עוד שאלותב ספרות עבור האחיינית שלי

עוד שאלותב ספרות עבור האחיינית שלי

1. למה השיר אמנון אני נחשב כשיר יין? מה הניגודיות בו לשאר השירים מימי הבניים? ומה הקונטאציות המקראיות. 2. איזה צימודים יש בכתונת פסים? 3. ילדי הצל-בתמונת החתונה זיגמונד שר שיר עלה אבק של גופות המתים בשואה פרוש השיר ובמה הוא תורם לדמותו ? 4.עגנון-פנים אחרות מתי נותן הרטמן גט לטוני בפעם השנייה ומתי היא נותנת לו גט ? על איזה חוק נשען עגנון 5. התפשן-איפה יש יסוד ארס פואטי? 6. כף יד רשעה יש אלמנט של טשטוש? והדרגתיות איפה? זהו בנתיים
 

moon light2

New member
אני לא יודעת הכל אבל-../images/Emo29.gif

איזה צימודים יש בכתונת פסים
"עליו"-העלים שלו-בית 5 "עליו"-על...-בית 6
אמנון אני חולה- האמת שאין לי ממש מושג למה הוא שיר יין...אולי בגלל שאמנון מבקש מחבריו שייתנו לתמר כוס יין ואז אולי היין יכבה את האהבה למרות שזה ידוע שיין אמור להגביר את התשוקה שלו לתמר... לא יודעת...נראה לי ככה וזה מה שאני יכולה לעזור לך.. אולי במאמרים יש עוד משו. ניסית שמה?
 

פבפ

New member
אמנון נחשב שיר יין?

נדמה לי שהוא שייך לשירת החשק אבל אולי אפשר לשייך אותי לשירת היין משום שהדובר בשיר מבקש כוס יין ("כוס חמר").
 

© Tweety ©

New member
תשובות על הכל..

1. השיר אמנון אני אכן נחשב כשיר יין. לא בגלל העובדה שנזכר בו היין אלא בגלל שהיין הוא התרופה לליבו הנשרף של אמנון. הניגודיות היא גם בהקשר ליין-בשאר השירים נחשבת כוס היין כקרה והיין כחם בשיר אמנון אני נחשב היין כקר. קונוטאציות מקראיות-לאיוב-שאמנון קורא לרעיו ומבקש יביאו לו את תמר. גם אמנון וגם איוב סובלים סבל בל יתואר. 2.שני צימודים בכתונת פסים "יינו עליו" ו"משמר עליו" 3. ילדי הצל-השיר של זיגמנוד בתמונת החתונה הוא על האפר של נרצחי השואה ששט בנהר ללא כיוון בעוד שאלפי מעפילים מגיעים לא"י בספינות. מתואר השער הלבן של דמות היהודי. זהו שלב בדרך לחשיפה של זיגמנונד יש כאן רמז מטרים לחלום. 4. הרטמן נותן לטוני גט בפעם השנייה כאשר הוא מספר לה את סיפור החלום ומסביר לה שהוא למעשה בכלל לא אוהב אותה. עגנון נשען על החוק שלפיו אם אדם לן עם אישה במלון הוא חייב לתת לה גט בשנית לפיכך כאשר טוני מסרבת לישון עם הרטמן באותו חדר ומבקשת לאכול בחוץ זה הגט. 5. יסוד ארס פואטי שאנטוליני אומר להולדן להעלות את המצוקות שלו על הכתב. (צריך לתאר את הביקורת כנד הולן ע"י אנטוליני). 6. כף יד רשעה-אלמנט של טשטוש קויי העשן. הדרגתיות היא לפי הבתים- בבית הראשון יש השפלה פומבית התעללות פיסית מצד האב ונפשית מצד הציבור שצוחק. בבית השני יש הכאה על כף היד וכך הלאה..
 
למעלה