עזרה בניתוח שוק כרטיסי אשראי

עזרה בניתוח שוק כרטיסי אשראי

עוד שבוע למנאייק- הרג אותי הסמסטר הזה.... יש לי שאלה למי שמבין, תודה מראש אני עושה עבודה על שוק כרטיסי האשראי בישראל (לא מבחירה) ויש לי בעיה של חוסר הבנה טכנית: נגיד, אני משלמת בכרטיס האשראי שלי איפשהו- אני משלמת עמלה (או שלא) לבית העסק (או שלא), בית העסק שולח חיוב דרך מערכת שב"א לחברת האשראי שלי ומשלם להם עמלה (או שלא) וחברת האשראי שלי מחייבת את החשבון שלי בבנק וגובה עמלה על הפעולה (או שלא) מישהו יודע איך זה עובד?? יש גם חברות אחרות (לא כרטיסי אשראי) שעוסקות בניכיון שוברי אשראי של בית העסק וכביכול לוקחות על עצמן את התשלומים בכרטיסי האשראי ובית העסק מקבל מהן את כל סכום התשלום תמורת עמלה (או שלא)- מי, מה, למה, כמה?? תודה רבה רבה הלן
 

יוסי99

New member
ניסיון

זה נראה לי הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה, אף שייתכן ואני טועה או שוכח משהו. כל האמור לעיל מתייחס לעסקה בתשלום אחד. בעסקת תשלומים, נוסף (החל מהשנה האחרונה) חיוב נוסף לטובת חברת האשראי מצד הלקוח. בעסקת קרדיט, ישנם שני חיובים נוספים (אחד זה החיוב האמור, והשני הוא הריבית). בתשלום אחד לעומת זאת: הלקוח לא משלם עמלה כלל לחברת כ"א. בית העסק, משלם עמלה (בד"כ), בגובה אחוזים בודדים מהעסקה (בד"כ), כאשר עמלה זו תלויה בהיקף העסקאות, חברת האשראי, אמצעי הסליקה (חנות וירטואלית - יותר יקר, למשל) וכיו"ב. הלקוח לא משלם לבנק עמלה, אך הוא משלם 1.21 ש"ח על הפעולה של העברת הכסף לחברת כ"א. כמובן, שבנוסף הלקוחות משלמים לחברת האשראי דמי חבר שנתיים. בד"כ יש פטור מתשלום זה, כאשר מבוצעות בכרטיס מעל מס' פעולות (תלוי בסוג הכרטיס, לרוב מעל 4 פעולות ו 1000 ש"ח בחודש).
 

Imperia

New member
ברוב המקרים, הלקוח משלם גם תשלום

חודשי לחברת האשראי. אני משלמת לחברת האשראי ה"ראשית" שלי קצת יותר מ-5 ש"ח לחודש עבור כל הכרטיסים הקשורים לחשבון אחד. זה תשלום חדש יחסית ו"באופן מפתיע" כל החברות החליטו להתחיל לגבות אותו באותו הזמן. בכל מקרה זאת תשלום גלובלי, לא פר פעולה. עמלה פר פעולה משלמים רק, כמו שאמר יוסי, עבור עסקאות בתשלומים. בנוסף, החוזה של בתי העסק עם חברות האשראי מונע מהם לרוב לגלגל את העמלה שהם משלמים לקונה. במילים אחרות, התשלום של הלקוח לעסק, בכרטיס אשראי ובמזומן, אמור להיות שווה. בפועל יש הרבה מקרים שנותנים "הנחה על מזומן" וכיו"ב. לגבי השאלה האחרונה שלך, אני חושבת (אבל ממש לא בטוחה) שזאת בדיוק שב"א. בתי עסק גדולים עובדים ישירות מול חברת האשראי הן בבדיקת הכרטיסים, הן בניכיון. בתי עסק קטנים מעדיפים לעבוד מול חברה שמאחדת את כולם מול חברת האשראי, אני מניחה שזה נותן להם תנאים יותר טובים (כי גם חברת האשראי שמחה שהיא צריכה לעבוד מול פחות גורמים). בתי העסק עובדים מול גורם מתווך באמצע, משלמים לו, הוא משלם לחברת האשראי, וזה עדיין יוצא להם יותר זול מאשר ללכת ישר מול חברת האשראי. אני חושבת ששב"א הוא גורם מתווך כזה.
 

ettt

New member
הלקוח

לא משלם 1.21 על השורה על כל פעולה, אלא רק 1.21 על כל הפעולות שנעשו באשראי בחודש. העמלה הזאת נקראת עמלת שורה- ומכיוון שהחיוב בכרטיס האשראי נעשה פעם בחודש בשורה אחת- כך גם התשלום הוא פעם אחת (ולא על כל עסקה- יכולות להיות 100 עסקאות בחיוב אחד)
 
ואי אתם גדולים!!!!

תודה רבה ענקית! הבנתי איך זה עובד....
 
למעלה