עזרה:ארוחה אחרי אימון משקולות.

  • פותח הנושא scso
  • פורסם בתאריך

scso

New member
עזרה:ארוחה אחרי אימון משקולות.

הכותרת אומרת פחות או יותר הכל-אני מתאמן בחדר כושר שבועיים וחצי בערך בצורה עקבית כ-6\7 פעמים בשבוע.הבעיה שלי היא שאני לא אוכל נכון,ואני מעוניין לשנות את זה. אז השאלה פשוטה-מה לאכול אחרי אימון משקולות(בהנחה שאני לא אוכל טונה וקוטג')?כמה זמן יש לי לצרוך את הארוחה מסיום האימון?ובכלל אשמח לקבל כל מידע יעיל בנושא. תודה.
 

הר ניר29

New member
הארות שלי

שלום, 1. האם אתה מתאמן באופן קבוע 6-7 פעמים בשבוע? אם כן, מדוע? 2. איך אתה יודע שאינך אוכל נכון? 3. התזונה שלך צריכה להיות בהתייחסות רחבה יותר, כזו שבוחנת מה קורה לאורך כל היום! כאשר התזונה מאוזנת ונכונה לאורך כל היום, יש פחות חשיבות מה אוכלים בדיוק אחרי האימון או לפני האימון. והכי חשוב, מהי המטרה שלך באימון?
 

scso

New member
תשובות.

1.כן,אני מתאמן באופן קבוע כ-6-7 פעמים בשבוע.למה?גם כי אני נהנה מזה פשוט וגם כדי לפתח את הגוף. 2.אני יודע שאיני אוכל נכון משום שאני פשוט מודע למה אני אוכל.אני לא אוכל סדיר לאורך היום(כדי שתבין עד כמה,אני נמצא לפני גיוס,ואני לא עובד,ככה שאני קם כל יום בערך בשעה 1 בצהריים ולא אוכל כלום לפני 3\4 ובשעה 5 וחצי אני כבר בחד"כ),ואני אוכל הרבה ג'אנק וכאלה. לא יודע אם חשוב או לא לציין,אבל למרות הרגלתי האכילה ה-"מאוד בריאים שלי",אני בסך הכל רזה,עם אחוזי שומן נמוכים-)16-17 אחוזים)וגוף דיי חטוב.בנוגע למטרת האימון-אז מטרת האימון היא הגלדת מסת שריר וחיטוב הגוף. אז מה שרציתי לדעת,זה(לפחות כרגע)מה מומלץ לאכול אחרי אימון משוקלות על מנת לתת לגוף את מה שהוא צריך בשביל לבנות את השריר בצורה היעילה ביותר. תודה יום טוב.
 

הר ניר29

New member
עצות שלי

להנות מאימון זה מעולה, אולם בכדי לאפשר לך להתקדם לאורך זמן אימון של 6-7 פעמים בשבוע לא מתאים. התאוששות המערכת אינה מיטבית, במיוחד כאשר מדובר בעליה במשקלים. 2. אם אתה מבין שאתה לא אוכל נכון, אז תפעל לשנות את העניין. ללא תזונה מתאימה לא תגיע לתוצאות, אני מניח שזה ברור לך. עליה במסת שריר וחיטוב הגוף בו זמנית לרוב זו מטלה בלתי אפשרית. אחרי אימון משקולות מומלץ לאכול מה שבא לך! אין חשיבות מיוחדת לאכילה מיד אחרי האימון (אלה אם כן היית בצום של כמה שעות). תזונה מאוזנת הכוללת פחמימות/חלבונים ושומן. באופן ככלי יש לשמור על יחס של 1.2-1.8 גרם חלבון לכל ק"ג גוף. בהצלחה
 

oridoron77

New member
הסתייגות קלה../images/Emo13.gif

אפשר לכוון את הגולש בצורה ישירה לפנייה לאיש מקצוע בנושא התזונה, והן בנושא האימונים (על מנת שהרושם לא יתקבל שהוא צריך "להחכים" בעניין, ולפעול לבד. בנוסף, ההייתי קצת נזהר עם ההנחיה "לאכול מה שבא לך", מאחר שגם הארוחה אחרי אימון צריכה להיות כמכלול של תזונה שלמה במשך היום. ההנחיה לאכול מה שבא, יכולה לגרום לרכיבים חסרי ערך תזונתי חשוב לתפוס מקום של של רכיבים שהוא כן אמור לצרוך למטרותיו. בנוסף, ההייתי מוסיף דגש לאכילה אחרי אימון - פחמימות (בהקשר של עליית רמת סוכר בדם למשל, יציאה ממצב סטרס וכו'...). אכילה למטרת כל מה שבא באותו רגע, יכולה לגרור אכילה לא בריאה ולא מזינה, של אין ספור מאכלים לא מומלצים לא רק למטרותיו, אלא גם לבריאות. אורי
 

