זה לא מה שזה אומר.
זה אומר שכיום, במחיר סביר, אלו מימדי מנוע שמאפשרים אמינות וסל"ד גבוה. כעת, אם תחליף לבוכנות קלילות ושסתומים שלילים - המגבלה לא תהיה זהה. זה מה שעושים כשמשפרים מנועים - הכי קל לזרוק כסף בחומרה חדשה. במצב זה - מגבלת הסל"ד מגיעה למנגנון ההפעלה של השסתומים. לכן, במוטו GP שיש היום אופנועי ליטר עם מעט צילינדרים בגודל גדול - (מנועים דומים יותר לאופנועי כביש מאשר היה עם ה NR למשל, או עם ה 250 6 צילינדרים 4 פעימות של הונדה בעבר) - שם באופן מדויק - המנועים שעולים לסל"ד הגבוה יותר משתמשים בהפעלה לא קונבנציונלית של מנגנון השסתומים. שם - לכולם יש בוכנות קלילות ושסתומים קלילים, וגם מסות החלקים הנעים די דומות. זוכר את הסופרבייק? נכתב עליהם שהמגבלה היתה מהירות בוכנה. הגיוני - כיוון שהחוקה הגבילה על החלפה של בוכנות. אבל אם אין הגבלה כזו? אגב - במנועי סינגל - המנוע מספיק לא מאוזן כדי שמנגנון השסתומים אינו הגורם מגביל הסל"ד. בד"כ בסינגלים מדובר על אורך חיי הטלטל.
זה אומר שכיום, במחיר סביר, אלו מימדי מנוע שמאפשרים אמינות וסל"ד גבוה. כעת, אם תחליף לבוכנות קלילות ושסתומים שלילים - המגבלה לא תהיה זהה. זה מה שעושים כשמשפרים מנועים - הכי קל לזרוק כסף בחומרה חדשה. במצב זה - מגבלת הסל"ד מגיעה למנגנון ההפעלה של השסתומים. לכן, במוטו GP שיש היום אופנועי ליטר עם מעט צילינדרים בגודל גדול - (מנועים דומים יותר לאופנועי כביש מאשר היה עם ה NR למשל, או עם ה 250 6 צילינדרים 4 פעימות של הונדה בעבר) - שם באופן מדויק - המנועים שעולים לסל"ד הגבוה יותר משתמשים בהפעלה לא קונבנציונלית של מנגנון השסתומים. שם - לכולם יש בוכנות קלילות ושסתומים קלילים, וגם מסות החלקים הנעים די דומות. זוכר את הסופרבייק? נכתב עליהם שהמגבלה היתה מהירות בוכנה. הגיוני - כיוון שהחוקה הגבילה על החלפה של בוכנות. אבל אם אין הגבלה כזו? אגב - במנועי סינגל - המנוע מספיק לא מאוזן כדי שמנגנון השסתומים אינו הגורם מגביל הסל"ד. בד"כ בסינגלים מדובר על אורך חיי הטלטל.