mastermaind
New member
עוול ע"י מה"ט
אני רוצה לשתף ולהתייעץ איתכם מה לעשות בנוגע עוול שנעשה לי על ידי מה"ט, של משרד העבודה, אנסה לקצר, למדתי במכללת אשקלון במסלול הנדסאי תוכנה, אני אדם בעל הקלות, כלומר תוספת של רבע שעה לכל שעת בחינה, מאחר ויש לי חדרת מבחנים(אני חוטף בלאק-האוט במבחנים). קצת הקדמה: הסיפור הוא הגשת פרוייקט סיום למה"ט. קיימות שתי דרכים להגיש את הפרוייקט שתי סטודנטים שבוחרים נושא, בונים תוכנה ומגישים אותה למה"ט. או סטודנט בודד עושה את אותו התהליך (שאת זאת בחרתי). ישנו מנחה שמלווה את הסטודנטים לאורך כל בניית התוכנה, (שאותו לא פגשתי כי לא הצטרכתי) הפרוייקט שלי היה בניית לומדה באלגברה לינארית בנושא מטריצות (רמת הנדסאים ו-5 יחידות בבגרות) זמן בניית התוכנה לקח לי יותר מ 9 חודשים. קרו מיקרים שלילות רצופים לא ישנתי, אני לא מקצין,נסחף. הייתי סוגר 36 שעות ערות וכמויות אדירות של גלוני קפה חזק, רק כדי להספיק . רכזת המגמה ביצעה סימולציה שבוע לפני כן והרגיעה אותי כי אמרה שביניתי לומדה שבה מיציתי את כל שפת התיכנות VB. כי השקעתי בעיצוב ובאיכות הגרפיקה ..... הוסיפה ואמרה שהדבר יותר מידי מושקע, יותר מהמצופה... (בהצעת נושא הפרוייקט לקבלת אישור ממה"ט, תיארה הרכזת כשימוש בבינת מלאכותית, אני התפלאתי ) עד כמה שידוע לי ובדקתי, לא היה הנדסאי תוכנה שבנה לומדה באלגברה. הלומדה כוללת את כל החומר העיוני, מדגימה ופותרת תרגילים בנושאים מסויימים, כמו דירוג,כפל וחילוק. השקעתי בעיצוב ובאיכות הגרפיקה.שמתי דגש על הנדסת אנוש שתהיה ברמה גבוהה, שתקל על התלמיד ותמקד אותו ללמוד את הנושא שמבקש ולא יבזבז זמן על תפעול התוכנה שקיים חסך גדול מאוד בלומדות כיום, לכן הוספתי כלים ועזרים מקוריים שלא קיימים בשום לומדות. התוכנה עוקבת אחרי המשתמש והיא יודעת האם הוא משתמש חדש או קיים, הרישום נעשה בתוך "עורך הרישום" של windows ברג'סטרי. כל התרגלים אקרעיים, כלומר לא תראה את אותו תרגיל שוב-הלומדה מגרילה לבד את התרגיל. רכזת המגמה והמרצה של אלגברה התלהבו מהרעיון. מויזואליות , מהקושי של בניית הלומדה ומאופי הצגת התרגיל והפתרון. ולעיניינו: הגיע המועד המיוחל-יום הדין ששבוע לפני כן התחלתי להילחץ. הגיעו למקום שני מפקחים שאחד מהם היה ,המפקח הארצי מטעם מה"ט, יוסי וויס, בדקו פורייקט אחר פרייקט, ככל שתורי התקרב הלב שלי הלם חזק יותר . אחד הפרוייקטים היה מילון עברי-ארמי. גרפיקה בסיסית והאלגוריתם שלו הוא: המשתמש מקיש מילה התוכנה מבצעת חיפוש אם המילה קיימת במאגר שלה היא מציגה אם לא היא מודיעה שאין לה פירוש. כל התוכנה מובנת מראש(מאגר המילים). יוסי בדק אותו 3 דקות (באמת) ואמר "זוהי רמה מספיקה להנדסאים". הפרוייקט קיבל למעלה מ 95 . (אגב יוסי הוא אדם דתי) תורי הגיע, ביקשו הסבר על התוכנה, אמרתי "התוכנה שלי מכילה את כל החומר העיוני הנלמד וכדי להציגו בניתי מסך בדומה ל WORD " אהה, גנבת מWORD " יוסי אמר , המשכתי להסביר "משתמש