סקר מרפסות שמש

אהבתי מאוד

לא צריך יותר מזה, כוס קפה בערב, בבריזה הקרירה של ירושלים, האבן הירושלמית הזאת עושה לי משהו...
צבע מדליק של ריהוט מרפסת,
רק צמחיה ופרחים וזהו.
אהבתי את הדלת...
 

3תיתי

New member
תודה, תודה! רק צריך לצבוע אותה

ולטפל בענייני חלודה. גם זה בדרך. קודם כל צובעים את קירות החדרים, שאפשר יהיה להכניס ריהוט. (צובעים= אני צובעת...)
 

Lady In Blues

New member
אני ממש אוהבת אתה הריצוף שלך!

אבל זה כי זה גם הריצוף בחדר רחצה שלי.
 

Lady In Blues

New member
את סתם עושה טיזינג?


תמונה


אני מאוהבת בריצוף שלנו. כשבחנו אותו הרגשתי כמו בפרסומת לid desing- מר בחור מתעקש על פרקט ואני מתעקשת על ריצוף, ובסוף התפשרנו שנינו על ריצוף דמוי פרקט.
 

3תיתי

New member
בטח שעושה. מחר אצלם כולל הארון.

לא דמוי פרקט בכלל, אבל באמת מוצלח במיוחד.
 

שקדייה

New member
גם בעיני. הדגמים החדשים מקסימים

כשאנחנו בנינו, חשבנו על זה, זה היה לפני שנתיים וחצי בערך- והגרניט פורצלן דמוי דק שהיה אז נראה כל כך מגעיל. חיקוי עלוב וזול לדבר האמיתי, אז לא עשינו את זה.
היום יש דברים שצריך ממש לגעת כדי להבין שזה לא הדבר האמיתי, וזה נראה ממש טוב.

כייף לכם!
 

חוה 1

New member
כן. למחרת כבר הזמנו אותו . היה כאן והסביר לנו

כמה קל להרחיב את המרפסת. נראה אם יצא לפועל.
תודה
 
עונה:

יש לי מרפסת שמש די קטנה.
יש בה שולחן, כסאות וארון.
היא מקורה במרקיזה.
אנחנו יוצאים אליה בתדירות אפסית. אי אפשר לארח שם, כי היא קטנה. אנחנו לא מעשנים ולא ממנגלים- אז בעצם אין לה שימוש.
 

recordion

New member
מרפסות (ארוך)

אחד הדברים הכי מטומטמים זה לעשות מרפסת לבית צמוד קרקע עם חצר. אני גרה בבית שתוכנן ככה. שתי קומות, חצר למטה, שתי מרפסות למעלה.
אז מרפסת אחת באה עם גג, ועם אפשרות בתוספת כסף לסגור אותה לאמבטיה של חדר ההורים. מאחר שנכנסתי הנה רווקה ובתקציב די חנוק, לא הלכתי על האופציה. מה שכן, עשיתי חלונות למרפסת הזו, והיא היתה חדר ג'אנק עד שסגרתי את הפתחים למעט חלון ועשיתי לי חדר ארונות.
המרפסת השניה תוכננה כמרפסת שמש - בלי גג. עם מעקה אבן, אבל בהחלט לא בטיחותי כיציאה מחדר ילדים. שנים הדלת היתה סגורה והמפתח חבוי, שלא יצאו לשם. שיא השימוש היה בשנים שעל המעקה עמדה שרשרת אדניות עם פרזיות שחידשו את עצמן בין צמחיה לא ברורה.
בשיפוץ האחרון נכנעתי, סגרתי המרפסת הזו והיא הפכה להיות חדר הבלגן של הבן (שחדרו קטן מחדר הילדה, ובלגנו מזעזע). לפעמים רואים שם רצפה. כל פעם שהפלא הזה מתרחש, אחרי שבוע-שבועיים הרצפה שוב נעלמת.
בחוץ יש חצר - אחת אחורית, שהיא החצר של הכלבה. יש לה פתח לצאת לשם, לשבת בין העצים או בשמש, ולעשות את צרכיה (הגיעה בגיל שנה לא מחונכת לצרכים, ולא התרגלה מספיק מהר לעשיית צרכים תוך כדי טיול). החצר הקדמית נועדה לבני אדם. יש בה פרגולה עם שולחן וכסאות, והחצי שהיה דשא כוסה בטון כשיצאו חוקים נגד דשא. יפה שם, כשמסדרים. אישית לא אוהבת לשבת שם. או קר או חם. הזמנים המתאימים לישיבה מצריכים אנרגיה רבה מדי לאכילה (רחוק מהמטבח והאיזור שורץ חתולים). התוצאה? אוכלים שם אולי 10 ארוחות בשנה ולא יושבים שם "סתם". בתקופות שונות היו בחצר הקדמית מפעל לתיקון אופניים, סדנת עבודה לפירוק מכשירים חשמלייים, אוהל לילדים, מגרש כדורגל (על שטח של 7X12 מטר! אבל עדיף על כדורגל בסלון). כרגע היא מיועדת ל"על האש" כשאמא זוכרת לקנות פחמים וחומר הדלקה, וכשהבן יקיר רוצה לנפנף.
 

recordion

New member
כנראה מה שאני עשיתי

כלומר לסגור. רוב השכונה כאן סגרו את המרפסות לשימושים שונים.
 

3תיתי

New member
למה לי לסגור?

רק יפגע ביופי. לא חסר מקום. לא חסרים מקומות איכסון.
 

recordion

New member
כי אצלך

אין ילדים בגיל של ספרה אחת עם אספירציות לולייניות. מרפסת כזו שיוצאת מחדר ילדים היא סיבה טובה לחשש מטיפוס ונפילה, עוד לפני שמתעורר יצר היציאה מהבית בלי להודיע לאמא.

ואני פשוט לא מכירה את מצב הצבירה של "לא חסרים מקומות אכסון". נוגד את האופי שלי. אם יש מקום אכסון פנוי הוא יתמלא גם בלי שאשים לב. לא משנה כמה אני מוסרת/זורקת, תמיד אני קונה יותר ממה שיוצא מכאן.
 
אחלה מרפסת, יוצאים לפחות פעמיים בשבוע

המרפסת בקומה השניה של הדירה (דופלקס) ולא מהסלון, אז אנחנו יוצאים בערך פעם בשבוע - בריכה לילדים, מנגל, להתנדנד בערסל. יש שמשיות נפתחות (שתיים, שמכסות ביחד שטח של 18 מ"ר מתוך 30 של המרפסת), עציצים, כסאות פלסטיק, בוצ'ר קטן ומנגל מתכת עם מכסה. בתכנון פינת ישיבה נורמלית ונדנדה.
 
יש מפרסת שמש


מתה עליה, לא יודעת מה היתי עושה אם הינו בלי מרפסת.
בינונית כנראה, כי יש גדולות יותר
יש שולחן ועליו מנגל חשמלי, יש כסאות פלאסטיק נוחים, לפעמים שמים שם מייבש כביסה.
מקורה ע"י מרפסת של דירה מעלינו
כמה פעמים ביום, מוקדם בבוקר עם הקפה, ואחרי הצהרים, כי לפני יש שמש חזקה. לפעמים אוכלים ארוחות משפחתיות שם (אם לא משתמשים במנגל).
 
למעלה