עזרה בנושא

גיל 212

New member
עזרה בנושא

שלום חברים. בני היום בן כמעט 10 ורק לפני שבוע הובחן במבחני ados שהוא נמצא על הקשת{ כנראה אספרגר}.
בני נטל כל השנים רטלין כי הוגדר עי הקופה עם הפרעות קשב וריכוז{ במובן הרגשי}.
אבל בעבר ששאלתי לגבי אוטיזם שללו את זה עי כל מיני משחקים שעשו לו ודיבורים איתו.
השאלה האם אתם חושבים שיש פה עילה לתבוע את קופת החולים?
הרי אני יודע שזה דבר מולד אבל בוא נאמר שאם היינו מזהים את זה בגיל קטן הילד היה מטופל בהתאם והיה סובל פחות?
אשמח אם אקבל תגובות על כך
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה זה "משחקים ודיבורים"? האם היה איבחון מסודר?
בעקרון, אני מבינה את התיסכול שלך, יש הגיון בדבריך,
אלא שאיבחון אינו בדיקת מעבדה,
לא נראה לי שאפשר לטעון לרשלנות רפואית או משהו כזה,
גם אם היה פיספוס באיבחון.

גם הבכור שלי עבר שתי מאבחנות שפיספסו אותו
עד שבגיל 13 הגיע לאחת שראתה אותו...
זה קורה לדאבוננו לא מעט, מה שלא עושה את זה פחות כואב
או מכעיס.
 

dina199

New member
בדקתי ענייני רשלנות רפואית

(מסיבות אישיות). והתברר שצריך להוכיח לא רק שהיתה רשלנות אלא שהיא גרמה נזק ממשי.
לכן לא נראה שיש סיכוי במקרה של איבחונים חסרים
 

TikvaBonneh

New member
בטח שהיא גרמה נזק

הם לא קיבלו הכרה בביטוח לאומי. 2400 ש"ח לחודש זה לא נזק ממשי?
 

גיל 212

New member
המשך

הילד היה מגיל 4 אצל מלא נורולוגים היה אצל פסיכולוגים היה אצל פסיכיאטרים עשה מבחן טובה היתה לו הערכה פסיכולוגית התפתחותית. כשאני באתי בעבר לפסיכולוג שאלתי אותו אם יש מצב שיש לו אוטיזם כלשהו. הוא קרא איתו ספר שיחק איתו במשחקים מסוימים יצא החוצה ואף הטיסו אוירונים שעשו ביחד...ואז אמר לי חד משמעית שאין לו אוטיזם. אבל מגיל 4 עד היום אף אחד מהגורמים לא טרח לשלוח אותי לבדיקה שתשלול או תמצא סוג של..
רק עכשיו בגיל כמעט 10 איכהו החליטו לשלוח אותי להתפתחות הילד בחדרה לבדיקה{ למרות שנאמר לי שבדכ עושים את זה רק עד גיל 6} וגילו לו הפרעה תקשרותית על הקשת. פה לא מדובר על כסף שקיבלתי או לא קיבלתי...פה מדובר שילד עד היום סבל ממשהו שלא היה לו שם ואם כל מה שעשינו בשבילו כלום לא עזר....אז אולי אם היו מבחינים בגיל מוקדם ונותנים לילד כל מה שמגיע לו מקופת חולים המצב היה טוב{ למרות שאני יודע שזה דבר קבוע}..אבל הבנתי שאם מטופלים בגיל קטן אז זה משפר
 

גיל 212

New member
המשך

בנוסף מי שעשתה הבחנה בחדרה הסבירה לנו שלילד יש בעיה תקשורתית על הקשת {לא פירטה מעבר לזה}. אמרה לי שתשלח לנו מכתב מפורט ואחר כך אתחיל תהליך אצל עובדת סוציאלית. אני רואה שאתם פה מגדירים את זה לפי מספרים 4 5 רמה קלה רמה קשה. מה זה אומר?
 

TikvaBonneh

New member
את לא קיבלת איבחון כתוב?