התוכנה יכול לתרגל להיבחן בנושאים, יוסי שאל "לקחת מבחנים ממהט? " ועניתי "לא", ואמר "יופי כבר אני מוריד לך 10 נקודות", נלחצתי יותר ואמרתי "לא בניתי מסד מובנה מראש שהמשתמש לא יתקל באותה השאלה, הכל רנדומלי התוכנה מגרילה מטריצה(תרגיל) המשתמש מזין את התשובה, והיא דואגת לבדוק האם ענה נכון, במבחן היא מחשבת את זה לציון ואם זה בתירגול היא מתריעה למשתמש ומראה לו היכן טעה". ככה התחיל והמשיך הרגשתי שהוא תוקף ללא הצדקה ולא בוחן אותי, והמוח שלי הסתגר ונכנס לבלאק-האוט, יוסי פתח את הקוד של התוכנה והצביע על שורה "מה עושה השורה הזו?!" שאל. ניסיתי להבין מה היא עושה וניסיתי להיזכר שום דבר לא עלה, "אני לא זוכר", " אתה לא זוכר?!", "כן, איך אתה מצפה שאזכור? אתה פותח את הקוד מצביע על שורה אקראית ושואל, הקוד שלי כתוב על כ200 דף שלWORD בגופן 12", "אם הגודל שלה הוא 200 דף בטוח שהיא לא שווה". ככה המשיך והמשיך כ 20 דקות שבשבילי היה נצח. הלכתי לבדוק את הציון שלי במזכירות ונאמר לי 60, כמעט חטפתי התקף-לב, פניתי למנהלת ביה"ס להנדסאים ושאלתי "למה?!" היא טענה שהם נלחמו על הציון הזה, "מה?...למה הייתם צריכים להילחם?", אמרה " הם טענו שלא אתה כתבת את התוכנית שהם חושדים שהעתקת את התוכנית", כמעט התעלפתי, "את יודעת כמה לילות לבנים ביליתי, כמה אנשים ראו שבניתי את התוכנה,,,הייתי מראה ושואל אותם על ההנדסת אנוש, רק משפחתי היא לפחות 20, ובמקום עבודתי 150 מהט רוצה שאביא אותם שיעידו?.. רגע יש אפשרות לערער? ואם הוא רוצה לבדוק אותי עכשיו שלא יטענו שלמדתי את התוכנה בעל-פה" אמרה "כן, יש אפשרות לערער אני אצור איתו קשר ". לאחר יום נקבע תאריך למועד ב', ויונית מנהלת ביה"ס הזהירה " קח כמה ימים תחשוב אם אתה רוצה באמת להיבחן כי יוסי אמר שהוא מתכוון לבדוק הפעם שורה שורה יותר לעומק" עניתי " כן אני רוצה!". יום לפני הבחינה השנייה המנחה בחן אותי ובדק את התוכנה ושאלתי אותו "שלומי בכמה אתה מעריך את התוכנה" אמר לי "אם מהט לא יהיו קשים אז 90 ומעלה" שילמתי 150 ₪ שזה רבע מהמשכורת.. וניגשתי למועד ב' במכללת באר שבע, שוב היו שם פרוייקטים ברמה מבלי לזלזל ממש אין לי מילים לתאר , למשל היה פרוייקט שמסביר על סוגי הכלבים אתה לוחץ על תמונה ויוצא לך הסבר על סוג הכלב. יוסי הגיע לשם יחד עם בוחן אחר שאת שמו אני לא זוכר, והוא בחן אותי התעניין בתוכנה הסברתי והכל זרם יפה, באמצע המחשבים נפלו וטכנאי המחשבים שהיו שם אמרו שהשרת הראשי לוקח שליטה על המחשבים ובודק אותם ואז התחילו באגים של תשובות לא נכונות, אמרתי "אין בעיה רוצה שאתקן את הבאגים? " (כדי להראות שאני כתבתי את התוכנה) "כמה זמן יקח לך לתקן?" "10 דקות בערך כי אני לא יודע מה הטעות", הוא אמר "אין צורך".. המבדק הסתיים ושאל "מה? זהו?!" זה מה שיש לך בתוכנה?" עניתי "כן, כל מה שהתחייבתי בהצעת הפרוייקט ואישרתם את זה והנה תסתכל בספר של התוכנה" אמר לי "אבל אין בשר בתוכנה היא לא עושה כלום" וקרץ לי עין (באמת!). הוא נכנס עם יוסי לחדר מבודד וקבעו ציונים. ניגשתי למזכירות אחרי הבחינה לקבל את הציון הסטודנטיות של פרוייקט הכלב קיבלו 87 הן כעסו "למה הציון הזה?" המרצה שלהם ענה "הוא נתן לכן גם 7 נקודות ספייר". ואז נאמר "קיבלת 70" שאלתי למה ועדיין לא קיבלתי תשובה. אם תוכל להסביר מה קרה כאן? אבין כי חודשיים אני מנסה להבין, חודשיים שזה לא מרפה ממני, חודשיים שאני לא ישן טוב? פגשתי סטודנט שלומד לתואר א' בספיר ואמר שהפרוייקט שלו קיבל 70 כשלמד הנדסאים, וסיפר על חבר שלומד איתו כרגע בספיר והוא שילב בפרוייקט שלו כמה שפות תכנות מאסמבלי דרך C עד VB וגם הוא קיבל 60. הגעתי לכמה מסקנות והם: מה"ט עדיין לא מוכן לפרוייקט בסדר כזה. או שהמפקח הארצי לא ידע איך לבחון את זה. (אני לא מנסה להתפאר אבל בקורסים של שפות התכנות למדנו מערכים בסדר גודל של שני מימדים ויש מצבים שהתוכנה עובדת ברמת ארבע מיימדים) שאלה: למה הציון שלי עלה ל70 אם העתקתי אזי הוא צריך להיכשל כי הוזהרתי קודם לכן. שאלה: ולמה הוא לא עלה יותר? משתי סיבות 1, יוסי הוא בכיר יותר מהבוחן שבחן אותי כי הוא המפקח הארצי. קצין זוטר לא יכול לשנות את אימרי הקצין הבכיר, ככה למדתי בצה"ל. 2. יש את האימרה "שמור לי ואשמור לך", החבר בחן אותי והוא לא ישבור את המילה של חבר שלו, הרי אם יקרה לו דבר נוסף, הוא יצפה מהחבר (יוסי) לגבות אותו ? בשורה התחתונה יש כאן מצב של מילה שלי מול מילה שלהם ואני לא יודע מה לעשות... אשמח את תתייחסו למכתב הזה.
אני רוצה לשתף ולהתייעץ איתכם מה לעשות בנוגע עוול שנעשה לי על ידי מה"ט, של משרד העבודה, אנסה לקצר, למדתי במכללת אשקלון במסלול הנדסאי תוכנה, אני אדם בעל הקלות, כלומר תוספת של רבע שעה לכל שעת בחינה, מאחר ויש לי חדרת מבחנים(אני חוטף בלאק-האוט במבחנים). קצת הקדמה: הסיפור הוא הגשת פרוייקט סיום למה"ט. קיימות שתי דרכים להגיש את הפרוייקט שתי סטודנטים שבוחרים נושא, בונים תוכנה ומגישים אותה למה"ט. או סטודנט בודד עושה את אותו התהליך (שאת זאת בחרתי). ישנו מנחה שמלווה את הסטודנטים לאורך כל בניית התוכנה, (שאותו לא פגשתי כי לא הצטרכתי) הפרוייקט שלי היה בניית לומדה באלגברה לינארית בנושא מטריצות (רמת הנדסאים ו-5 יחידות בבגרות) זמן בניית התוכנה לקח לי יותר מ 9 חודשים. קרו מיקרים שלילות רצופים לא ישנתי, אני לא מקצין,נסחף. הייתי סוגר 36 שעות ערות וכמויות אדירות של גלוני קפה חזק, רק כדי להספיק . רכזת המגמה ביצעה סימולציה שבוע לפני כן והרגיעה אותי כי אמרה שביניתי לומדה שבה מיציתי את כל שפת התיכנות VB. כי השקעתי בעיצוב ובאיכות הגרפיקה ..... הוסיפה ואמרה שהדבר יותר מידי מושקע, יותר מהמצופה... (בהצעת נושא הפרוייקט לקבלת אישור ממה"ט, תיארה הרכזת כשימוש בבינת מלאכותית, אני התפלאתי ) עד כמה שידוע לי ובדקתי, לא היה הנדסאי תוכנה שבנה לומדה באלגברה. הלומדה כוללת את כל החומר העיוני, מדגימה ופותרת תרגילים בנושאים מסויימים, כמו דירוג,כפל וחילוק. השקעתי בעיצוב ובאיכות הגרפיקה.