עזרה:ארוחה אחרי אימון משקולות.

  • פותח הנושא scso
  • פורסם בתאריך

הר ניר29

New member
אם יש לך עוד מה לכתוב

אני אשמח לשמוע, אני לא חושב שמונעים ממך לרשום את מה שעל לבך, כמובן כל עוד כללי הכתיבה נאותים.
 

הר ניר29

New member
שירי

ברשותך אני אשמח לסימוכין רציניים התומכים בגישה שאת מציגה. תמיד אשמח ללמוד משהו חדש.
 

הר ניר29

New member
דרך אגב

מעולם לא רמזתי או אמרתי שכל מה שאני אומר קדוש... (מזל שלא). אם אני טועה וכמובן שלעתים אני טועה, אני אשמח ללמוד. מזל שהפורום הוא חופשי ומותר לי לכתוב גם שטויות, אם זה עושה שירות רע, זה עושה שירות רע לי! אז אודה לך אם תשאירי את הדאגות לתעסוקה שלי לעצמי. תודה
 

הר ניר29

New member
מדוע

באדיבות קולגה שלי... מדוע לאחר אימון כוח מותר לאכול "מה שבא לך"... The responsiveness of Protein synthesis is higher 24 hours after the workout- tipton et al .,2003 j .appl .physiol Protein synthesis increases 50% after 4 hours and 109% after 24 hours- Macdougall et al.,1995 can.j.appl.physiol Protein synthesis increases at 33% after 48 ! hours- Phillips et al.,1997 j.appl.physiol Insulin sensitivity is greater after 24 hours- Koopman et al.,2005 eur.j.appl .physiol ואם כבר מדברים על טיימינג..... Pre workout meal can be 200% more effective for stimulating muscles growth compared to post workout meal- Tipton et al ., 2001 am.j.physiol endocrinol metab מאחר והחשיבות שניתנת לארוחה לאחר אימון מוגזמת..."כמה פעמים ראית אנשים אוכלים טונה בפינה בחד"כ או קצים "לדחוף" קוטג' מיד לאחר האימון? תשובתי באה להבהיר נקודה, שתוכל להסיר דאגה מלבך לגבי תזמון הארוחה או הרכב האוכל מיד לאחר האימון. כל עוד תשמור על תזונה מתאימה באופן ככלי, יחס מנוחה והתאוששות מספק (שוב, 6-7 אימונים בשבוע באופן קבוע לא דבר שאני ממליץ) תוכל לראות התקדמות יפה. בהצלחה
 

ina11

New member
ארוחה לאחר אימון

היי בגדול הארוחה צריכה להיות כמעט מיד לאחר האימון ועד כחצי שעה לאחריו. הארוחה חייבת לכלול פחמימה וחלבון,יש לזכור שהחלבון אחראי לגדילת השריר אך בלי פחמימה לא יהיה יעיל כי הפחמימה משמשמת כמעין "מוביל" של החלבון לתאי השריר. מעבר לטונה וקוטג' יש הרבה מאכלים נוספים שמתאימים לאחר אימון: חזה עוף, בשר בקר מכל סוג (להעדיף את הרזה:כתף בקר,שייטל וכו')ביצים ועוד. את החלבון הזה יש לשלב עם כל פחמימה: אורז,פסטה, בטטה, תפו"א ועוד. WWW.INATRAINER.COM
 

vim club

New member
לא מדוייק

הארוחה אינה "חייבת" להכיל פחמימה וחלבון. אפשר להסתפק גם בחלבון בלבד. אבל גם זה לא קריטי בהנחה שהתזונה הייתה מאוזנת בשעות שלפני הפעילות. הסבר כאן.
 

שירי12341

New member
ina11

ארוחות יש לאכול לאורך היום ובצורה מסודרת. מי שאמר לך ש "צריך לאכול כמעט מיד לאחר האימון" פשוט לא מעודכן. והחלבון לא חייב להיות עם פחמימה. הוא יכול, אבל לא חייב בהנחה שהתזונה לאורך היום מסודרת ומאוזנת.
 

ina11

New member
תגובה לנ"ל

שירי לא דובר על מהלך כל היום אלא על מה שלאחר אימון. הארוחה יכולה שלא לכלול פחמימה ואז זה "לעשות חצי עבודה".נכון שהשריר נבנה מהחלבון אך הפחמימה היא זו שמובילה אותו לשם.ע"ע חלבון מלא. יש עניין בלאכול ישר אחרי אימון כי אז זה ממקסם את בניית השריר מהארוחה. אפשר גם לא לאכול בכלל אפשר לאכול רק פחמימה ואפשר גם רק חלבון וכו' אך המטרה היא למקסם את האימון ואת תיזמון האוכל ולזה התשובה שלי התייחסה.
 

הר ניר29

New member
חלום אנבולי

או מה שיותר נכון חלון אנבולי הופרך המספר מחקרים שנעשו לאחרונה. בשורה התחתונה, חשיבות תזונה לאחר האימון מתעצמת כאשר המתאמן נמצא בצום של מספר שעות. תזונה לאורך היום מהווה פקטור חשוב יותר מאשר דווקא תזונה לאחר האימון. וכאשר התזונה לאורך כל היום ( או יותר רלוונטי לאורך מספר ימים) מאוזנת ומקיימת את דרישות הפעילות, הארוחה לאחר האימון מאבדת מהאפקט המיוחד שיחסו לה.
 

הר ניר29

New member
תיקון

...הופרך במספר מחקרים. ...הכוונה להשפעת התזונה בחלון אנבולי או חלון הזדמנויות בטווח של עד שעתיים לאחר האימון.
 

שירי12341

New member
ina11

על זה בדיוק דיברתי. האפקט הזה לא קיים. אין שום עניין ב "לאכול ישר אחרי האימון" ואין שום "מיקסום" של בניית השריר. אם התזונה מאוזנת לאורך כל היום מבחינת הרכבה, אין משמעות ל "לאכול ישר אחרי האימון".
 
למעלה