצת בשורה? כך? בדרך הזו? לא אוכל להסכים.לא אתן לך להרוס את הפורום הייעוצי הזה הפועל זו השנה ה-11 .אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה,הרגעי.תני לי לעשות את מה שאני עושה באהבה,מסירות,התנדבות ודאגה לזולת.הפסיקי עם הפירסומת הגלוייה כך לעסקי הטיפול שלך.אחרת,לא תוכלי להכנס לפורום הזה.
 
אין לי מושג מאיפה הבאת את זה

לא יודעת מה קורה באוניברסיטאות אבל פניה לפסיכולוג בקופת חולים לא נרשמת בתיק האישי. ואני יודעת את זה מניסיון כי פעם אחת כבר פניתי כאמור לטיפול דרך קופת חולים וזה לא נרשם לי בתיק. מה שכן, פניה לפסיכיאטר סביר להניח שכן תירשם, בדיוק כפי שרושמים כל ביקור אצל רופא כלשהו בקופה. (ופסיכולוג אינו רופא כידוע). לכן ספציפית לגבי קופת חולים מאוחדת, מכיוון שבקופה זו צריך לעבור דרך פסיכיאטר כדי לקבל הפניה לפסיכולוג, סביר להניח שתירשם הפניה לפסיכיאטר. אבל גם כאן לא יירשם תוכן הטיפול הפסיכולוגי.
 
"תיק אישי"

הוא רשומה שחייבת להתקיים בדרך זו או אחרת גם אם מדובר על שירות פרטי. תארי לעצמך שאת רוצה לתבוע את המטפל שלך על רשלנות ועכשיו הוא צריך להוכיח שהיית אצלו, שעבר תהליך מסויים ושהוא עשה כמיטב יכלתו ולא תהייה לו שום רשומה? אז נכון שאצל מטפלים פרטיים וכאלה שנמצאים בקליניקות שהן לא במוסד |הגדש|רפואי, הרשומה מתנהלת ידנית ולא מצורפת לשום מאגר נתונים - אבל היא חייבת להתקיים. אם לא, אז אוי ואבוי למטפל הזה.
 
לגבי רופא המשפחה שלך

אני מסכימה שכדאי לך בהחלט להחליף רופא משפחה, לרופא שיהיה רק שלך ולא של ההורים שלך. אני לא יודעת אם את מודעת לזה: בהיותך אדם בוגר (מעל 18), אסור לרופא שלך לספר להורייך שום דבר בלי רשותך! לא רק שאסור לו לספר מה הבעיות שלך -- אסור לו לספר אפילו האם ומתי הגעת אליו למרפאה. ממליצה לך להחליף רופא -- ויפה שעת אחת קודם.
 
למעלה