סעיף 395 לתקנות התעבורה מבטל למעשה את סעיף 386א

846

Active member
כשאני אומר לא מצליחים לתת שירות, אני מתכוון לשירות אמין, כזה שאתה יכול להתסמך עליו ב98%, שאתה יודע שהוא יגיע, בזמן, יהיה בו מקום, והוא יגיע עד ליעד בלי להתקע בדרך (תרתי משמע).
זה ש20% מהנסיעות מתבצעות בתחבורה הציבורית נותן לנו 2 תובנות, או שאופציה האחרת יותר גרועה, או שמי שקבע את הנתון הזה לא יודע לספור. אחרי עיון במסמכים שונים שמפיץ משרד התחבורה, אני נוטה לאפשרות השניה


התח"צ במגזר הכפרי הוא בהחלט לא אבי כל הרעות, פשוט כי יש מחדלים גרועים ממנו.

יושב לו פקיד בירושלים ומרגיע את המצפון שלו באמעות הקצאת 3-6 נסיעות מאספות לכל ישוב.
קווים לא שימושיים שלא יכולים לעזור לאף אחד, התדירות נמוכה מידי, והפיתולים ארוכים מידי.

הפקידים שכנראה לא ראו ישוב כפרי מימיהם, חושבים שאם מניחים תחנה ליד המזכירות אז מדובר במקום נגיש, יש לי חדשות רעות בשבילהם יש מושבים שהשטח שלהם הוא יותר מעיר קטנה, ובשביל להגיע לתחנה צריך לקום שעתיים לפני הזריחה. וגם לא כולם רוצים לצאת בדיוק ב6 בבוקר ולחזור ב5 בערב. (כי גם לא נותנים נסיעות בשעות שיא בגלל סיבות שהן דווקא הגיוניות).

היה ראוי לפחות לבטל את הקווים למטרופולינים ולתגבר את הקווים לתחנות בהם עוברים קווים בתדירות גבוהה.

וגם ראוי שהפקידים יגידו לממשלה החברתית, השתדלנו לעשות את הטוב ביותר, אבל זה פשוט לא עובד. לא שמעתי אף פעם כזאת אמירה בדיונים בכנסת מפקידים של משרד התחבורה

אבל מה שתיארתי עד עכשיו זאת הצרה הקטנה. הצרה הגדולה היא שהמדינה מפעילה קווים ריקים במקביל לרכבות (ברובם מאזורים לכפריים) כאשר רובם מסתיימים בתל אביב וחוץ מלזהם את האויר ולתרום לפקקים לא מועלים כמעט לאף אחד.
ואני מתכוון לקו 379 שמגיע מאשכול לתל אביב במקום לסיים בתחנת שדרות.
לקו 770 שנוסע כמעט ריק מדימונה לתל אביב כאשר דימונה משוועת לנסיעות לבאר שבע
לקו 421 ממצדה לים המלח שמסיע בממוצע 6 נוסעים, כשבמקביל פועל גם קו 400 עד לרכבת להבים.
קו 353 של מטרופולין שרק אמיצים (ואין כמעט כאלה) מצליחים לנסוע בו את כל המסלול.
קו 378 של מטרופולין שיכל בשקט לסיים באשקלון.
קווי אילת לתל אביב שעוצרים בבאר שבע שיכלו לסיים את הנסיעה שם, ויאפשר להכפיל את מספר הנסיעות לאילת
ויש עוד רבים ורעים, אבל קצרה היריעה מלפרט.
הקווים האלה יוצרים נזק כספי עצום והם הבור האמיתי.
מהיכן הנתונים הכל כך מדוייקים של כמות הנוסעים בקווים שפרטת?
וחשבת אולי שתח"צ זה שירות גם לשישה נוסעים בים המלח? אבל שקו 421 נוסע בד"כ מלא בשני הכיוונים לאורך כל השנה?
 

מנכל אחד

Active member
מהיכן הנתונים הכל כך מדוייקים של כמות הנוסעים בקווים שפרטת?
וחשבת אולי שתח"צ זה שירות גם לשישה נוסעים בים המלח? אבל שקו 421 נוסע בד"כ מלא בשני הכיוונים לאורך כל השנה?
הנתונים הם לפי נתוני תיקופים שפרסם במשרד התחבורה בעבר במסגרת בקשות חופש המידע, וגם נתונים שוטפים שהמשרד מפרסם מתחילת 2021.
גם בנתוני 2017, גם בנתוני נובמבר 2018 וגם בנתוני המשרד לשנת 2021 נראה שהקו ריק (או לחילופין אנשים עולים ולא משלמים).
אין ספק שתח"צ זה גם שירות ל6 נוסעים שנוסעים לים המלח, אבל כשיש חלופה טובה כמו רכבת לתחנת להבים וקו בתדירות סבירה כמו קו 400 לים המלח, אז אין הצדקה להשקיע על הפעלת הקו הזה, הגיוני יותר לבטל את הקו ולהעביר את התשומות שהתפנו לצורך שיפור השירות של קו 486 שמגיע לירושלים לשם אין חלופה סבירה, וגם הביקוש כיום הוא יותר גבוה.
 

846

Active member
הנתונים הם לפי נתוני תיקופים שפרסם במשרד התחבורה בעבר במסגרת בקשות חופש המידע, וגם נתונים שוטפים שהמשרד מפרסם מתחילת 2021.
גם בנתוני 2017, גם בנתוני נובמבר 2018 וגם בנתוני המשרד לשנת 2021 נראה שהקו ריק (או לחילופין אנשים עולים ולא משלמים).
אין ספק שתח"צ זה גם שירות ל6 נוסעים שנוסעים לים המלח, אבל כשיש חלופה טובה כמו רכבת לתחנת להבים וקו בתדירות סבירה כמו קו 400 לים המלח, אז אין הצדקה להשקיע על הפעלת הקו הזה, הגיוני יותר לבטל את הקו ולהעביר את התשומות שהתפנו לצורך שיפור השירות של קו 486 שמגיע לירושלים לשם אין חלופה סבירה, וגם הביקוש כיום הוא יותר גבוה.
אתה לא רואה תיקופים כי הנסיעה בקו היא עם הזמנת מקומות שמורים, הנהג מנקב את הכרטיסים לנוסעים, אין כמעט תיקופים ברב קו. האוטובוסים מלאים רוב השנה בגלל מזג האוויר הנוח בים המלח
 
למעלה