שמתי דגש על הנדסת אנוש שתהיה ברמה גבוהה, שתקל על התלמיד ותמקד אותו ללמוד את הנושא שמבקש ולא יבזבז זמן על תפעול התוכנה שקיים חסך גדול מאוד בלומדות כיום, לכן הוספתי כלים ועזרים מקוריים שלא קיימים בשום לומדות. התוכנה עוקבת אחרי המשתמש והיא יודעת האם הוא משתמש חדש או קיים, הרישום נעשה בתוך "עורך הרישום" של windows ברג'סטרי. כל התרגלים אקרעיים, כלומר לא תראה את אותו תרגיל שוב-הלומדה מגרילה לבד את התרגיל. רכזת המגמה והמרצה של אלגברה התלהבו מהרעיון. מויזואליות , מהקושי של בניית הלומדה ומאופי הצגת התרגיל והפתרון. ולעיניינו: הגיע המועד המיוחל-יום הדין ששבוע לפני כן התחלתי להילחץ. הגיעו למקום שני מפקחים שאחד מהם היה ,המפקח הארצי מטעם מה"ט, יוסי וויס, בדקו פורייקט אחר פרייקט, ככל שתורי התקרב הלב שלי הלם חזק יותר . אחד הפרוייקטים היה מילון עברי-ארמי. גרפיקה בסיסית והאלגוריתם שלו הוא: המשתמש מקיש מילה התוכנה מבצעת חיפוש אם המילה קיימת במאגר שלה היא מציגה אם לא היא מודיעה שאין לה פירוש. כל התוכנה מובנת מראש(מאגר המילים). יוסי בדק אותו 3 דקות (באמת) ואמר "זוהי רמה מספיקה להנדסאים". הפרוייקט קיבל למעלה מ 95 . (אגב יוסי הוא אדם דתי) תורי הגיע, ביקשו הסבר על התוכנה, אמרתי "התוכנה שלי מכילה את כל החומר העיוני הנלמד וכדי להציגו בניתי מסך בדומה ל WORD " אהה, גנבת מWORD " יוסי אמר , המשכתי להסביר "משתמש התוכנה יכול לתרגל להיבחן בנושאים, יוסי שאל "לקחת מבחנים ממהט? " ועניתי "לא", ואמר "יופי כבר אני מוריד לך 10 נקודות", נלחצתי יותר ואמרתי "לא בניתי מסד מובנה מראש שהמשתמש לא יתקל באותה השאלה, הכל רנדומלי התוכנה מגרילה מטריצה(תרגיל) המשתמש מזין את התשובה, והיא דואגת לבדוק האם ענה נכון, במבחן היא מחשבת את זה לציון ואם זה בתירגול היא מתריעה למשתמש ומראה לו היכן טעה". ככה התחיל והמשיך הרגשתי שהוא תוקף ללא הצדקה ולא בוחן אותי, והמוח שלי הסתגר ונכנס לבלאק-האוט, יוסי פתח את הקוד של התוכנה והצביע על שורה "מה עושה השורה הזו?!" שאל. ניסיתי להבין מה היא עושה וניסיתי להיזכר שום דבר לא עלה, "אני לא זוכר", " אתה לא זוכר?!", "כן, איך אתה מצפה שאזכור? אתה פותח את הקוד מצביע על שורה אקראית ושואל, הקוד שלי כתוב על כ200 דף שלWORD בגופן 12", "אם הגודל שלה הוא 200 דף בטוח שהיא לא שווה". ככה המשיך והמשיך כ 20 דקות שבשבילי היה נצח. הלכתי לבדוק את הציון שלי במזכירות ונאמר לי 60, כמעט חטפתי התקף-לב, פניתי למנהלת ביה"ס להנדסאים ושאלתי "למה?!" היא טענה שהם נלחמו על הציון הזה, "מה?...