עזרה

עזרה

אוקיי .. אני לא יודעת כל כך איך להתחיל.. מקווה שמישהו פה יצליח להבין באמת מה עובר עליי כל כך הרבה זמן וינסה לעזור לי להבין למה זה קורה... יש לי תופעה כזו שאני ממש נתפסת על דמויות סמכותיות אני מתכוונת בבית הספר - למחנכת בצבא- למפקדת אחר כך שעברתי בסיס אז לקצינה שאחראית עליי..אני מתכוונת כל פעם אני ממש נקשרת בצורה מוגזמת לדמות הסמכותית הזו.. וזה בא לידי ביטוי בהרבה דברים לדוגמא אני ממש רוצה תשומת לב ממנה כל הזמן ורוצה שיהיה אכפת לה.. זה ממש מתחיל להפריע לי כי אני הרבה פעמים ממש נפגעת מזה .. ואני בטוח שהתלות הזו לא קשורה בשום קשר לרצון לזוגיות עם אותה דמות סמכותית... אני באמת רוצה שזה כבר ייפסק כי אני נפגעת מזה כל כך הרבה כי הרי לאף אחת לא כל כך אכפת ממני ... זה מייאש מאוד ואולי אם אני אבין ממה זה ולמה זה קורה כל הזמן אז יהיה לי יותר סדר בראש ואולי זה יייפסק... אני באמת זקוקה לעזרה שלכם...... תודה ...
 
דמות סמכותית בד"כ בעלת אופי כריזמטי, שזה

דבר שבהחלט מושך אנשים. אבל מה שאת טוענת בפוסט, למעשה, זה שזה פוגע בך ולכן זה לא מצב בריא. במה לדעתך העניין נעוץ- מתי התחלת להרגיש ברצון הזה להרגיש נאהבת ורצויה על ידי גורמים כאלו? האם יש לך במשפחה מישהו שהיית רוצה תשומת לב ממנו והוא גם כריזמטי ובעל אופי סמכותי? לגבי פתרונות- לדעתי, פשוט להתרחק, לנסות להיות יותר אחת מהחבר'ה, ופחות לנסות לרצות את הדמות הסמכותית.
 

אופירA

New member
מנהל
למה ואיך

הלמה פחות חשוב, אבל יש לו חשיבות. לדעתי, סרקי במוחך את מערכת היחסים שלך עם 2 ההורים כל ימי חייך, ונראה לי שתגלי את התשובה, בליקויים שתזהי שם. אינני יכולה לומר לך כל עוד אינני מכירה את הפרטים. יותר חשוב האיך להיפטר מהבעיה. ובכן, קודם כל להיות מודע ולהכיר את הבעיה. הגדרת אותה טוב - את נתפסת לדמויות סמכותיות. (הגדרה נכונה זה חלק חשוב מאוד מהבנת הבעיה ומהתמודדות איתה). כיוון שאת מזהה את הנטייה שלך, תפקידך הוא להימנע מלפעול על הנטייה, למרות המשיכה החזקה. אם את מתחילה להתמודד עם זה כל עוד זה קטן, הרבה יותר קל להיפטר מזה מאשר אחרי שנשאבת לנטייה לאורך זמן. כל עוד את נמנעת מלפעול על הנטייה (נמנעת מלהתקשר, נמנעת מלחכות לה בפינה ולנסות לדבר איתה, נמנעת ממעשים שגוררים תשומת לב ממנה), את צריכה להתמודד רק עם הרגש החזק. עם הרגשות את מתמודדת על ידי חשיבה נוגדת - כשבאות לך מחשבות של רצון לתפוס תשומת לב, את אומרת למחשבות שלא כדאי לך, ומזכירה להם את הנזק של הפגיעה שאת נפגעת מהתנהגות זו. כשבאות לך מחשבות של הערצה של הדמות, את אומרת למחשבות שהדמות בעצם לוקה בהרבה חסרונות, ומתרכזת במחשבות על החסרונות שלה ועל הנמכה של הדמות שלה. כשאת חושבת על הצדדים החזקים שלה, את מקטינה בדעתך את הרושם החיובי, ואומרת לעצמך שלהרבה אנשים יש צדדים כאלה, וגם לך עצמך, כך שזה לא ביג דיל, וכד'. כשבאות לך מחשבות כאילו איכפת לה וכו', את מורידה לעצמך את הכיף ע"י מחשבות שהאמת היא שאיכפת לה כמו שלך איכפת מדמות יותר נמוכה ממך, וכו'. באופן הזה את מכניסה את החוויה שהמחשבות מביאות לך לפרופורציה, ובכך מורידה את הכוח של המחשבות, וממילא מורידה את עוצמת הרגש, וממילא משתלטת בקלות על ההתנהגות, וממילא - לא נפגעת ממנה ולא סובלת! עלי לומר לך שזה תהליך ארוך, ולא צריך להתייאש מכך שהמחשבות חזקות מאוד, והתהליך נמשך זמן רב ומענה. כל עוד הצלחת להגיע למצב שאת נמנעת מלפעול על המחשבות ומצליחה להקטין (ולו באופן חלקי) את ההתנהגות שלך על הנטייה - את במצב טוב, ואת תצליחי להשתלט על הבעיה, בע"ה. בכל אופן, הצורך הנפשי העמוק כנראה צריך לקבל עזרה בטיפול פסיכולוגי - לעזור לך להשלים בכוחותייך את המקומות החסרים מבחינה רגשית, שמהם נובע הצורך הזה. כאילו ללמוד להיות עבור עצמך האמא במקום שלא היתה לך אמא, וכד'.
 
הרצון להיות נשלטת

את מתפעלת מאילו המגלים כלפיך יכולת פיקוד מבטלת את עצמך בפני אנשים בעלי כח פנימי תעלי את ההערכה העצמית שלך , תחזקי את הבטחון העצמי שלך ותברחי מיחסים של תלות שאת מפתחת באחרים תנסי להיות עצמאית ואולי זה שלב של התבגרות פנימית ותתחילי להאמין ביכולת שלך , לא לבקש חסות של מי שנדמה לך שחזק ממך
 

Caesarus

New member
הרצון להוכיח את עצמך

הרבה פעמים יש לנו נטייה קרייריסטית להוכיח את עצמינו לעולם, אחת הדרכים לעשות זאת הוא לזכות בהערכה מהמנהלת/מפקדת/מחנכת.
 
לדעתי

ומהחוויה האישית שלי בתחום.. זה לא עניין שקשור לדמות הסמכותית.. אלא יותר לרגשי הנחיתות שלך. כלומר שאת מרגישה נחותה ליד מישהו.. ושם נוצר הסבל.
 
למעלה