עוד שבת מעייפת

עוד שבת מעייפת

סוף העבודה בצער בעלי חיים ביום שישי, אני מתכונן לצאת לחוות המרכז לרכיבה טיפולית בתל מונד ולאסוף קרון של העמותה למען הסוס שנמצא שם כדי להעביר סוס משוטט לשעבר אחרי שיקום לבית חדש. הטלפון מצלצל וחיילי המחסום לייד קלקיליה בטלפון. הם מצאו חמור פצוע. אני מגיע לקרון, מגיע עם הקרון לתחנת הדלק של אלפי מנשה, החיילים מגיעים יותר מאוחר עם שלושה נערים פלסטינים ועגלה רתומה ל..סוס שפרץ את המחסום בצליעה, עם העגלה ועם שלושת הנערים. הסוס עם צליעה קשה ברגליו האחוריות ועם מתג כל כך שחוק עד ששפתיו חדות והוא יכול לחתוך את הלשון. הוא מחובר עם חוטי ברזל שפוצעים את השפה. הילדים עושים הצגה של מקוננת. הסיטואציה לא נעימה ואנו מחכים למשטרה הכחולה שתיתן גושפנקא חוקית להחרמה. הילדים מתלוננים שזה כבר הסוס השני שמוחרם להם בימים האחרונים במחסום ואני חושב שרק על זה שהם חמורים שלא לומדים לקח היה צריך לרתום אותם לעגלה ולהצליף בהם קצת. המשטרה מגיעה, העדויות נגבות התמונות מצולמות ונשארות כראיה/עדות והסוס מועבר לצער בעלי חיים שם אני מעלה סוס וחמור שכבר יכולים למצוא בית בדרכם למשפחה חביבה ומטפלת היטב בנגב. הגעה לבית החדש ב00:00-חצות הלילה. בבוקר יציאה חזרה למרכז, אני מחליט לנצל את השבת ולראות בדרך כלניות בדרך הבשור - שוב טלפון. שוב סוס במחסום הפעם אני מגיע למחסום אחרי הפקקים והדרך - אחרי כשלוש וחצי שעות, הסוס בקוליק. עם קוליק או בלעדיו, לקול קינות הילדים שטוענים שהסוס [ עומד כאילו רוצה להשתין עם הרגליים מתוחות אחורה וראש באדמה ומזיע, פצעי כפיתה במפרק הכפת הקדמי, פצעי שפשוף בגבנון ובצד] בריא ומטופל טוב, צריך לחכות שוב לכחולים. הזוג שהפעם לא מכיר את הנהלים או מכיר עוד נוהל נסתר שהצמד מיום האתמול לא הכיר וצריך עוד אישור מיוחד מאחד מקציני המנהל האזרחי. בשעה טובה [תשע וחצי בערב] אני יוצא מהמחסום, עובר אצל וטרינר הסוסים ד"ר עידו שיאון ליד הבית שלו בר"ג, נותנים טיפול מהיר לסוס, ממשיך לצער בעלי חיים, פורק את הסוס וחוזר לתל מונד להחזיר את הקרון. המקום סגור, אף אחד כבר לא עונה בפלפון, חוזר לתל אביב, פורק את הקרון בצב"ח ומחזיר את האוטו עם וו הגרירה לאבי שיחיה. חשבנו כבר שפינינו שני תאים [ סוס וחמור] שאפשר יהיה לשפץ את התאים האלה והוקל קצת הלחץ באורווה והינה שני סוסים פגועים חדשים. צער בעלי חיים זקוקה למתנדבים שיסכימו לתרום מדי פעם הובלה עם וו גרירה וקרון שלהם או ממישהו אחר כדי לחלץ סוסים וחמורים שעברו התעללות. כמו כן, תרומות של קש, חציר, עשב קצור, יתקבלו בברכה. תודות ל: אבא שלי שתרם את הרכב ליום עבודה קשה האגודה למען הסוס והחמור בישראל שתרמו את הקרון. המרכז לרכיבה טיפולית בתל מונד ליד בית הלורדים שתרמו עם האגודה את הקרון. חיילי המחסום שגילו רגישות לסוסים המסכנים ד"ר עידו שיאון שטיפל בסוס עם הקוליק בהתנדבות ובמסירות. ליאת שבאה לטלף את הסוסים בהתנדבות ולהקל על הצליעה שהיא לפחות בחלקה תוצעה של טילוף קודם גרוע. צ.
 

