עדכון לדמות, קצת טקסטורה לעור

את גדולה!

לדעתי ברגע שתהיי מרוצה מהטקסטורה, שווה לך להרכיב איזה טוטוריאל חמוד בנושא. אני ניסיתי לעשות גיבויי של שלבי העבודה שלי ביצירת ג´וני בראוו אבל נתקעתי באמצע מכמה סיבות: 1. החלטתי ללכת על טוטוריאל למתחילים, אז קיפצ´ארתי (מהמילה capture למי שלא הבין) בערך כל חלון אפשרויות שניצלתי במהלך הבנייה, מה שהפך לבלתי אפשרי אחרי כמה זמן בהתחשב בזמן שהגדרתי לעצמי. -כך שלקח ראשון: יש להתאים את רמת הטוטוריאל לרמת הדמות. 2. כל פעם שקיפצ´ארתי הייתי צריך לעבור לחלון פתוח של Photoshop, דבר שבפנטיום 3 450 לוקח לא רק זמן, אלא אורך חיים של המחשב. 3. תוך כדי העבודה אני חוזר אחורה, מתקן, משנה, מוחק וכו´... איך אני אמור לכתוב טוטוריאל ככה?! מסקנה: בונים טוטוריאל רק כשמסיימים את הדמות!- הולכים מהסוף להתחלה, רק ככה אפשר ללכת בקו ישר מההתחלה אל הסוף ולא להתחיל להתבלבל, לחזור, לשנות ולשגע לקוראים את השכל! אני מקווה שאני לא נשמע מאיים או משהו... -לדעתי, צריך להכתב טוטוריאל על... "איך לכתוב טוטוריאל!" רעיון נחמד - לא? בכל מקרה, עזרת לי מאד, ננהננה, מעניין אותי לדעת מאיזה רקע את באה, ומה למדת לפני שהתחלת תלת. אולי במסרים האישיים?
 

Lightwavenewbie

New member
אוקיי

אז לעשות טוטוריאל בעצמי אני לא יודע. אבל הנה פתרון לבעיה שלך: תוכנה שצלמת את המסך ישירות לקבצים עם מספרים, רק בלחיצת כפתור אחד, כל פעם שתלחץ על הכפתור קובץ חדש ישמר.
 

domnin

New member
במבט שני, הוא נראה לי כמו שדון

אירי. מאלה שחוגגים MARDIGRA בניו-אורלינס. באיזו תוכנה את מנפחת דמויות וירטואליות?
 

