עוד נסיון בחיים

חושבת25

New member
עוד נסיון בחיים

אני בחורה עובדת ובמשרה טובה בה,אבל את כל ההוצאות שלי אני מוציאה מכספי,להורי אין כסף ואני מאד מודאגת מה יהיה?איך אתחתן?אני לא יכולה לקחת בחור ישיבה בלי כסף,הייתי רגילה לחיות בסטיל ובבזבוזים ועכשיו אני מצמצמת הוצאות וזה מאד קשה במיוחד בקיץ שכולם נוסעים,אני חושבת על כל חצי שקל שאני מוציאה כי אין לי ברירה אחרת,הדאגות האלה אוכלות אותי ואל תשכחו שבציבור שלי(אשכנזי ליטאי)הבחורים דורשים הרבה כסף(אבא שלי נתן דירות לאחיותי ולי לא נשאר)יאלה שפכתי פה את ליבי.תודה לכם ויום טוב.
 
הדבר היחיד שמחזיק הרבה מאיתנו

הוא- שבסוף כולם מסתדרים עם כסף! איכשהוא זה מסתדר, אני מכיר שכן שלי שיש לו 17 ילדים מתוכם הוא חיתן 6 ואין לו שקל על הגוף!
 

חושבת25

New member
אני לא אסכים שאבא שלי יחנק כדי לתת

לי ולו רבע דירה.הדאגה היא לא רק לחתונה אלא גם אחכ לחיים,אני לא אוכל לבקש מההורים שלי כסף ואני גם שונאת לבקש.אני גם לא רוצה לוותר על האיכות של הבחור בגלל הבעיה הזו.
 
אחרי החתונה.

יוצאים לעבוד, ואפילו לפני, אני מתכנן לצאת לעבוד לאחר החתונה.
 
באמת לא מצב קל.... צריך לחשב

הוצאות מול הכנסות.... ולהתחיל לחסוך.... אולי תחשבי מה את יכולה לעשות עוד חוץ מהעבודה הקבועה....עוד הכנסות צדדיות, שמהן תקחי את ההוצאות היומיות... למשל לעשות פן, או להכין תכשיטים, או כל מה שיהיה שאת יודעת לעשות.... אבל כל הכבוד לך באמת שאת לא דורשת מההורים שלך לתת ומתחשבת בהם... ובזכות זה בעזרת ה' תתחתני עם בחור עשיר....ההורים שלו יתנו הכל ובעין טובה ויפה....
 

חושבת25

New member
אמן!תודה על העידוד.

אני חושבת על עוד עבודה צדדית.ה יעזור ובהצלחה גם לך.
 
יש הרבה בחורי ישיבות

שיש להורים שלהם אמצעים והם יכולים לעזור לזוג להנות יותר אחרי החתונה, אבל! בחיים שזה לא יהיה בדרישות החשובות שלך! כי בד``כ שמחפשים כסף או יופי, מתחרטים על זה אח``כ ובגדול!
 
זו תגובה לדברים שלי?....

אם כן, זה ממש לא בדרישות שלי... בטח לא בחשובות.... נכון שעדיף שזה יהיה המצב.... אבל זה לא בא בקטע של דרישה.... זו מתנה.... והלוואי והיא תזכה לה בזכות ההתחשבות שלה בהוריה....
 
לפעמים

ההתחשבות בהורים רק גורמת לנו לאבד מתנות... או כל מיני דברים טובים... תלוי באיזה סוג התחשבות מדובר...
 
תרשי לי לחלוק עלייך.

לא! לפעמים הם מתעקשים כ``כ על דברים צדדים שלא אמורים אף פעם להפריע בחיים! איפה בדיוק כאן הדאגה אלינו?
 
אם זה באמת דברים

שוליים וסטיגמטיים... אז אולי באמת אסור להקשיב להם? כמובן לעשות את זה בנועם ודרך ארץ.. אבל להסביר להם שלהיתחתן- זאת המטרה. כל מה שלא משרת אותה-מחוץ לעניין. שמעתי גם על רבנים שאומרים בפירוש שאם ההורים מתערבים בשידוכים של הילדים שלהם ומתעקשים על דברים לא מהותיים, אין פה עניין של כיבוד הורים, כי חייו הפרטיים של האדם- קודמים... אבל אני לא מביאה פה שום צד הלכה למעשה... אני לא פוסק....
 

חושבת25

New member
תגובה

אופטימית,לפי תשובותיך את בחורה חכמה ורגישה ותודה שהגבת וחיזקת אותי.בחור,אפשר לומר שאני לא מסתכלת כמעט על חיצוניות של הבחור,אני לא מחפשת דוגמן,אבל מבחינה כספית אני כן מחפשת בחור עם ראש על הכתפיים,אחד שאוכל לסמוך עליו שידאג לפרנסה,לקבל בחור עשיר זה בונוס והלוואי שאזכה,אבל לא זה מה שיסנוור אותי,נפגשתי כבר עם בחורים עשירים ולא רציתי אותם.בהצלחה ולכולם פה אני מאחלת לקבל גם אופי גם יופי וגם מאני.
 
חושבת , אני לא מבין אותך...

מה זה קשור זה שלאבא שלך אין כסף לזה שאת צכה לחסוך ולהיתקמצן על כל שקל , יאלה אם את לא מיתחתנת לפחות תעשי חיים תבזבזי , אולי חושבת תסבירי לי על מה חשבת?
 
אני לא "חושבת" אבל אני חושבת....

שאם להורים אין אמצעים לעזור... אז הבנ"א צריך לדאוג לעזור לעצמו.... שזה אומר- לחסוך..... בשביל העתיד שלו....
 
אופטימית שחשבה. . .

לדעתי את טועה , כמה היא תוכל לחסוך בשביל קניית דירה עשרים שלושים אלף? את יודעת כמה עולה היום דירה? אני מציע לה שתתחיל להנות ותפסיק לדאוג את דאגת המחר , קצת יותר בטחון בה` , הוא כבר ידאג לה ואני מבטיח לך שגם אם לא יהיה לה שקל היא לא תגור ברחוב..
 
ועשרים- שלושים אלף זה לא כסף?

אז זה לא מספיק לדירה... אבל זה התחלה למשכנתא... וגם אם לא... כשמתחתנים- יש כ"כ הרבה הוצאות.... לאו דווקא דירה... בגדים, כלי בית, פיאות, ריהוט.... לא חסר.... אז הכסף הזה יוכל לעזור לה מאוד. וזה לא חכמה לומר- ביטחון... ה' יעזור לה... יש בכל זאת עניין של השתדלות... וגם אם היא תתחתן עם בחור עשיר, הכסף נשאר... לא הלך לאיבוד... אז כשיבוא לה לפנק את בעלה...יהיה לה קצת כסף בצד..... נראה לי שיש פלוס בחיים לחסוך (אבל לא להתקמצן) גם כשאתה בעל אמצעים.....
 
למעלה