Blue Eyessss

New member
וואי וואי...../images/Emo47.gif

לא נעים בכלל=\ אני לא רוצה לראות תגובה גזענית אחת אם תהיה כזו היא תמחק מיד...
 

SNTQ

New member
../images/Emo10.gif

מקווה שאחרי השיקום שלנו יהיה לסוס טוב בבית החדש (וגם לחמור
) ושנצליח לשקם בצורה טובה את 2 הסוסים החדשים..
 

mindeffect

New member
את יכולה לרשום קצת פרטים

על ההתנדבות...כאילו.. ימים שעות וכאלו.. אני וזכרת שהיה פעם.. אבל את יכולה להזכיר לי בבקשה..?
 

SNTQ

New member
ממ..

אני מגיעה עם ניצן לשם בערך פעמיים בשבוע (אנחנו ננסה להגיע יותר).. בעיקרון זה משתנה.. הייתה פעם שהיינו מ10 בבוקר עד 6 (כולל הפגנה באמצע),אבל זה ממוצע 6 שעות ככה.. ואין כל כך מה להסביר.. עושים כל מה שעושים בחווה רגילה חוץ מלרכב- לונג',תאים,הברשה,שטיפה וכו'..
עוד משהו?!
 

SNTQ

New member
צב"ח ת"א

הרצל 164 (אל תתפסי אותי על המספר,אבל זה משו כזה)
 
עדכון

עדכוןו דר צחי נבו ו 15:15 | 21/02/06 הבעלים של "יום שישי" התקשר ורוצה את הסוס, הנחיתי אותו להתקשר למש' החקלאות לבקש את עיכוב הליכי ההחרמה. אמרתי לו שחוות דעתי תהיה שלא להחזיר לו את הסוס בגלל שהוא ביצע התעללות. לדעתי צריך לשלב כוחות עם ההתאחדות, עם המשטרה, עם כל כותבי העצומות נגד גניבה [ הלן, ואני מכיר עוד עצומות ] כדי למנוע גניבות של עוד סוסים וחמורים וכדי להקשות על מכירתם, לפחות ליהודים. צריך להיות רישוי להחזקה שמותנה בידע בטיפול נאות וכמובן בטיפול נאות ואפשרויות לאכיפה קלה יותר על ידי רשויות החוק. לגבי הסוסים והחמורים שחודרים דרך קו התפר, ההחרמה לא עוזרת להקל על התופעה, רק עוזרת לסוס או לחמור המוחרם כי זה שהחרימו לו, יגנוב מחר סוס או חמור חדש. צריך לדעתי לגרום למשטרה ולצבא להחרים ולהרוס את העגלות המשמשות את המתעללים. את העגלות אי אפשר לגנוב מיהודים וצריך לייצר או לקנות אותן והריסתן תייקר את אפשרויות ההתעללות. כרגע, העובדים של צב"ח מנסים לאתר עם המשטרה ועם מוקד 106 חמור רתום לעגלה שנראה נכנס לאתר פסולת בשולי העיר תוך הצלפות קשות, אם יוחרם, אני לא יודע לאן לדחוף אותו. התאים מלאים. אנו זקוקים למקומות מאמצים טובים לחמורים ולסוסים וכמובן לעוד חציר או עשב קצור. אני מבקש את עזרת כולכם. צ.
 

kampos

New member
../images/Emo41.gif

היי אני ממש רוצה להיתנדב אבל יש לי כמה שאלות 1.מאיזה גיל אני יכולה להיתנדב 2.איפה אפשר להיתנדב (אני גרה בעמק יזרעאל) תודה נועה
 

lions queen

New member
לבאני לא בטוחה שזה קשור לביטוח הגיל

.... נראה לי יותר אחריות..
 

SNTQ

New member
:-\ ככה הם אמרו.. ביטוח מ16 ומעלה

יש גם קשר לאחריות ברור.. דיברנו על זה
 
למעלה