???????עזרה דחוף
איזה קו בתוך ת"א מגיע מעזריאלי לשינקין וחזרה?? תודה רבה מראש זה ממש דחוף
אין קו ישירעזרה דחוף
איזה קו בתוך ת"א מגיע מעזריאלי לשינקין וחזרה?? תודה רבה מראש זה ממש דחוף
קו 63עזרה דחוף
איזה קו בתוך ת"א מגיע מעזריאלי לשינקין וחזרה?? תודה רבה מראש זה ממש דחוף
יש טעם לפגם בזה ...קו 63
האפשרות הטובה ביותר היא קו 63 עד שדרות בן ציון ומשם ללכת ברגל מרחק קצר עד לרחוב שינקין (דרך רחוב מלצ"ט) ברחוב שינקין עצמו לא עובר אף קו אוטובוס.
יש ועוד איךיש טעם לפגם בזה ...
שאין קו ישיר בין שני מקומות מרכזיים בת"א, כמו איזור עזריאלי-הקריה ואיזור שינקין-אלנבי. לפחות היה צריך לשנות את המצב עם הקמת מרכז עזריאלי.
הלוואי שהיו עוד חופשי יומייש ועוד איך
לא חסרים קוים שמשרתים את האיזורים הנ"ל. למשל משאול המלך לאלנבי קוים 18 ו-82. מאבן גבירול קו 72. מעזריאלי יש את קו 63. כל הקוים האלו פועלים בתדירות די גבוהה. וגם אם אין קו ישיר לגמרי בין שתי הנקודות המבוקשות,למה לא לקנות חופשי יומי ולהחליף אוטובוסים כמה שרוצים.הרי במרכז העיר פועלים קוים בתדירות גבוהה במשך כל שעות היום,וההחלפה היא נוחה ומהירה.
האם אתה יכול לפרט?הלוואי שהיו עוד חופשי יומי
בכל הערים בארץ.זה ממש נוח. הכי דחוף,לטעמי,זה בחיפה.פריסת הקוים שם נוראית!
תח"צ בחיפההאם אתה יכול לפרט?
מדוע לדעתך פריסת הקווים בחיפה נוראית? אני יכול לציין לדוגמה את הבעיה של מרכזית המפרץ, שממנה יש קווים למספר מוגבל של מקומות, ולרוב השכונות בחיפה יש צורך בשני קווים כדי להגיע ממרכזית המפרץ. השכונות שצריך שני אוטובוסים כדי להגיע אליהן ממרכזית המפרץ: רוממה החדשה, רוממה הישנה, רמת ספיר, יזרעאליה, רמות רמז, הטכניון ברוב שעות היום, האוניברסיטה ברוב שעות היום, דרך אבא חושי, בת גלים, קרית אליעזר (רח´ צה"ל), לאון בלום, כרמל מערבי ורמת אשכול. כמו כן הקווים לאחוזה נוסעים דרך יד לבנים ונוה שאנן במקום לעלות בכביש דורי, דבר שמוסיף לפחות רבע שעה מיותרת לחלוטין לזמן נסיעה.
צודקתח"צ בחיפה
חיפה כידוע היא עיר בעל מבנה טופוגרפי מסובך. עקב כך, קשה לסלול צירי תנועה חדשים מעבר לאלו שקיימים. לכן אין אפשרות מבחינת תח"צ,לקיים שני מסלולים בצירים מקבילים לגמרי, שיסעו לאותו יעד. למשל כל קווי נווה שאנן עוברים בציר אחד,וחופפים מרבית נסיעתם זה לזה, או ציר הדר-גולומב-מ.הכרמל-מוריה, שעליו נוסעים קוים חופפים רבים. זאת מערכת לא יעילה,בה רוב האוטובוסים נוסעים חצי ריקים רוב היום,וגורמים לעומס תנועה בציר בו הם נוסעים. אני לא מבין למה אין בחיפה עדיין כרטיס חופשי יומי או כרטיס נסיעה מוגבל בזמן (כמו בי-ם לה היתה מערכת דומה). אני מקווה שעם פתיחתה של מרכזית חוף הכרמל, תשתנה פריסת הקווים (שנראית מנדטורית),יאוחדו קווים חופפים, ויופעל הכרטיס הנ"ל. לדעתי יש להפעיל קווים סובבי עיר בצירים המרכזיים, כמו 129 ו 139 כיום, שאותם יזינו קווים שכונתיים, כמו למשל קו יחיד בתדירות גבוה שישרת את נווה שאנן, רמז וגדליהו.