בDSM5, שזה ספר ההפרעות הפסיכיאטריות החדש, יש לכל הפרעה שלוש רמות: 1,2,3. כאשר 1 -קלה, 2-בינוני, 3-קשה.
 

גיל 212

New member
תשובה

קודם כל אני בחור.
לא קיבלתי תשובה על המקום.
נאמר לי שקוראים לבדיקה ados והיא מזהה אם יש או אין אמרה לי שתשלח בדואר את הכל כתוב
 

dina199

New member
אם אתם רוצים הכרה בביטוח לאומי

ושאר מוסדות, אתם צריכים שני האיבחונים (רפואי ופסיכולוגי) הכתובים לפי הנחיות חוזר מנכל משרד הבריאות. אם אין האיבחונים רשמיים, אין לכם case.זה המצב הבירוקרטי
 

dina199

New member
לצערי זה מוכר. הבן שלי אובחן

בגיל 14 לפני יותר מ10 שנים. וכל השנים הוגדרתי 'אמא היסטרית'.
קיוויתי שתוך 10 שנים יהיה שיפור. אבל אין. עדיין יש המון דיווחים בפורום שמאבחנים ילדים בגיל 10 ויותר מאוחר.
ויש אנשים המשוכנעים שיש 'איבחון יתר'
 

dina199

New member
זו שאלה משפטית.

אם יהיה עורך דין שיוכל לשכנע שופט שבזה שלא היה איבחון רשמי נגרם נזק ממש, יהיה הישג גדול.
ואז זה יהיה תקדים להרבה אנשים נוספים לתבוע הרבה כסף על סעיף רשלנות. יש לי תחושה שגופים ממסדיים יצליחו להתחמק מזה.
 

yuliyuli1

New member
גדול. מעניין איך אף אחד לא תבע עד היום...

לדעתי זה מקרה קלאסי של רשלנות רפואית, שגם לא קשה להוכיח שגרמה נזק כספי רציני.
 

TikvaBonneh

New member
הסיפור שלך מוכר וידוע

רבים מאיתנו בסירה הזו, אף אחד מאיתנו לא תבע. שמעתי פעם על התארגנות הורים כזו, לא יודעת מה יצא מזה.
תבררי אולי באלו"ט יודעים.
אבל אני מציעה שתשמרי את רוח הלחימה שלך בינתיים לקבלת מה שכולנו קיבלנו: התאמת מסגרת חינוכית, קיצבה מביטוח לאומי, הנחה בארנונה...
 

גיל 212

New member
לגבי מסגרת חינוכית

הבנתי מהביהס שהוא יכול להישאר בבית ספר רגיל ונבקש בשבילו סייעת
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זאת בהחלט אחת האפשרויות קוראים לזה שילוב יחידני, ויש ילדים שזה מאד מתאים להם.
זה תלוי כמובן לא רק בילד, אלא בעיקר במבוגרים: קודם כל הצוות החינוכי וגם ההורים.
כיון שמדובר במשהו מורכב ולא נראה לעין (כשיש ילד חרש למשל, לכולם ברור מה הוא צריך, כשיש ילד על הספקטרום- כמעט לאף אחד לא ברור), לא מספיק לשים לידו סייעת, צריך שהצוות כולו יקבל הנחיה רצינית ושוטפת איך לעבוד איתו.
לפעמים המערכת יודעת לעשות את זה, לעיתים קרובות- לא.
ואז או שההורים מצליחים לארגן את זה במשאביהם, או שלא.

אפשרות נוספת היא כתת תקשורת.
כתה של עד 8 תלמידים על הספקטרום עם צוות של חינוך מיוחד,
בתוך בי"ס רגיל, כשכל תלמיד משולב בכתה מקבילה, רגילה, בהתאם לכמה שנכון לו, החל מבכלל לא ועד ברוב המקצועות.
בנוסף, יש שעות של מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפול רגשי.

אפשרות נוספת: חינוך ביתי.
במקום לשלוח את הילד למערכת שלא מבינה אותו,
לבנות לו תכנית למידה לפי מידותיו, בבית.
 
למעלה