ננהננה

New member
תגובות

טל, תודה על ההסבר, אני אנסה את מה שהסברת. אם בא לך לפרט עוד לגבי הבאמפ, וגם על ה diffuse, specular - אני אשמח. dragonlore, שמחה שנהנית. לגבי המפה הכדורית, אז הפנים שלו מפוזרות במרחב בצורה הרבה יותר כדורית מאשר גלילית. מפה כדורית גם מאפשרת לי לתת פרטים על החלקים של האף שבמפה גלילית היו מקבלים כמעט 0 מקום לפרטים (כי האף שלו מאוד מקביל לאדמה). לכן החלטתי על מפה כדורית. מצורפת תמונה של הפריסה מהטקספורטר. לגבי כל העניין של צ´אנלים במפה של ה gloss, אז יש כאן איזה בלבול. בפיסקה שכתבתי על הגוונים של האפור וכו´ במפה של הברק, לא התכוונתי לערוצי הצבע בפוטושופ. אם יצא לך לעבוד עם deep paint, אז גם שם יש שכבות כמו בפוטושופ, ועבור כל שכבה יש ערוצים שונים לצבע, לברק, לבאמפ וכו´. אז כשעבדתי על המפה של הברק ב deep paint, פתחתי שכבה נוספת וציירתי את המפה בגווני אפור בערוץ הצבע בשכבה החדשה. אני מקווה שהבנת. וכשמדובר בתמונה ש/ל, אז אני חושבת שלעבוד עם levels זה אותו דבר כמו לעבוד עם brightness\contrast. הזוהר הפנימי הלא מוסבר :) זה פשוט, אתה יודע למה הכוונה רק לא הסברתי את זה. נכון שכשאתה (במצב רוח שטותי) מאיר לתוך הפה עם פנס אז אתה רואה אדום כזה זוהר? אז אותו דבר קורה בצורה עדינה כשכל אור נופל על העור. זה גורם למין זוהר פנימי אדמדם כתום, כי זה מואר כאילו מבפנים. ובמקומות איפה שזה מואר "מבחוץ" אז רואים את זה יותר כחול, בגלל שהאור שבחוץ יותר קר בגוון. עכשיו הבנת למה התכוונתי נכון? תודה על ההצעות לשיפור, אני אקח לתשומת לב הכל. האמת היא שאת איזור הצוואר מאוד הזנחתי לכל אורך העבודה וריסים... מתי שאני אצליח להסתדר בצורה טובה עם shag אני אנסה גם את זה.
תודה :) פושע מחשבתי, צודק!! צריך לכתוב טוטוריאל על איך כותבים טוטוריאל. פעם ניסיתי לעשות איזה אחד קטנטן עם תמונות וזה לקח המון זמן, אז כשמדובר במשהו יותר מורכב זה כבר מין פרוייקט קטן. וחוץ מזה, אני בינתיים רק לומדת ("אני רק ביצה" :) מכיר מהספר של היינליין?) אז יש הרבה דברים שאני לא יודעת ובטח יש דברים שאני עושה בדרכים קצת מוזרות, או אפילו לא טובות מכל בחינה, אז אני אחכה עם זה לשלב שבו הידע שלי יהיה יותר מבוסס. חבל להטעות אנשים. שמחה שעזרתי לך ולגבי הרקע שלי, אז אני מציירת מגיל צעיר ובחטיבת ביניים למדתי אמנות פלסטית (ציור, פיסול תולדות האמנות). בתיכון למדתי צילום. זה כל הלימודים הפורמליים, אבל כמובן שכל עוד מתעסקים בזה אז ממשיכים ללמוד לבד. אז התלת פשוט משלב את הכל ביחד :) אריה, אני שמחה שהוא מתלבש לך לכל מיני משבצות שונות, אבל יותר מזה אני שמחה שקשה לך לתת לו איפיון "סוציולוגי" ברור :) זה אומר שיש לו אופי משלו וזה משמח אותי. כשאלת איך אני מנפחת דמויות וירטואליות התכוונת לבשר שהוא קיבל (כמו שאפשר לראות בwireframe שצירפתי לשרשור הקודמת של הדמות הזאת? אם כן, אז זאת לא תוכנה שאיפשרה את זה, אלא מודיפייר במקס שנקרא push. תשחק איתו אתה כבר תראה מה הוא עושה. da jackel, תודה :) גל, תודה. ננה
 

