כמה הערות/שאלות,אם יורשה לי..
קודם כל, עם איזה תואר ראשון "מקבלים יותר"? בחלק מההנדסות,בייחוד חשמל וכן "אפילו" עם תואר תלת שנתי במדעי המחשב. כמובן שהם מובילים לכיוונים שונים אבל..זה מה יש. וכשאמרת "לא דורשים ממך להשתמש הרבה בשכל.." התכוונת למשרות שונות שיינתנו לבוגרי תואר ראשון? אם התשובה חיובית, אז זה די לגיטימי כי מה לעשות ולבוגרי תואר ראשון מדעי לרוב אין יותר מדי נסיון מחקרי...ואם לעשות הכללה גסה, אז רוב המשרות הנחשקות יחסית לכימאים,למיטב ידיעתי, הן באמת במחקר ושם כן מפעילים את השכל ולא עושים *רק* עבודות רוטיניות.אבל לשם כך,כאמור, נדרש מעבר לתואר ראשון על פי רוב... ואני חייב לומר ש: בהקשר למסלולים השונים, נניח בבר אילן יש את ה"חומרים"/"תרופתית" למיניהם וכו'-תכל'ס זה לא משנה. אני הייתי מאד "מורעל" על תרופתית, בסוף שבועיים לפני תחילת הלימודים שיניתי לחומרים ו....אמנם זה סידר לי מעבדה מקוצררת באורגנית שמאפשרת לי קצת יותר חופש במערכת לאחרונה,אבל מעבר לזה, זה לא שוואללה זו הייתה החלטה גורלית. ז"א, גם שם יכול להיות נחמד[וסמסטר ב' להם יהיה יותר חופש,אגב] וגם פה נחמד מבחינה עניינית-תכנית, אבל תכל'ס זה לא משנה כל כך להמשך. היתרון של המסלולים הללו הוא שאם אתה ממש מתעצל לפתוח ספרים/ג'ורנלים בתחום, הם יעשו את זה במקומך,ז"א אפשר על ידיהם להבין מה עושים בכל תחום במחקר וכך לקבל קצת "רעל" עליהם[או להיפך,אם גילית שזה לא בשבילך],אבל מעבר לזה הם לא נותנים כלום... יש לי אחד במחלקה, די תותח מבחינה אינטילגנטית בוא נאמר, שתמיד כשהוא רואה אותי/אומר לי שלום וכו', לא שוכח לציין ש"איזה באסה שאני בתרופתית עכשיו..תאמין לי,כולכם בחומרים עשיתם את הצעד הנכון.." ואני תמיד מגיב לו ב"עזוב אותך,הכל אותו ***..כולם נקרעים, ולאותה תוצאה נגיע..זה באמת לא משנה".. איפשהוא,בגלל זה אני קצת לא מבין למה אני כל כך נלחצתי לעבור לחומרים אבל כאמור-בוטום ליין זה לא מאד משנה. מה שכן, עושה רושם שעבורי, אם כבר ממשיכים בתחום, אז עדיף מחקר בחומרים על פני באורגנית "פרופר"[=מנגנונית בעיקר..פולימרים,מונוליירס ושאר יישומים של הנ"ל יכול להיות נחמד מאד עבורי. ותרופתית זה אולי יישום מצויין של זה אבל לאט לאט אני מגלה שביולוגיה זה לא בשבילי,לא ברמה של התעסקות יום יומית איתה לפחות]. ובעצם יש עוד יתרון קטנטן למסלולים,אגב: אם ממשיכים בתואר מתקדם באותו כיוון שלקחת בשנה ג', יהיו מספר פטורים מקורסים שונים בתחום..אבל בייחוד אם עוברים לאוני' אחרת המצב מסתבך ויותר קשה להשיג את ההפטורים. וגם ככה בתואר שני בכימיה יש קורסים כמובן שמחוייבים לקחת אבל זה ודאי לא עיקר התואר וסביר להניח שאם נשאל מישהו מה הוא זוכר יותר ממנו, הוא ודאי יגיד "את הריפלקסים ששכחתי כשיצאתי מהמעבדה"[או שמא "את הניחוח המשכר של אוקסאליל כלוריד", למוצלחים שבינינו
] ולא "את הקורסים המרתקים ב..". כן,קצת הרחבתי/התפלספתי כהרגלי אבל בעיקר מ"ואני חייב לומר ש:", זה היה מופנה בעיקר לצעירים/ירוקים/פעורים[
] שבינינו, כדי שהם יחוו כמה שפחות משברי תואר ראשון בשנה ג'[או אף לפני]. לא כיף להגיע לשנה אחרונה של התואר עם חששות וכן מחשבות על שינוי קריירה כה רבות..[ועם זאת,בעיקר כי אני מפחד להתחיל תואר ראשון במשהו אחר, אני אמשיך בכימיה,מתוך תקווה ש"יהיה בסדר" כי התחום מעניין אותי מאד]