עוד פרק בסאגה של מגבלת הסל"ד

45degrees

New member
זה לא מה שזה אומר.

זה אומר שכיום, במחיר סביר, אלו מימדי מנוע שמאפשרים אמינות וסל"ד גבוה. כעת, אם תחליף לבוכנות קלילות ושסתומים שלילים - המגבלה לא תהיה זהה. זה מה שעושים כשמשפרים מנועים - הכי קל לזרוק כסף בחומרה חדשה. במצב זה - מגבלת הסל"ד מגיעה למנגנון ההפעלה של השסתומים. לכן, במוטו GP שיש היום אופנועי ליטר עם מעט צילינדרים בגודל גדול - (מנועים דומים יותר לאופנועי כביש מאשר היה עם ה NR למשל, או עם ה 250 6 צילינדרים 4 פעימות של הונדה בעבר) - שם באופן מדויק - המנועים שעולים לסל"ד הגבוה יותר משתמשים בהפעלה לא קונבנציונלית של מנגנון השסתומים. שם - לכולם יש בוכנות קלילות ושסתומים קלילים, וגם מסות החלקים הנעים די דומות. זוכר את הסופרבייק? נכתב עליהם שהמגבלה היתה מהירות בוכנה. הגיוני - כיוון שהחוקה הגבילה על החלפה של בוכנות. אבל אם אין הגבלה כזו? אגב - במנועי סינגל - המנוע מספיק לא מאוזן כדי שמנגנון השסתומים אינו הגורם מגביל הסל"ד. בד"כ בסינגלים מדובר על אורך חיי הטלטל.
 

dlx1100F

New member
קודם כל, אף אחד (חוץ מנוי) לא קבע

שהגבול הוא ב-100-120 קמ"ש. וגם את העניין עם "גריפת השמן" העלה נוי. אני טענתי שבמנועים של אופנועי ההיפר-ספורט הקיצוניים מהדור האחרון המהירות מגיעה ל-130-140 קמ"ש. בהשוואה לאופנועי אותה התקופה (סוף שנות ה-70 תחילת ה-80) שיועדו לכביש (והבאתי את ה-CB750F כדוגמה) ה-150 קמ"ש זה 30% יותר ולא 50%. אבל אל תשכח שה-NR500 לא היה אופנוע כביש אלא אופנוע מסלול, ולא היה צריך להיות בעל אורך חיים ארוך במיוחד, ולכן אפשר היה להתקרב איתו עוד יותר לקצה. ובכלל, אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד? איזה קימוט נתונים? אם זה היה הפוך (מהירות קטנה יותר) היית יכול להגיד קימוט של הנתונים להתאמה לדעה האישית. אבל הם עוד הגדילו את המהירות, ועדיין לא היתה להם בעיה עם השסתומים או גלי הזיזים. מכל מקום, אלה נתונים עובדתיים, והעובדה היא שהונדה בנו כזה מנוע, עם הנתונים האלו, ומה שהם היו צריכים כדי לממש אותו זה אורך מהלך קצר ולא שסתומים פניאומטיים. ומכיוון שככל שידוע בעיות האמינות שלו נבעו מהבוכנות או מהמִמְשַק שלהם עם הצילינדר (ולא מהשסתומים או גלי הזיזים) זה רק מחזק את הסברה שהמגבלה היא במהירות/תאוצה של הבוכנה. סדר גודל, אגב, זה פקטור 10. אז פקטור 1.3 או 1.5 זה אצלי עדיין אותו סדר גודל.
 

45degrees

New member
אנחנו לא יוצאים מזה...

הבעיה היא עם התימוכין השונים. אני זוכר ציטוט של הונדה על הבניה של מנוע ה RC211V - כשנשאלו למה לא בחרו שסתומים פניאומטיים (בדיוק אותו מנוע - אותם בוכנות, אותה מהירות בוכנה - הכל חוץ ממנגנון השסתומים) - התשובה של הונדה היתה שהם לא זיהו צורך להגיע לסל"ד מאוד גבוה כדי להגיע להספק מספיק. כלומר - הונדה אמרו שאותו מנוע יכול להגיע לסל"ד גבוה יותר אם מנגנון הפעלת השס' ישתנה. בכל אופן - אם אראה סימוכין מדעיים מתאימים - מסמכי SAE למשל, אני מעדיף אותם על כתבה בעיתון כזה או אחר. לשאלה ששאלתי ברשימת המנועים (יש גם כזו... שעות שינה - אין
) ניתנו כמה דוגמאות של מנועים קיצוניים שעוברים את ה 20000 סל"ד. כמו כן הוזכר שכיוון שניתן להשתלט די בקלות (פונקציה של כסף) על בעיות המסה של החלקים הנעים (לינקים יפים למאמרים על טלטלי טיטניום בוכנות עם כתר פלדה וחצאית אלומיניום ועוד...
) - אין פתרון לבעיה ה"מכה" שמעביר הזיז לשס'. אי אפשר לרכך אותה אלא על ידי שליטה בפרופיל של הזיז ובמסה של השסתום. מכיוון שבמסה ניתן לטפל ($$$$$) מה על הפרופיל של הזיז? ומכאן המגבלה. בכל אופן, אני הולך אחרי הסימוכין המדעיים, ואם יוכח כי טעיתי - אהיה הראשון להודות בכך.
 

noy fb

New member
45 , לא חראם על ביזבוז האנרגיה ?

לאיש יש "בטן מלאה" בענינים אישיים ומעט מדי ידע פורמלי . הוא מציף את זה ומיגע את הפורום בקבועי זמן די קצובים ,שוב ושוב בכל פעם על רקע "גילוי" ספרותי מעלה עובש שבו "הוא נתקל במקרה "... . אצלי לפחות הוא "באג" ווירטואלי.. "peacemaker" , לפני שמקצצים,מה שכתוב למעלה אינו "בלתי ראוי לשידור" גם אם לא הכל תומכים בתוכנו.
 

theshark

New member
תקרת הסל"ד הגבוה התאפשרה ב- nr

תודות לשמונה שסתומים לצילינדר. השסתומים כל כך קטנים וקלים שגם קפיץ פשוט הצליח להחזיר אותם. אותו מנוע עם ארבע שסתומים לא יצליח להגיע לסל"ד כל כך גבוה.
 

dlx1100F

New member
זה אולי נכון, אבל ...

אל תשכח שהונדה נאלצו ללכת לתצורה המשוגעת הזו של המנוע בגלל אילוצים מלאכותיים, שהוטלו ביד אדם (חוקי ה-GP), ולא אילוצים מהטבע. כל צילינדר כזה, שיש בו 8 שסתומים, הוא בעצם שני צילינדרים שחוברו להם יחדיו (כאילו שברו את הקיר ביניהם). הונדה הגיעו למסקנה שהם צריכים 8 צילינדרים, אבל חוקי ה-GP איפשרו רק 4. אילו הם היו חופשיים לבחור את הקונפיגורציה, הם היו בונים מנוע [URL='http://']V-8[/URL], עם [URL='http://']4 שסתומים לצילינדר[/URL], ומגיעים לאותו סל"ד עם שסתומים קונבנציונליים. וקרוב לוודאי שגם בלי כל בעיות האמינות וקוצר החיים, שנבעו מהרינגים הבעיתיים.
 
למעלה