למה הייתם צריכים להילחם?", אמרה " הם טענו שלא אתה כתבת את התוכנית שהם חושדים שהעתקת את התוכנית", כמעט התעלפתי, "את יודעת כמה לילות לבנים ביליתי, כמה אנשים ראו שבניתי את התוכנה,,,הייתי מראה ושואל אותם על ההנדסת אנוש, רק משפחתי היא לפחות 20, ובמקום עבודתי 150 מהט רוצה שאביא אותם שיעידו?.. רגע יש אפשרות לערער? ואם הוא רוצה לבדוק אותי עכשיו שלא יטענו שלמדתי את התוכנה בעל-פה" אמרה "כן, יש אפשרות לערער אני אצור איתו קשר ". לאחר יום נקבע תאריך למועד ב', ויונית מנהלת ביה"ס הזהירה " קח כמה ימים תחשוב אם אתה רוצה באמת להיבחן כי יוסי אמר שהוא מתכוון לבדוק הפעם שורה שורה יותר לעומק" עניתי " כן אני רוצה!". יום לפני הבחינה השנייה המנחה בחן אותי ובדק את התוכנה ושאלתי אותו "שלומי בכמה אתה מעריך את התוכנה" אמר לי "אם מהט לא יהיו קשים אז 90 ומעלה" שילמתי 150 ₪ שזה רבע מהמשכורת.. וניגשתי למועד ב' במכללת באר שבע, שוב היו שם פרוייקטים ברמה מבלי לזלזל ממש אין לי מילים לתאר , למשל היה פרוייקט שמסביר על סוגי הכלבים אתה לוחץ על תמונה ויוצא לך הסבר על סוג הכלב. יוסי הגיע לשם יחד עם בוחן אחר שאת שמו אני לא זוכר, והוא בחן אותי התעניין בתוכנה הסברתי והכל זרם יפה, באמצע המחשבים נפלו וטכנאי המחשבים שהיו שם אמרו שהשרת הראשי לוקח שליטה על המחשבים ובודק אותם ואז התחילו באגים של תשובות לא נכונות, אמרתי "אין בעיה רוצה שאתקן את הבאגים? " (כדי להראות שאני כתבתי את התוכנה) "כמה זמן יקח לך לתקן?" "10 דקות בערך כי אני לא יודע מה הטעות", הוא אמר "אין צורך".. המבדק הסתיים ושאל "מה? זהו?!" זה מה שיש לך בתוכנה?" עניתי "כן, כל מה שהתחייבתי בהצעת הפרוייקט ואישרתם את זה והנה תסתכל בספר של התוכנה" אמר לי "אבל אין בשר בתוכנה היא לא עושה כלום" וקרץ לי עין (באמת!). הוא נכנס עם יוסי לחדר מבודד וקבעו ציונים. ניגשתי למזכירות אחרי הבחינה לקבל את הציון הסטודנטיות של פרוייקט הכלב קיבלו 87 הן כעסו "למה הציון הזה?" המרצה שלהם ענה "הוא נתן לכן גם 7 נקודות ספייר". ואז נאמר "קיבלת 70" שאלתי למה ועדיין לא קיבלתי תשובה. אם תוכל להסביר מה קרה כאן? אבין כי חודשיים אני מנסה להבין, חודשיים שזה לא מרפה ממני, חודשיים שאני לא ישן טוב? פגשתי סטודנט שלומד לתואר א' בספיר ואמר שהפרוייקט שלו קיבל 70 כשלמד הנדסאים, וסיפר על חבר שלומד איתו כרגע בספיר והוא שילב בפרוייקט שלו כמה שפות תכנות מאסמבלי דרך C עד VB וגם הוא קיבל 60. הגעתי לכמה מסקנות והם: מה"ט עדיין לא מוכן לפרוייקט בסדר כזה. או שהמפקח הארצי לא ידע איך לבחון את זה. (אני לא מנסה להתפאר אבל בקורסים של שפות התכנות למדנו מערכים בסדר גודל של שני מימדים ויש מצבים שהתוכנה עובדת ברמת ארבע מיימדים) שאלה: למה הציון שלי עלה ל70 אם העתקתי אזי הוא צריך להיכשל כי הוזהרתי קודם לכן. שאלה: ולמה הוא לא עלה יותר? משתי סיבות 1, יוסי הוא בכיר יותר מהבוחן שבחן אותי כי הוא המפקח הארצי. קצין זוטר לא יכול לשנות את אימרי הקצין הבכיר, ככה למדתי בצה"ל. 2. יש את האימרה "שמור לי ואשמור לך", החבר בחן אותי והוא לא ישבור את המילה של חבר שלו, הרי אם יקרה לו דבר נוסף, הוא יצפה מהחבר (יוסי) לגבות אותו ? בשורה התחתונה יש כאן מצב של מילה שלי מול מילה שלהם ואני לא יודע מה לעשות... אשמח את תתייחסו למכתב הזה.