טל33

New member
קצת יותר מפורט

בסיס ל BUMP - 256*256 פיקסלים - ממלאים אותו ב NOISE משהו דומה לתמונה שצירפתי.שומרים אותו בתור PATERN. פותחים מסמך חדש בגודל 2000*1500 לפחות.שמים בו את ה TEMPLATE של הפנים. מוסיפים שיכבה חדשה מעל. FILL-PATERN של מה שעשית קודם. מוסיפים LAYER 50% אפור מעל ב OVERLAY .בוחרים ב DODGE TOOL בקוטר קטן - 3-4 פיקסלים ו EXPOSURE של בערך 40% .מתחילים לצייר את הקמטים. אח"כ עוברים ל BURN TOOL שוב בקוטר קטן וEXPOSURE של 20% וממלאים בין הקמטים. לקמטים גדולים יותר כמו באיזור המצח בוחרים קוטר יותר גדול. אפשר להוסיף נקודות קטנות עם ה BURN בין הקמטים במצח,באיזור האף וזיפי זקן עדינים. אחרי שכל הקמטים גמורים מוסיפים עוד שיכבה.צבע FORGROUND - 160 160 160 צבע BACKGROUND 128 128 128 - . RENDER CLOUDS - שיכבה חדשה מעל בצבע לבן - BLEND - DISSOLVE וOPACITY 2-5% MERGE DOWN לשתי השכבות האלה ו BLUR עדין לטשטש קצת את הכתמים. מסתירים את העננים שיצרנו ועושים MERGE לכל השכבות חוץ מזו שבה יש את מפת ה UV. שכבת העננים צריכה להיות מעל ה BUMP כ BLEND-HARD LIGHT כדי להוסיף קצת "ליכלוך" לשמור הכל כ BUMP.TGA או משהו דומה. SPECULARITY MAP - מוספים שיכבה מעל BLEND- MULTIPLY .אח"כ ADJUST LEVELS INPUT - 0,2,255 ן OUTPUT 0,1,210 - זה מבהיר את התמונה.MERGE לשתי השכבות האלה ולשמור אותן כ SPECULARITY MAP. בוחרים ב BURN TOOL ומכהים את כל האיזורים המוצללים של הפנים - עיניים ,שפתיים,צוואר,אוזניים. שיכבה חדשה מעל ב OVERLAY - מוסיפים צבע בסיס ואז מוסיפים את כל הצבעים של הפנים - שפתיים,לחיים,מתחת לעיניים וכו´.עוברים גם על הקמטים בצבע קצת יותר כהה מצבע העור. בגלל שיש את שיכבת ה BUMP למטה כל הצבעים נהיים יותר רוויים באיזורים הכהים ופחות באיזורים הבהירים - הצבע משתנה לפי ה BUMP כמו בעור אמיתי. אחרי שמסיימים הכל - FLATTEN IMAGE ושומרים כ COLOR MAP. קצת ארוך אבל הרעיון הבסיסי הוא לעבוד הפוך ממה שרגילים - ה BUMP הוא הבסיס לכל שאר הטקסטורה.
 

ננהננה

New member
תודה רבה!! ממש פיתחת נוסחה :)

שמרתי את המדריך ואני אנסה את זה בקרוב. תודה רבה ננה
 
במקס הייתי עובד קצת שונה למרות

שהטכניקה שאני מתאר משמשת אותי בד"כ לדברים מורכבים יותר כמו גוף שלם, נותנים planer UVW ועושים את מה שטל אמר רק שכל רמה של שכבה שומרים בנפרד זאת אומרת עור לחוד באמפ לחוד קמטים לחוד שחורים שצריך להוציא לחוד וכו´ במקס מכניסים את כל הלחוד לתוך composite map ומתחילים לשחק עם הערכים של ההרכב של הטקסטורה הכללית בשביל קבלב תוצאות ביחס לתאורה שיש בסצינה. כשכמובן לכל לחוד אפשר להוסיף בדרך גם כל מני מאפיינים אחרים כמו טרנסלוסנס וכו´. בד"כ כשעושים את זה לגוף שלם אז מחלקים אותו פשוט לכמה UVWים. במקס חמש יש גם אופציה לאפות את הטקסטורה המושלמת לטקסטורה אחת בסוף התהליך ע"י render to texture שבעצם מיצר טקסטורה אחת מכל החלקים האלה כשהיא מופיעה בצורה הנכונה של הUVW וגם כשהיא כבר כוללת בפנים את התאורה וההצללה (פונקצציה יותר בשביל יצרני משחקים אבל די חביבה). זהו חוץ מזה נראה אחלה.
 

DragonLore

New member
טיקסטור

TEXTURE BAKING בעצם היה קיים ב-LW, ואז MAYA גנבו את הרעיון, ואז מקס :) אבל מקס עדיין גזעי. תודה על ההסבר ננהננה, הבנתי הכל :)
 

galrt

New member
good work

check your private msg´s..i´ve sent you one about this image cause i didnt want to fill this forum
 

trididi tradada

New member
דמות מדליקה

מזכיר לי באמת "לפרקון" (ככה אני חושב קוראים לגמדון אירי) הייתי מוסיף לו קצת שיער מדולדל באיזור הפדחת כשתסיימי עם נמידול והטיקסטור. הייתי גם שמח לשמוע קצת רקע כללי על עצמך, ניראה שאת מוכשרת ובעלת ניסיון.
 
למעלה