רק עוד שניים?צודק
לפי דעתי, כשתיפתח מרכזית חוף הכרמל צריכים להיות שני קווים חדשים בנוסף לקו 114 שייסעו מהדר לחוף הכרמל, אחד דרך גולומב ומרכז הכרמל (בדומה לקו 139) והשני דרך נווה שאנן ומרכז זיו (בדומה לקו 129), שני הקווים יירדו דרך שדרות פרויד למרכזית חוף הכרמל. ברור שאף אחד לא ייסע בקווים האלו מהדר עד חוף הכרמל משום שקו 114 הרבה יותר מהיר אבל אנשים ייסעו מהדר למרכז הכרמל/נווה שאנן ושם יעלו נוסעים אחרים למרכזית חוף הכרמל. בשיטה זו תתאפשר גם הורדת אוטובוסים מקו 37 בשעות שבהן הוא מגיע ריק לאוניברסיטה ומקו 19 כשהוא מגיע ריק לטכניון. לפי דעתי קווים 129 ו-139 הם הדבר הטוב היחידי שיצא כתוצאה מהקמת מרכזית המפרץ, קודם בכלל לא היו קווים מהצ´ק פוסט לכרמל ולנווה שאנן והיה צריך להחליף אוטובוס בהדר. אגב, שמתי לב שכמעט כל האוטובוסים בקווים 129 ו-139 הם מהסוג החדש (הירוקים בלי המדרגות עם השילוט שבו כתובה תחנת היעד ליד המספר) יכול להיות שזה מכוון ע"י אגד?
יהיו עוד קוויםרק עוד שניים?
לדעתי רוב הקווים העירוניים צריכים לנסוע בין מרכזית המפרץ לבין מרכזית חוף הכרמל. צריכים להיות לפחות שמונה כאלה.
לגבי האוטובוסים הירוקים היפיםצודק
לפי דעתי, כשתיפתח מרכזית חוף הכרמל צריכים להיות שני קווים חדשים בנוסף לקו 114 שייסעו מהדר לחוף הכרמל, אחד דרך גולומב ומרכז הכרמל (בדומה לקו 139) והשני דרך נווה שאנן ומרכז זיו (בדומה לקו 129), שני הקווים יירדו דרך שדרות פרויד למרכזית חוף הכרמל. ברור שאף אחד לא ייסע בקווים האלו מהדר עד חוף הכרמל משום שקו 114 הרבה יותר מהיר אבל אנשים ייסעו מהדר למרכז הכרמל/נווה שאנן ושם יעלו נוסעים אחרים למרכזית חוף הכרמל. בשיטה זו תתאפשר גם הורדת אוטובוסים מקו 37 בשעות שבהן הוא מגיע ריק לאוניברסיטה ומקו 19 כשהוא מגיע ריק לטכניון. לפי דעתי קווים 129 ו-139 הם הדבר הטוב היחידי שיצא כתוצאה מהקמת מרכזית המפרץ, קודם בכלל לא היו קווים מהצ´ק פוסט לכרמל ולנווה שאנן והיה צריך להחליף אוטובוס בהדר. אגב, שמתי לב שכמעט כל האוטובוסים בקווים 129 ו-139 הם מהסוג החדש (הירוקים בלי המדרגות עם השילוט שבו כתובה תחנת היעד ליד המספר) יכול להיות שזה מכוון ע"י אגד?
מיון אוטובוסים לפי קוויםלגבי האוטובוסים הירוקים היפים
לדעתי זה מכוון. עובדה שבחלק מהקווים כמעט כל האוטובוסים הם כאלה (בעיקר 129 ו-139, וגם הרבה מהאוטובוסים בקווים 11, 114, 115...), ובקווים אחרים כמעט אין כאלה. כמו כן, למשל, בקווים 10, 12 ועוד פועלים כמעט אך ורק אוטובוסים מהטיפוס העירוני (עם הרבה מקום לעמידה), בעוד שבקו 101 יש הרבה אוטובוסים מהטיפוס הבינעירוני, אלה עם מקומות הישיבה הנוחים - אבל בעיקר האדומים הישנים.
מיון אוטובוסים לפי קוויםלגבי האוטובוסים הירוקים היפים
לדעתי זה מכוון. עובדה שבחלק מהקווים כמעט כל האוטובוסים הם כאלה (בעיקר 129 ו-139, וגם הרבה מהאוטובוסים בקווים 11, 114, 115...), ובקווים אחרים כמעט אין כאלה. כמו כן, למשל, בקווים 10, 12 ועוד פועלים כמעט אך ורק אוטובוסים מהטיפוס העירוני (עם הרבה מקום לעמידה), בעוד שבקו 101 יש הרבה אוטובוסים מהטיפוס הבינעירוני, אלה עם מקומות הישיבה הנוחים - אבל בעיקר האדומים הישנים.
מיון אוטובוסים לפי קווים
שמתי לב שגם בדן רוב האוטובוסים ממויינים לפי קווים. על כל אוטובוס של דן יש מדבקה עם קוד שבה כתוב מספר הקו. על חלק מהאוטובוסים כתוב "בלתי משוייכים" או משהו כזה ואני משער שהם עובדים על הקווים בעלי התדירות הנמוכה שאין להם "צי אוטובוסים" משלהם. עוד שמתי לב שגם בתל אביב יש קווים שכמעט כל האוטובוסים שעובדים עליהם הם מסוג מסוים. למשל בקו 68 כמעט כל האוטובוסים הם מהסוג החדש ("נידרפלור", כמו של אגד) ואילו בקו 45 למשל כמעט כל האוטובוסים הם ישנים. לפי דעתי גם באגד מתחילים ללכת עכשיו לפי מגמה כלשהי של מיון האוטובוסים לפי קווים, לפחות בחיפה. לפי דעתי מודל החיקוי הוא של חברת התחבורה הצרפתית RATP שמפעילה בין היתר את האוטובוסים בפריס שבה לכל קו יש צי אוטובוסים משלו שכולם בדיוק מאותו הסוג ולפי מה שזכור לי מביקורי האחרון שם אפילו יש את אותן פירסומות על כל הקו!