שירי12341

New member
הי אורי. בתקווה שלא תמשיך למחוק

את הודעותיי כפי שעשית עד כה, אך צר לי לומר לך שמה שכתב......, אלה פשוט גיבוב של אמירות ברמת ה "סיסמה", והן ממש מוטעות ולא נכונות. בצעד חריג אפילו הייתי מבקשת ממך להשאיר את הודעתו על מנת שיתרשמו קצת במה עסקינן (למרות שהודעה כמו שלו רק עושה לפורום שירות רע). לדוגמה: להגיד את זה זה ממש לא נכון: עליה במסת שריר וחיטוב הגוף בו זמנית לרוב זו מטלה בלתי אפשרית. אחרי אימון משקולות מומלץ לאכול מה שבא לך! אין חשיבות מיוחדת לאכילה מיד אחרי האימון (אלה אם כן היית בצום של כמה שעות). בברכה, ובתקווה שהודעה זו אכן ברוח הפורום ורלוונטית לנושא (ושלא תימחק).
 

oridoron77

New member
שלום שירי

אין בי "רצון" של ממש למחוק את תגובותיך, ואם הדבר נעשה, את בוודאי מבינה למה. אני לא אמחוק את התגובה שלך, אבל אני כן מבקש ממך להתבטאות בצורה רגועה יותר ("גיבוב של אמירות" יכול להתחלף ב"מקבץ של אמירות"). לגבי מה שנכתב, רשמתי את ההסתייגויות שלי. בכל אופן, אני ממליץ לפנות בצורה בוגרת להר ניר במסרים, ולהסדיר את העניין איתו ברמת הפרט. לפי מה שנראה, משהו בך מתקומם עקב התגובות שלו ברמה המהותית. מה שאולי צריך להזכיר, שלפעמים נשכח, שעל גבי הפורום איאפשר ליעץ לאדם מה לעשות (הפורום מטרתו להכווין ולכוון מאמנים ומתאמנים), ולכן תגובותיו של הר ניר לפעמים נתפסות כאימרות, אך מטרתם להבהיר שיעוץ בפועל נעשה עם איש מקצוע. אורי
 

שירי12341

New member
הי אורי. אני מקבלת את דבריך. אין לי

סיבה לפנות אליו במסרים, אך הבנתי את המסר שלך ואתה צודק. תודה.
 

vim club

New member
אפשר הסבר בבקשה למה דבריו של 'הר ניב 29'

"ממש מוטעות ולא נכונות"?
 

שירי12341

New member
בהחלט.

לדוגמה : להגיד את זה זה ממש לא נכון: עליה במסת שריר וחיטוב הגוף בו זמנית לרוב זו מטלה בלתי אפשרית. ולמה? כי יש המון כאלה שגם הצליחו לעלות מסה, וגם להיות חטובים. (זה כמובן תלוי בתזונה, והרבה גנטיקה). אחרי אימון משקולות מומלץ לאכול מה שבא לך! אין חשיבות מיוחדת לאכילה מיד אחרי האימון (אלה אם כן היית בצום של כמה שעות). זה ממש לא נכון ומטעה, ולמה? כי זה בדיוק משול למשפט הבא: "אם אתה רץ 10 ק"מ ביום, מותר לך לאכול הכל". בקיצור, הדברים הרבה יותר מורכבים מעוד אמירה נחרצת, כזו או אחרת.
 

vim club

New member
תגובה

1. כפי ש'הר ניר 29' ציין ,תהליכי עלייה במסת שריר וירידה באחוזי שומן לרוב אינם מתבצעים במקביל ,כיוון שהם תלויים במאזן קלורי. עלייה במסת שריר - מאזן קלורי חיובי , וירידה באחוזי שומן - מאזן קלורי שלילי. במקרים מיוחדים (מתאמנים מתחילים , שימוש בחומרים אנבוליים , גנטיקה יחודית) אכן שני התהליכים יכולים להתבצע במקביל. 2. הכוונה שלו הייתה (כפי שניתן להבין מקריאה של ההודעה הראשונה - " התזונה שלך צריכה להיות בהתייחסות רחבה יותר, כזו שבוחנת מה קורה לאורך כל היום! כאשר התזונה מאוזנת ונכונה לאורך כל היום, יש פחות חשיבות מה אוכלים בדיוק אחרי האימון או לפני האימון") היא שהבחור מתייחס ביתר חשיבות לארוחה של אחרי האימון , מאשר לתזונה כללית במהלך היום. מן הסתם , הוא לא התכוון לתת הכשר לאכילת ג'אנק.
 

