ספרים שהולכים ביחד...

ספרים שהולכים ביחד...

אני נורא אוהבת ליצור אנלוגיות בין ספרים, ולקרוא אותם בזוגות, או בטרילוגיות. הכוונה היא לא לספרים שהם טרילוגיות באופן רשמי, אלא כאלו שאני יוצרת אותם. כך כתבתי לא מזמן שקראתי את "בלב החשכה","תורת עץ הרעל" ו"עיקול בנהר" כי כולם מתרחשים בקונגו, בתקופות שונות. בזמן הקרוב חשבתי לקרוא את הספרון בסדרת העיון הקטנה של "מפה" על "מונגוליה" ואת "הערים הסמויות מהעין" של קלווינו, כי שניהם קשורים למרקו פולו וקובלאי חאן. יש עוד המון דוגמאות. רק היום קיבלתי כאן רעיון לקשור את "הזמנה לגרדום" של נאבוקוב ואת "לקרוא את לוליטה בטהרן". יש לכם עוד הצעות ורעיונות?
 

Mנטה

New member
כמובן שלושה בסירה ומלבד הכלב

אצלי כל ספרי נחום גוטמן זאת סדרה אחת. כנ"ל כל ספרי מיכאל אנדה. גם לי יש סדרים קבועים אבל משום מה כרגע לא עולה לי אף אחד מהם בזיכרון.
 

ILet

New member
יש לי תכנית לגבי לאונרדו דה וינצ'י:

לקרוא את הספר חיתוך הזהב, אח"כ, ביוגרפיה שלו, ואח"כ צופן דה וינצ'י, כמובן תוך כדי התבוננות בתמונותיו. לצערי, בדיוק מסרתי את התמונות המקוריות לניקוי יבש, ולכן אאלץ להסתפק בצילומים מתוך אלבומים.
 
גם אני עשיתי משהו כזה

ביוגרפיה+צופן דה וינצ'י. אבל בביוגרפיה שקראתי היו גם ציורים (זה בעצם היה ספר אמנות לכל דבר), ולכן לא הייתי צריכה לחפש במיוחד. יש לי גם את חיתוך הזהב, אבל דווקא יותר מעניין אותי בהקשר של מוזיקה (זה ההקשר ששמעתי על חתך הזהב בפעם הראשונה).
 

Sapientia

New member
על המושג של חתך הזהב שמעתי

ב"צופן דה וינצ'י"- וזה ריתק אותי. לא ידעתי שיש ספר שזה ממש השם שלו... *רצה להזמיו בספרייה*
 
למעלה