יש אוטובוסיםאוטו|מיון אוטובוסים לפי חברות
שמתי לב שכל האוטובוסים בישראל, המסיעים את ציבור הנוסעים בתשלום, משוייכים לשתי חברות: האחת "אגד" והיא הגדולה והשנייה "דן" והיא הקטנה. מעניין, נכון? - ולא זו בלבד - אין על האוטובוסים שילוט לגבי היעד, אבל מינימום רשום עליהם למי הם שייכים - במקום המיועד לרישום היעד (כך זה מקובל במדינות פרימיטיביות בעולם) כתוב תמיד "דן" או "אגד". זה חשוב מאד מאד- מדוע שהנוסע ידע את היעד הסופי של האוטובוס? שישאל את הנהג והזמן שייגזל הוא של כולם. לפעמים עושים הקואופרטיבים לתחבורה חסד איתנו וכותבים מלפנים שהאוטובוס שייך להם (או הסמל) לא פעם אחת כי אם פעמיים (כמו ביום שלישי- פעמיים "כי טוב") ואפילו 3 פעמים, למשכימי קום...
לא רק בתל אביביש אוטובוסים
שמופעלים באיזור ת"א אוטובוסים נמוכי קומה עם אפשרות להעלעת נכים ועגלות ששם כתוב על האוטובוס מקדימה מאיפה האוטובוס בא ולאן הוא הולך לדוגמה כתוב: "קו 94, איזור התעשייה, קריית שרת דרך המרכז" אז אנשים יודעים שימשיכו לקנות עוד אוטובוסים כאלו אז יהיה יותר טוב. ו"דן" ו"אגד" הם לא החברות היחידות בארץ! יש גם את מטרופולין ויש את התחבורה בבאר שבע (שאני לא זוכר את שמה כרגע) ויש עוד. כמובן שאגד האי הגדולה אבל בכול זאת יש עוד חברות
מה הבעיה שלך עם זה שחברות התחבורהאוטו|מיון אוטובוסים לפי חברות
שמתי לב שכל האוטובוסים בישראל, המסיעים את ציבור הנוסעים בתשלום, משוייכים לשתי חברות: האחת "אגד" והיא הגדולה והשנייה "דן" והיא הקטנה. מעניין, נכון? - ולא זו בלבד - אין על האוטובוסים שילוט לגבי היעד, אבל מינימום רשום עליהם למי הם שייכים - במקום המיועד לרישום היעד (כך זה מקובל במדינות פרימיטיביות בעולם) כתוב תמיד "דן" או "אגד". זה חשוב מאד מאד- מדוע שהנוסע ידע את היעד הסופי של האוטובוס? שישאל את הנהג והזמן שייגזל הוא של כולם. לפעמים עושים הקואופרטיבים לתחבורה חסד איתנו וכותבים מלפנים שהאוטובוס שייך להם (או הסמל) לא פעם אחת כי אם פעמיים (כמו ביום שלישי- פעמיים "כי טוב") ואפילו 3 פעמים, למשכימי קום...
היכן בדיוק רשום...מיון אוטובוסים לפי קווים
שמתי לב שגם בדן רוב האוטובוסים ממויינים לפי קווים. על כל אוטובוס של דן יש מדבקה עם קוד שבה כתוב מספר הקו. על חלק מהאוטובוסים כתוב "בלתי משוייכים" או משהו כזה ואני משער שהם עובדים על הקווים בעלי התדירות הנמוכה שאין להם "צי אוטובוסים" משלהם. עוד שמתי לב שגם בתל אביב יש קווים שכמעט כל האוטובוסים שעובדים עליהם הם מסוג מסוים. למשל בקו 68 כמעט כל האוטובוסים הם מהסוג החדש ("נידרפלור", כמו של אגד) ואילו בקו 45 למשל כמעט כל האוטובוסים הם ישנים. לפי דעתי גם באגד מתחילים ללכת עכשיו לפי מגמה כלשהי של מיון האוטובוסים לפי קווים, לפחות בחיפה. לפי דעתי מודל החיקוי הוא של חברת התחבורה הצרפתית RATP שמפעילה בין היתר את האוטובוסים בפריס שבה לכל קו יש צי אוטובוסים משלו שכולם בדיוק מאותו הסוג ולפי מה שזכור לי מביקורי האחרון שם אפילו יש את אותן פירסומות על כל הקו!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.