שירי12341

New member
אתה יודע,

למרות שאין לי מושג מי הכותב, זה נראה תמוה שאתה מגיב "מהבטן" שלו.. אבל ניחא. 1. הוא כתב שזו כמעט מטלה בלתי אפשרית. זה ממש לא נכון. זה אפשרי לא רק במקרי קיצון, וניתן לרוב לראות מתאמנים שמעלים מסה (אולי לא ברמה של תחרות), אבל בהחלט ברמה כזו שהיא במקביל לחיטוב. אגב, אני גם יודעת על "מניפולציות" תזונתיות (מעבר לכל מה שציינת) שניתן לעשות כדי להשיג תוצאה רצויה. 2. אני לא יודעת. אתה עושה "סיכום" ואינטגרציה של דבריו ע"פ "כוונותיו"? עזוב. זה לא רציני. אפשר גם לומר את זה בצורה יותר פשוטה וישירה: טעיתי. (זה ייראה הרבה יותר טוב מאשר להמשיך את ההתנהלות הזו). להגיד ש "אפשר לאכול כל מה שבא לך " ואח"כ לומר "הוא לא התכוון" ועוד לדבר בשמו... נו שויין. יש לי עוד המון מה לומר ולכתוב אך הבטחתי למנהל הפורום לשמור על כללי כתיבה נאותים, וכך אעשה. לילה טוב.
 

MidNight Flame

New member
עליה נקיה במאסה

כמעט ולא אפשרית, דורשת המון עבודה ולא שווה את הטירחה ב99% מהמקרים (פלוס קלורי עדין, עליה מינורית בכוח, עליה מינורית במאסת שריר ולא מעט עבודה קשה). גם המניפולציות דורשות תכנון קפדני ולא מניבות תוצאות מדהימות (ע"ע כל מאוכזבי UD2 של לייל מקדונלד וכו'). כבדי את העובדה שאת מנהלת דיון עם אנשים שלמדו לא פחות ממך את התחום ותחסכי גם את "יש לי את המון מה לומר ולכתוב אך הבטחתי למנהל הפורום...", זה כמעט כמו להגיד "אני רוצה להגיד דברים לא מתורבתים אבל אסרו עליי", זה מיותר.
 

שירי12341

New member
אני בהחלט מבינה שזה מביך

"שאדם שלמד לא פחות ממני" צריך כאן גולשים שיתפתלו בשבילו ויסבירו למה הוא "התכוון" או שהוא "צודק". גם עמית שלי ראה את מה שהוא כתב כאן והוא לא ידע מהיכן להתחיל ולהסביר כמה שזו טעות. למה שאתה כותב כמובן אין לי למה להתייחס כי חשוב שהשרשור הזה לא ייהרס ויימחק כדי שכל מי שנכנס יראה ויקרא את ההתכתבות הזו. אגב, שיניתי את דעתי. מאחר ומנהל פורום זה הוא סבלני ואובייקטיבי (ואני לא צינית) אז אני חושבת שאמשיך להיות כאן, לתרום, ולכתוב דברים רלוונטיים, ואף לתקן היכן שצריך, וכמובן, ללמוד. (ממך, MidNight Flame , בטוח שלא).
 

MidNight Flame

New member
וזה אמור להפריע לי?

אני הבנתי למה הוא התכוון גם אם הניסוח לא היה פוליטקלי קורקט, נשמע שvim club גם הבין. אני מהלל את אורי על הסבלנות להשתלחויות שלך והתנסחויות שאין להן מקום מחוץ לבתוך הראש, נראה כמה זמן יעבור עד שתעברי את הגבול שוב.
 

שירי12341

New member
מאיש מקצוע הציפייה היא לתשובה ברורה,

חדה ומדוייקת. לא "בערך" ולא שניתן "להבין" ממנה משהו כזה או אחר. לי ולאחרים אין ספק איזה ביטויים היו נשמעים ממך או מאחרים אם מישהו אחר היה כותב משהו שהוא "בערך"... הרי מיד היית מגיב וכותב כמה הוא כותב שטויות, אין לו מושג, איזה רמה של אנשי מקצוע יש בארץ, וכולי וכולי (אתה יודע על מה אני מדברת). אם אעבור את הגבול או לא זה לא עניינך. תתעסק בעיניינך והשאר זאת למנהל הפורום הנוכחי שלדעתי פועל בצורה אובייקטיבית, ותתפלא, גם אני מהללת אותו על כך שהוא לא "נפל" לעליהום עלי מצד כל מיני "קלאבים", או "נשמות טובות" שעסקו בהסברים והתפתלויות לדבריו של איש המקצוע (תוך נסיון אפילו להסביר את "כוונותיו"). אל דאגה, אני מקיימת הבטחות. למורת רוחך, לא אעבור את הגבול.
 

MidNight Flame

New member
זה טבוע באישיות שלך

את עוד תעברי את הגבול גם אם לא תתכווני. אה, ואל תספרי לי מה ענייני ומה לא, אני אעסוק במה שארצה.
 

שירי12341

New member
עד כמה שידוע לי,

יש כלי מדידה תקפים קצת יותר (כמו ה-MMPI למשל) כדי לאבחן פרופילים אישיותיים.. בכל מקרה, סמוך עלי. אני לא אעבור את הגבול ולו כדי שתראה אותי כותבת כאן. זה שווה כל רגע.
 

MidNight Flame

New member
מנסה להישמע חכמה ואז...

"אני אעשה לו דווקא! זה יראה לו!"
אין לי אפילו מה להגיד מרוב שזה מדבר בעד עצמו
 
למעלה